Simona Nikołajewska – kolekcja „Soul” jesień-zima 2016

Jest młoda, ambitna i bardzo zdolna. Wypatrzyliśmy ją już podczas pokazu dyplomowego Viamoda Szkoła Wyższa. Simona Nikołajewska zachwyciła nas wtedy swoim architektonicznym podejściem do mody. Teraz pokazuje pierwszą „dorosłą” kolekcję, która dojrzałością może konkurować w markami istniejącymi na rynku od kilku lat.  Zatytułowana „Soul” ma pokazywać co tak naprawdę gra projektantce w duszy.

Simona Nikołajewska – kolekcja „Soul”  jesień-zima 2016

Simona Nikołajewska stawia na wysokiej jakości materiały i elegancję. Prezentuje zupełnie inną estetykę, niż tę którą mieliśmy okazję podziwiać podczas pokazu dyplomowego Viamoda Szkoła Wyższa. Wtedy zaproponowała cięższe tkaniny, takie jak skóry i wełny inspirując się muzeum sztuki nowoczesnej The Broad z siedziba w Los Angeles. Trafiła nawet do naszego cyklu „Obserwowani”, w którym pokazujemy sylwetki najciekawszych talentów w polskiej branży mody.

W kolekcji celowo zatytułowanej „Soul” mamy do czynienia z kobiecymi i bardzo eleganckimi strojami. Zapytaliśmy Simonę skąd pomysł na zupełnie nową estetykę. „Chciałam tym razem bardziej pokazać siebie bez żadnych ograniczeń. W kolekcji dyplomowej w pewien sposób musiałam udowodnić swoje umiejętności, dlatego tym razem zagłębiłam się w historię mody i epokę wiktoriańską, którą czuję najbardziej” – wyjaśniła Simona. „To moja pierwsza kolekcja po studiach. Na jej przygotowanie poświęciłam prawie dwa miesiące. Dlatego postawiłam na naszywane detale, ręczne wyszywanie i chwosty (wiszące kuleczki) nawiązujące także do stylu etno” – zdradziła w rozmowie telefonicznej.

Sesja zdjęciowa została zorganizowana w skandynawskim wnętrzu jednego z mieszkań położonych w apartamencie przy ul. Bagno w Warszawie. Klimatyczne ujęcia w świetle dziennym i delikatnym mroku wykonał Adam Kaniowski. Na Oli Adamczyk z Mango Models pokazano sensualną przeźroczystą bluzkę z wielkimi kokardami wiązanymi pod szyją, welurową sukienkę bez ramion, model pokryty odwracalnymi matowymi cekinami, trapezową mini z tłoczonej bordowej skóry oraz białą bluzkę z organdyny z plisowaną stójką. W kolekcji znalazły się także efektowne okrycia wierzchnie, takie jak sztuczne futra z pasami wełny oraz kardigany, które mogą spełniać rolę kopertowej sukienki. Simona zaprojektowała własne paski i chokery. Makijaż modelki w odcieniach brązów to zasługa Marcina Bieńkowskiego i jednocześnie nagroda od marki Irena Eris, otrzymana podczas prezentacji kolekcji dyplomowej. Włosy związane w lekko potarganego koczka uczesał Kamil Nowosad.

Jesteśmy pod sporym wrażeniem kolekcji oraz sesji zdjęciowej i mamy nadzieje, że propozycja Simony Nikołajewskiej spotka się z uznaniem prasy, a także będzie się świetnie sprzedawać.

ZobaczSchowaj komentarze

Łukasz Jemioł zaprojektował jesienną kolekcję dla Rossmana

Popularna drogeria nie rezygnuje ze współpracy z polskimi projektantami. Po Gosi Baczyńskiej, której ubrania dwa lata można było kupować w Rossmanie, przyszedł czas na Łukasza Jemioła. Co proponuje medialny twórca?

Łukasz Jemioł zaprojektował jesienną kolekcję dla Rossmana

Łukasz Jemioł od zawsze miał aspiracje szerokiej rozpoznawalności i popularności swoich projektów. Teraz ma ku temu doskonałą okazję, bo współpraca z gigantem, jakim jest Rossmann, z pewnością sprawi, że ubrania z jego metką trafią pod strzechy domostw, które nie mogły sobie pozwolić na sukienki po kilka tysięcy złotych.

W kolekcji „by JEMIOŁ”, którą już możemy znaleźć na stronie internetowej sieci sklepów, znajdziemy m.in. portfele ze skóry ekologicznej (79-89 złotych), czapki z pomponem (49 złotych), szaliki z frędzlami (79 złotych), wiele modeli skórzanych rękawiczek (99 złotych) czy torebki (119 – 189 złotych). Pojawiły się też typowe dla Jemioła oversize’owe swetry, spodnie oraz… rajstopy sygnowane jego nazwiskiem. Całość utrzymana jest w bieli, beżach, bordo i czerni, a więc bezpiecznych kolorach, które najczęściej możemy spotkać w chłodnych miesiącach na ulicach Polski.

Wtręt o kolorach może wydawać się banalny, lecz może mieć znaczenie kluczowe – Rossmann bowiem jest sklepem powszednim, a więc mającym za zadanie trafiać w szerokie gusta, którym z pewnością atrakcyjne ceny połączone z medialnym nazwiskiem projektanta przypadną do gustu.

Nie ma się jednak co obrażać na Jemioła czy narzekać na tę komercyjną współpracę. Polska moda, choć odmienia przez przypadki także w mainstreamowych mediach, wciąż jest bardzo trudnym poletkiem, z którego nie jest łatwo się utrzymać. Niedawne zamknięcie się SI-MI jest tego najlepszym przykładem. Poza tym pamiętajmy, że moda to nie tylko wielkie idee oraz kunszt krawiecki. Ma również funkcję użytkową i powszechną, wszak wszystko co na sobie mamy, najprostsza koszulka nawet, zostały przez kogoś zaprojektowane i uszyte. A czymże innym jest kolekcja dla Rossmanna, jak nie wcieleniem w życie idei mody dla wszystkich?

ZobaczSchowaj komentarze

Białe botki na cztery sposoby: zobacz, jak nosić hit tego sezonu!

TOPSHOP

KURTKA
ok. 300 zł

H&M

BOTKI
229,90 ZŁ

YEEZY

SPODNIE
OK. 1200 ZŁ

ZARA

BLUZKA
59,90 ZŁ

ASOS

OKULARY
ok. 100 zł

VERSUS VERSACE

"NERKA"
ok. 950 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.