Ekspert radzi: jak zacząć się zdrowo odżywiać?

Tak jak co sezon w modzie pojawiają się nowe trendy, tak samo nieustannie czytamy o nowych dietach cud. Mają one w szybki i cudowny sposób ukształtować nasze ciała w idealne proporcje. Niestety, często okazuje się, że wcale nie są one takie skuteczne i dodatkowo mają mnóstwo efektów ubocznych. My postanowiliśmy zaczerpnąć fachowej wiedzy. Zapytaliśmy dietetyka i trenera personalnego, Michała Wrzoska, który odpowiada za wiele spektakularnych metamorfoz swoich podopiecznych, jak zacząć zdrowo jeść, aby nie tylko uzyskać ładną sylwetkę, ale także długo cieszyć się zdrowiem. Przeczytajcie koniecznie tę cenną dawkę informacji.

1. Wyeliminuj z diety żywność przetworzoną
Sami przyrządzajmy swoje posiłki ze świeżych surowców. Bądźmy świadomi tego, co jemy wybierając naturalne nieprzetworzone produkty. Zwracajmy uwagę na etykiety produktów oraz ich skład. Powinny one być maksymalnie proste i krótkie.

2. Wyklucz z diety cukier i produktu go zawierające
Spożycie cukru powoduje niekontrolowane skoki jego poziomu we krwi oraz wyrzucenia insuliny, a w tym samym czasie nie ma możliwości rozpadu tkanki tłuszczowej. Duże ilości cukru będą zagęszczały krew, przez co serce będzie mocniej obciążone w swojej pracy.

 

 

 

3. Wyklucz z diety pszenicę
Wysoki indeks glikemiczny oraz duży stopień przetworzenia większości produktów zawierających pszenicę również będzie powodował wahania insuliny. Tutaj dotykamy kontrowersyjnych kwestii dużych ilości lektyn i glutenu, które z całą pewnością niekorzystnie wpływają na pracę jelit.

4. Wyklucz z diety nabiał
Produkty nabiałowe zawierają niestety duży stopień przetworzenia. Do tego dochodzi wysoki poziom hormonów, antybiotyków, estrogenów oraz ryzyko podwyższonego poziomu homocysteiny, która stwarza ryzyko chorób sercowo naczyniowych. Dlatego lepiej spożywajmy produkty fermentacji mlecznej – np. kefir. Pamiętajmy jednocześnie o pokryciu zapotrzebowania na wapń poprzez wybór produktów bogatych w ten pierwiastek, wodę bądź suplementacje.

5. Sokom i kolorowym napojom mówimy NIE
Niech waszym głównym płynem będzie woda. Najlepiej taka o średnim stopniu zmineralizowania. Wody źródlane są przeznaczone dla dzieci. W okresie intensywnych treningów bądź upałów sięgajmy również po wodę wysokozmineralizowaną.

6. Jedna porcja owoców w ciągu dnia
Najlepiej, aby owoce znalazły się w posiłku po aktywności fizycznej. Dobrze, aby były podawane z  produktami bogatymi w zdrowe tłuszcze, które będą spowalniały ich wchłanianie.

7. Oszacuj swoje zapotrzebowanie kaloryczne
Niestety, ale jedząc nawet najzdrowsze dania na świecie, ale w zbyt dużej ilości, nie schudniemy. Musimy zadbać zarówno o jakość jak i ilość pożywienia. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie tego obliczyć, radzę umówić się na wizytę u dietetyka.

8. Białko w posiłku
Postarajmy się, aby każdy zaplanowany posiłek zawierał chociaż niewielką ilość pełnowartościowego białka, to znacznie ułatwi redukcję masy ciała. Znajdziemy je w jajach, rybach, chudym mięsie, orzechach oraz roślinach strączkowych.

9. Włącz do swojego planu odchudzania trening siłowy
Aby utrata zbędnych kilogramów przyniosła również oczekiwany efekt wizualny, powinniśmy mimo wszystko zacząć trenować z ciężarami, aby zainicjować wzrost tkanki mięśniowej, która ujędrni i wypełni naszą „nową” sylwetkę. Nie zapominajmy, że masa mięśniowa również zwiększa naszą podstawową przemianę materii, dzięki czemu będziemy spalali więcej kalorii nawet oglądając TV.

10. Łącz treningi aerobowe z cardio/interwałami
Istnieje wiele badań potwierdzających korzyści treningów tlenowych i beztlenowych. Dla optymalizacji waszej redukcji, łączcie oba rodzaje treningów, w szczególności jeżeli dopiero zaczynacie aktywność fizyczna. Treningi aerobowe (inaczej tlenowe, czyli bieganie, jazda na rowerze, pływanie, skakanka oraz orbitrek) będą idealne, ale wraz ze wzrastającym stażem wprowadzajcie więcej treningów o wysokiej intensywności (beztlenowe, czyli np. trening siłowy z obciążeniem).

 

Michał Wrzosek – dietetyk, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, wykładowca Akademii Instruktorów Sportu S4 oraz trener personalny. Jego pasja to pomaganie innym w realizacji celów związanych z kształtowaniem sylwetki oraz zdrowym i racjonalnym żywieniem. Co za tym idzie? Poprawa zdrowia oraz lepsze samopoczucie. Więcej informacji znajdziecie na stronie www.michalwrzosek.pl

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kto stoi za obłędnymi figurami gwiazd i modelek? Oto najbardziej znani trenerzy personalni

O pięknej, wysportowanej i smukłej sylwetce marzy wiele osób, ale jak to w życiu bywa, idealna figura to efekt bardzo ciężkiej pracy. Chyba nikt tak dobrze nie zdaje sobie z tego sprawy jak celebryci i modelki, którzy bez przerwy są na celowniku błysku fleszy. Piękna sylwetka w ich przypadku bynajmniej nie jest zasługą dobrego metabolizmu, ale trenerów personalnych, którzy dbają o to, żeby ich klienci zawsze byli w jak najlepszej formie. Kim oni są i kogo trenują? Oto kilka najbardziej znanych nazwisk wśród trenerów personalnych gwiazd.

Kto stoi za obłędnymi figurami gwiazd i modelek? Oto najbardziej znani trenerzy personalni

Gunnar Peterson


Ten pan to jeden z najbardziej znanych trenerów personalnych w Hollywood, który ma na swoim koncie ponad 20-letnie doświadczenie i naprawdę długą listę klientów. Gunnar ma kilka autorskich programów treningowych, własną książkę oraz linię akcesoriów do ćwiczeń. A jego klienci? Wśród osób zawdzięczających mu swoją figurę są między innymi Jennifer Lopez, Hugh Jackman, czołowi sportowcy amerykańscy oraz Kardashianki. Khloe sama przyznała, że jej wielka metamorfoza to zasługa Petersona.
ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.