Tom Ford wraca na nowojorski tydzień mody

Po wypróbowaniu formuły see now – buy now Tom Ford postanowił wrócić do dawnego sposobu pokazywania swoich kolekcji. Projektant nie boi się zmian, dlatego zamiast dłużej organizować ekskluzywne prezentacje dla garstki wybranych osób oraz od razu wprowadzać stroje do butików, projektant wraca na nowojorski tydzień mody. Jakie są tego powody? Oczywiście nowe wyzwania zawodowe oraz osobiste.

Po ogromnym sukcesie filmu „Zwierzęta nocy” i zaspokojeniu swoich filmowych ambicji, Tom Ford wraca do projektowania. Choć nigdy z niego nie rezygnował, to przez ostatni rok maksymalnie poświęcił się reżyserii. Teraz kiedy już minęły wszystkie gale i imprezy filmowe, może ze spokojem poświęcić się własnej marce. I zapowiada przy tym przeprowadzenie gruntownych zmian.

Tom Ford rezygnuje?

Pierwszą z nich będzie rezygnacja z formuły see now – buy now. Podczas gdy Ralph Lauren, Burberry i Gucci świetnie odnajdują się w sprzedawaniu ubrań na dany sezon od razu do butików, Ford wraca do starego kalendarza mody. Co więcej, wyprowadza się Londynu, a zamiast niego wybiera Nowy Jork, którego scena modowa desperacko potrzebuje silnego rynkowego gracza. Z kolei jego pracownia zlokalizowana będzie w Los Angeles, w studio, które wcześniej wynajmowane było przez Hediego Slimane’a.

Kampania na wiosnę-lato 2016 w obiektywie Nicka Knighta

Ford, który najwięcej, bo 60% zysków generuje dzięki modzie męskiej, chce, aby taka liczba wskazywała także na dochody osiągnięte z kolekcji damskich. Oznacza to, że jego wierne klientki mają sporo powodów do radości, bo to nim zamierza poświęcić najwięcej uwagi. Projektant w wypowiedzi dla portalu WWD zdradził, że moda męska nie stanowi już dla niego takiego wyzwania, ponieważ sam jest swoją własną muzą i doskonale wie, co zaprojektować kilka sezonów na przód. Co innego moda dla kobiet.

Kto jest kim: Tom Ford

Projektant nie ukrywa także, że tęskni za Stanami i nawet polityka Donalda Trumpa nie zniechęca go do powrotu do kraju, a wręcz jeszcze bardziej potguje chęć zamieszkania w słonecznym Los Angeles. Właśnie tam chce wychowywać swojego syna oraz móc częściej odwiedzać rodziców. Dodał także, że zdał sobie sprawę, że prawdziwe życie ludzi w Ameryce nijak ma się do jego ultra luksusowego stylu życia i być może przyszedł czas na prowadzenie biznesu we własnym kraju.

To dosyć spora zmiana – Tom Ford do tej pory uwielbiał mocno podkreślać w wywiadach swoją pozycję, zamożność oraz niezależność. Czekamy więc na nową odsłonę jego marki!

ZobaczSchowaj komentarze

Oto najpopularniejsza sukienka na tygodniu mody w Nowym Jorku!

Podczas każdego z fashion weeków wśród najlepszych stylizacji mody ulicznej da się wyłapać najpopularniejsze i często powtarzające się elementy – nowe „it bags”, najmodniejsze modele butów czy kolczyki. Tak było chociażby z kwiecistymi sukienkami od Vetements, które swego czasu miała każda „szanująca się” fashionistka czy torebką Dionysus od Gucci. Podczas tegorocznego tygodnia mody w Nowym Jorku furorę zrobiła jednak sukienka od londyńskiej marki Rejina Pyo – my już dopisujemy ją do listy życzeń!

Sukienka midi z charakterystycznymi, bufiastymi rękawami i w żółtej wersji pojawiła się w galeriach mody ulicznej już w zeszłym sezonie, jednak to na tegoroczny New York Fashion Week przypadło apogeum jej popularności. Istną machinę rozpędziła Pandora Sykes – dziennikarka i freelancerka, która została sfotografowana w jej kremowej odsłonie podczas drugiego dnia imprezy i połączyła ją z najmodniejszymi butami od J.W. Andersona .

Później poszło już „z górki” – na ten sam model, tyle że w kolorze intensywnej fuksji postawiły między innymi Veronika Heilbrunner, która (jak można się było po niej spodziewać) zestawiła ją ze sneakersami oraz szefowa działu moda niemieckiego „In Style’a”, Jan Michael Quammie.

Model, który tak pokochały fashionistki nosi nazwę „Greta” i jest projektem mającej swoją siedzibę w Londynie marki Rejina Pyo. Nie słyszeliście o niej? Spokojnie, z pewnością się to za chwilę zmieni. Popularność sukienki zapewniła marce publikacje w najbardziej znanych tytułach oraz galeriach mody ulicznej m.in. w „Vogue’u”, hiszpańskim „Glamour” oraz „The Cut”, chociaż najbardziej zorientowane modowo dziewczyny śledzą i lubią ją już od jakiegoś czasu. Wcale się temu nie dziwimy – Rejina Pyo to nietuzinkowe ubrania i dodatki (fantazyjne buty, przeskalowane bluzki, oversize’owe płaszcze i zaskakujące formą sukienki), które sprzedają już u siebie między innymi Net-a-Porter, Harvey Nichols i Browns.

Macie ochotę na „Gretę”? W takim razie przygotujcie się na wydatek w wysokości około 3 tysięcy złotych – na stronie dostępna jest nadal pełna rozmiarówka!

 

Zobacz także:

Street style– Tygodnie Mody wiosna-lato 2018

ZobaczSchowaj komentarze

Lakierowane płaszcze, kombinezony i geometryczne okulary: moda w stylu "Matrixa" to hit tego sezonu!

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 440 zł

H&M

SPODNIE
129,90 zł

H&M

BUTY
199 zł

ZARA

KOMBINEZON
249 zł

ZARA

SUKIENKA
159 ZŁ

ZARA STUDIO

PŁASZCZ
1899 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.