Tego właśnie potrzebował Internet: Gucci wypuściło własne memy!

Światowe marki coraz chętniej adaptują się do wymogów współczesnego, zdigitalizowanego świata – rozszerzają promocję swoich produktów w mediach społecznościowych, do kampanii angażują popularnych w sieci bohaterów, a nawet, jak pokazują chociażby ostatnio przykłady Comme des Garcons i Chanel, nie mają oporów przed tym, by tworzyć własne… emoji. O krok dalej postanowiło jednak pójść Gucci wypuszczając własne, FENOMENALNE, memy będące częścią kampanii promującej swoją nową linię zegarków.

Tego właśnie potrzebował Internet: Gucci wypuściło własne memy!

Nic dziwnego, że świat Internetu kocha memy – czasami jak nic podsumowują konkretną sytuację, za pomocą kilku słów dobitnie oddają szerszy kontekst i często mówią to, co myślimy, a nie zawsze mamy odwagę sami zakomunikować. Jeśli humorystyczne obrazki w dodatku nawiązują do eklektycznej estetyki, wokół której obraca się Gucci i są sygnowane marką samego domu mody, możemy być pewni, że mamy przed sobą coś, co już za chwilę stanie się niekwestionowanym hitem sieci.

Memy od Gucci zadebiutowały, a jakże, na instagramowym profilu i dedykowanej projektowi stronie – zebrano je także pod jednym hasztagiem #TFWGucci, co znaczyć ma tyle co „To uczucie, gdy Gucci”. Włoska marka, świadoma pewnego ekstremum, do jakiego internet doprowadził wprowadzone do nauki w 1976 roku pojęcie, postanowił przy pomocy memów ogłosić premierę nowej linii zegarków Le Marché des Merveille. O stworzenie wyjątkowych obrazków poproszono grupę młodych artystów, wśród których znaleźli się także stali współpracownicy Alessandro Michele i postaci doskonale znane ze swojej twórczości na Instagramie czy Twitterze (jak chociażby William Ndatida, czyli @williamcult). Co ciekawe, wśród ilustracji wykorzystanych w memach, znalazło się także dzieło polskiej artystki – Pauliny Ołowskiej („Klaun”).

mem z ilustracją Pauliny Ołowskiej

Idea projektu wyrażona w zdaniu „To uczucie, gdy Gucci”, ma sygnalizować siłę, z jaką projekty marki (a w tym konkretnym przypadku, zegarki), oddziałują na noszącą je osobę – zupełnie tak, jakby świat dookoła przestawał istnieć, czas na chwilę zwalniał, a z pozoru istotne na co dzień rzeczy nagle przestawały mieć znaczenie.

Brawo za pomysł i oczywiście za realizację!

Przeczytaj także:

Alchemia według Alessandro Michele, czyli Gucci jesień-zima 2017

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 01.05-07.05.2017

Nie samą MET Galą człowiek żyje, mimo że na kilka dni totalnie zdominowała ona w tym tygodniu przekazy medialne. Portale rozpisywały się o kreacjach gwiazd, dziennikarze  żywo dyskutowali na temat tego, kto dostosował się do motywu przewodniego, a kto „dał ciała”, użytkownicy Instagrama śledzili zdjęcia zza kulis, a zniesmaczeni dobroczyńcy Metropolitan Museum of Art zganili gości gali za złamanie zakazu palenia. Jeśli, podobnie jak my, czujecie lekki przesyt, czytajcie dalej  – jak co tydzień mamy dla was podsumowanie wcale nie mniej ważnych, branżowych newsów!

adidas prezentuje model w pełni zaprojektowany przez Pharrella Williamsa

Wokalista, który współpracuje z niemieckim gigantem nieprzerwanie od 2014 roku, do tej pory jedynie w oryginalny sposób zmieniał i podkręcał istniejące już kultowe modele marki. Zaczęło się oczywiście od kolekcji „Solid Pack” Stanów Smithów, która przerodziła się następnie w kilkanaście innych projektów. Tym razem jednak współpraca między wokalistą i producentem a sportową marką nabierze zupełnie innego wymiaru. Pharrell po raz pierwszy zaprojektował bowiem autorski model (a właściwie dwa modele, ponieważ jego dzieło występuje w dwóch wersjach) inspirowany Stanami Smithami i ogólnie, obuwiem tenisowym. Nawiązuje też do tego jego nazwa: Tennis Hu Icons, dostępne w sprzedaży od wczoraj, występują w dwóch wersjach kolorystycznych: białej z zieloną podeszwą i sznurówkami oraz białej z żółtą podeszwą i sznurówkami. Cena? 130 dolarów. My już zacieramy ręce, bo but prezentuje się naprawdę dobrze!

Brad Pitt opowiedział w wywiadzie dla „GQ” o alkoholizmie i rozwodzie z Angeliną Jolie

Rozwód Pitta i Jolie, którzy byli razem przez ponad 12 lat, był dla wielu ogromnym zaskoczeniem, podobnie jak późniejsze doniesienia o domniemanym agresywnym zachowaniu aktora i śledztwie, jakie przeciwko niemu prowadzi FBI. 53-letni Pitt wreszcie sam postanowił przerwać milczenie udzielając bardzo obszernego i osobistego wywiadu magazynowi „GQ Style”. Opowiada w nim o tym, jak wiele cierpienia sprawiało mu obserwowanie swoich dzieci zdewastowanych rozstaniem rodziców, o tym, dlaczego postanowił na jakiś czas wyprowadzić się ze swojej posiadłości, przyznał się także do problemu z alkoholem.  Intymnej rozmowie towarzyszy także sesja, w której Brad pozuje na tle największych amerykańskich parków narodowych. Zdjęcia niestety nas nie urzekły (by nie powiedzieć, że zawiodły), ale wywiad jest wart przeczytania.

Świat mody ma nową obsesję: „zniszczone” buty od Margieli za prawie 1500 dolarów

Branża mody kocha ostatnio wszystko co brudne, brzydkie i zniszczone, a na najgorętsze projekty, które można krótko skwitować takimi właśnie określeniami, jest w stanie wydać naprawdę duże pieniądze. Najnowszy hit? Nowa wersja sneakersów za kostkę od Margieli, która właśnie pojawiła się w sprzedaży w luksusowym domu handlowym Neiman Marcus. Buty, które swego czasu bardzo lubił i często nosił Kanye West w nowej wersji są niczym rozdarte nożem i pogryzione przez drapieżnika. Jak się jednak okazuje, za takim a nie innym designem stoi ukryte znaczenie, a buty mają nawiązywać do dekonstrukcyjnej twórczości Margieli z lat 80., która w dużej mierze inspirowana była projektami Rei Kawakubo dla Comme des Garcons.

Przekonanie Rei Kawakubo do wystawy w MET zajęło Andrew Boltonowi 13 lat

Wystawa, jaką na cześć Rei Kawakubo zorganizowało Metropolitan Museum of Art jest wydarzeniem bez precedensu – założycielka Comme des Garcons jest bowiem drugą projektantką w historii, którą nowojorskie muzeum postanowiło uhonorować jeszcze za jej życia (wcześniej zaszczyt ten spotkał oczywiście Yves Saint Laurenta). Okazuje się jednak, że wcale nie znaczy to, że Kawakubo była fanką tego pomysłu. Jak zdradził kurator MET Andre Bolton w rozmowie z mężem i dyrektorem CDG Adrienem Joffe i dziennikarką Vanessą Friedman, że o zorganizowanie retrospektywy starał się od… 2003 roku, w którym to poznał Kawakubo osobiście. „Wtedy jednak Rei po prostu nie chciała tego zrobić”, powiedział Bolton. Kurator nie poddał się jednak, a zapytanie ponawiał za każdym razem, kiedy spotykał projektantkę i powiedział jej mężowi, że „kiedy tylko Rei będzie na to gotowa, zrobimy to”. Cóż, świat mody na pewno dziękuje Boltonowi za wytrwałość i Rei Kawakubo za to, że wreszcie poczuła się „gotowa”, a specjaliści przewidują, że retrospektywa jej twórczości ma szansę zostać jedną z najpopularniejszych w historii MET.

Gucci zaprezentowało nową wersję kultowej bluzy – jest super!

Odkąd Gucci wprowadziło w styczniu do sprzedaży kolekcję inspirowanych stylem vintage t-shirtów z logo, stały się one jednymi z najpopularniejszych projektów ostatnich kilkunastu miesięcy i z marszu podbiły serca instagramowiczek. Nic więc dziwnego, że seria szybko rozszerzona została o bluzy z kapturem i różową wersję kolorystyczną. Najnowszym uzupełnieniem została bluza w kolorze czerwonym i z motywem kwiatów, która właśnie pojawiła się w sprzedaży w kanadyjskim multibrandzie Ssense.com. Cena? Jak zwykle w przypadku Gucci zwala z nóg i wynosi 2295 dolarów. Auć.

Stylizacja tygodnia: Kim Kardashian w koronkowych spodniach 

Sesja tygodnia: Freja Beha Erichsen w „Vogue Korea”

 

ZobaczSchowaj komentarze

Jeden płaszcz, cztery stylizacje: zobacz, jak nosić hit tego sezonu!

VETEMENTS

KOSZULKA
OK. 600 ZŁ

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 450 zł

MANGO

TOREBKA
569,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

H&M

DŻINSY
229 ZŁ

NIKE

BUTY
359 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.