Stając wyżej, czyli historia mężczyzn noszących obcasy

Z okazji 20. rocznicy otwarcia Muzeum Baty w Toronto powstała wystawa Standing tall; The curious history of men in heels, która pozwala przyjrzeć się temu jacy mężczyźni i w jakim celu nosili i noszą obcasy. Na ekspozycji zaprezentowano historię męskich obcasów od 1600 roku aż do dziś. Twórcom zależało na ukazaniu ich różnorodnej funkcji od podkreślania majestatu władców, po epatowanie seksualnością gwiazd rocka.

Stając wyżej, czyli historia mężczyzn noszących obcasy
Images © 2015, Bata Shoe Museum, Toronto, Canada
Persja, XVII w. - perskie buty do jazdy konnej. To właśnie ten typ obuwia prawdopodobnie zainspirował Europejskich mężczyzn do noszenia obcasów.

Na wystawie można obejrzeć rzadkie egzemplarze męskiego obuwia z XVII i XVIII wieku, wojskowe buty z połowy XIX wieku, kowbojki z lat 30. i o dziesięć lat od nich młodsze bikery. Zwiedzający mają okazję zobaczyć oryginalne Beatle boot Johna Lennona z 1960 roku, platformy noszone przez Eltona Johna w latach 70. i najnowsze projekty z kolekcji haute couture.

Dziś obraz mężczyzny na obcasach wywołuje niedowierzanie i rozbawienie. Nie zawsze tak było: „Wraz z nastaniem XVII wieku, kiedy pojawiły się obcasy, to właśnie mężczyźni pierwsi zaczęli je nosić. Były manifestacją siły i prestiżu społecznego przez ponad 130 lat”, mówi Elisabeth Semmelbeck, kuratorka wystawy, dodając, że kiedy po 1730 roku wysokie obcasy epizodycznie pojawiały się w modzie męskiej, zawsze pełniły rolę akcesorium podkreślającego męskość ich właściciela.

Funkcja obcasów kojarzonych z męskością przetrwała do naszych czasów w wizerunku kowboja. Jednak dla większości współczesnych mężczyzn każdy dodatkowy centymetr łączy się z ryzykiem utraty męskości. Biorąc pod uwagę wysoki wzrost, który obecnie zdaje się mieć znaczenie w tak wielu dziedzinach życia, począwszy od wysokości zarobków, a kończąc na większej atrakcyjności społecznej, nasuwa się podstawowe pytanie: dlaczego dziś mężczyźni nie chodzą na obcasach? Twórcy wystawy inspirują do zastanowienia się nad tym oraz nad innymi kwestiami obecnymi w naszym życiu np. kontrowersyjnym użyciem butów na obcasach i podestów przez osoby pełniące władzę.

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Alessandro Michele stworzy męską kolekcję dla znanej platformy sprzedażowej

Marka Gucci i Alessandro Michele to niezawodny zespół projektowy, który co sezon wypuszcza na rynek modę sprzedającą się jak świeże bułeczki, począwszy od t-shirtów i buty, aż po kurtki, sukienki i płaszcze. W zeszłym roku marka podjęła współpracę z Net-a-Porter nad limitowaną kolekcją kapsułową, a w tym roku zamierza powtórzyć ten sukces z jej specjalizującym się w modzie męskiej odpowiednikiem – Mr Porter. Premiera kolekcji już pod koniec maja.

Portal WWD zdradza, że kolekcja Michele dla Mr Porter będzie składała się z 43 elementów – zarówno ubrań, jak i dodatków. Zadebiutuje 18. maja, czyli dokładnie rok po kolekcji, którą Gucci stworzyło wraz z najbardziej popularną platformą sprzedającą high fashion, czyli Net-a-Porter. „Chcemy dać naszym klientom coś wyjątkowego i niespotykanego, a wiemy, że kochają modę z metką Gucci, jaką tworzy Alessandro” – wyjawił dyrektor zarządzający Mr Porter, Toby Bateman.

Gucci nie mogło zdobyć Akropolu, więc zrobi pokaz we Florencji

Lookbook Gucci pre-fall 2017

Obie strony zdradzają, że w kolekcji możemy spodziewać się butów, toreb, dżinsów, bluz, swetrów oraz okryć wierzchnich, które będzie chciał nosić zafascynowany modą uliczną chłopak, ale także dojrzały mężczyzna częściej kupujący ponadczasową klasykę. Kolory mają być zdecydowane, a wzory nowoczesne. Podobno jeden z nich ma być inspirowany XIX-wieczną sztuką ścienną, która już wcześniej była dyskretnie przemycana do regularnych kolekcji Gucci. Ubrania będą pokryte aplikacjami oraz naszywkami, a ich ceny mają wahać się od 140 do 3,5 tysiąca funtów.

Hot or not: ciężarna Beyoncé w płaszczu Gucci za prawie 100 tysięcy złotych!

Alessandro Michele z Jaredem Leto, czyli najwierniejszym klientem Gucci

Już z niecierpliwością czekamy na kampanię promocyjną, która ma być szczególnie skierowana do mediów cyfrowych. Sesja do niej wykonana zostanie na ulicach Londynu.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Instagramowe influencerki w jesiennej kampanii & Other Stories

&OTHER STORIES

SUKIENKA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

KURTKA
ok. 580 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

SPODNIE
ok. 320 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 800 zł

&OTHER STORIES

PŁASZCZ
ok. 800 zł
Podpowiadamy, po co sięgnąć w chwili relaksu. Doradzamy najlepsze sposoby spędzania wolnego czasu. Informujemy o wydarzeniach modowych: kameralnych i spektakularnych. Przygotowujemy na każdy tydzień niezbędnik aktualności. Zdradzamy w nim ciekawe pozycje literackie, filmowe i muzyczne. Recenzujemy poruszające nas książki. Komentujemy warte uwagi, związane z modą filmy. Informujemy o wyjątkowych festiwalach. Zawiadamiamy o aktualnych wystawach i eventach. Zamieszczamy artykuły o formach relaksu, które pozwalają odkrywać nowe horyzonty, skłaniają do wyjścia z domu i otworzenia się na kulturę. Podpowiadamy domatorom, jak błogo i beztrosko spędzić czas we własnym zaciszu oraz w jaki sposób je urządzić. Przede wszystkim oddajemy w ręce czytelników wartościowe artykuły do poczytania w wolnej chwili.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.