Uwaga talent: Maja Bączyńska i jej kolekcja „Void”

Maja Bączyńska jest studentką projektowania ubioru łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, a my patrząc na jej propozycje wróżymy jej naprawdę ekscytującą karierę. Jak sama o sobie mówi, balansuje pomiędzy tym, co męskie i damskie, użytkowe i nieużytkowe, a w swoich projektach stara się budować mocny i wyrazisty klimat. I taka jest też zresztą jej najnowsza kolekcja „Void”, która zaciekawiła nas do tego stopnia, że postanowiliśmy się nią z wami podzielić.

 

 

 

Uwaga talent: Maja Bączyńska i jej kolekcja „Void”

Jeśli interesujecie się historią psychologii i filozofii, być może zetknęliście się kiedyś z jungowską teorią cienia personalnego, według której każdy z nas ma swoje odbicie w krzywym zwierciadle. To właśnie ona, a właściwie próba próba jej interpretacji i uchwycenia w czysto artystycznej i modowej formie stała się punktem wyjścia do kolekcji VOID autorstwa młodej i obiecującej projektantki, Mai Bączyńskiej. Owym cieniem, o którym pisał niegdyś Jung, były dla studentki łódzkiej ASP ludzkie kompleksy, ukryte zwierzęce instynkty i i inne niedopuszczane do głosu części osobowości – wszystkie one projektantka przełożyła na warstwę ubioru poprzez zastosowanie idei naprzemiennego zakrywania i odkrywania sylwetki, nadawania jej lekkości i obciążania, a także mieszanie elementów damskich z męskimi. Stąd też w najnowszej kolekcji dominują bluzy o złączonych rękawach symbolizujące niewolniczą wręcz relację człowieka z jego własnym „cieniem”, motyw obezwładnienia i łańcuchy.

Założenia te widoczne są także w kampanii zdjęciowej, którą sfotografował Paweł Kocan – laureat zeszłorocznej edycji Art&Fashion Forum i bohater naszego cyklu „Obserwowani”.

Lubimy i mocno trzymamy kciuki!

 

 

Zobacz także:

Paweł Kocan: „Staram się odnaleźć autentyczne momenty w sztucznie wykreowanych sytuacjach”

 

ZobaczSchowaj komentarze

Powrót do korzeni w nowej kampanii Simple na jesień-zimę 2017

Kino noir zapisało się jako jeden z najciekawszych oraz najczęściej analizowanych okresów w historii filmu. To właśnie te produkcje nacechowane dramaturgią, melancholią oraz tajemniczością dały nam takie ikony jak Greta Garbo, Lauren Bacall czy Humphrey Bogart, którzy do dzisiaj inspirują reżyserów, aktorów, a nawet świat mody. Nastrojowe czarno-białe kadry co chwila przewijają się zarówno w fotografiach jak i kampaniach, ostatnio w najnowszej sesji wizerunkowej Simple z udziałem pięknej Kasi Struss, która występuje tutaj w roli współczesnej femme fatale.

Jesienna kampania Simple to przede wszystkim inspiracja tym co było. Począwszy od wspomnianego wcześniej kina noir oraz jego gwiazd, co możemy zobaczyć w filmie reklamowym, a kończąc na samej estetyce marki, która tym razem sięga do korzeni. „Back to roots”, bo taką nazwę nosi kolekcja to manifest minimalizmu, oszczędności w formie oraz wyrafinowania, które od lat możemy obserwować w kolekcjach polskiej marki. Właśnie dlatego pośród propozycji na nadchodzący sezon, nie znajdziemy odkrywczych fasonów ani ekstrawaganckich wzorów. Simple, jak wskazuje sama nazwa marki, stawia na ponadczasową prostotę.

W jesiennej kolekcji znajdziemy więc klasyczną paletę barw. Beże przeplatają się z bielą i czernią, brudna zieleń ze złotem, ale nie brakuje również karminowych akcentów, które dodają kolekcji charakteru. Najbardziej zaskakującym elementem projektów będą tkaniny, z których zostały wykonane. Lateks będziemy łączyć z miękkimi wełnami, szarą dzianiną czy wiskozą. Jagoda Piekarska, główna projektantka Simple, o najnowszej kolekcji mówi tak: „Wraz z zespołem projektanckim postawiliśmy na nowoczesne, proste kroje, klasyczne modele kultowych ubrań z
metką Simple CP, czyli płaszcze, sukienki i garnitury, oraz neutralne, stonowane zestawienia kolorystyczne.” Dlatego na jesień 2017 w ofercie marki znajdziemy miękkie płaszcze w różnych wersjach kolorystycznych, oversize’owe sukienki z asymetrycznymi cięciami, proste golfy, eleganckie koszule oraz, hit sezonu, czyli klasyczne garnitury świetnie komponujące się z botkami. Wszystkie te elementy możemy zobaczyć na Kasi Struss, gwieździe jesiennej sesji wizerunkowej.

Fotografie autorstwa Aldony Karczmarczyk, inspirowane kultowymi pracami Petera Lindbergha, zostały wystylizowane w dość niecodzienny sposób. Kasia pozuje bowiem za kulisami, a plan zdjęciowy stał się jednocześnie tłem dla zdjęć, które są oparte na grze światłem i wyrazistych kontrastach kolorystycznych opartych na czerni i bieli oraz krwistej czerwieni. Dzięki temu, Simple stworzyło kampanię, która w pełni odzwierciedla klimat najnowszej kolekcji.

ZobaczSchowaj komentarze

Ubrania i dodatki z wyprzedaży idealne na karnawał 2018!

Top Shop

Długie kolczyki
75,20 zł

Zara

Długa marynarka ze sztucznego zamszu z metalizowanym wykończeniem
159 zł

Aldo

Ozdoba na szyję
28,80 zł

Isabel Marant

Długie, skórzane kozaki
ok. 3242 zł

Missguided

Torebka wyszywana cekinami
51,60 zł

Zara

Sweter z prążkowanej dzianiny z odwijanym golfem
59,90 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.