Urodowa jesień: czołowi polscy makijażyści

Być może nie wiecie jak wyglądają, ani w pierwszej chwili nie kojarzycie nawet ich nazwisk. Znacie ich jednak doskonale z pracy – makijaży, które tworzą profesjonalnie od wielu lat. Współpracują z najbardziej znanymi na świecie markami, tworzą makijaże do sesji zdjęciowych i kampanii reklamowych, malują gwiazdy na czerwony dywan. Poznajcie nasz (czysto subiektywny) przegląd pięciu czołowych polskich makijażystów.

SERGIUSZ OSMAŃSKI

Naprawdę, ciężko byłoby znaleźć w branży osobę, która wprost nie uwielbiałaby Sergiusza Osmańskiego. Śmiało można stwierdzić, że to jeden  z najbardziej znanych i rozpoznawalnych polskich makijażystów, mimo że od kilku lat zawodowo spełnia się będąc dyrektorem artystycznym Sephora Polska. Sergiusz Osmański swoją karierę zaczynał na początku lat 90., ale jak się okazuje, była ona w dużej mierze dziełem przypadku. Niewiele osób wie, że makijażysta studiował na warszawskiej Akademii Teatralnej, gdzie dorabiał jako asystent fotografa. Kiedy na jednej z sesji nie pojawiła się charakteryzatorka, to właśnie on wziął sprawy w swoje ręce i wykonał makijaże. Na propozycję wyjazdu do szkoły dla makijażystów w Londynie nie trzeba było długo czekać – Osmański skorzystał z zaproponowanego mu stypendium, a jego pracą dyplomową było stworzenie makijaży do teledysku „Too funky” George’a Michaela. W swojej karierze malował między innymi Tyrę Banks i Estelle Hallyday, współpracował z Margaret Astor (przez 7 lat), Rimmelem i Diorem, tworzył make-upy dla włoskiego „Vanity Fair”, zagranicznych edycji „Elle” oraz „Cosmopolitan”. Jest ogromną skarbnicą wiedzy na temat tajników makijażu i najnowszych trendów w branży beauty.

JULITA JASKÓŁKA

Kolejna ikona polskiego wizażu, obecna na scenie od prawie 20 lat. Jest makijażystką i charakteryzatorką dbając o wizerunek gwiazd świata kina, teatru i muzyki (maluje między innymi Małgorzatę Kożuchowską i Małgorzatę Sochę) oraz pracując przy wielu znanych produkcjach telewizyjnych. W swojej długoletniej karierze tworzyła też make-upy dla najpoczytniejszych magazynów, pokazów mody i teledysków najpopularniejszych polskich artystów. Ciekawostka? Nigdy nie stosuje bazy pod podkład – uważa ją za totalnie zbędną.

MARIANNA YURKIEWICZ

Jedna z najmłodszych, ale najbardziej utytułowanych i rozpoznawalnych polskich makijażystek za granicą. Jest idealnym przykładem na to, jak łatwo (i szybko) plan „B”, może stać się planem „A” i jedynym sposobem na życie. Swoją przygodę z makijażem zaczynała na kursie wizażu, na który trafiła po tym, jak nie dostała się na wymarzoną Fizjoterapię na warszawskim AWF-ie. Szybko nauczyła się wykonywać makijaże okolicznościowe, wieczorowe, a nawet przyklejać tipsy. Make-up pokochała tak bardzo, że poszła na następny kurs malując w wolnym czasie koleżanki i szkoląc coraz to nowsze klientki na temat tajników odpowiednio wykonanego makijażu. Od początku łączyła talent z ciężką pracą, dlatego coraz częściej bywała zapraszana do małych sesji zdjęciowych czy programów telewizyjnych. Przełomem był dla niej wyjazd do Londynu. Miała 23 lat, kiedy trafiła do agencji Pat McGrath, która doceniła jej bardzo autorskie i wizjonerskie portfolio (które, dodajmy, w Polsce już zdążyło przysporzyć jej krytyków). Kilka miesięcy po rozmowie, dostała zlecenie na pracę przy pokazie haute couture Diora – nie jako asystentka, a jako pełnoprawna makijażystka, która od razu dostała pod swoje skrzydła modelkę. Od tej pory na stałe współpracowała z Pat McGrath, pracując z Paolo Roversim, Patrickiem Demarchelier, Terrym Richardsonem czy Juergenem Tellerem. Współtworzyła makijaże do pokazów Burberry, Alexander McQueen, Givenchy i Miu Miu, w jej portfolio są też sesję do międzynarodowych wydań „Vogue’a” i „Elle”.

BEATA MILCZAREK

Nie będzie chyba stwierdzeniem na wyrost, jeśli powiemy, że Beata Milczarek jest obecnie jedną z najbardziej ulubionych wizażystek gwiazd. Aby się o tym przekonać, wystarczy wejść na jej Instagram – regularnie pojawiają się na nim zdjęcia zza kulis sesji z udziałem Edyty Górniak, Joanny Horodyńskiej, Mai Sablewskiej czy Małgorzaty Rozenek. Regularnie tworzy też makijaże na potrzeby sesji zdjęciowych i kampanii (ostatnio była to między innymi okładka „InStyle’a” z Joanną Horodyńską oraz kampania Le Petit Trou). Beata Milczarek jest jednym z naszych ulubionych makijażowych ekspertów – posiada szeroką wiedzę na temat rozmaitych tajników i trików, to także ona często przekonuje nas do bardzo delikatnych i subtelnych makijaży dostrzeganych jedynie wprawnym okiem. Jej misją jest wydobywanie naturalnego piękna kobiety, a my się pod tym podpisujemy.

DARIIA DAY

… a tak naprawdę – Daria Ślusarczyk, jest najmłodszą makijażystką w naszym zestawieniu. Ma dopiero 26 lat, ale już od 6 realizuje się zawodowo, podbijając międzynarodowy rynek wizażu. W przypadku Darii, kariera makijażysty jest wynikiem realizacji bardzo konkretnego i skrupulatnego planu oraz udowadnia, że uparte dążenie do spełniania własnych marzeń naprawdę się opłaca. Już w wieku 16 lat ukończyła swój pierwszy kurs makijażu. Rok później odkryła szkołę „MKC Beauty Academy” w Los Angeles. Jak można się było tego spodziewać, krótko po ukończeniu szkoły zrealizowała swój plan i wyjechała kształcić się do Hollywood. Daria jest częścią zespołu Pat McGrath – jednej z najbardziej znanych i szanowanych makijażystek na świecie. Dzięki tej współpracy, robiła makijaże dla największych domów mody od Louis Vuitton i Dolce&Gabbana, aż po Miu Miu i Versace. Make’upy jej autorstwa zdobiły strony najbardziej prestiżowych międzynarodowych magazynów, takich jak chociażby „Vogue” czy „Vanity Fair”.

  • Paweł Ponury Żukowski

    POPRAWKA!!! POPRAWKA!!! Alicję Bachledę-Curuś do InStyle malowała Sylwia Rakowska, natomiast Beata Milczarek malowała do InStyle ostatnio Marietę Żukowską i Joannę Horodyńską. wiem, bo je sam do tych sesji bookowałem.

  • Paweł Ponury Żukowski

    i nie ma takiej firmy jak Le Petit Tour. TZN: pewnie jest ale pewnie autorce tekstu chodziło o LE PETIT TROU.

    • Michalina Murawska

      Oczywiście, chodziło o Le Petit Trou – dzięki za czujność :)

ZobaczSchowaj komentarze

Kosmetyki Kat Von D nareszcie w Polsce!

To będzie premiera tego roku. Już od września w perfumeriach marki Sephora będziemy mogły kupić kultowe kosmetyki amerykańskiej marki Kat Von D, do tej pory dostępne w USA i kilku krajach Europy. Cieszymy się, że teraz także w Polska będzie można je kupić. Wiemy już co trafi do sprzedaży i jakie będą ceny. Jesteście ciekawe?

Już 22 września swoją premierę w Polsce będą miały kosmetyki do makijażu słynnej Kat Von D, które kochają blogerki i celebrytki na całym świecie. Ale zacznijmy od początku. Kat Von D, a właściwie Katherine Von Drachenberg jest jedną z najbardziej cenionych i poszukiwanych artystów tatuażu na świecie. Zrobione przez nią tatuaże noszą m.in: Jared Leto, Lady Gaga, Beyonce, Demi Lovato, Zayn Malik, Miley Cyrus czy Ewan McGregor. Już w dzieciństwie odkryła pasję do rysunku, a swój pierwszy tatuaż wykonała w wieku 14 lat. Dziś jest m.in właścicielką słynnego studia tatuażu – High Voltage Tattoo w Los Angeles. Dorastając, odkryła potęgę makijażu, czyniąc z intensywnie czerwonej pomadki i najczarniejszego eyelinera swój znak rozpoznawczy. Dlatego też, kiedy w 2008 roku, tworzyła swoje pierwsze produkty, wykreowała 4 pomadki w najdoskonalszych odcieniach czerwieni.  Jej autorska marka kosmetyków Kat Von D stworzona została we współpracy z marką KENDO (część koncernu LVMH).

Kultowa już marka znana jest z bardzo trwałych kosmetyków w odważnych kolorach, które łączą szyk dawnego Hollywood z rock’n’rollowym, artystycznym duchem. Produkty Kat Von D zostały uhonorowane wieloma nagrodami konkursów kosmetycznych, a pomadki z kolekcji Studded Kiss Lipstick są aktualnie numerem 1  linii pomadek dostępnych w Sephorze.

Kat Von D Beauty to odważna marka, która łamie standardy. Znajdziemy tu kompletną kolekcję kosmetyków do makijażu: oczu, cery i ust. Niezwykłe opakowania, zaprojektowane przez Kat, nadają tej kolekcji oryginalny charakter. Poza tym, że produkty marki są świetne to, żaden z nich nie jest testowany na zwierzętach i nigdy nie będzie, bo Kat od lat jest weganką. Dodatkowo prawie wszystkie formuły kosmetyków są wegańskie, a na większości z nich na opakowaniach znajdziemy napis:  100% Cruelty Free!

Jesienią w sprzedaży pojawi się bardzo duża gama produktów. Przede wszystkim płynne, matowe pomadki do ust w aż 41 odcieniach (w cenie 89 zł), kultowe pomadki Studded Kiss Lipstick (95 zł) dostępne w 39 odcieniach od matowych i satynowych jak i perłowych. Znajdziemy też konturówka do ust o przedłużonej trwałości (30 odcieni, 79 zł).  Wielbicielki konturowania twarzy i malowania oczu będą zachwycone: paletkami do konturowania twarzy (199 zł) czy oczu (199 zł), ale także paletami cieni do oczu (139 zł),  aż 11 odcieniami cieni do powiek (95 zł). Nie zabraknie też eyelinerów w pisaku (89 zł), maskary IMMORTAL LASH (99 zł), bazy pod podkład (145 zł), podkładów w płynie (155 zł), podkładów w kompakcie w aż  18 odcieniach (155 zł). Znajdziemy także spray do utrwalania makijażu (115 zł), bazy pod pokład (145 zł), rozświetlacze i korektory w 11 odcieniach oraz pędzle do makijażu twarzy i oczu w cenach od 115 zł do 145 zł. 

Produkty miałyśmy okazję zobaczyć podczas oficjalnej konferencji w Zamku Królewskim w Warszawie, na którą przyjechała sama Kat. Wierzcie nam na słowo, kosmetyki mają fantastyczne i nietuzinkowe kolory i bardzo przyjemną konsystencję. Choć założycielka marki może wydawać się ekscentryczna, to jej kosmetyki są tak zaprojektowane, że znajdą tu coś dla siebie i te z nas, które marzą o odważnym makijażu jak i kochające klasykę. My z miejsca zakochałyśmy się w czerwonych szminkach i paletach do konturowania twarzy.

Odliczamy więc dni do początku jesieni i ruszamy na zakupy! Mamy nadzieję, że wy też.

ZobaczSchowaj komentarze

Białe botki na cztery sposoby: zobacz, jak nosić hit tego sezonu!

TOPSHOP

KURTKA
ok. 300 zł

H&M

BOTKI
229,90 ZŁ

YEEZY

SPODNIE
OK. 1200 ZŁ

ZARA

BLUZKA
59,90 ZŁ

ASOS

OKULARY
ok. 100 zł

VERSUS VERSACE

"NERKA"
ok. 950 zł
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.