„Pożegnalne” futro Hedi’ego Slimane hitem wśród gwiazd

Kiedy Hedi Slimane pokazywał w marcu swoją ostatnią kolekcję dla Saint Laurent, wielu interpretowało ją jako swoisty hołd złożony twórczości legendarnego założyciela domu mody i „list miłosny” dla Paryża, który nierozerwalnie łączony jest przecież z marką. Slimane pokazał wtedy rozmaite wariacje na temat smokingu, krojów charakterystycznych dla krawiectwa Laurent z lat 80. i czerwone, lisie futro, które wtedy wzbudziło zachwyt, a dziś jest jednym z największych przedmiotów pożądania wśród gwiazd i osób z branży mody.

Wszyscy, którzy w marcu odnieśli wrażenie, że najnowsza kolekcja jest swoistym pożegnaniem Hedi’ego Slimane z Saint Laurent mieli rację – projektant oficjalnie rozstał się z marką w kwietniu, a ta, wyznaczyła na jego następcę Anthony’ego Vaccarello. Późniejsze konflikty pomiędzy byłym pracodawcą a Slimanem (pisaliśmy o nich tutaj) nie przeszkodziły jednak temu, aby kolekcję zgodnie uznano za jedną z najlepszych w sezonie – specjaliści rozpływali się nad hołdem, jaki projektant złożył legendarnemu założycielowi marki, wyrafinowanym krawiectwem i wymieszaniem ready-to-wear z  haute couture, zachwycali się idealnie skrojonymi smokingami, nawiązującymi do lat 80. ultra krótkimi sukienkami, bufiastymi rękawami i lisim futrem w kształcie serca, które miało być ostatecznym podsumowaniem działalności Slimane’ a w Saint Laurent.

Saint Laurent jesień-zima 2016

Kwestią czasu było tylko, kiedy futro zacznie być wykorzystywane przy sesjach w najbardziej prestiżowych magazynach i noszone przez największe gwiazdy i najpopularniejsze fashionistki. Po raz pierwszy zobaczyliśmy je na czerwcowo-lipcowej okładce magazynu „W” z Carą Delevingne sfotografowaną przez Mario Sorrenti. Już wtedy można było więc z czystym sumieniem stwierdzić, że pomimo zawrotnej ceny prawie 10 tysięcy funtów, będzie ono jednym z najbardziej pożądanych projektów jesieni.

wmag-junejuly16-cara-article

O futrze znowu zrobiło się głośno na początku września, kiedy to, znana ze swojego śmiałego stylu i zdolności do kreowania nowych trendów Rihanna, pojawiła się w nim na ulicach Nowego Jorku. Zestawiając je z czapką z daszkiem i seksownymi sandałkami na szpilce znalazła się na ustach wszystkich, którzy po cichu sami zaczęli marzyć o zjawiskowym projekcie Slimane’a.

Internet szybko zaczęły zalewać zdjęcia fashionistek i gwiazd przymierzających lub dumnie noszących czerwone futro. Zapewne ku złości obrońców praw zwierząt (przypomnijmy, że futro jest w całości wykonane z futra lisa), na fashion weeku pokazała się w nim między innymi Anna Dello Russo i Eva Chen, do jego fanek należy także Kendall Jenner, która z charakterystyczną dla siebie nonszalancją zestawiła je z okularami „zerówkami” i poszarpanymi dżinsami. Futro od Saint Laurent zawitało także na polski rynek mody, a wszystko to za sprawą Joanny Przetakiewicz. Niestety, jak można się było tego spodziewać, pod zdjęciem zamieszczonym przez dyrektor kreatywną La Manii posypały się negatywne komentarze krytykujące fakt promowania przez nią naturalnych futer.

Futrzane serce od Saint Laurent to z pewnością drogi i dla niektórych kontrowersyjny projekt, jednak jesteśmy pewni, że nie powstrzyma to gwiazd i zafascynowanych modą fashionistów przed jego zakupem. Moda, szczególnie ta z najwyższego szczebla, lubi wzbudzać dyskusje i nikogo chyba już to nie dziwi.

 Przeczytaj także:

Saint Laurent wiosna-lato 2017

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 20-26.02.2017

Włoskie i francuskie marki pochłonięte są fashion-weekową gorączką, a wraz z nimi oczywiście wszystkie modelki, redaktorzy światowych magazynów i gwiazdy gotowe pokonać Atlantyk, aby z pierwszego rzędu podziwiać najnowszą kolekcję swojego ulubionego domu mody. Nie samymi pokazami jednak człowiek żyje, dlatego jak co tydzień, przedstawiamy wam zestawienie tego, co działo się w branży mody i popkultury. A działo się, jak zwykle, naprawdę sporo.

Kanye West rusza z linią… kosmetyków

Albo Kanyemu nie wystarcza już artystyczne spełnianie się jako raper i projektant, albo najzwyczajniej w świecie pozazdrościł swojej szwagierce – Kylie Jenner, która sukcesywnie buduje swoje urodowe imperium. Marka kosmetyków, którą (podobno) ma w planach West, zawierać ma produkty do makijażu, perfumy i balsamy do ciała,a jej nazwa – „Donda” – ma być hołdem dla zmarłej w 2007 roku matki. #TeamKylie czy #TeamKanye?

Balenciaga zaprezentowała nową stronę internetową

Demna Gvasalia kontynuuje wprowadzanie swojej kreatywnej wizji w Balenciadze i to nie tylko w kwestiach kolekcji. Francuski dom mody zaprezentował właśnie nową wersją strony internetowej, która bardzo wyróżnia się na tle konkurencji. Twórcy postawili na bardzo minimalistyczny i oszczędny layout inspirowany… tabelkami z Excela. „Uporządkowany widok kolekcji ready-to-wear i akcesoriów usuwa wszystkie wizualne przeszkody, które niepotrzebnie odwracają uwagę i stają pomiędzy kupującym a jego zakupem. Każde kliknięcie prowadzi użytkownika bliżej produktu”, czytamy w oświadczeniu marki. Oryginalne podejście, ale nam się podoba!

Rihanna ma na koncie więcej hitów niż Michael Jackson

A konkretnie tych, które dotarły do czołowej dziesiątki listy przebojów Billboardu. Stało się tak dzięki sukcesowi ostatniego singla Barbadoski – „Love on the brain”, który w minionym tygodniu przesunął się z miejsca 13. na 8. Więcej niż Rihanna mają tylko The Beatles (34) i Madonna (38).

Supreme wprowadziło do sprzedaży karty do nowojorskiego metra, a to pogrążyło się w chaosie

Jakoś nas to nie dziwi, wszak każdy „drop” amerykańskiej marki powoduje, że albo padają serwery, albo towar wyprzedaje się z prędkością światła, a kolejki przed  jej stacjonarnymi sklepami potrafią osiągać gigantyczne rozmiary. Liczba osób, która ustawiła się na stacjach nowojorskiego metra w kolejkach do automatów, w których można było kupić kartę, przeszła chyba jednak wszelkie oczekiwania, a przepychankom i agresji musiała niejednokrotnie towarzyszyć interwencja policji. Supreme to już nie marka, to religia.

A tak wygląda sprawca całego zamieszania:

Czy nowe Yeezy Runner są inspirowane starym modelem adidasa?

Można było się spodziewać, że po oficjalnym zaprezentowaniu przez Kanyego i adidasa nowego modelu Yeezy Runner, który ewidentnie nawiązuje do estetyki retro, posypią się komentarze porównujące go do rozmaitych modeli vintage. Według niektórych, nowy projekt Westa do złudzenia przypomina model Nike Air Monarch, jeszcze inni sądzą, że jest inspirowany sneakersami adidas Temper Run. Do innych wniosków doszli redaktorzy portalu High Snobiety, którzy analizując podbicie i wyściółkę buta porównali go z pochodzącym lat 90. modelem adidas EQT Solution (na zdjęciu poniżej).

Nowe Yeezy ewidentnie bardziej nawiązują do estetyki sneakersów z lat 90. niż technologii boost stosowanej w wcześniejszych projektach Westa. Czy raper tworząc je inspirował się jednak konkretnym modelem? Tego nie wiemy, mimo że minimalne podobieństwo do EQT Solution faktycznie jest zauważalne.

Modelka w hijabie, Carine Roitfeld, Paris Jackson i inni na okładkach nowego „CR Fashion Book”

Nowe numery „CR Fashion Book” są zawsze jednymi z najbardziej wyczekiwanych w sezonie, jednak tym razem mówi o nich jeszcze więcej osób. Wszystko za sprawą bohaterek okładek najnowszego, dziesiątego już wydania magazynu założonego przez była naczelną francuskiego „Vogue’a”, Carine Roitfeld. Z fantastycznych rozkładówek spoglądają na nas nie tylko siostry Hadid i Lara Stone, ale także sama założycielka oraz Paris Jackson i robiąca furorę modelka w hijabie – Halima Adem, z którą wywiad przeprowadziła sama Iman.

LVMH ogłosiło skróconą listę półfinalistów konkursu dla młodych projektantów 

Konkurs LVMH Prize for  Young Fashion Designers cieszy się coraz większym zainteresowaniem, o czym może świadczyć chociażby rekordowa liczba 1200 zgłoszeń, jakie młodzi projektanci nadesłali w tym roku. Komisja prestiżowego konkursu, który w zeszłych latach wygrywali Grace Wales Bonner, Jacquemus (nagroda specjalna) czy Marques Almeida, ogłosiła właśnie skróconą listę finalistów, którzy w tym roku powalczą o nagrodę w wysokości 300 tysięcy euro i 12-miesięcznego mentoringu ze strony zaangażowanych w inicjatywę ekspertów. Wśród 21 szczęśliwców znaleźli się m.in. Molly Goddard, marka Ambush, Cecile Bahnsen i Nabil El-Ayal. Jeśli nazwiska te w większości nic wam jeszcze nie mówią, radzimy jak najszybciej nadrobić zaległości, bo już niedługo może być o nich bardzo głośno. Wyniki konkursu LVMH poznamy 16. czerwca.

(fot. bof, mat. prasowe LVMH)

Sesja tygodnia: Taylor Hill w „Pop Magazine” wiosna-lato 2017 (fot. Charlotte Wales)

Stylizacja tygodnia: Brooklyn Beckham w płaszczu Burberry na rozdaniu BRIT Awards

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.