Wypij wodę razem z opakowaniem. Rewolucyjny produkt niebawem trafi do sprzedaży

Picie wody to podstawa zbilansowanej diety i zdrowego trybu życia. Ciężko jednak pogodzić mineralizowanie swojego ciała i dbanie o zdrowie z zaśmiecaniem środowiska plastikowymi odpadami. Okazuje się, że już niebawem ten problem może zniknąć.

Butelkowana woda, choć najwygodniejsza, jest też najdroższą formą produkcji życiodajnego płynu. Wyprodukowanie opakowania do litra wody zużywa trzy inne litry, co trudno nie uznać za absurd. Dodatkowe zanieczyszczenia, jakie tworzą się z ton zużytego plastiku sprawiają, że przemysł produkcji i sprzedaży wody, choć ważny, nie jest zbyt ekologiczny.

Rodrigo García González, Pierre Paslier i Guillaume Couche, studenci z Londynu, wpadli na genialny w swojej prostocie pomysł, który ostatecznie może rozwiązać ten problem. Jak dowiadujemy się w relacji portalu Ekologia.pl opakowanie młodych naukowców jest w pełni jadalne. Naczynie powstało w wyniku procesu steryfikacji, który jest powszechnie wykorzystywany w kuchni molekularnej. Plastyczne opakowanie zostało wykonane z mieszanki alginianu sodu, który pochodzi z jadalnych alg oraz chlorku wapnia.

Naczynie ma być na tyle trwałe i plastyczne, że bez problemu można je przewozić w torbach czy plecakach. Póki co projekt jest dystrybuowany na zamkniętych imprezach sportowych i targach spożywczych, lecz jego twórcy zapewniają, że ich marka – Ooho – ma pojawić się w regularnej sprzedaży. Czy okaże się totalną rewolucją czy jedynie ciekawym gadżetem? O tym jak zwykle zadecydujemy my, naszymi portfelami.

ZobaczSchowaj komentarze

Okładki tygodnia: uczymy się z przeszłości, lecz chcemy już przyszłości

Przed prasą naprawdę trudne zadanie – coraz trudniej będzie jej nadążać za postnowoczesnością, w której żyjemy. Papier ma swoją wartość, jednak skazany jest na archaizm względem formy czy materiału, z jakiego jest produkowany. Dlatego redakcje nieźle kombinują, co dobrze widać w zestawieniu tego tygodnia: „Time” na okładce umieszcza charakterystyczny filtr ze Snapchata, a „Solar” tworzy okładkę w formie animowanego gifa.

Okładki tygodnia: uczymy się z przeszłości, lecz chcemy już przyszłości
"Time"
Amerykański tygodnik skupia się na realnością lub jej brakiem w świecie online. Bohaterem okładki został Evan Spiegel, twórca Snapchata, a zdjęcie (wraz z nałożonym filtrem) wykonał fotograf Andrew Eccles.
ZobaczSchowaj komentarze

Jesienna lista zakupów: 15 ubrań i dodatków, których będziesz potrzebować w nowym sezonie

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
ok. 2400 zł

SIMPLE

PŁASZCZ
1299 zł

BERSHKA

PASEK
49,90 zł

ZARA

BLUZKA
239 zł

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
599 zł
.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.