Stylowy Bal Dobroczynny w Muzeum Narodowym w Warszawie

Wieczorem, 27 lutego odbył się Bal Dobroczynny „Spragnieni Piękna” zorganizowany z okazji 100-lecia powstania Stowarzyszenia „Przyjaciół Muzeum Narodowego w Warszawie”. Oprócz aukcji charytatywnej, w której udział wzieli biznesmani, politycy, dziennikarze oraz artyści, miejsce miał pokaz wyjątkowych sukni w stylu lat 20. zaprojektowanych przez Joannę Klimas, Lidię Kalitę, duet Bizuu i MMC, markę LeBrand, Serafina Andrzejaka, Michaela Hekmata, Michała Szulca, Zuocorp oraz Weave. Ich właścicielkami stały się Panie, które zdobyły je w drodze licytacji. Zobaczcie jak zaprezentowały się na parkiecie.

Stylowy Bal Dobroczynny w Muzeum Narodowym w Warszawie

Podczas balu charytatywnego miała miejsce aukcja charytatywna, podczas której wylicytowano unikatowe przedmioty, takie jak: torebki firmy La Boba pomalowane przez Elżbietę Radziwiłł, perfumy sygnowane przez twórców paryskiej firmy Liquides Imaginaires, rzeźbę Marii Papy Rostowskiej, a także osiem stolików zaprojektowanych przez Dorotę Koziarę dla firmy Comforty, którym indywidualne rysy nadali znani artyści: Edward Dwurnik, Jan Dobkowski, Maurycy Gomulicki, Karol Radziszewski, Jakub Woynarowski, oraz  Katarzyna Przezwańska. Wszyscy uczesticy aukcji mogli także adoptować jeden z najbardziej rozpoznawalnych obrazów z kolekcji Muzeum Narodowego – „Babie lato” Józefa Chełmońskiego  na okres 3 lat oraz objąć mecenat nad pierwszą salą Galerii Sztuki XX i XXI wieku na okres jednego roku.

Bal ten był także mocno związany z polską branżą mody. Pojawiły się na nim bowiem panie, które zaprezentowały się w sukniach polskich marek, wylicytowanych w czasie poprzedniego wydarzenia zorganizowanego przez Muzeum Narodowe. Z tego powodu na parkiecie królowały suknie do Joanny Klimas, Lidii Kality, duetu Bizuu i MMC, marki LeBrand, Serafina Andrzejaka, Michaela Hekmata, Michała Szulca, Zuocorp oraz Weave. Każda utrzymana w stylu 20-lecia międzywojennego wyznaczyła stylistykę obowiązującą wszystkich gości balu. Goście bawili przy akompaniamencie muzyki oraz mieli okazję do sprawdzenia własnych umiejętności na parkiecie pod okiem zawodowych tancerzy. „Czuję, że jestem na prawdziwym balu. Mam nadzieję, że bale Stowarzyszenia „Przyjaciele MNW” staną się już tradycją” – podsumowała Joanna Horodyńska.

Dochód uzyskany z aukcji i balu zostanie przekazany na rzecz Muzeum Narodowego w Warszawie. My, natomiast, mamy nadzieje, że polska moda i sztuka mogą z powodzeniem łączyć siły w takich inicjatywach, które motywują rodzime marki do projektowania tak niezwykłych kreacji.

ZobaczSchowaj komentarze

Czym jest brawura w modzie i popkulturze? Odpowiadają Vivienne Westwood, Adwoa Aboah i Jefferson Hack

Czym jest brawura? Czy to wyłącznie odwaga i bezkompromisowość? A może pewna bezczelność, nieustraszenie, a nawet igranie z ogniem? Wreszcie, jak pojęcie to można odnieść do mody i sztuki, w których mówienie swoim własnym głosem może tak samo dać szansę na karierę, jak i łatwo ją zakończyć? Na te, oraz inne pytania, odpowiadały wyjątkowe postaci świata mody, muzyki i sztuki w materiałach zapowiadających najnowszą edycję festiwalu Bread & Butter, która upłynie właśnie pod hasłem „brawury”.

Festiwal Bread & Butter, który już na początku września rozpocznie się w Berlinie, to po raz kolejny iście eklektyczna mieszanka profesji, stylów, osobowości i talentów. Swoje kolekcje zaprezentują bowiem zarówno mistrzowie haute couture, jak i czołówka światowego streetwearu, swoje kawałki zagrają znani raperzy i dopiero raczkujące (ale jakże utalentowane!) zespoły indie-rockowe, a podniebienia uczestników popieszczą restauracje uhonorowane największymi laurami, ale także mistrzowie europejskiego street-foodu. Wszystkich przedstawicieli tej wybuchowej mieszanki łączy jedno: to nie tylko talent i pasja do wykonywanej profesji, ale odwaga w mówieniu i robieniu tego, co uważa się za słuszne, chęć podejmowania ryzyka, bezkompromisowość i nieuznawanie tematów tabu – słowem „brawura”, która została hasłem przewodnim tegorocznej edycji festiwalu.

Bohaterowie krótkich filmików zapowiadających imprezę udowadniają, że „brawurowym” można być zarówno projektując modę, tworząc muzykę, fotografując, zajmując się dziennikarstwem czy udzielając się w ważkich społecznych akcjach. To postaci bezkompromisowe, odważne w poglądach i czynach oraz przecierające szlaki wszystkim indywidualnościom mającym dość ograniczających tematów tabu czy pruderyjności. Organizatorzy Bread & Butter zapytali ich więc o ich styl, moc autoekspresji, powiązania między modą i muzyką oraz o codzienne inspiracje. Oto, co mieli do powiedzenia!

DAMA VIVIENNE WESTWOOD

Królowa brytyjskiej mody, punku i nowej fali, ekscentryczka, zapalona ekolożka, legenda. Tej postaci chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, podobnie jak przypominać, że jest także jedną z najbardziej nieposkromionych, odważnych i inspirujących osób w światowej branży mody. Już w latach 70.. zmieniła profil swojego sklepu, aby otwarcie sprzedawać pod swoim szyldem wyszukane stroje dla fetyszystów, sadomachistów i koszulki z, nierzadko obrazoburczymi, pornograficznymi nadrukami. Z taką samą pasją i zaangażowaniem tworzy wyszukane stroje haute couture, co walczy o dobrobyt środowiska naturalnego (to ona, w akcie protestu zaparkowała czołg pod rezydencją premiera Davida Camerona). Projektantka nie tylko wystąpi na panelu dyskusyjnym podczas festiwalu, ale jej bogata, archiwalna twórczość zostanie także zaprezentowana na specjalnej wystawie.

JEFFERSON HACK, ZAŁOŻYCIEL MAGAZYNU DAZED&CONFUSED

„Inspirują mnie ludzie, z którymi pracuję na co dzień. (…) Razem, jesteśmy silniejsi niż osobno”, mówi Jefferson Hack, jedna z najważniejszych postaci w brytyjskich mediach, człowiek, który dzięki swojej odwadze i nieposkromionej naturze był w stanie dać nam jedne z najważniejszych obecnie europejskich magazynów poświęconych modzie i sztuce – „Dazed & Confused” oraz „AnOther”. Jeśli kiedykolwiek mieliście okazję czytać lub chociaż przekartkować oba te tytuły, zapewne doskonale wiecie, że słyną one z analitycznych treści dotykających często tematów tabu, osobliwych i bardzo niszowych sesji oraz nietuzinkowych bohaterów. Słowem, stoją w opozycji do zalewającego branżę mediów mainstreamu. Taki był też zresztą cel Hacka, który na początku lat 90. odważył się wprowadzić na rynek typowo niszowy, czarno-biały magazyn, który od popularnych tytułów różniłby się nie tylko zawartością, ale przeciwstawiał się także z góry nałożonej periodyczności i od razu największy nacisk kładł na dyfuzję mody, muzyki, filmu i sztuki.

ADWOA ABOAH, MODELKA I AKTYWISTKA

Głowa ogolona „na zero”, zachrypnięty, niski głos, piercing w zębach – Adwoa Aboah, wzięta modelka i aktywistka jest chodzącym zaprzeczeniem wpisywania się w jakiekolwiek utarte schematy. I za to właśnie pokochał ją świat mody (regularnie chodzi w pokazach największych projektantów, pozuje dla „Vogue’a” i reklamuje najpopularniejsze marki) oraz członkinie GurlsTalk – stworzonej przez nią internetowej społeczności, w której dziewczyny mogą otwarcie rozmawiać zarówno o traumatycznych przeżyciach, jak i przyjemnościach seksualnych, menstruacji czy fetyszach. Adwoa jest brawurowa w swoim nieuznawaniu tematów tabu, a swoim podejściem podzieli się także z uczestnikami Bread & Butter na jednym z paneli dyskusyjnych.

ERIKA BOWES – FOTOGRAFKA, STYLISTKA

„Jeśli chcesz, żeby coś się udało, musisz po prostu dopiąć swego”, mówi Erika Bowes – brytyjska fotografka i stylistka, która najpierw zyskała popularność na Instagramie i Tumblrze po to, by później założyć digitalową platformę Sukeban, na której walczy o równość kobiet i zaprzestanie dyskryminacji rasowej w świecie mody.

MIKEQ – DJ

Pochodzący z New Jersey 31-latek to idealny przykład brawury i odwagi w przekraczaniu granic. To on bowiem odpowiedzialny jest za wskrzeszenie kultury „Ballroomu”, którą wielu specjalistów nazywa jedną z najbardziej zapomnianych i rzuconych w cień queerowych subkultur nowojorskiej sceny klubowej.

AITOR THROUP – DYREKTOR KREATYWNY G-STAR RAW

Dla artysty, projektanta i dyrektora kreatywnego holenderskiej marki G-Star RAW, brawura to „korzystanie ze swojego głosu w sposób, który inspiruje innych”. On sam, jako kreator, jest nie tylko jednym z bardziej oryginalnych, ale przede wszystkim najbardziej innowacyjnych twórców w branży. Każdą z prezentacji swojej kolekcji, czy to autorskiej marki, czy od stycznia tego roku tych tworzonych dla G-Star RAW, organizuje w innej galerii sztuki, kładąc nacisk nie tylko na ideę ruchu, ale przede wszystkim wykorzystując rozmaite platformy i zależności między nimi do zakomunikowania odbiorcy swojego przekazu.

FERGUS PURCELL – ARTYSTA KOMERCYJNY

Purcell to artysta wyjątkowy. Nie tylko stoi za jednym z najbardziej rozpoznawanych logo w branży streetwearu (to on stworzył słynny trójkąt Palace London), ale wyróżnia się nietuzinkowym spojrzeniem na swoją pracę i niestandardowym jak na ten świat zamiłowaniem do mainstreamu. Brytyjczyk nie tylko nie gardzi masami i nie obrusza się, gdy jego praca przenika do szerokiego i przypominającego niekiedy czarną dziurę obiegu – wręcz przeciwnie, postrzega to jako  najbardziej inspirujące i satysfakcjonujące, starając się umiejscowić swoje dzieła w znacznie szerszym kulturowym kontekście i unikając zaszufladkowania. Jego bezkompromisowość idealnie wpisuje się w pojęcie brawury i jednocześnie jest świetnym odbiciem ducha naszych czasów, w których o sukcesie coraz częściej decyduje mówienie własnym głosem, nawet jeśli byłby on zaprzeczeniem wszystkiego, co słyszeliśmy do tej pory.

 

Festiwal Bread & Butter by Zalando odbędzie się w dniach 1-3 września w Berlinie. Jednodniowe bilety w cenie 20 euro możecie kupić za pośrednictwem strony internetowej wydarzenia. 

 

Partnerem publikacji jest Zalando.

ZobaczSchowaj komentarze

Święta 2017: prezenty dla millenialsów

NETFLIX

SUBSKRYBCJA NETFLIKSA
30-50 ZŁ

ASOS

OKULARY
OK. 60 ZŁ

VANS

BUTY
OK. 200 ZŁ

AMAZON

GRA
OK. 100 ZŁ

FRESH'N'REBEL

POWERBANK
79 ZŁ

JUICY COUTURE

DRES
OK. 500 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.