Siła subtelności w kolekcji Victorii Beckham wiosna-lato 2018

Stwierdzenie, że Victoria Beckham nie miała z czymś lekko, wielu osobom może wydać się absurdalnie śmieszne, ale tak właśnie było, kiedy rozpoczęła swoją przygodę z projektowaniem i powołała do życia swoją odzieżową markę. Wszystkim sceptykom i krytykom, którzy nie zostawiali na niej suchej nitki, skutecznie uciera nosa już od kilku sezonów: jej kolekcje są jednymi z najbardziej wyczekiwanych podczas nowojorskiego tygodnia mody, kolaboracja z Estee Lauder bije rekordy popularności, a ona sama zamieniając lateks na garnitur, z pozbawionej gustu celebrytki stała się pełnoprawną projektantką.

Siła subtelności w kolekcji Victorii Beckham wiosna-lato 2018

Era pokrytej nadmierną, sztuczną opalenizną, wyposażonej w sztuczny biust i uwielbiającej lateks Victorii Beckham odeszła bezpowrotnie, a niedługo będziemy musieli się sporo naszperać, aby odnaleźć jakiekolwiek ślady tej niechlubnej przeszłości projektantki. No właśnie, projektantki – słowo to jest tutaj kluczowe, bo markuje zmianę, jaka nie tylko dokonała się w profesji i stylu byłej „spicetki”, ale co najważniejsze, w sposobie w jaki postrzega ją opinia publiczna. To już bowiem nie gwiazda pozująca z okładki „The Sun” i „Daily Mirror”, a bohaterka rozkładówek „Vogue’a”, laureatka nagród, potężna i przedsiębiorcza bizneswoman oraz wyciszona postać, która po latach zamiłowania do krzykliwego wizerunku dostrzegła, że subtelność także może mieć ogromną moc.

 

To zresztą o swojej kolekcji powiedziała na backstage’u ubrana w dżinsy, biały t-shirt i błyszczące szpilki Beckham, potwierdzając tylko, że sezon wiosna-lato 2018 będzie kolejnym, w którym da upust swojemu coraz bardziej widocznemu zamiłowaniu do oversize’owego, opływającego ciało fasonu, długości midi i maxi i sylwetek, w których tak samo ważna jak forma, będzie paleta kolorystyczna i nadruki.

Pokaz otworzyła kombinacja w postaci bladożółtej koszuli w kratkę włożonej w przezroczystą, pastelową spódnicę z organzy i zestawiona z jasnofioletowymi czółenkami. Widać było już wtedy, że Beckham może i coraz bardziej stawia na wygodę, inspiruje się męską szafą i hołduje oversize’owi, ale nie zamierza przy tym rezygnować z kobiecej siły rażenia. Ta ostatnia jednak jest wyjątkowo subtelna – bazuje na pastelowych garniturach z błyszczącymi detalami, zabudowanych, mocno czerwonych sukienkach i garniturowych spodniach zdobionych grubą falbaną. Kolekcja Beckham to także pochwała koloru (na wybiegu widzieliśmy zarówno odcienie bieli i kości słoniowej, odcienie lilii i przygaszonego beżu, morską zieleń, czerń i łososiowy róż), wzoru i detali, wśród których na specjalną uwagę zasługują przede wszystkim kołnierzyki typu „pierrot” i buty – matowe, pastelowe, bądź mieniące się czółenka, ich płaskie odpowiedniki oraz nieco masywniejsze sandały, które były wprost idealnym uzupełnieniem piżamowych garniturów.

Pokaz z pierwszego rzędu tradycyjnie już obserwowali już David i Brooklyn Beckham oraz wieloletni przyjaciel projektantki – Edward Enninful, który po raz pierwszy przyjechał na New York Fashion Week jako redaktor naczelny brytyjskiego „Vogue’a”. Panowie mieli wczoraj naprawdę sporo powodów do dumy!

 

ZobaczSchowaj komentarze

Idą zmiany: LVMH i Kering oficjalnie rezygnują z modelek w rozmiarze „0”

O temacie wagi modelek, sposobie traktowania ich przez przedstawicieli największych marek, czy licznych w branży przypadkach anoreksji i depresji, które niejednokrotnie kończyły się tragicznie, można by napisać pokaźnych rozmiarów książkę. Czy nowy, oficjalny zakaz zatrudniania zbyt chudych modeli i modelek, pod którym podpisały się takie marki jak m.in. Gucci, Saint Laurent i Louis Vuitton przyniesie w tej kwestii oczekiwaną, pozytywną zmianę? Nadzieja jest spora, szczególnie, że pomysłodawcą i główną stroną porozumienia są dwa najpotężniejsze koncerny branży produktów luksusowych – LVMH oraz Kering.

Kering i LVMH, czyli właściciele takich domów mody jak Gucci, Balenciaga, Saint Laurent i Louis Vuitton ogłosili, że modelki w rozmiarze „0” będą od tej pory miały zakaz wstępu na ich wybiegi oraz nie będą zatrudniane do kampanii ani jakichkolwiek działań promocyjnych. To z pewnością ważny krok w kierunku unormowania zasad dotyczących wagi modelek oraz położenia kresu skandalicznym zachowaniom, jakich w stosunku do nich podejmowali się do tej pory pracodawcy – czy to magazyny, czy szefowie castingów i bookerzy. Wszyscy doskonale znamy przecież historie o molestowaniach seksualnych, zatrudnianiu dziewczyn poniżej 16 roku życia, narzucaniu obowiązku prowadzenia katorżniczej diety czy pozbawiania jakichkolwiek posiłków na planie. O licznych przypadkach zaburzeń odżywiania i depresji wśród modelek nawet nie wspomnimy. Wiele z nich kończyło się tragicznie, dlatego nowe regulacje, które proponują dwaj giganci branży produktów luksusowych pozwalają mieć nadzieję, że już niedługo możemy być świadkami niezwykle istotnej i satysfakcjonującej zmiany.

Jakie konkretnie wytyczne proponują LVMH i Kering? Najważniejsze dotyczą oczywiście wagi i rozmiaru modelek oraz modeli. Wstępu na wybieg oraz plan zdjęciowy nie będą miały dziewczyny w rozmiarze 32 oraz mężczyźni w rozmiarze 42 (to rozmiar mniejszy niż amerykańska męska XS-ka), oprócz tego, do dyspozycji wszystkich modelek ma być zawsze terapeuta lub psycholog. Kolejne istotne regulacje dotyczą modelek poniżej 16 oraz 18 roku życia. Te pierwsze także nie będą zatrudniane (chyba że do projektów, w których będą występować w roli dzieci, a nie dorosłych kobiet), te drugie nie będą mogły pracować w nocy (a konkretnie między 22 a 6), zostawać na planie sam na sam z fotografem lub osobą z produkcji, a do każdego występu zakładającego nawet połowiczną nagość, wymagana będzie pisemna zgoda ich prawnego opiekuna.

Jeśli wierzyć oświadczeniu prezesa Kering, François-Henri Pinault, jest duża szansa na to, że zmiany wejdą w życie już podczas zaplanowanego na wrzesień tygodnia mody w Paryżu, w którym swoje kolekcje pokazuje większość marek z portfolio tego koncernu oraz LVMH. Bijemy brawo tej inicjatywie i gorąco wierzymy, że w ślad za francuskimi spółkami podąży cała światowa branża mody.

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.