Relacja z gali dyplomowej MSKPU 2017

Wnętrza warszawskiego Muzeum Etnografii zgromadziły tłumy gości, którzy przyjęli zaproszenie Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, aby zobaczyć kolekcje dyplomowe najzdolniejszych studentów. Konsekwencja i dojrzałość projektowa były widoczne w każdej z trzynastu propozycji. My także wyróżniliśmy jedną z nich.

Relacja z gali dyplomowej MSKPU 2017
Adam Samsel

W pierwszym rzędzie zasiedli promotorzy studentów, tacy jak Marusz Przybylski, Weronika Pietras oraz Andrzej Foder. Obok nich obecni byli Magdalena Płonka, współzałożycielka MSKPU, oraz goście specjalni: Monika Ciesiełkiewicz-Polka pracująca dla brytyjskiego modysty Philipa Treacy oraz Alberto Campagnilo – wykładowca portugalskiej uczelni IADE Creative University, który przez wiele lat sprawował funkcję managera marketingu Giorgio Armani w Mediolanie, a obecnie dzieli się swoją wiedzą ze studentami wielu modowych uczelni w Europie. Nie zabrakło przedstawicieli najważniejszych mediów oraz marek odzieżowych, takich jak Simple, Wearso, 5.10.15., Levi’s oraz LPP.

Czego nie wiecie o MSKPU

Wśród absolwentów kierunku „Projektowanie Ubioru” na wybiegu pokazali się następujący młodzi projektanci: Jagoda Bartczak, Dominika Gembiak, Natalia Golec, Ania Górka, Małgorzata Iracka, Małgorzata Mazurek, Tamara Miś, Arkadiusz Podgórzak, Adam Samsel, Claudia Thoonen, Jan Wójtowicz, Adrian Zwierzchowski, Joanna Antoniewicz, Ania Chorążak, Julia Kosek, Ewa Nieścioruk, Janet Rybka, Adrianna Sobczak, Elena Vlasova oraz Wojciech Wyza.

Kolekcja Jagody Bartczak

Pokaz reżyserował Maciej Majzner, który do każdego mini-pokazu dobrał odpowiedni podkład muzyczny oraz każdorazowo dawał sygnał do wyjścia na wybieg. Za organizację oraz oprawę artystyczną wydarzenia odpowiadała Joanna Sokołowska-Pronobis. Każdy ze studentów miał okazję pokazać po 5 sylwetek. Modele i modelki  prezentowały bardzo różne stroje, od romantycznych i dziewczęcych, aż po awangardowe i artystyczne, pokryte autorskimi aplikacjami. Materiały były zróżnicowane – gniecione welury, zwiewne tiule i żakardy, popularna popelina, wełny oraz skóry. Studenci nie bali się ryzykownych połączeń tekstyliów, ręcznych naszyć oraz misternych aplikacji. Jednocześnie widać było, że obserwują światowe trendy i potrafią je sprytnie łączyć z autorskimi pomysłami.

Kolekcja Jana Wójtowicza

Najwięcej wyróżnień zgarnęła Natalia Golec, która będzie musiała znaleźć czas na staże u Macieja Zienia, Mariusza Przybylskiego, marki Simple, Wearso oraz LPP. Maciej Zień wyróżnił Jagodę Bartczak oraz Jana Wójtowicza. Tak samo uczyniło LPP, które jeszcze dodatkowo wręczyło dyplom Tamarze Miś-Szczechurze. Do pracowni Mariusza Przybylskiego na staż może się szykować Jagoda Bartczak, a zaproszenie do stałej współpracy powędrowało na ręce Adama Samsela i Małgorzaty Mazurek. Marka 5.10.15 wybrała także Adama Samsela oraz Tamarę Miś-Szczechurę. Weronika Pietras, dyrektor kreatywna Simple wyróżniła Małgorzatę Iracką-Czerniak. Levi Strauss Poland wybrał awangardowy denim w wydaniu Jana Wójtowicza.

Jagoda Bartczak: wybieram projektowanie mody zamiast tabeli Excela

Według Fashion Post na wyróżnienie zdecydowanie zasłużył Adam Samsel. Obserwowaliśmy go już podczas obrony i bardzo zaskoczył nas dojrzałym podejściem do zawodu oraz bardzo dopracowaną kolekcją. Połączył klasyczne elementy garderoby z zdekonstruowanymi panelami, wykazał się także wyjątkową wiedzą o materiałach. Kolekcja była bardzo precyzyjne uszyta, co było widać z bliska oraz na wybiegu. To ubrania, które nadają się wprost do noszenia, ale nie są pozbawione szaleństwa, które zawsze jest bardzo cenione w pracach dyplomowych.

Kolekcja Adama Samsela

Alberto Campagnolo, także nagrodził Adama Samsela, podobały mu się również kolekcje Adrianny Sobczak oraz Claudii Thoonen. Monika Ciesiełkiewicz, która reprezentowała pracownię Philipa Treacy, nagrodziła praktykami w Londynie Tamarę Miś-Szczechurę. Zazdrościmy!

Warszawska awangarda w wydaniu Mart Milo

MSKPU, pokazem kolekcji dyplomowych udowadnia, że absolwenci opuszczający tę znaną warszawską uczelnię są gotowi do pracy dla polskich i zagranicznych marek. Ich kolekcje pokazują, że warto kształcić oraz promować młodych projektantów, z których każdy potrzebuje wsparcia ze strony doświadczonych marek oraz mediów. O wygranej kolekcji Adama Samsela, przeczytacie już niedługo na stronie Fashion Post w cyklu „Obserwowani”.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Małgorzata Wojciechowska: „Ubrania Enteliér skierowane są do kobiet, które cenią sobie klasykę oraz bardzo dobrą jakość. „[WYWIAD]

Proste fasony, najlepsze, włoskie tkaniny oraz projekty powstałe z pasji do pięknej mody. Na naszym małym, rodzimym rynku niedawno zadebiutowała nowa marka premium Enteliér, która szybko podbiła serca polskich fashionistek. My mieliśmy okazję porozmawiać z jej pomysłodawczynią i projektantką, Małgorzatą Wojciechowską, która opowiedziała nam o swojej długiej drodze do świata mody, inspiracjach projektów oraz czym Enteliér wyróżnia się na polskiej mapie modowej.

Skąd pomysł na założenie marki modowej i czy zawsze chciałaś spróbować swoich sił w tej branży?
To co mnie zainspirowało do stworzenia własnego biznesu to podjęcie odważnego wyboru w życiu zgodnego z tym co dyktuje serce. Tak narodziła się koncepcja stworzenia marki Enteliér, którą obecnie rozwijam. Moją pasją od zawsze była moda i ubrania. Pamiętam jako nastolatka w trakcie wakacji odkryłam maszynę do szycia Łucznik mojej mamy, później jednak odłożyłam artystyczne pasje na wiele lat. Pracowałam bardzo długo w zagranicznej korporacji  finansowej, gdzie realizowałam inny projekt na życie, tworząc polski rynek bankowości. Pewnego dnia przeglądając magazyny o modzie, zobaczyłam na zdjęciu długą do ziemi suknię w kolorze kobaltowym i coś we mnie kliknęło. Pamiętam, że kupiłam wtedy dokładnie taki materiał, z zamiarem, że kiedyś uszyję  taką suknię. Już wtedy zaczęły pojawiać mi się w głowie wizje, że tworzę markę modową.  Wymyślałam w jakim stylu będą ubrania, zastanawiałam się nad nazwą i sloganem reklamowym. Z jednej strony traktowałam te myśli jako marzenia, z drugiej strony nie dawały mi one spokoju.

Tuż przed moimi 40. urodzinami zadałam sobie pytanie: jeśli nie teraz to kiedy ? Stwierdziłam, że nie mam co czekać na ten idealny moment, a jednocześnie zdałam sobie sprawę, że jeśli nie spróbuję, to będę tego żałować. W ciągu kilku dni podjęłam decyzję, że chcę stworzyć markę modową. Nawiązałam współpracę z jedną z polskich projektantek, stworzyłam sklep internetowy z ubraniami premium w stylu sportowej elegancji dla kobiet, a następnie otworzyłam butik w Warszawie na Mokotowskiej 48. W 2017 roku stworzyłam własną markę Enteliér, której misją jest inspirowanie kobiet do podejmowania świadomych i odważnych wyborów.

Co kryje się za tajemniczą nazwą Enteliér?
Nazwa marki nawiązuje do francuskiego słowa atelier, czyli pracowni artysty, gdzie tworzy on swoją wizję piękna. Jednocześnie początek nazwy kojarzy mi się ze słowem eternal, czyli czymś ponadczasowym co będzie zawsze trwać tak jak klasyczne piękno. Tworząc markę oraz jej nazwę chciałam, aby brzmiała pięknie i jednocześnie, żeby nie była znanym wyrazem, a zupełnie nowym słowem. Tak narodziło się Entelier.

Czym inspirujesz się tworząc swoje projekty?
Największą inspiracją są dla mnie kobiety. Obserwuję kobiety na ulicach i często przeglądam ich zdjęcia w internecie oraz w magazynach modowych. Filmy również są dla mnie dużą inspiracją, często zapamiętuję jak są ubrane aktorki w filmach, jeśli coś mi się bardzo spodobało. Ostatnio widziałam przepiękną czarno-białą  produkcję „Girl on the bridge” z Vanessą Paradis, urzekł mnie jego klimat oraz ubrania. Może przemycę coś z niego w kolejnej kolekcji.

Do jakich klientek są skierowane twoje ubrania?
Ubrania Enteliér skierowane są do kobiet, które cenią sobie klasykę, trendy oraz bardzo dobrą jakość. Zasadą, która przyświeca mi przy projektowaniu jest klasycznie oraz trendowo. Podchodzę praktycznie do mody. Wiem, że podstawę większości stylizacji stanowią ubrania klasyczne, umiejętnie połączone z modnym akcentem na dany sezon. Trudno mieć w szafie 10 aktualnie najmodniejszych sukienek. Dlatego też pierwsza kolekcja, jak i kolejne będą się składały z ubrań bazowych, do których w każdym sezonie będę dokładać kilka trendowych akcentów.

W nazwie i projektach marki przewijają się francuskie motywy. Dlaczego inspiracja akurat tym krajem?
Francja, a zwłaszcza Paryż jest dla mnie sercem świata mody. Wszyscy najwięksi projektanci jak Coco Chanel, Yves Saint Laurent czy Christian Dior tworzyli we Francji. Tydzień mody w Paryżu  jest najciekawszym i najważniejszym wydarzeniem w każdym sezonie. I wreszcie bardzo inspiruje mnie styl paryskiej elegancji, klasyczny, łączący elementy kobiece i męskie oraz pewną dozę nonszalancji. Inspirują mnie ikony francuskiego stylu jak Venessa Paradis, Emannuel Alt czy Audrey Tatou.

Jaka jest kobieta Enteliér?
Kobieta Enteliér postrzega swoją kobiecość jako pełnię. Jest zmysłowa i uczuciowa, a jednocześnie silna i odważna w swoich wyborach. Kobieta Enteliér kocha piękno we wszystkich aspektach życia. Ubranie stanowi dla niej część większej całości i pozwala jej skomponować swój własny styl, prosty, ponadczasowy, a jednocześnie ekskluzywny, bo wymagający wyborów.

Bardzo dbasz o wykonanie swoich projektów, w szczególności dobór tkanin?
Jestem bardzo dokładna i bardzo dbam o wykończenie ubrań oraz o detale. Czasem się zdarza, że szwalnie i krawcowe, z którymi współpracuję poprawiają kilka razy jakiś szczegół, zanim dojdziemy to ostatecznej formy. Jednocześnie dbam o tkaniny, sprowadzam je głównie z Włoch, część koronek oraz guziki z Francji. Długo  zastanawiam się czy dany materiał jest odpowiedni do konkretnego ubrania. Tkanina ma wiele wymiarów. Pierwsze są względy estetyczne oraz to jak się układa, ale też ważne jest czy jest naturalna. Czasem z kolei ze względów użytkowych konieczny jest dodatek np. elastanu, żeby spodnie były wygodniejsze, albo poliestru, żeby można uplisować tkaninę. Takie mam dylematy za każdym razem, kiedy wybieram tkaninę.

Twoje ubrania powstają w Polsce czy za granicą?
Wszystkie ubrania są szyte w Polsce w najlepszych szwalniach. Dla mnie bardzo ważna jest dobra współpraca z osobami, które szyją ubrania i wypracowanie standardów wykonania na jakich mi zależy, a także wykańczania ubrań oraz detali.

Jak widzisz przyszłość swojej marki?
Marka wystartowała jesienią tego roku, pierwsza kolekcja jest już dostępna w sklepie internetowym oraz w Warszawie w butiku przy ul. Mokotowskiej 48. W pierwszym etapie rozwoju marki chcemy dotrzeć do jak największej ilości naszych potencjalnych klientek i przekonać je, że warto kupować polskie ubrania z segmentu premium. W Polsce jest dużo kobiet, które chcąc kupić ubrania dobrej jakości wybierają zagraniczne marki albo często też kupują je za granicą. Moim zdaniem to jest duży potencjał. W ostatnim czasie powstało na naszym rynku kilka bardzo dobrych marek, które konsekwentnie realizują strategię w segmencie premium i mam nadzieję, że za kilka lat trend się zmieni. Klientki zaczynają to dostrzegać. Obecnie polska moda kojarzona jest jednak wciąż z tańszymi ubraniami, często dzianinowymi.

Jeśli chodzi o rozwój marki to bardzo chciałabym dodać akcesoria, które są nieodzownym elementem modnej stylizacji. Mam już pierwsze pomysły. Chciałabym też oprócz butiku stworzyć piękny, przestrzenny showroom w kamienicy i urządzić go po parysku, aby cieszył zmysły wymagających klientek. Mówiąc o planach przyszłościowych to chciałabym, aby marka Enteliér była obecna i uznana również na rynkach zagranicznych. A bardziej  dalekosiężnie to chciałabym z wypracowanych zysków utworzyć kiedyś fundację, która będzie wspierać kobiety, pomagać im w podejmowaniu odważnych wyborów i braniu spraw w swoje ręce.

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności