Róg ulic w Nowym Jorku nazwano na cześć Billa Cunninghama

Władze miasta zadziałały ekspresowo. Kilkanaście dni po rozpoczęciu akcji w Nowym Jorku już powstał róg upamiętniający zmarłego niedawno pioniera fotografii streetstyle’owej,  Billa Cunninghama.

Odejście Billa Cunninghama było wielką stratą nie tylko dla świata mody i sztuki, lecz także nowojorczyków. Fotograf większość swojego życia mieszkał właśnie w tym mieście, z nim czuł więź, a śmierć artysty sprawiła, że spora część mieszkańców metropolii zwyczajnie poczuła pustkę. Szybko powstała petycja, w której proszono władze Wielkiego Jabłka o upamiętnienie artysty.

Dowiedz się więcej: Świat mody żegna legendę – Bill Cunningham odszedł w wieku 87 lat

Zeszłotygodniowa petycja szybko zyskała aprobatę władz Nowego Jorku i już teraz mieszkańcy i turyści mogą podziwiać Róg Billa Cunninghama na skrzyżowaniu alei 57. i 5. Wszyscy są pod wrażeniem tempa, w jakim procedowaną nad tą sprawą. Wyobrażacie sobie, żeby w Polsce równie dużo energii urzędnicy poświęcali na sprawy apolitycznych artystów? My śmiemy wątpić…

ZobaczSchowaj komentarze

Światowe marki łączą pokazy damskie i męskie

Krok ten poczyniły już marki takie jak Gucci, Tom Ford oraz Burberry. Teraz do domów mody, które łączą na wybiegu pokazy damskie i męskie dołączyły Calvin Klein i Bottega Veneta. Tym samym trend zacierania płci w modzie oraz oszczędności finansowych marek staje się coraz bardziej popularny. Co oznacza on w praktyce oraz jak wpłynie na światowy kalendarz mody – zastanawiamy się już dziś.

Calvin Klein zapowiedział pierwszy taki pokaz na luty 2017 roku, podczas nowojorskiego tygodnia mody. Raf Simons, nowy dyrektor kreatywny marki, zaprezentuje stroje damskie i męskie podczas jednego wydarzenia. Wtedy też zobaczymy jego nową wizję marki oraz akcesoria. Miejsce pokazu jeszcze nie zostało potwierdzone. Wiemy natomiast, że tydzień mody startuje już 9. lutego.

Backstage Calvin Klein jesień-zima 2016

Na takie same kroki zdecydowała się marka Bottega Veneta. Projektujący dla niej Tomas Maier, pokaże sylwetki damskie i męskie podczas tygodnia mody w Mediolanie. Decyzja ta jest naturalną konsekwencją polityki koncernu Kering, który z powodzeniem przetestował taką strategię na marce Gucci. Zbiega się to w czasie z obchodami 50. rocznicy istnienia marki, która być może wymaga odświeżenia i tchnięcia w niej nowej energii.

Backstage Bottega Veneta jesień-zima 2016

Informacja ta jest dowodem na to, że marki luksusowe szukają oszczędności oraz formuły na pogodzenie potrzeb kobiet i mężczyzn. Tak jak coraz bardziej zanika sezonowość, tak samo klienci są coraz mniej zainteresowani płcią odzieży. Dla nas taki zabieg oznacza też, że przyszły sezon zapowiada się naprawdę ekscytująco. Już teraz nie możemy się go doczekać!

 

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odcinek 12. : zimowa stylizacja Olivii Palermo

PARFOIS

TOREBKA
119 ZŁ

BERSHKA

KURTKA
199 ZŁ

ZARA

OKULARY
69,90 zł

H&M

BUTY
74,90 ZŁ

H&M

SPODNIE
99,90 ZŁ

MANGO

KOSZULA
119 ZŁ
Tworzymy własną mapę modnych miejsc. Podpowiadamy, dokąd warto się udać będąc w Londynie, Paryżu, czy Lublinie. Odkrywamy przestrzenie znane i nieznane mieszkańcom oraz obieżyświatom. Docieramy do miejskich zakątków tętniących życiem towarzyskim i kulturalnym. Przybliżamy ich charakter. Niekiedy są to strefy bardzo prywatne, przytulne, gdzie w powietrzu unosi się atmosfera przyjaźni. Innym razem to przestrzenie doniosłe, o monumentalnym charakterze, prezentujące sztukę wysoką. Bazując na własnym doświadczeniu tworzymy specyficzne przewodniki po miastach Polski i świata. Zamieszczamy w nich informacje, gdzie można smacznie zjeść, gdzie udać się na zakupy, gdzie zatrzymać się na nocleg. Subiektywnie opowiadamy o miejscach, których próżno szukać w topowych przewodnikach.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.