Ekspert radzi: jak zacząć się zdrowo odżywiać?

Tak jak co sezon w modzie pojawiają się nowe trendy, tak samo nieustannie czytamy o nowych dietach cud. Mają one w szybki i cudowny sposób ukształtować nasze ciała w idealne proporcje. Niestety, często okazuje się, że wcale nie są one takie skuteczne i dodatkowo mają mnóstwo efektów ubocznych. My postanowiliśmy zaczerpnąć fachowej wiedzy. Zapytaliśmy dietetyka i trenera personalnego, Michała Wrzoska, który odpowiada za wiele spektakularnych metamorfoz swoich podopiecznych, jak zacząć zdrowo jeść, aby nie tylko uzyskać ładną sylwetkę, ale także długo cieszyć się zdrowiem. Przeczytajcie koniecznie tę cenną dawkę informacji.

1. Wyeliminuj z diety żywność przetworzoną
Sami przyrządzajmy swoje posiłki ze świeżych surowców. Bądźmy świadomi tego, co jemy wybierając naturalne nieprzetworzone produkty. Zwracajmy uwagę na etykiety produktów oraz ich skład. Powinny one być maksymalnie proste i krótkie.

2. Wyklucz z diety cukier i produktu go zawierające
Spożycie cukru powoduje niekontrolowane skoki jego poziomu we krwi oraz wyrzucenia insuliny, a w tym samym czasie nie ma możliwości rozpadu tkanki tłuszczowej. Duże ilości cukru będą zagęszczały krew, przez co serce będzie mocniej obciążone w swojej pracy.

 

 

 

3. Wyklucz z diety pszenicę
Wysoki indeks glikemiczny oraz duży stopień przetworzenia większości produktów zawierających pszenicę również będzie powodował wahania insuliny. Tutaj dotykamy kontrowersyjnych kwestii dużych ilości lektyn i glutenu, które z całą pewnością niekorzystnie wpływają na pracę jelit.

4. Wyklucz z diety nabiał
Produkty nabiałowe zawierają niestety duży stopień przetworzenia. Do tego dochodzi wysoki poziom hormonów, antybiotyków, estrogenów oraz ryzyko podwyższonego poziomu homocysteiny, która stwarza ryzyko chorób sercowo naczyniowych. Dlatego lepiej spożywajmy produkty fermentacji mlecznej – np. kefir. Pamiętajmy jednocześnie o pokryciu zapotrzebowania na wapń poprzez wybór produktów bogatych w ten pierwiastek, wodę bądź suplementacje.

5. Sokom i kolorowym napojom mówimy NIE
Niech waszym głównym płynem będzie woda. Najlepiej taka o średnim stopniu zmineralizowania. Wody źródlane są przeznaczone dla dzieci. W okresie intensywnych treningów bądź upałów sięgajmy również po wodę wysokozmineralizowaną.

6. Jedna porcja owoców w ciągu dnia
Najlepiej, aby owoce znalazły się w posiłku po aktywności fizycznej. Dobrze, aby były podawane z  produktami bogatymi w zdrowe tłuszcze, które będą spowalniały ich wchłanianie.

7. Oszacuj swoje zapotrzebowanie kaloryczne
Niestety, ale jedząc nawet najzdrowsze dania na świecie, ale w zbyt dużej ilości, nie schudniemy. Musimy zadbać zarówno o jakość jak i ilość pożywienia. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie tego obliczyć, radzę umówić się na wizytę u dietetyka.

8. Białko w posiłku
Postarajmy się, aby każdy zaplanowany posiłek zawierał chociaż niewielką ilość pełnowartościowego białka, to znacznie ułatwi redukcję masy ciała. Znajdziemy je w jajach, rybach, chudym mięsie, orzechach oraz roślinach strączkowych.

9. Włącz do swojego planu odchudzania trening siłowy
Aby utrata zbędnych kilogramów przyniosła również oczekiwany efekt wizualny, powinniśmy mimo wszystko zacząć trenować z ciężarami, aby zainicjować wzrost tkanki mięśniowej, która ujędrni i wypełni naszą „nową” sylwetkę. Nie zapominajmy, że masa mięśniowa również zwiększa naszą podstawową przemianę materii, dzięki czemu będziemy spalali więcej kalorii nawet oglądając TV.

10. Łącz treningi aerobowe z cardio/interwałami
Istnieje wiele badań potwierdzających korzyści treningów tlenowych i beztlenowych. Dla optymalizacji waszej redukcji, łączcie oba rodzaje treningów, w szczególności jeżeli dopiero zaczynacie aktywność fizyczna. Treningi aerobowe (inaczej tlenowe, czyli bieganie, jazda na rowerze, pływanie, skakanka oraz orbitrek) będą idealne, ale wraz ze wzrastającym stażem wprowadzajcie więcej treningów o wysokiej intensywności (beztlenowe, czyli np. trening siłowy z obciążeniem).

 

Michał Wrzosek – dietetyk, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, wykładowca Akademii Instruktorów Sportu S4 oraz trener personalny. Jego pasja to pomaganie innym w realizacji celów związanych z kształtowaniem sylwetki oraz zdrowym i racjonalnym żywieniem. Co za tym idzie? Poprawa zdrowia oraz lepsze samopoczucie. Więcej informacji znajdziecie na stronie www.michalwrzosek.pl

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Kendall Jenner jako współczesna Wenus w pierwszej kampanii dla adidas Originals

Na tę kampanię czekali wszyscy. Od kiedy Kendall Jenner oficjalnie dołączyła do grona ambasadorów marki adidas, tym samym konkurując z siostrą, która jest twarzą Pumy, wiele osób było ciekawych jaki będzie efekt tej współpracy.Jak poszło tym razem młodej Jenner i czy sportowa kampania zatrze cały czas dość mocny niesmak po nieudanym spocie Pepsi? Zobaczcie sami!

Kampania Jenner dla adidasa to przede wszystkim filmik promocyjny, będący jednocześnie trzecią częścią z serii „Original is never finished”. Obok Jenner w klipie wystąpili również znani raperzy: Young Thug i 21 Savage. Motywem przewodnim filmiku bez wątpienia jest science-fiction. Jenner leży zamknięta w szklanym pudle, a z oddali słyszymy jej głos, mówiący: „Zrobiłam to co musiałam. I zrobiłam to po swojemu”. Brzmi tajemniczo? Trudno się z tym nie zgodzić, ale z pewnością to nie koniec, ponieważ wciąż czekają nas kolejne odsłony kampanii.

Idąc tropem poprzednich filmików, twórcy również tym razem postanowili wykorzystać znane dzieła sztuki, przeplatając doskonale znane nam obrazy z fragmentami klipów z udziałem Jenner oraz pozostałych modeli. Na pierwszy wychodzi tu”Człowiek witruwiański” Leonardo Da Vinci oraz znane dzieło Botticellego „Narodziny Wenus”. Ten drugi szczególnie zwraca na siebie uwagę, ponieważ jest bezpośrednio nałożony na Jenner, jednocześnie dając nam do zrozumienia, że modelka jest nowym wcieleniem bogini.

Kylie i Puma, Gigi i Reebok, Bella i Nike, a teraz Kendall i adidas. Modelki (i celebrytka) stopniowo opanowują najbardziej znane sportowe marki, ale która sprawdziła się dotychczas najlepiej? Oceńcie sami!

ZobaczSchowaj komentarze

Święta 2017: prezenty dla millenialsów

NETFLIX

SUBSKRYBCJA NETFLIKSA
30-50 ZŁ

ASOS

OKULARY
OK. 60 ZŁ

VANS

BUTY
OK. 200 ZŁ

AMAZON

GRA
OK. 100 ZŁ

FRESH'N'REBEL

POWERBANK
79 ZŁ

JUICY COUTURE

DRES
OK. 500 ZŁ
.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.