„Pożegnalne” futro Hedi’ego Slimane hitem wśród gwiazd

Kiedy Hedi Slimane pokazywał w marcu swoją ostatnią kolekcję dla Saint Laurent, wielu interpretowało ją jako swoisty hołd złożony twórczości legendarnego założyciela domu mody i „list miłosny” dla Paryża, który nierozerwalnie łączony jest przecież z marką. Slimane pokazał wtedy rozmaite wariacje na temat smokingu, krojów charakterystycznych dla krawiectwa Laurent z lat 80. i czerwone, lisie futro, które wtedy wzbudziło zachwyt, a dziś jest jednym z największych przedmiotów pożądania wśród gwiazd i osób z branży mody.

Wszyscy, którzy w marcu odnieśli wrażenie, że najnowsza kolekcja jest swoistym pożegnaniem Hedi’ego Slimane z Saint Laurent mieli rację – projektant oficjalnie rozstał się z marką w kwietniu, a ta, wyznaczyła na jego następcę Anthony’ego Vaccarello. Późniejsze konflikty pomiędzy byłym pracodawcą a Slimanem (pisaliśmy o nich tutaj) nie przeszkodziły jednak temu, aby kolekcję zgodnie uznano za jedną z najlepszych w sezonie – specjaliści rozpływali się nad hołdem, jaki projektant złożył legendarnemu założycielowi marki, wyrafinowanym krawiectwem i wymieszaniem ready-to-wear z  haute couture, zachwycali się idealnie skrojonymi smokingami, nawiązującymi do lat 80. ultra krótkimi sukienkami, bufiastymi rękawami i lisim futrem w kształcie serca, które miało być ostatecznym podsumowaniem działalności Slimane’ a w Saint Laurent.

Saint Laurent jesień-zima 2016

Kwestią czasu było tylko, kiedy futro zacznie być wykorzystywane przy sesjach w najbardziej prestiżowych magazynach i noszone przez największe gwiazdy i najpopularniejsze fashionistki. Po raz pierwszy zobaczyliśmy je na czerwcowo-lipcowej okładce magazynu „W” z Carą Delevingne sfotografowaną przez Mario Sorrenti. Już wtedy można było więc z czystym sumieniem stwierdzić, że pomimo zawrotnej ceny prawie 10 tysięcy funtów, będzie ono jednym z najbardziej pożądanych projektów jesieni.

wmag-junejuly16-cara-article

O futrze znowu zrobiło się głośno na początku września, kiedy to, znana ze swojego śmiałego stylu i zdolności do kreowania nowych trendów Rihanna, pojawiła się w nim na ulicach Nowego Jorku. Zestawiając je z czapką z daszkiem i seksownymi sandałkami na szpilce znalazła się na ustach wszystkich, którzy po cichu sami zaczęli marzyć o zjawiskowym projekcie Slimane’a.

Internet szybko zaczęły zalewać zdjęcia fashionistek i gwiazd przymierzających lub dumnie noszących czerwone futro. Zapewne ku złości obrońców praw zwierząt (przypomnijmy, że futro jest w całości wykonane z futra lisa), na fashion weeku pokazała się w nim między innymi Anna Dello Russo i Eva Chen, do jego fanek należy także Kendall Jenner, która z charakterystyczną dla siebie nonszalancją zestawiła je z okularami „zerówkami” i poszarpanymi dżinsami. Futro od Saint Laurent zawitało także na polski rynek mody, a wszystko to za sprawą Joanny Przetakiewicz. Niestety, jak można się było tego spodziewać, pod zdjęciem zamieszczonym przez dyrektor kreatywną La Manii posypały się negatywne komentarze krytykujące fakt promowania przez nią naturalnych futer.

Futrzane serce od Saint Laurent to z pewnością drogi i dla niektórych kontrowersyjny projekt, jednak jesteśmy pewni, że nie powstrzyma to gwiazd i zafascynowanych modą fashionistów przed jego zakupem. Moda, szczególnie ta z najwyższego szczebla, lubi wzbudzać dyskusje i nikogo chyba już to nie dziwi.

 Przeczytaj także:

Saint Laurent wiosna-lato 2017

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 06-12.02.2017

Lada chwila branżowe wiadomości zostaną prawdopodobnie zdominowane przez doniesienia z fashion weeków jesień-zima 2017, ale nie oznacza to oczywiście, że świat mody zawiśnie w próżni.W tym tygodniu z wypiekami na twarzy czytaliśmy najgorętsze plotki dotyczące przyszłości naszych ulubionych marek, śledziliśmy zmiany personalne na stanowiskach dyrektorów kreatywnych i zachwycaliśmy się premierami nowych modeli ubrań i butów. Sprawdźcie, co jeszcze musicie wiedzieć o minionych siedmiu dniach!

Virgil Abloh przechodzi do Givenchy, a Riccardo Tisci do Versace?

Podejrzewamy, że branża mody jeszcze nie otrząsnęła się z faktu, że Tisci po dwunastu latach odchodzi z francuskiego domu mody, a tymczasem musimy radzić sobie z kolejnymi rewelacjami. Wszystko zaczęło się od artykułu zamieszczonego przez WWD. Według jego źródeł, kierownictwo Givenchy rozpoczęło już poszukiwania następcy Tisci, a najbardziej zaawansowane rozmowy prowadzi z Virgilem Abloh, czyli założycielem i dyrektorem kreatywnym marki Off-White. Dla niewtajemniczonych, Abloh to DJ, były dyrektor kreatywny Kanyego Westa, absolwent architektury i jedno z najgorętszych obecnie nazwisk na światowej mapie mody. Czy faktycznie już niedługo obejmie stery tego luksusowego domu mody? Byłaby to z pewnością nieoczekiwana decyzja.

Jeśli chodzi o Tisci, to podobno ogłoszenie jego przejścia do Versace jest tylko kwestią czasu, a on i włoska marka podpisali już nawet kontrakt. W tym przypadku pytanie nie brzmi jednak jak Tisci poradziłby sobie we Włoszech (o to jesteśmy spokojni), ale jakie miejsce w tej sytuacji widziałaby dla siebie Donatella. Pytań jest jak zwykle więcej niż odpowiedzi, dlatego cierpliwie czekamy na rozwój wydarzeń.

Aktualizacja: W sobotę wieczorem przedstawiciele Givenchy w odpowiedzi na pytania WWD oficjalnie zaprzeczyli, jakoby rozmawiali z Abloh na temat objęcia przez niego posady. Podobno, żadne spotkanie nie miało miejsca, a nazwisko nowego dyrektora kreatywnego marki mamy poznać już niedługo.

Kultowa bluza Gucci doczekała się różowej wersji

Chyba nie ma blogerki i fashionistki, która nie miałaby w szafie t-shirtu lub bluzy z logo Gucci. Pomimo wcale nie tak niskiej ceny, inspirowane stylem vintage projekty robią absolutną furorę, nic więc dziwnego, że włoska marka próbuje poszerzyć ich kolekcję o nowe warianty kolorystyczne. Na pierwszy ogień poszedł najmodniejszy w tym sezonie ciemny róż. Mimo że model na razie jest zarezerwowany dla rynku japońskiego, jesteśmy pewni, że to tylko kwestia czasu, aż pojawi się także w innych sklepach na całym świecie.

Powstaje kolejny film biograficzny o Alexandrze McQueenie

Tak jak (podobno) nieszczęścia chodzą parami, tak w przypadku biografii o Alexandrze McQueenie można powiedzieć, że szczęścia przychodzą w „trójkach”. Książkową wersję autorstwa Andrew Wilsona przeczytaliśmy w jeden wieczór i z niecierpliwością czekamy na film, który na ekranach kin ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Okazuje się jednak, że to nie jedyne projekty, jakie na warsztat wezmą życie i twórczość zmarłego tragicznie kreatora. Jak donosi Dazed&Confused, za kolejny film o McQueenie odpowiedzialny będzie Peter  Ettedgui – twórca dokumentu o Marlonie Brando „Listen to me, Marlon”, a produkcja skupi się na życiu i osobistych perypetiach McQueena, w tym pierwszych latach w zawodzie spędzonych w Savile Row. Czekamy!

LVMH kupiło Supreme za 500 milionów dolarów?

Wspólna kolekcja Louis Vuitton i Supreme była i jest na ustach absolutnie wszystkich, nic więc dziwnego, że znalazły się osoby, które z chęcią widziałyby dalszy (i szerszy) ciąg tej współpracy. W zeszłym tygodniu ptaszki zaczęły świergać (i to całkiem głośno!), że koncern LVMH – właściciel LV – kupił amerykańską marką za 500 milionów dolarów. Fanów takiego obrotu spraw było tyle samo, co sceptyków i już teraz możemy powiedzieć, że bardziej zadowoleni będą ci drudzy. LVMH oficjalnie zaprzeczyło już tym plotkom.

 

fot. Asia Typek

Daft Punk współpracuje z Off-White i Goshą Rubchinskiym

Kochamy takie newsy! Duet Daft Punk ogłosił kilka dni temu na Instgramie otwarcie swojego pop-up shopu, który znajdować się będzie przy Melrose Avenue w Los Angeles. I nie  byłoby w tym pewnie nic dziwnego (ani pewnie specjalnie ekscytującego), gdyby nie specjalnie zaprojektowana z tej okazji kolekcja t-shirtów. Zespół do współpracy nad nimi zaprosił marką Off-White i Goshę Rubchinskiyego. Ogień!

Sesja tygodnia: Rihanna jako Amelia Earhart w jubileuszowym numerze „Harper’s Bazaar” (fot. Mario Vivanco)

Stylizacja tygodnia: Victoria Beckham w Nowym Jorku

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.