Reserved warto tam być!

Zawsze marzyli o tym, żeby ubierać innych. Tworzą kolekcje, które pojawiają się na polskich ulicach. Myślą nad każdym detalem, szwem, odcieniem i rozmiarem guzika. Wybierają tkaniny i godzinami dyskutują z projektantem. Praca to ich pasja, a każda, nawet najmniejsza rzecz przynosi kolejne inspiracje. Żyją w myśl zasady „Znajdź pracę, którą kochasz, a nigdy nie przepracujesz ani jednego dnia”. Poznajcie Sławka, Agnieszkę i Beatę, którzy nie wyobrażają sobie szarej pracy przy biurku. Zdecydowanie wolą projektowy stół.

Technolog odzieży – co się kryje pod tym pojęciem? Czym się na co dzień zajmujecie?
Sławek: Technolog odzieży to taka osoba, która materializuje wizje projektanta. Dostajemy konkretny projekt i musimy go zmaterializować, „ubrać” w cyfry, tak by powstał gotowy wyrób i producent mógł na podstawie danych stworzyć jak najdokładniej rzecz, która będzie odpowiadała naszym klientom.

Agnieszka: Głównym zadaniem technologa jest przygotowanie dla dostawcy pełnego opisu jak dana sztuka odzieży powinna być uszyta. Długość rękawa, liczba guzików, faktura tkaniny – to przygotowujemy razem z projektantem. W momencie, kiedy mamy już pilotażowy model sprawdzamy czy dostawca dostosował się do wymiarów, które mu „zadaliśmy”. Następnie prosimy by przesłał nam model w mniejszym lub większym rozmiarze, by sprawdzić jak radzi sobie ze stopniowaniem.

Praca, która jest realizacją zainteresowań to z pewnością marzenie wielu. Moda? Brzmi idealnie! Skąd u was takie zainteresowania?

Sławek: Mój wujek był krawcem i świadomie po szkole wybrałem tę ścieżkę.

Agnieszka: Mój wybór nie był tak świadomy jak Sławka, nigdy wcześniej nie pomyślałabym, że tak polubię tę pracę. Nie spodziewałam się, że patrząc na tkaninę będę sobie wyobrażała suknię balową dla mojej córki albo garnitur dla mojego syna.

Beata: Kończyłam liceum z zamiarem pójścia na prawo, ale jeśli to by mi się nie udało chciałam robić coś co jest związane z modą. Moda od zawsze mi towarzyszyła, ale wiedziałam, że projektowanie to jednak nie jest to, czym chciałabym się zajmować. Zostałam więc technologiem.

5 niezbędnych rzeczy w waszej pracy to?
Agnieszka: Kawa!

Sławek: Komputer. Wszystkie dane wprowadzamy do systemu. Poza tym centymetr, manekin i model. Jak tylko dostaniemy próbny egzemplarz odzieży, rozkładamy go na stole i mierzymy. Zapisujemy różnice pomiędzy „zadanymi” rozmiarami a uszytym egzemplarzem. Równocześnie odbywają się nasze wewnętrzne spotkania z projektantami, którzy oceniają czy podoba im się prototyp, czy są zadowoleni z jakości, a cena jest odpowiednia.

Agnieszka: Co ciekawe, w dziale dziecięcym testujemy nowe modele również „na żywo”, w domu – mierzą je nasze dzieci.

Beata: Model jest bardzo ważny, a jego uwagi dotyczące samego produktu bardzo się w mojej pracy przydają.

Jak do każdego zawodu, i do tego trzeba mieć smykałkę… Jakie więc umiejętności musi mieć osoba na waszym stanowisku?
Beata: Musi mieć zmysł przestrzenny, być dobrze zorganizowana, komunikatywna, otwarta. Powinna mieć świadomość swojej wiedzy, doświadczenia i umieć to obronić, ponieważ to my mówimy projektantowi co da się uszyć, a co jest kompletnie nie do zrealizowania.

Czy z definicji technolodzy męscy pracują w dziale męskim a kobiety w damskim?
Sławek: Ja z wyboru, ponieważ lepiej się czuję w odzieży męskiej.

Beata: U nas, w dziale damskim proporcje są inne i pracuje trzech panów technologów. Bardzo się to zmieniło, widzę, że dzieje się coś fajnego w tym kierunku. Jest wielu panów, którzy idą do szkół odzieżowych, chcą zostać projektantami, ale w trakcie nauki nagle okazuje się, że jest taka płaszczyzna bardziej związana z wymiarami czy techniką, która im bardziej odpowiada niż samo projektowanie. Coraz więcej osób jest zainteresowanych zawodem technologa. Widzę to po moich kolegach, którym się to podoba.

Agnieszka: Kiedyś faktycznie w szkołach odzieżowych dominowały kobiety. Teraz jednak te szkoły, które zostały na rynku poszerzają swoją ofertę np. o stylizację i wizaż, dzięki czemu panowie też mogą wybrać coś dla siebie, czują się tam dobrze.

Uważacie, że zawód technologa wraca w wielkim stylu?
Beata: Zawód technologa na jakiś czas zniknął z naszej mapy, ale teraz widać reaktywację. Ja po ukończeniu liceum w Starogardzie Gdańskim, poszłam do Krakowa, bo nigdzie bliżej nie było działającej policealnej szkoły odzieżowej. Dopiero niedawno reaktywowała się szkoła w Toruniu i w Poznaniu. Kiedy poszukiwaliśmy nowej osoby do zespołu technologicznego, napotkaliśmy problem, bo nie mogliśmy znaleźć osoby z doświadczeniem. Wówczas postawiliśmy na zatrudnienie osoby na stanowisku asystenta technologa. I nagle, pojawił się w zespole chłopak, który świetnie sobie radzi. Patrząc na moje doświadczenia, mi również udało się zaraz po szkole podjąć pracę w LPP. To jest najlepszy rozwój jaki można dać młodemu człowiekowi – pozwolić rozwinąć mu skrzydła pod okiem doświadczonych osób. Myślę, że śmiało mogę powiedzieć, że jestem zadowolona z swojej pracy. Nie jest tak jak przedstawiano nam zawód technologa w szkołach, że w takich firmach jak nasza będziemy odpowiadali jako technolodzy np. za planowanie parku maszynowego! To przestarzałe myślenie! (śmiech). Ten zawód jest super nowoczesny i zwyczajnie fajny.

A co wy lubicie w swojej pracy?
Beata: Przychodząc do pracy w RESERVED spotykamy ludzi z ogromnym doświadczeniem, którzy są w LPP nieomalże od początku. Dla mnie jest to rozwijanie się pod okiem profesjonalistów, najlepszych ludzi. Nawet jeśli popełniam błędy, uczę się na nich. Dobrze mieć wokół siebie osoby, które podpowiedzą, pomogą, pokierują.

Agnieszka: Moja mama zawsze powtarzała, że różne zawody przemijają, ale ludzie będą się ubierać zawsze. Ten zawód zawsze będzie potrzebny. Ja nie zmieniłabym go na żaden inny.

Sławek: Ja podobnie! Jeśli chce się mieć wpływ na to, jak wyglądają ludzie na ulicy, zapraszamy do nas.

 

Projekty, nad którymi pracowali:

Wiele mówi o nas to, czym się zajmujemy. Praca dla dużych domów mody i globalnych marek to marzenie każdego, kto kocha modę. Sławkowi, Beacie i Agnieszce się udało, każdy dzień to nowe wyzwanie i nie ma tu mowy o nudzie. Plan jest następujący – ubierać polskie ulice od stóp do głów. I wiecie co? Wy też możecie stać się jego częścią.

 

Aktualnie, ze względu na dynamiczny rozwój, firma LPP, właściciel marek RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY prowadzi intensywne rekrutacje na kluczowe stanowiska w działach przygotowania produktu. Poszukiwane są osoby chcące rozwijać się w branży modowej na stanowiskach projektantów, kupców, grafików i technologów odzieży. Dodatkowo oferujemy wsparcie relokacyjne dla kandydatów spoza regionu. Więcej o naszych rekrutacjach na www.reserved5plus.com/dolaczdonas

ZobaczSchowaj komentarze

Dwa wymiary kobiecości z retro twistem w wiosennej kolekcji polskiej marki So Chic So Freak

Power dressing w geometrycznym wydaniu, kwieciste spodnie typu palazzo czy kopertowa sukienka z paskiem w talii. Marka So Chic So Freak w swej najnowszej kolekcji zabiera nas w ultrakobiecą opowieść w stylu retro.

So Chic So Freak to polska marka, której założycielkami są dwie wyjątkowe dziewczyny Kasia i Klaudia. Swoją osobowość, podejście do świata i estetykę przekuwają na projekty, które mają podkreślać kobiecość. Marka stawia przede wszystkiem na ubrania z najwyższej jakości włoskich tkanin takich jak: kaszmir, jedwab czy wełna z alpaki. Dzięki temu garnitury, kurki czy spodnie są komfortowe w noszeniu, wygode, a przy są synonimem niewymuszonej elegancji.

 

Ich najnowsza kolekcja to ukłon w stronę retro wzorów, kolorów i fasonów. W kolejcji,,From Love To Retro”  dominuje  styl retro, który jest intensywnie kojarzony z ultrakobiecymi zestawieniami, które podkreślają atuty sylwetki na co projektantki marki stawiają niezmiennie. Inspiracją przy tworzeniu były także obrazy Jacksona Pollocka, tygrysie wzory i warzywne floresy. A wszytsko połączone z naturalnymi, włoskimi tkaninami – jedwabiem i bawełną. Oryginalne, czasem z przymrużeniem oka wzory oraz klasyczne zestawienia.

W linii na wiosenno-letni sezon znajdziemy m.in sukienkę z kontrami na wysokości od połowy ud, w fantazyjny wzór: paski i brokuły, której fason czyni sylwetkę smukłą z idealnym wcięciem w talii.  Garnitur w tygrysi wzór z szerokimi spodniami i kimonowym żakietem to ukłon w stronę najmodniejszych trendów. Nie zabrakło również spodni typu palazzo w kwieciste wzory, niemalże tańczących w ruchu czy koszul z bufkami w odcieniu pudrowej żółci lub klasycznej bieli. Uwieńczeniem kolekcji ,,From Love To Retro” jest ręcznie malowana, lekka parka, inspirowana malarstwem Pollock’a.

Ubrania marki są swoistym manifestem celubrującym kobiecość, pewność siebie i niewymuszoną elegancję. My cenimy takie wartości zawsze i nie tylko w ubraniach!

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności