„Do trzech razy…”: skarpetki

Jest dosłownie kilka stylistek na świecie, które potrafią nie tylko odtwarzać udeptane, ale przede wszystkim wskazywać nowe ścieżki. Należy do nich Anne Marie Curtis, zwana pieszczotliwie AMC, od lat pracująca jako stylistka w brytyjskiej edycji magazynu Elle. Przyglądam się jej pracy wnikliwie, bo zazwyczaj przedmioty dyskusyjne użyte w sesji, po paru miesiącach stają się najbardziej pożądane zarówno w branży, jak i w środowiskach modą zafascynowanych. To ona forsowała przykrótkie spodnie dzwony, piżamy w roli garnituru czy wojskowe uniformy, gdy reszta przecierała oczy ze zdumienia. A teraz, gdy weszły w główny nurt, AMC jest już daleko z przodu, przy całkiem nowych tematach. Gdy w styczniowym numerze Elle na nogach modelki (notabene Magdaleny Jasek) pojawiły się kolorowe skarpetki, poczułam przyspieszone bicie serca. Czyżby wreszcie słowo „modnie” przestało wykluczać słowo „ciepło”?

Oto ciemne strony inspirujących zdjęć mody ulicznej z całego świata. Albo raczej z miejsc zdecydowanie cieplejszych niż Polska. Nagie kostki muśnięte słońcem, migające między końcówką żakardowej nogawki od Driesa van Notena a mokasynem Prady, w naszym klimacie należałoby odłożyć na przegródkę z napisem „utopia”. A jednak rok w rok, gdy nadciągają przymrozki, na ulicach wciąż roi się od nagich, choć raczej sinych niż karmelowych, wymrożonych fragmentów kończyn należących do całkowicie bezbronnych ofiar mody. Skoro chodzą tak w Paryżu, Mediolanie czy Madrycie, dlaczego Warszawa miałaby się wyłamywać? Długość kolejek w aptekach siłą rzeczy jest wprost proporcjonalna do centymetrów kwadratowych odsłoniętej skóry zaraz ponad butem. Czym skarpetki, tak urocza część garderoby, zasłużyły na ten stopień pogardy? Zwłaszcza teraz, gdy pojawiło się tyle fantastycznych polskich marek, oferujących mnogość wzorów, kolorów i stylów? Pora zmienić podejście do sprawy.

Many Mornings

Marka z misją. Świetne wzornictwo to jedno, natomiast każda kupiona przez nas para to druga podarowana potrzebującej osobie. Akcja „Share a pair” wspiera m.in. domy dziecka i organizacje pomagające bezdomnym. Co więcej, jeśli znamy kogoś, kto potrzebuje takiej pomocy, możemy dać znać marce. Jej twórcy wciąż powiększają listę miejsc, w które mogą trafiać skarpetki. Many Mornings odważnie wprowadziło na nasz rynek skarpetki „nie do pary”. Przedstawiają dany temat na dwa sposoby, zachowując spójną paletę kolorystyczną, np. na jednej skarpetce mamy pszczoły, na drugiej plastry miodu albo na jednej marchewki, a na drugiej ich przekrój. W zależności od potrzeby możemy kupić jedną szaloną parę lub dwie, które skompletujemy symetrycznie. Jesienna kampania to spacery po Paryżu (kieliszek wina i kraciasty obrus) oraz rodzinne pikniki – tu ukłon w stronę najmłodszych, którzy również znajdą coś dla siebie.

KABAK

Pałac Kultury nocą, rzędy ciekawskich oczu, a może krwiste steki? KABAK zaspokaja najróżniejsze potrzeby, a w razie braku konkretnego wzoru proponuje współpracę. Na koncie ma działania z różnymi markami, m.in. z Ju (wzór ukochanego przez rodzinną firmę foksteriera, który miał być jednorazową sprawą, a pozostał w stałej kolekcji), a ostatnio z Rilke (brokatowe wersje idealne na karnawał). Zaczęło się od trzech autorskich wzorów, obecnie nowości przybywa w kosmicznym tempie. KABAK ma dawać radość i uśmiech – tłumaczą twórcy. „Jedyne za co nie odpowiadamy to za pralki, które jak czarna dziura pochłaniają nasze skarpetki” – kontynuują i ten uśmiech wydaje się oczywisty. KABAK doczekał się sklepu stacjonarnego w Warszawie przy Hożej 51.

4lck

„For luck”, czyli „na szczęście”. Manifest marki podkreśla swobodę w doborze skarpetek nawet gdy obowiązuje ściśle określony „dress code”. Tematyka jest radosna, momentami naiwna – lukrowane pastelowe pączki, słodkie mopsy, kolorowe drinki z palemką – a momentami całkiem serio. „Free planet” to najbardziej zaangażowane społecznie pary, łączące symbole kobiety i mężczyzny na różne sposoby, zdobione dodatkowo tęczą, a więc symbolem środowisk LGTB. Oprócz bawełnianej przędzy pierwszej jakości pojawia się włókno bambusowe, dzięki któremu dzianina jest bardziej miękka. Stosowane są płaskie szwy i nieuciskające ściągacze. Nie dość więc, że za pomocą skarpetek możemy się wypowiedzieć, to jeszcze będzie nam w stu procentach wygodnie.

ZobaczSchowaj komentarze

Powstały odstresowujące kombinezony dla psów!

Wszyscy psiarze uwielbiają sprawiać przyjemność swoim futrzakom, co w praktyce najczęściej dotyczy nowych gadżetów i zabawek. Jednak ostatni wynalazek prosto ze słonecznej Kalifornii wprawi w lekką konsternację chyba każdego. Firma Shed Defender wyprodukowała bowiem specjalny kombinezon dla naszych pupilów, który ma nie tylko uporać się z linieniem, ale… pomoże odstresować nasze zwierzaki.

Kombinezon wykonany jest ze specjalnego materiału i pokrywa niemal całe futerko, tak aby nasze czworonogi nie zostawiały sierści na wszystkim czego się dotkną. Co więcej, ta specjalna tkanina ochroni psiaki przed mrozem, bakteriami oraz wszelkimi małymi robakami jak kleszcze, które są zmorą wszystkich właścicieli psów.

Jednak najciekawszą funkcją kombinezonu są jego właściwości zapobiegające stresowi. Psy, jak i ludzie, potrafią się denerwować i być niespokojne, w szczególności małe rasy mające tendencję do nadmiernego szczekania. Kombinezon Shed Defender pomoże uspokoić naszego pupila, a w dodatku na pewno sprawi, że na spacerze nikt nie będzie mógł oderwać od niego wzroku. Ten wynalazek jest w cenie 39,99$, czyli około 130 złotych. Skusicie się?

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności