Simona Nikołajewska – kolekcja „Soul” jesień-zima 2016

Jest młoda, ambitna i bardzo zdolna. Wypatrzyliśmy ją już podczas pokazu dyplomowego Viamoda Szkoła Wyższa. Simona Nikołajewska zachwyciła nas wtedy swoim architektonicznym podejściem do mody. Teraz pokazuje pierwszą „dorosłą” kolekcję, która dojrzałością może konkurować w markami istniejącymi na rynku od kilku lat.  Zatytułowana „Soul” ma pokazywać co tak naprawdę gra projektantce w duszy.

Simona Nikołajewska – kolekcja „Soul”  jesień-zima 2016

Simona Nikołajewska stawia na wysokiej jakości materiały i elegancję. Prezentuje zupełnie inną estetykę, niż tę którą mieliśmy okazję podziwiać podczas pokazu dyplomowego Viamoda Szkoła Wyższa. Wtedy zaproponowała cięższe tkaniny, takie jak skóry i wełny inspirując się muzeum sztuki nowoczesnej The Broad z siedziba w Los Angeles. Trafiła nawet do naszego cyklu „Obserwowani”, w którym pokazujemy sylwetki najciekawszych talentów w polskiej branży mody.

W kolekcji celowo zatytułowanej „Soul” mamy do czynienia z kobiecymi i bardzo eleganckimi strojami. Zapytaliśmy Simonę skąd pomysł na zupełnie nową estetykę. „Chciałam tym razem bardziej pokazać siebie bez żadnych ograniczeń. W kolekcji dyplomowej w pewien sposób musiałam udowodnić swoje umiejętności, dlatego tym razem zagłębiłam się w historię mody i epokę wiktoriańską, którą czuję najbardziej” – wyjaśniła Simona. „To moja pierwsza kolekcja po studiach. Na jej przygotowanie poświęciłam prawie dwa miesiące. Dlatego postawiłam na naszywane detale, ręczne wyszywanie i chwosty (wiszące kuleczki) nawiązujące także do stylu etno” – zdradziła w rozmowie telefonicznej.

Sesja zdjęciowa została zorganizowana w skandynawskim wnętrzu jednego z mieszkań położonych w apartamencie przy ul. Bagno w Warszawie. Klimatyczne ujęcia w świetle dziennym i delikatnym mroku wykonał Adam Kaniowski. Na Oli Adamczyk z Mango Models pokazano sensualną przeźroczystą bluzkę z wielkimi kokardami wiązanymi pod szyją, welurową sukienkę bez ramion, model pokryty odwracalnymi matowymi cekinami, trapezową mini z tłoczonej bordowej skóry oraz białą bluzkę z organdyny z plisowaną stójką. W kolekcji znalazły się także efektowne okrycia wierzchnie, takie jak sztuczne futra z pasami wełny oraz kardigany, które mogą spełniać rolę kopertowej sukienki. Simona zaprojektowała własne paski i chokery. Makijaż modelki w odcieniach brązów to zasługa Marcina Bieńkowskiego i jednocześnie nagroda od marki Irena Eris, otrzymana podczas prezentacji kolekcji dyplomowej. Włosy związane w lekko potarganego koczka uczesał Kamil Nowosad.

Jesteśmy pod sporym wrażeniem kolekcji oraz sesji zdjęciowej i mamy nadzieje, że propozycja Simony Nikołajewskiej spotka się z uznaniem prasy, a także będzie się świetnie sprzedawać.

ZobaczSchowaj komentarze

Relacja z rozdania nagród Cracow Fashion Awards 2017

Krakowska Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru co roku organizuje pokaz piętnastu swoich najbardziej utalentowanych projektantów. To świetna okazja do tego, aby z bliska przyjrzeć się poziomowi kształcenia przyszłych twórców marek odzieżowych oraz na żywo obejrzeć ich dokonania w postaci kolekcji zaprezentowanych na wybiegu. Jako członkowie jury mogliśmy też wręczyć wyróżnienie naszemu faworytowi oraz zagłosować na zwycięzcę konkursu Cracow Fashion Awards 2017. Zapraszamy na naszą relację.

Relacja z rozdania nagród Cracow Fashion Awards 2017
Anna-Maria-Zygmunt

Pokaz dyplomowy Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru to najważniejsze wydarzenie trwającego cały tydzień krakowskiego tygodnia mody. Inauguruje on całą imprezę i stanowi jej najważniejszy punkt programowy. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że jesteśmy patronami medialnymi tego wydarzenia już kolejny rok z rzędu. SAPU kształci przyszłych projektantów mody, którzy pod okiem wykładowców takich jak Wojciech Bednarz, Tadeusz Ziajka, Pat Guzik, Karolina Pięch oraz Jerzy Antkowiak zdobywają szlify przygotowujące ich do wykonywania zawodu projektanta mody. Tym bardziej chcemy na bieżąco obserwować ich pomysły oraz opisywać dokonania artystyczne.

Sylwetka z kolekcji Nikoli Gadzinowska 

Tegoroczna edycja imprezy odbyła się 18. marca w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Jak zawsze tłumy gości, mediów oraz prasy zjawiły się wieczorem, aby zobaczyć 15 kolekcji dyplomowych oraz gościnne kolekcje specjalne. Jako jurorzy mogliśmy wcześniej zapoznać się z lookbookami wszystkich konkursowych kolekcji wraz z ich opisami. Odebraliśmy także karty do głosowania i przystąpiliśmy do działania. Jak zwykle komisje egzaminacyjne zostały podzielone na Radę Mediów oraz Radę Artystów. Wśród tych pierwszych zaproszony został Michał Zaczyński (przewodniczący, „Esquire”), Olga Yanul („L’Officiel Ukraine”, „Vogue Mexico”), Karolina Sulej („Wysokie Obcasy”), Ewa Kowalewska-Kondrat (Harel), Tobiasz Kujawa (Freestyle Voguing), Maja Chitro („InStyle”), Magdalena Zawadzka („Harper’s Bazaar”), Piotr Zyznowski (Sophisti), Urszula Wiszowata (Fashion Biznes), Ewa Kosz (Ultra), Kamila Żyźniewska, Kinga Litwińczuk (Style-On), Łukasz Gazur (Dziennik Polski), Barbara Fijał (Miasto Kobiet), Marcin Lewicki („Lounge”) oraz my, czyli Fashion Post.

Buty z kolekcji Sandry Stachury

W gronie artystów zasiedli Mark Fast (Kanada), Carol Morgan (Wielka Brytania, Central Saint Martins), Margaret Larmuth (Szwajcaria), duet MMC, czyli Ilona Majer i Rafał Michalak, Natasha Pavluchenko, Dorota Wróblewska (Sophisti Group), Ranita Sobańska (4F), WP Onak (OCR Creations), Gosia Sobiczewska (ESTby ES.), Robert Kiełb (LAF Artist Management), Anna Jatczak, Joanna Błażejowska (Aska), Marcin Giebułtowski, Maria Wiatrowska, Paweł Zawiślak (Kropki Kreski), Monika Szpetnar (Mohito), Marzena Szura (House), Monika Onoszko (Onomono), Ilona Kanclerz (Modny Śląsk). Każda z rad głosowała na najlepszą kolekcję oraz mogła przyznawać własne wyróżnienia.

Sylwetka z kolekcji Patryka Jordana

Na wybiegu zobaczyliśmy kolekcje, które czerpią z bardzo różnych źródeł. Były wśród nich motywy cyrkowe, ludowe – okraszone licznymi aplikacjami i haftami, podwodne instalacje przypomianające pastelowe rafy koralowe, awangardowe szaleństwa z dużą dawką dekonstrukcji oraz kobiece stroje będące komentarzem do kiczu oraz braku gustu. Studenci SAPU wykonali także własne obuwie oraz akcesoria – były to wielkie plecaki oraz torebki obszyte futrem, a także ozdobione koralikami. Wszystkie sylwetki były dowodem na zróżnicowane zainteresowania studentów, którzy starali się połączyć swoją kreatywność z użytkowym charakterem strojów, a niejednokrotnie także ze światowymi trendami. Każdy miał szansę pokazać aż osiem propozycji.

Kolekcja Pauliny Mrożek

Krakowski pokaz dyplomowy wspierany jest przez licznych patronów i sponsorów, z których każdy miał okazję przyznać swoje nagrody oraz wyróżnienia. Po zliczeniu wszystkich głosów, okazało się, że to Piotr Popiołek kolekcją „iD” wygrał Cracow Fashion Awards. Była to propozycja, która nawiązywała do faktury ludzkiej skóry i taka też była jej kolorystka. Projektant wykorzystał materiały takie jak: bawełna, tiul elastyczny, ortalion, organza, folia, neopren, skóra lakierowana i lycra, które nakładały się na siebie warstwowo. Wyróżnienia od Rady Wysokiej Mody otrzymali także: Sandra Stachura za kolekcję „Deep Space” (tutaj zachwyciły nas buty), Artur Stec/LESER za kolekcję „Miejski Kamuflaż” oraz Patryk Jordan za kolekcję „Squeeze”.

Sylwetka z kolekcji Piotra Popiołka

Głównym wygranym według Rady Mediów został ten ostatni, czyli Patryk Jordan, który balansował między stonowanymi korami a dynamicznymi sportowymi sylwetkami. Wśród wyróżnionych znaleźli się Paulina Mrożek, która stworzyła bardzo starannie skrojona i uszytą, a także mocno sprzedażową kolekcję „Pułapka szarości”, Piotr Popiołek z kolekcją „iD”, a także Artur Stec/LESER i jego autorskie techniki barwienia widoczne w kolekcji „Miejski Kamuflaż”. Jak widać obie rady okazały się bardzo zgodne i zagłosowały dosyć podobnie. Redakcja Fashion Post przyznała wyróżnienie Kindze Chłopek, która zachwyciła nas swoimi pomysłami bazującymi na wizerunku japońskiej gejszy, który został podany w bardzo nowoczesny i awangardowy sposób. Projektantka stworzyła skomplikowane formy przestrzenne, wykorzystała autorskie tkaniny, a także obuwie.

Sylwetka z kolekcji Kingi Chłopek

Jurorzy podkreślali wysoki poziom konkursu oraz ciekawe pomysły studentów, którzy brali w tegorocznym konkursie. SAPU może z całą pewnością pochwalić się kreatywnymi absolwentami, którzy nie boją się eksperymentować ze skoplikowanymi tkaninami oraz podejmować ryzyka stworzenia wyrazistej kolekcji dyplomowej. Zbudowanie kolekcji składającej się jedynie z ośmiu sylwetek jest nie lada wyzwaniem. Tym bardziej cieszy nas, że pomysły studentów, mimo wielkiej dozy artyzmu, miały także spory potencjał sprzedażowy. Życzymy im powodzenia oraz samych sukcesów.

 

Przeczytaj także:

Czego nie wiecie o Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU

Sukces SAPU w Budapeszcie

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.