KULTURA

Screenshop – nowa aplikacja, która rozpozna ubrania ze zdjęć i pokaże, gdzie je kupić

08.11.2017 Patryk Chilewicz

Screenshop – nowa aplikacja, która rozpozna ubrania ze zdjęć i pokaże, gdzie je kupić

To ma być zupełna rewolucja w świecie zakupów wirtualnych. Tak przynajmniej zapowiada Kim Kardashian West, która jest twarzą oraz – jak twierdzą twórcy – doradczynią aplikacji Screenshop. – Koncepcja tego mechanizmu jest naprawdę fascynująca. Aplikacja potrafi przekształcić dowolny screenshot w nasz własny cyfrowy magazyn mody – mówiła gwiazda mediów społecznościowych na specjalnej konferencji.

Koncepcja aplikacji jest prosta: ładujemy do systemu zdjęcie dowolnego ubrania, kadr z filmu czy screenshot ze Snapchata, po czym mechanizm pokazuje nam produkty, które odnalazł na załączonym pliku. Screenshop działa ponoć bez zarzutów i ma odnajdywać zarówno ubrania czołowych blogerek, jak i mniej popularne części ubioru np. z filmów z lat 90. Sam mechanizm, choć ogólnie opisany na stronie aplikacji, był przygotowywany miesiącami i pozostaje tajemnicą właścicieli.

Kim jest nim wyraźnie zachwycona. Na pytanie czy wrzucała do Screenshopu screeny własnych stylizacji odpowiedziała, że tak. – Aplikacja działa tak dobrze, że bez problemu rozpoznała dokładnie kolor kurtki Yeezy, jaką miałam na sobie. Zauważyła, że nie jest ona biała, a kremowa – powiedziała Kardashian West.

Aplikacja jest już dostępna w systemach iOS oraz Android. Czas na dogłębny stalking szaf ulubionych aktorów i blogerek!