Stając wyżej, czyli historia mężczyzn noszących obcasy

Z okazji 20. rocznicy otwarcia Muzeum Baty w Toronto powstała wystawa Standing tall; The curious history of men in heels, która pozwala przyjrzeć się temu jacy mężczyźni i w jakim celu nosili i noszą obcasy. Na ekspozycji zaprezentowano historię męskich obcasów od 1600 roku aż do dziś. Twórcom zależało na ukazaniu ich różnorodnej funkcji od podkreślania majestatu władców, po epatowanie seksualnością gwiazd rocka.

Stając wyżej, czyli historia mężczyzn noszących obcasy
Images © 2015, Bata Shoe Museum, Toronto, Canada
Węgry (prawdopodobnie), początek XIX w.

Na wystawie można obejrzeć rzadkie egzemplarze męskiego obuwia z XVII i XVIII wieku, wojskowe buty z połowy XIX wieku, kowbojki z lat 30. i o dziesięć lat od nich młodsze bikery. Zwiedzający mają okazję zobaczyć oryginalne Beatle boot Johna Lennona z 1960 roku, platformy noszone przez Eltona Johna w latach 70. i najnowsze projekty z kolekcji haute couture.

Dziś obraz mężczyzny na obcasach wywołuje niedowierzanie i rozbawienie. Nie zawsze tak było: „Wraz z nastaniem XVII wieku, kiedy pojawiły się obcasy, to właśnie mężczyźni pierwsi zaczęli je nosić. Były manifestacją siły i prestiżu społecznego przez ponad 130 lat”, mówi Elisabeth Semmelbeck, kuratorka wystawy, dodając, że kiedy po 1730 roku wysokie obcasy epizodycznie pojawiały się w modzie męskiej, zawsze pełniły rolę akcesorium podkreślającego męskość ich właściciela.

Funkcja obcasów kojarzonych z męskością przetrwała do naszych czasów w wizerunku kowboja. Jednak dla większości współczesnych mężczyzn każdy dodatkowy centymetr łączy się z ryzykiem utraty męskości. Biorąc pod uwagę wysoki wzrost, który obecnie zdaje się mieć znaczenie w tak wielu dziedzinach życia, począwszy od wysokości zarobków, a kończąc na większej atrakcyjności społecznej, nasuwa się podstawowe pytanie: dlaczego dziś mężczyźni nie chodzą na obcasach? Twórcy wystawy inspirują do zastanowienia się nad tym oraz nad innymi kwestiami obecnymi w naszym życiu np. kontrowersyjnym użyciem butów na obcasach i podestów przez osoby pełniące władzę.

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Zwierzęca egzotyka w najnowszej kampanii Zahara Leather

Włoska skóra, ponadczasowy design oraz klasa sama w sobie to kilka czynników, które sprawiają, że większości kobiet na widok pięknych torebek przyspiesza rytm serca. Nie bez powodu takie modele jak Birkin i Kelly od Hermes albo 2.55 Chanel są przedmiotem pożądania fashionistek na całym świecie. My jednak z wielką chęcią przyglądamy się temu, co dzieje się na rynku naszej rodzimej galanterii. Dziś przyszła pora na nową kolekcję i kampanię Zahara Lether. Zobaczcie, co czeka na was wśród najnowszych propozycji marki!

Zwierzęca egzotyka w najnowszej kampanii Zahara Leather

Zahara Leather na polskim rynku wciąż uznawana jest za stosunkowo młodą markę – powstała w 2016 roku. W ciągu roku szybko zwróciła jednak na siebie uwagę polskich klientek, które doceniły kunszt wykonania projektów, najlepsze, włoskie materiały oraz elegancję z nutką ekstrawagancji, cechujące poszczególne kolekcje. Dzisiaj projekty Zahara Leather możemy kupić zarówno online, między innymi na stronie showroom.pl, ale i stacjonarnie w butiku Warsaw Concept Store w warszawskiej Galerii Mokotów.

A co pojawi się tej jesieni w ofercie marki? Jak zwykle nie zabraknie zwierzęcych motywów, które od kilku sezonów przyświecają kampaniom Zahara Leather. Na wiosnę pojawiły się one w formie papużki, będącej jedną z bohaterek kampanii, jednak tej jesieni projektanci poszli w bardziej tradycyjnym kierunku. Wzory w panterkę czy monochromatyczną zebrę stały się elementami torebek albo pokrywając je w całości albo w formie delikatnych akcentów. Pośród modeli znajdziemy aż sześć: shopper, lady, shoulder, bucket, pouch oraz clutch. Każdy z nich pojawi się w kilku wersjach kolorystycznych, co ułatwi nam dopasowanie torebki do naszego stylu życia. Kobiety, lubiące mieć dużo rzeczy ze sobą z pewnością zwrócą uwagę na model shopper, z kolei minimalistki będą optowały za stylem bucket, czyli woreczku, lub Baby Lady Bag o klasycznym, prostokątnym kształcie.

Premierze kolekcji towarzyszy też kampania, której autorką została Dorota Porębska. Przed jej obiektywem stanęła Małgorzata Mikołajczyk z agencji Rebel Models, a nieco przydymiony makeup w odcieniach brązu wykonała Anna Użyńska. Lubimy!

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Podpowiadamy, po co sięgnąć w chwili relaksu. Doradzamy najlepsze sposoby spędzania wolnego czasu. Informujemy o wydarzeniach modowych: kameralnych i spektakularnych. Przygotowujemy na każdy tydzień niezbędnik aktualności. Zdradzamy w nim ciekawe pozycje literackie, filmowe i muzyczne. Recenzujemy poruszające nas książki. Komentujemy warte uwagi, związane z modą filmy. Informujemy o wyjątkowych festiwalach. Zawiadamiamy o aktualnych wystawach i eventach. Zamieszczamy artykuły o formach relaksu, które pozwalają odkrywać nowe horyzonty, skłaniają do wyjścia z domu i otworzenia się na kulturę. Podpowiadamy domatorom, jak błogo i beztrosko spędzić czas we własnym zaciszu oraz w jaki sposób je urządzić. Przede wszystkim oddajemy w ręce czytelników wartościowe artykuły do poczytania w wolnej chwili.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.