Wypij wodę razem z opakowaniem. Rewolucyjny produkt niebawem trafi do sprzedaży

Picie wody to podstawa zbilansowanej diety i zdrowego trybu życia. Ciężko jednak pogodzić mineralizowanie swojego ciała i dbanie o zdrowie z zaśmiecaniem środowiska plastikowymi odpadami. Okazuje się, że już niebawem ten problem może zniknąć.

Butelkowana woda, choć najwygodniejsza, jest też najdroższą formą produkcji życiodajnego płynu. Wyprodukowanie opakowania do litra wody zużywa trzy inne litry, co trudno nie uznać za absurd. Dodatkowe zanieczyszczenia, jakie tworzą się z ton zużytego plastiku sprawiają, że przemysł produkcji i sprzedaży wody, choć ważny, nie jest zbyt ekologiczny.

Rodrigo García González, Pierre Paslier i Guillaume Couche, studenci z Londynu, wpadli na genialny w swojej prostocie pomysł, który ostatecznie może rozwiązać ten problem. Jak dowiadujemy się w relacji portalu Ekologia.pl opakowanie młodych naukowców jest w pełni jadalne. Naczynie powstało w wyniku procesu steryfikacji, który jest powszechnie wykorzystywany w kuchni molekularnej. Plastyczne opakowanie zostało wykonane z mieszanki alginianu sodu, który pochodzi z jadalnych alg oraz chlorku wapnia.

Naczynie ma być na tyle trwałe i plastyczne, że bez problemu można je przewozić w torbach czy plecakach. Póki co projekt jest dystrybuowany na zamkniętych imprezach sportowych i targach spożywczych, lecz jego twórcy zapewniają, że ich marka – Ooho – ma pojawić się w regularnej sprzedaży. Czy okaże się totalną rewolucją czy jedynie ciekawym gadżetem? O tym jak zwykle zadecydujemy my, naszymi portfelami.

ZobaczSchowaj komentarze

DSQUARED2 włącza się do walki z hejtem w sieci

Hejt i gnębienie w sieci są niestety smutną codziennością, która często ma tragiczne skutki. Cieszy więc, że do akcji społecznych dołączają nie tylko celebryci, ale też domy mody, które chcą walczyć z nienawiścią. I to w bardzo dobrym stylu!

DSQUARED2 włącza się do walki z hejtem w sieci

Dean i Dan Caten, założyciele i projektanci marki DSQUARED2, zaprezentowali swoją kapsułową kolekcję powstałą we współpracy z ruchem Be Cool Be Nice, który walczy z nienawiścią w Internecie. Część wpływów ze sprzedaży produktów zostanie przekazana na organizację, która inwestuje w psychologów oraz warsztaty tłumaczące do czego prowadzi gnębienie i wyśmiewanie się z innych.


W skład kolekcji (jej fragment możecie obejrzeć w naszej powyższej galerii) wchodzą m.in. jeansy, czapki, koszulki, bluzy, sneakersy czy sandałki na obcasie. Całość utrzymana jest głównie w kontrastowej bieli i czerni, a jedynym printem jest właśnie przekaz całej kampanii: be cool, be nice.

Pamiętajcie, że przemoc psychiczna i słowna w sieci jest czymś niezwykle groźnym i niszczącym dla osoby prześladowanej. Zwracajcie uwagę osobom gnębiącym lub zgłaszajcie nienawiść – na policji lub poprzez HejtStop. Nie pozwólmy wygrać nienawiści!

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.