Czy zakupy w sieci to domena mężczyzn? Pokazujemy, jak kobiety robią zakupy w internecie

W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku magazyn Time przekonywał, że sprzedaż wysyłkowa nigdy nie zastąpi tradycyjnej formy robienia zakupów. Powodem miała być czysta przyjemność, jaką czerpią kobiety z możliwości chodzenia do sklepów. Czas pokazał, że Time nie miał racji.

Oczywiście w czasie, gdy padło to stwierdzenie, nikt nie słyszał o internecie i zakupach w sieci. Mówiąc o sprzedaży wysyłkowej, gazeta mogła mieć na myśli jedynie sprzedaż na podstawie katalogów i dedykowanych programów telewizyjnych. Prawo konsumenckie było w powijakach, kwestie ewentualnych zwrotów niejasne, bezpośrednie zakupy mogły wydawać się bardziej atrakcyjne.

Dziś, gdy niemal każde gospodarstwo domowe ma dostęp do internetu, zakupy na odległość stały się powszechną formą nabywania zarówno przedmiotów codziennego użytku, jak i towarów luksusowych. Rozwój e-handlu to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Nie każdy ma czas i chęci, biegać od sklepu do sklepu, skoro wyszukanie produktu w internecie zajmuje tylko kilka chwil.

Z raportu firmy Gemius opracowanego dla E-commerce Polska wynika, że kobiety nieznacznie wyprzedzają mężczyzn w zakupach online. Do kupowania w sieci przyznaje się 52% kobiet i 48% mężczyzn. O ile różnice w płci internetowych konsumentów można uznać za marginalne, to już zainteresowania poszczególnymi segmentami rynku są znacznie bardziej różne.

Co kupują w sieci kobiety?
Aż 82% ankietowanych kobiet przyznaje, że przynajmniej raz kupiło w sieci odzież, dodatki i akcesoria, ale już tylko 56% przyznaje się do kupowania obuwia. Można przypuszczać, że kobiety bardziej cenią sobie przymierzanie przed kupnem butów niż innych elementów garderoby. 69% kobiet przynajmniej raz zrobiło zakupy w segmencie książek płyt i filmów, a 63% przyznaje się do zakupu kosmetyków lub perfum. Produkty farmaceutyczne kupuje tylko albo aż 34% kobiet.

Źródło: www.iapteka.pl

Wyniki ankiety nie są zaskoczeniem, podobnie zachowują się kobiety w sklepach stacjonarnych. Dla porównania mężczyźni najczęściej kupują książki, płyty lub filmy, sprzęt komputerowy, AGD i smartfony bądź tablety. Zaledwie 37% mężczyzn przyznaje się do kupowania w sieci kosmetyków.

Źródło: ecommeercepolska.pl

Co ciekawe, kobiety zapytane o zakupy na zagranicznych portalach na pierwszych dwóch miejscach wskazały podróże i rezerwacje, oraz książki, płyty i filmy. Wyraźnie widać, że jeśli chodzi o odzież, buty i kosmetyki kobiety stawiają na polskich sprzedawców.

Dlaczego kobiety kupują w sieci?
Okazuje się, że kobiety jako powód robienia zakupów w Internecie na pierwszym miejscu stawiają dostępność przez całą dobę. Zaraz na drugim miejscu jest brak konieczności jechania do sklepu. Sumując te dwa argumenty, łatwo zauważymy, że współczesne kobiety niekoniecznie mają czas na długie zakupy, a godziny funkcjonowania sklepów nierzadko pokrywają się z godzinami ich pracy. Możliwość zrobienia zakupów o dowolnej porze pozwala przypuszczać, że często są to inne godziny niż tradycyjnie kojarzone z handlem, chociaż spora część kobiet przyznaje się do robienia zakupów w ciągu dnia. Na trzecim miejscu kobiety stawiają finanse – kupują w sieci ze względu na atrakcyjniejsze niż w handlu stacjonarnym ceny.

Dla kobiet, które nie są miłośniczkami popularnych shoppingów, możliwość kupowania przez internet jest dużą ulgą. Oszczędzają w ten sposób czas, pieniądze a zapewne także odrobinę zdrowia psychicznego. Dla niektórych pań wędrowanie od butiku do butiku jest prawdziwą udręką.

Jak kobiety wybierają sklep online?
Handel w internecie rozwija się bardzo prężnie, stąd konkurencja na rynku jest duża. Ten sam produkt można znaleźć w kilku, kilkunastu, czasem nawet kilkudziesięciu sklepach. Oceniając wiarygodność sklepu internetowego, kobiety biorą pod uwagę przede wszystkim opinie internautów o danym sklepie. Okazuje się, że tym kryterium kieruje się ponad połowa ankietowanych kobiet, dokładnie 52%. Nieco mniej, bo 36% kobiet zwraca uwagę, czy sklep udostępnia jasną i czytelną informację o możliwościach reklamacji i zwrotów. Co ciekawe, ten aspekt interesuje zaledwie 20% mężczyzn. Na trzecim miejscu kobiety stawiają możliwość płatności przy odbiorze. Można wysnuć wniosek, że kobiety szukając wiarygodnego sklepu internetowego, zachowują daleko posuniętą ostrożność. Zaledwie 1% kobiet przyznaje, że oceniając wiarygodność sklepu, biorą pod uwagę sklepowy blog lub fanpage na portalu społecznościowym. Na wybór sklepu ma wpływ także możliwość zamówienia przesyłki do domu lub pracy oraz możliwość darmowego zwrotu.

52% kobiet przyznaje, że na ich decyzję o zakupie po raz pierwszy w danym sklepie miała wpływ niska cena.

Zapytane o serwisy związane z zakupami w internecie kobiety wymieniły przede wszystkim Allegro. OLX i Zalando.

Z jakiego sprzętu korzystają kobiety podczas zakupów online?
Mimo dynamicznego wzrostu liczby urządzeń mobilnych na rynku i możliwości bycia podłączonym do sieci praktycznie non stop, kobiety zachowują się dość tradycyjnie. Aż 84% kobiet zapytanych o urządzenie, z którego kiedykolwiek skorzystały przy robieniu zakupów online, wskazało komputer stacjonarny. Z laptopa w tym celu skorzystało przynajmniej raz sporo mniej, bo tylko 52% kobiet. 36% kobiet przyznaje się do skorzystania z tabletu, a tylko 27 robiło zakupy przez telefon komórkowy. Można przypuszczać, że kobiety chętniej wybierają stacjonarne urządzenia ze względu na większy monitor, a co za tym idzie – wygodę robienia zakupów. Prawdopodobnie równie ważna jest wygoda pisania. Potwierdzają to badania, które wskazują, że robienie zakupów na urządzeniach mobilnych jest niewygodne: zbyt małe litery, problemy z wypełnieniem formularza, a często także niedostosowanie strony do urządzenia mobilnego. Zaledwie 15% kobiet nie ma żadnych problemów z robieniem zakupów przez tablety i smartfony.

Tylko 2% kobiet dokonało przynajmniej raz w życiu zakupu przez czytnik e-booków.

A dlaczego kobiety nie kupują w sieci?
Mogłoby się wydawać, że skoro zakupy w sieci są tak wygodne i powszechnie dostępne korzystają z niego wszystkie, lub zdecydowana większość kobiet, mających dostęp do internetu. Rzeczywistość zaskakuje. Połowa zapytanych internautek odpowiedziała, że internet nie służy im do robienia zakupów.

Aż 58% kobiet niekupujących w sieci twierdzi, że woli osobiście obejrzeć produkt przed zakupem. 37% twierdzi, że robi zakupy w tradycyjnych sklepach z przyzwyczajenia. Aż 21% kobiet stroniących od handlu online nie potrafi powiedzieć, dlaczego wybiera tradycyjne formy zakupów. Można przypuszczać, że przywiązanie do tradycji jest bardzo silne. Nieco ponad 30% kobiet mówi, że nie kupuje przez internet w obawie o bezpieczeństwo płatności i na skutek spodziewanych problemów z gwarancją.

Artykuł sponorowany

ZobaczSchowaj komentarze

Regulamin konkursu “Wygraj perfumy AVON Eve Duet”

REGULAMIN KONKURSU “Wygraj perfumy AVON Eve Duet”

POSTANOWIENIA OGÓLNE:

1. Organizatorem konkursu pod nazwą “Wygraj perfumy AVON Eve Duet” zwanego dalej „Konkursem”, jest Fashion Post spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Widok 16 lokal 27 00-023 Warszawa, wpisana do rejestru  przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000522429.

2. Organizator przeprowadza Konkurs w ramach serwisu społecznościowego facebook.com (dostępnego pod adresem http://www.facebook.com), zwanego dalej „Serwisem Facebook”, na stronie Fashion Post pod adresem https://www.facebook.com/FashionPostPL/

3. Konkurs nie jest sponsorowany, wspierany, prowadzony, ani administrowany przez Serwis Facebook. Wszelkie pytania, komentarze oraz skargi i reklamacje związane z Konkursem powinny być kierowane do Organizatora. Serwis Facebook nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności z tytułu organizacji Konkursu, w tym w szczególności wydania nagród w Konkursie, jak również nie zbiera jakichkolwiek danych, w  tym danych osobowych, udostępnianych przez uczestników na potrzeby realizacji Konkursu. Wyłączną odpowiedzialność z powyższych tytułów względem uczestników ponosi Organizator.

4. Konkurs trwa od dnia 18.10.2017 do dnia 22.10.2017 do godziny 23:59

WARUNKI UCZESTNICTWA

1. Uczestnikiem Konkursu może być  każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, jak  również osoby fizyczne posiadające ograniczoną zdolność do czynności prawnych, jeżeli biorą udział w Konkursie za zgodą swojego przedstawiciela ustawowego. Uczestnicy Konkursu w dalszej części niniejszego Regulaminu  zwani są „Uczestnikami”, a każdy z osobna „Uczestnikiem”.

2. Z uczestnictwa w Konkursie wyłączeni są członkowie organów statutowych Organizatora, jego pracownicy  i współpracownicy (tj. osoby współpracujące z którymkolwiek z powyższych  podmiotów na innej podstawie niż umowa o pracę).

3. Warunkami niezbędnymi do wzięcia udziału w Konkursie przez Uczestnika są:

a) posiadanie funkcjonującego profilu otwartego w Serwisie Facebook, zgodnego z regulaminem i zasadami obowiązującymi w Serwisie Facebook (regulamin Serwisu Facebook dostępny jest na stronie: https://www.facebook.com/policies/?ref=pf);

b) akceptacja postanowień Regulaminu, poprzez akceptację Regulaminu Organizator rozumie wzięcie udziału w Konkursie poprzez wykonanie zadania konkursowego;

c) wykonanie zadania konkursowego na zasadach określonych w Regulaminie.

ZASADY KONKURSU

1. Zadaniem Uczestnika Konkursu jest wykonanie zadania, o którym mowa w poście konkursowym:

„UWAGA KONKURS!

Wygraj perfumy EVE DUET, pierwszy zapach od AVON, który można mieszać i stworzyć własną niepowtarzalną kompozycję!

Napisz w komentarzu co dla ciebie znaczy być kobietą wielowymiarową.

Nagrodzimy pięć najciekwaszych odpowiedzi.

Liczymy na waszą kreatywność.

Powodzenia!

Konkurs trwa do 22 października do godziny 23:59, wyniki ogłosimy we wtorek, 24.10.2016″

2. Jeden uczestnik może zamieścić tylko jeden komentarz. W przypadku większej liczby komentarzy podanych przez Uczestnika jego zgłoszenie nie zostanie uwzględnione w konkursie.

Nagroda:

Jeden z pięciu flakonów perfum AVON Eve Duet

3. Zwycięzcy zostaną powiadomieni o wygraniu Konkursu w dniu 24.10.2017. Na Stronie zostanie zamieszczony post informujący o wynikach Konkursu. Zwycięzcy zostaną poproszeni o podanie Organizatorowi w wiadomości prywatnej na Stronie w ramach serwisu Facebook swojego imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu korespondencyjnego, adresu email.

4. Niedopuszczalne jest:

a) naruszanie jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególności wykorzystywanie w Konkursie profili osób trzecich oraz profili niezgodnych z regulaminem i zasadami Serwisu Facebook, także naruszanie praw autorskich osób trzecich;

b) naruszanie jakiegokolwiek spośród punktów regulaminu Serwisu Facebook lub niniejszego Regulaminu;

c) podejmowanie działań sprzecznych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego lub naruszających prawa osób trzecich, w tym w szczególności zamieszczanie w odpowiedziach konkursowych wulgaryzmów, treści obraźliwych itp.

5. W przypadku podejrzenia o działania niezgodne z regulaminem Serwisu Facebook lub niniejszym Regulaminem, Organizator ma prawo w każdym momencie do:

a) natychmiastowego wykluczenia Uczestnika Konkursu poprzez usunięcie jego odpowiedzi konkursowej;

b) pominięcia Uczestnika Konkursu w procesie rozdysponowania nagród;

8. Uczestnikowi Konkursu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w trybie określonym w § 6 Regulaminu.

 

NAGRODY

1. Organizator przewidział nagrodę dla 5 osób, które wykonają zadanie konkursowe zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie Konkursu. Nagroda w postaci:

Flakon perfum AVON Eve Duet.

2. Jeden uczestnik może wygrać tylko jedną nagrodę

3. Zwycięzcom nie przysługuje prawo wymiany nagrody na ekwiwalent pieniężny lub zamiany na inną nagrodę rzeczową.

ZASADY PRZYZNAWANIA NAGRÓD I SPOSÓB WYDAWANIA NAGRÓD

1. Nagrody zostaną przyznane przez Jury, w którego skład wchodzi 2 członków redakcji portalu fashionpost.pl.

2. Nagrodzone zostanie 5 najciekawszych komentarzy.

3. Nagrody zostaną wysłane każdemu Zwycięzcy w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania danych kontaktowych.

4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie nagrody uczestnikom konkursu,  którzy podali Organizatorowi nieprawidłowe lub niepełne dane, w sposób uniemożliwiający dostarczenie nagrody. W przypadku zmiany danych,  Uczestnik Konkursu jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Organizatora o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości stosownie do postanowień § 3 ust. 5 Regulaminu.

5. W przypadku niewysłania  poprawnych danych przez Uczestników konkursu, tracą oni prawo  do nagrody. W takim wypadku nagroda pozostaje własnością Organizatora.

6. Niedozwolone jest przenoszenie praw do nagrody na jakąkolwiek osobę trzecią.

REKLAMACJE

1. Każdy Uczestnik Konkursu może złożyć u Organizatora reklamację w związku z Konkursem.

2. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej na adres Organizatora: Fashion Post spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Widok 16 lokal 27 00-023 Warszawa z podaniem korespondencyjnego adresu zwrotnego, na który zostanie przesłana odpowiedź.

3. Reklamację rozpatruje Komisja Reklamacyjna w składzie trzech osób wskazanych przez Organizatora.

4. Reklamację należy składać przez cały czas trwania Konkursu oraz przez okres 3 dni od dnia zakończenia Konkursu (decyduje data stempla pocztowego).

5. Komisja Reklamacyjna rozpatruje reklamację w ciągu 10 dni roboczych od daty jej otrzymania. O rozpatrzeniu reklamacji Organizator poinformuje Uczestnika Konkursu, który złożył  reklamację, listem poleconym nadanym na adres zwrotny Uczestnika Konkursu  niezwłocznie po jej rozpatrzeniu. Decyzja Komisji Reklamacyjnej jest ostateczna i wiążąca.

6. Reklamacje spóźnione lub niezgodne ze wskazaniami Regulaminu nie będą rozpatrywane.

 

KONTAKT Z ORGANIZATOREM

Kontakt z Organizatorem możliwy jest w formie pisemnej: Fashion Post Sp. z o.o., ul. Widok 16 lokal 27,  00-023 Warszawa

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE DANYCH OSOBOWYCH

1. Administratorem danych osobowych udostępnianych przez Uczestników w związku z udziałem w Konkursie jest Organizator – Fashion Post spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Widok 16 lokal 27 00-023 Warszawa, KRS  0000522429.

2. Dane osobowe udostępnione przez Uczestników przetwarzane są przez Organizatora w celu przeprowadzenia Konkursu, w tym wyłonienia zwycięzców, wydania nagród oraz na potrzeby postępowania reklamacyjnego, na co Uczestnik podając Organizatorowi dane osobowe wyraża zgodę.

3. Podanie danych osobowych przez Uczestnika jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie uniemożliwia wzięcie udziału w Konkursie przez Uczestnika, w tym uzyskanie prawa do nagrody.

4. Uczestnikowi przysługuje prawo dostępu do dotyczących go danych osobowych i ich poprawiania.

5. Uczestnik podając dane osobowe na potrzeby Konkursu oświadcza, iż dane te stanowią jego danego osobowe i  są zgodne ze stanem faktycznym.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wzięcie udziału w Konkursie oznacza zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu.

2. Od Organizatora nie są zależne: funkcjonowanie sieci internet, funkcjonowanie Serwisu Instagram, konfiguracja urządzeń przez Uczestnika Konkursu oraz ustawienia działania sieci internet wynikające z usług świadczonych przez dostawcę sieci internet.

3. Treść Regulaminu jest dostępna w siedzibie Organizatora oraz na stronie www.fashionpost.pl, o której mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu.

4. Konkurs nie jest grą losową, ani zakładem wzajemnym w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540 z późn. zm.), a dla jego organizacji nie jest konieczne uzyskanie jakiegokolwiek zezwolenia.

5. Uczestnikom nie przysługuje jakiekolwiek wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w Konkursie.

6. Tytuły poszczególnych paragrafów Regulaminu mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą wpływać na interpretację postanowień niniejszego Regulaminu.

7. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają postanowienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

ZobaczSchowaj komentarze

Ubrania i dodatki z wyprzedaży idealne na karnawał 2018!

Top Shop

Długie kolczyki
75,20 zł

Zara

Długa marynarka ze sztucznego zamszu z metalizowanym wykończeniem
159 zł

Aldo

Ozdoba na szyję
28,80 zł

Isabel Marant

Długie, skórzane kozaki
ok. 3242 zł

Missguided

Torebka wyszywana cekinami
51,60 zł

Zara

Sweter z prążkowanej dzianiny z odwijanym golfem
59,90 zł
.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.