Topshop wycofuje się z Polski!

Tego chyba nikt się nie spodziewał. Topshop jest kolejną po Marks & Spencer brytyjską marką, która postanowiła zamknąć swój jedyny salon w warszawskich Złotych Tarasach i tym samym zniknąć z polskiego rynku.

Brytyjskie marki nie przestają opuszczać polskiego rynku. Kilka lat temu nasz kraj opuściło River Island, w tym roku pożegnaliśmy Burberry, a kilka miesięcy temu decyzję o zamknięciu swoich sklepów (podobnie jak w przypadku 53 innych krajów) ogłosiła marka Marks & Spencer. Teraz, do tego grona dołącza należący do sir Phillipa Greena gigant odzieżowy, Topshop, który swój pierwszy (i jedyny) sklep w Polsce otworzył w 2008 roku w warszawskich Złotych Tarasach.

Uwielbiana przez fashionistki na całym świecie marka działała w Polsce na zasadzie franczyzy (uruchomiła ją spółka Alshaya Poland). Nie wiadomo na razie, jaki był bezpośredni powód decyzji o opuszczeniu polskiego rynku, ale fakt, iż przez prawie 9 lat od uruchomienia pierwszego sklepu spółka nie zdecydowała się na uruchomienie kolejnych z pewnością nie przemawia za zadowalającymi wynikami sprzedaży. Trochę nie ma się co dziwić – ceny ubrań i dodatków Topshop nie należały w Polsce do najniższych (znacznie korzystniej wypada w tej kwestii chociażby New Look), na wyprzedażach często „wypychano” produkty sprzed nawet 4 sezonów, z pewnością sporą konkurencją było także pojawienie się marki na platformie Zalando, która oferuje znacznie większy wybór i korzystniejsze ceny.

Miejmy jednak nadzieję, że to już koniec brytyjskiego exodusu z polskiego rynku, a w 2017 roku będziemy jedynie informować o debiutach marek, na które nadal w Polsce czekamy.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy wiosna-lato 2017: kwiaty w wersji retro

„Kwiaty? Na wiosnę? Zaprawdę, odkrywcze”, mówiła w filmie „Diabeł ubiera się u Prady” zimna jak lód naczelna, Miranda Priestley. Cóż, ciężko się z nią nie zgodzić – kwiatowe motywy to absolutna podstawa wiosenno-letniej garderoby, a wymienianie ich wśród najgrętszych tendencji sezonu mogłoby niektórych urazić. W tym sezonie jest to jednak zupełnie uzasadnione. Dlaczego? Chociażby dlatego, że daleko im do typowej, nieco romantycznej wersji czy znanej nam wszystkim doskonale „łączki”. Tej wiosny wyglądają niczym żywcem zerwane z kuchennej tapety z lat 70. lub z… tapicerki i fartuszka babci. Retro ma moc!

„Flower power” w tym sezonie to wariacja na temat mody z lat 60. i 70. i pewna nostalgia za retro motywami wykorzystywanymi chociażby na tapicerkach i tapetach, które zapewne doskonale pamiętają wasze mamy i babcie. Projektanci, z kilkoma małymi wyjątkami, dali więc odpocząć powszechnie znanej „łączce” i malarskim, florystycznym wzorom i postawili na utrzymane w żywych barwach kwiaty, które nierzadko przeplatane są także białymi wstawkami lub mikro groszkami tylko potęgującymi retro efekt.

Michael Kors

Prada, Balenciaga

Balenciaga

Miu Miu, Chloe

Chloe, Tory Burch, Isabel Marant

Na trend ten postawiły w większości marki znane z czerpania garściami z mody vintage i klimatu minionych dekad – Miuccia Prada zrobiła to zarówno w Pradzie, jak i Miu Miu, podobnie postąpił Demna Gvasalia w Balenciadze, który zaproponował dodatkowo już bardzo popularne wśród blogerek kwieciste total-looki (te kozaki!!!) i „bazarowe” torby przypominające obicia starych kanap i foteli. Jeśli wyraziste, retro kwiaty od stóp do głów was nie przekonują, lub po prostu nie macie na tyle odwagi, nie szkodzi – nadal możecie w pełni inspirować się tym trendem. Długie, kwieciste sukienki noście solo lub w połączeniu z dżinsami i na przykład białymi czółenkami, spódnice w kształcie litery „A” zestawiajcie z topami w stylu Brigitte Bardot, a jedwabne topy z szerokimi spodniami z ultra wysoką talią i koszyczkami, których nie powstydziłaby się sama Jane Birkin. Lato za pasem!

ZAKUPY

Sportmax ok. 1000 zl, Mango 119,90 zł

Mango 229,90 zł, Asos ok. 200 zł

Zara 119 zł, 139 zł

H&M 199 zł,  Zara 199 zł

H&M 229 zł, Topshop ok. 200 zł

Topshop ok. 160 zł, ok. 250 zł

INSPIRACJE

ZobaczSchowaj komentarze

Kosmetyki w kolorach złotej, polskiej jesieni!

AA

PODKŁAD LONG STAY COVER FOUNDATION
28,96 zł

Micheal Kors

Woda perfumowana Sexy Ruby
od 229 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Naturalne mydło
21 zł

Tom Ford

Olejek do ciała
359 zł

Bourjois

Rouge Velvet The lipstick
56,99 zł

Rimmel

Scandaleyes Reloaded
20,38 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.