Nowa wystawa Fendi zbada powiązania marki z kultowymi filmami

Historia kina zna wiele przypadków, w których znane domy mody projektowały niezwykłe kreacje. Yves Saint Laurent, Chanel czy Prada to zaledwie kilka przykładów marek, które z miłości do ósmej muzy postanowiły udostępnić swoje projekty na wielkim ekranie. Żadna z nich nie dorównuje chyba jednak w tej kwestii Fendi, dlatego nic dziwnego, że o związku pomiędzy włoską marką a filmem można nawet tworzyć wystawy. Właśnie taka już wkrótce otworzy się w Rzymie.

Kostiumy w filmie to temat, który rzadko kiedy budzi wielkie emocje, chyba że osoby za nie odpowiedzialne to topowi projektanci mody. Chanel u Woody’ego Allena, Richard Gere w idealnie skrojonym garniturze od Armaniego czy Claire Danes w roli Julii w pięknej kreacji Prady to kilka przykładów, łączących świat mody i kina. Fendi ma ich jednak o wiele więcej. Włoska marka zaprojektowała kostiumy dla takich filmów jak „Portret rodzinny we wnętrzu” Luchiano Viscontiego, wielokrotnie nominowanego muscialu „Evita” z Antonio Banderasem i Madonną czy „Genialnego klanu” Wesa Andersona, gdzie Gwyneth Paltrow wystąpiła w futrzanym płaszczu Fendi.

Główna siedziba Fendi w Rzymie

Te i wiele innych związków z kinem zostaną bardzo dokładnie przeanalizowane na wystawie „Fendi Studios”, która ruszy wraz z początkiem rzymskiego festiwalu filmowego, czyli 27 października i będzie trwała do 25 marca. Wszystko będzie się odbywało w siedzibie głównej marki w Palazzo Della Civilta, gdzie pojawią się małe studia filmowe oraz prawdziwe kino. Celem takiego zabiegu jest umożliwienie gościom spojrzenia na kino, a co za tym idzie projekty Fendi, z zupełnie innej perspektywy. Jeśli akurat macie w planach w tym terminie odwiedzić włoską stolicę, od tej wystawy powinniście zacząć zwiedzanie!

ZobaczSchowaj komentarze

Debiutancka powieść Cary Delevingne „Mirror, Mirror” [RECENZJA]

Kim jest Cara Delevingne? Na to pytanie jeszcze jakiś czas temu odpowiedzielibyśmy bez wahania „modelką”, ale to określenie wydaje się już nieaktualne. Niegdyś, rozchwytywana przez największe domy mody, dzisiaj walczy o uwagę reżyserów, rozwijając swoją karierę filmową, a od niedawna również literacką. Cara postanowiła spróbować swoich sił w powieściopisarstwie – jej debiut o tytule „Mirror, Mirror” właśnie ukazał się na księgarnianych półkach, a my nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie przeczytali tej książki przy pierwszej możliwej okazji.

„Mirror, Mirror” to historia czwórki przyjaciół – Red, Leo, Rose oraz Naomi, którzy wspólnie tworzą zespół muzyczny o tym samym tytule co książka, jednocześnie borykając się z tym, co większość nastolatków. Poczucie odrzucenia, wyobcowania, pierwsze związki – te tematy nie raz i nie dwa były podejmowane w książkach dla nastolatków, jednak Cara swoją powieść napisaną wspólnie z Rowan Coleman postanowiła wzbogacić również o wątek kryminalny. Główną osią książki jest zaginięcie w niewyjaśnionych okolicznościach jednej z bohaterek, Naomi. Historia zaczyna się w momencie, kiedy kilka miesięcy później dziewczyna zostaje odnaleziona bliska śmierci. Pytanie, kto jest za to odpowiedzialny dręczy Red, Leo i Rose, którzy drobnymi krokami odkrywają, co przytrafiło się ich przyjaciółce.

Książki pisane przez osoby znane, w tym modelki czy celebrytów, zwykle są poradnikami czy autobiografiami. Cara wyłamuje się z tego schematu i proponuje, ku naszemu zaskoczeniu, powieść. Jej przesłanie nie jest jednak zaskakujące. Główną wiadomością, którą modelka starała się przekazać w swojej historii jest fakt, iż dorastanie jest trudne i każdy powinien być sobą. Wielokrotnie podkreśla to zachowanie głównej bohaterki oraz narratorki, czyli Red, o której  dowiadujemy się najwięcej w miarę rozwoju książki. Pozostali bohaterowie, niestety potraktowani nieco pobieżnie, przede wszystkim pełnią funkcję tła dla tego, co dzieje się w jej głowie.

„Mirror, Mirror” porusza bardzo szerokie spektrum problemów, co jest jednocześnie plusem i minusem. Z jednej strony, Cara stara się przekazać w swojej książce jak najwięcej tematów, z którymi młodzi ludzie mogliby się potencjalnie identyfikować. Z drugiej jednak, większość tych problemów jest wspomniana ogólnikowo. Fabuła czy przemyślenia Red nie starają się komentować ani oceniać tego, z czym młodzi ludzie muszą się często zmierzyć, jak np. wizerunek w mediach społecznościowych, relacje z rodziną czy prześladowania rówieśników. Ku naszemu rozczarowaniu te wątki mają przede wszystkim ubarwiać historię, zamiast pozwolić nam spojrzeć na życie współczesnych nastolatków z nowej perspektywy.

Największą zaletą książki jest suspens. Carze oraz Rowan bardzo dobrze udaje się zbudować atmosferę zagadki, jednocześnie nie podając wszystkich wskazówek potzrebnych do jej rozwiązania. Końcowe strony książki, kiedy zarówno czytelnik jak i bohaterowie dowiadują się kto jest sprawcą, przedstawiają historię tragiczną, która jest jeszcze bardziej wymowna w świetle ostatnich wydarzeń związanych z Harveyem Weinsteinem oraz wypowiedziami Cary Delevingne na ten temat.

„Mirror, Mirror” nie jest książką, której spodziewalibyśmy się po Carze Delevingne. Jest jednak historią, która rzuca trochę światła na to, co modelka sama mogła przechodzić dorastając i czym chciała się podzielić ze światem, dlatego jej fanom z pewnością przypadnie ona do gustu.

C.Delevingne, R.Coleman, „Mirror, Mirror”, wyd. Jaguar, ok. 35 zł

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienne trendy z F&F: moda dla mamy i córki!

F&F

Czapka
6,95 zł

F&F

Spodnie
49,99 zł

F&F

Kurtka
95,90 zł

F&F

bluzka
39,99 zł

F&F

Płaszcz
184,99 zł

F&F

Rękawiczki
69,90 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.