Dwa wymiary kobiecości z retro twistem w wiosennej kolekcji polskiej marki So Chic So Freak

Power dressing w geometrycznym wydaniu, kwieciste spodnie typu palazzo czy kopertowa sukienka z paskiem w talii. Marka So Chic So Freak w swej najnowszej kolekcji zabiera nas w ultrakobiecą opowieść w stylu retro.

So Chic So Freak to polska marka, której założycielkami są dwie wyjątkowe dziewczyny Kasia i Klaudia. Swoją osobowość, podejście do świata i estetykę przekuwają na projekty, które mają podkreślać kobiecość. Marka stawia przede wszystkiem na ubrania z najwyższej jakości włoskich tkanin takich jak: kaszmir, jedwab czy wełna z alpaki. Dzięki temu garnitury, kurki czy spodnie są komfortowe w noszeniu, wygode, a przy są synonimem niewymuszonej elegancji.

 

Ich najnowsza kolekcja to ukłon w stronę retro wzorów, kolorów i fasonów. W kolejcji,,From Love To Retro”  dominuje  styl retro, który jest intensywnie kojarzony z ultrakobiecymi zestawieniami, które podkreślają atuty sylwetki na co projektantki marki stawiają niezmiennie. Inspiracją przy tworzeniu były także obrazy Jacksona Pollocka, tygrysie wzory i warzywne floresy. A wszytsko połączone z naturalnymi, włoskimi tkaninami – jedwabiem i bawełną. Oryginalne, czasem z przymrużeniem oka wzory oraz klasyczne zestawienia.

W linii na wiosenno-letni sezon znajdziemy m.in sukienkę z kontrami na wysokości od połowy ud, w fantazyjny wzór: paski i brokuły, której fason czyni sylwetkę smukłą z idealnym wcięciem w talii.  Garnitur w tygrysi wzór z szerokimi spodniami i kimonowym żakietem to ukłon w stronę najmodniejszych trendów. Nie zabrakło również spodni typu palazzo w kwieciste wzory, niemalże tańczących w ruchu czy koszul z bufkami w odcieniu pudrowej żółci lub klasycznej bieli. Uwieńczeniem kolekcji ,,From Love To Retro” jest ręcznie malowana, lekka parka, inspirowana malarstwem Pollock’a.

Ubrania marki są swoistym manifestem celubrującym kobiecość, pewność siebie i niewymuszoną elegancję. My cenimy takie wartości zawsze i nie tylko w ubraniach!

ZobaczSchowaj komentarze

Siła kontrastu w kolekcji MMC Studio wiosna-lato 2018

Michał Zaczyński w swojej recenzji ostatniego pokazu Gosi Baczyńskiej napisał, że projektantkę obecnie „od konkurencji dzielą lata świetlne”. To samo można moim zdaniem powiedzieć o Ilonie Majer i Rafale Michalaku, którzy doskonale wiedzą, że nikomu nie muszą już nic udowadniać. Może to właśnie ten swego rodzaju luz i swoboda w tworzeniu tego, na co ma się zwyczajnie ochotę sprawia, że ich kolekcje tak bardzo przemawiają do odbiorcy?

Siła kontrastu w kolekcji MMC Studio wiosna-lato 2018

Jak co sezon, także i tym razem MMC Studio jako pierwsze zaprezentowało swoje propozycje na nadchodzącą wiosnę i lato i, jak co sezon, można było wyraźnie zauważyć, że reprezentacja siedzących w pierwszym rzędzie kolegów i koleżanek projektantów jest zdecydowanie większa niż na innych pokazach. Czy inni rodzimi twórcy chcieli wybadać co tym razem wymyślili Michalak i Majer czy przyszli, tak zwyczajnie, podziwiać wyjątkowe projekty i oryginalną oprawę pokazu? Oba scenariusze są wielce prawdopodobne.

MMC Studio to wyjątkowy twór na polskiej mapy mody, bo zarówno Majer, jak i Michalak oprócz kreowania własnej marki, od lat projektują regularne kolekcje dla innych marek z nieco niższego przedziału cenowego. Dostosowując się do realiów rynku i zasad biznesu na tych właśnie polach, markę autorską mogą więc traktować jako swego rodzaju artystyczną odskocznię, oazę oryginalności i miejsce, w którym mogą dać totalny upust swojej kreatywności. A tej ostatniej im absolutnie nie brakuje.

To, co Michał Zaczyński napisał ostatnio na swoim blogu o Gosi Baczyńskiej można moim zdaniem spokojnie odnieść także do duetu z MMC – dawno już znalazł się on bowiem poza branżową konkurencją, a rywalizować może jedynie ze sobą i oczekiwaniami, jakie mogą mieć wobec niego wszyscy fani spragnieni mody nietuzinkowej, jednocześnie artystycznej, ale i nadającej się do noszenia, miksującej androgyniczność z obezwładniającym seksapilem i przede wszystkim tworzonej na własnym warunkach. Pokaz zorganizowany w mokotowskim Studiu Las (jak zwykle ukłony dla Kasi Sokołowskiej za reżyserię i Michała Reja za produkcję) oczekiwań absolutnie nie zawiódł, a sprawił wręcz, że rozpływaliśmy się nad każdą sylwetką i szykowaliśmy dla niej myślami miejsce w swojej szafie.

Punktem wyjścia do stworzenia kolekcji na wiosnę-lato 2018 były kontrasty, które przejawiały się  pod naprawdę wieloma postaciami: od tradycyjnego zestawienia czerni z bielą, przez bardziej zaskakujące połączenia kolorystyczne, miksowanie faktur, duet błysk&mat, grube dzianiny zarzucone na nagie ciało, aż po stylizacje bazujące na połączeniu charakterystycznych już dla marki puchówek z sukienkami z transparentnej siateczki czy oversize’owej marynarki w kratę z cekinową mini sukienką. Także i tym razem mogliśmy podziwiać osobliwe podejście projektantów do dekonstrukcji, odwagę w poszukiwaniu i stosowaniu nowych, innowacyjnych form, ale także rozwiązań technologicznych. Tak było chociażby w przypadku transparentnych folii nadających efekt w stylu „wet look” czy autorskich nadruków wykorzystanych zarówno na ubraniach, jak i na butach będących efektem kolejnej już współpracy z marką Badura.

Analizując poszczególne kolekcje niektórych zagranicznych i polskich projektantów dochodzimy do wniosku, że niektórym lepiej wychodzą sezony letnie, a innym – jesienne. I nie ma w tym nic dziwnego, szczególnie, że jedni specjalizują się w okryciach wierzchnich, inni w podkreślających figurę, kobiecych sukienkach, a jeszcze inni w określonym rodzaju obuwia i akcesoriów. W przypadku marki MMC te rozważania są jednak zbędne, bo, najzwyczajniej w świecie, jej twórcom wychodzi po prostu wszystko.

 

Pokaz współtworzyli i partnerowali mu: Katarzyna Sokołowska (reżyseria i choreografia), Joanna Strzelecka (producent wykonawczy), Michał Rej (produkcja), Agnieszka Ścibior (stylizacja), Aleksandra Dziura (asystent producenta), Anna Szczęsna (scenografia), Kevin Murphy (włosy), MAC (makijaże), Semilac (stylizacja paznokci), Sonia (materiały i tekstylia), Badura (buty), Elixa (biżuteria), Fruttisecco (oprawa baru), Puff Buff (oświetlenie).

 

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.