Relacja z gali dyplomowej MSKPU 2017

Wnętrza warszawskiego Muzeum Etnografii zgromadziły tłumy gości, którzy przyjęli zaproszenie Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, aby zobaczyć kolekcje dyplomowe najzdolniejszych studentów. Konsekwencja i dojrzałość projektowa były widoczne w każdej z trzynastu propozycji. My także wyróżniliśmy jedną z nich.

Relacja z gali dyplomowej MSKPU 2017
Adam Samsel

W pierwszym rzędzie zasiedli promotorzy studentów, tacy jak Marusz Przybylski, Weronika Pietras oraz Andrzej Foder. Obok nich obecni byli Magdalena Płonka, współzałożycielka MSKPU, oraz goście specjalni: Monika Ciesiełkiewicz-Polka pracująca dla brytyjskiego modysty Philipa Treacy oraz Alberto Campagnilo – wykładowca portugalskiej uczelni IADE Creative University, który przez wiele lat sprawował funkcję managera marketingu Giorgio Armani w Mediolanie, a obecnie dzieli się swoją wiedzą ze studentami wielu modowych uczelni w Europie. Nie zabrakło przedstawicieli najważniejszych mediów oraz marek odzieżowych, takich jak Simple, Wearso, 5.10.15., Levi’s oraz LPP.

Czego nie wiecie o MSKPU

Wśród absolwentów kierunku „Projektowanie Ubioru” na wybiegu pokazali się następujący młodzi projektanci: Jagoda Bartczak, Dominika Gembiak, Natalia Golec, Ania Górka, Małgorzata Iracka, Małgorzata Mazurek, Tamara Miś, Arkadiusz Podgórzak, Adam Samsel, Claudia Thoonen, Jan Wójtowicz, Adrian Zwierzchowski, Joanna Antoniewicz, Ania Chorążak, Julia Kosek, Ewa Nieścioruk, Janet Rybka, Adrianna Sobczak, Elena Vlasova oraz Wojciech Wyza.

Kolekcja Jagody Bartczak

Pokaz reżyserował Maciej Majzner, który do każdego mini-pokazu dobrał odpowiedni podkład muzyczny oraz każdorazowo dawał sygnał do wyjścia na wybieg. Za organizację oraz oprawę artystyczną wydarzenia odpowiadała Joanna Sokołowska-Pronobis. Każdy ze studentów miał okazję pokazać po 5 sylwetek. Modele i modelki  prezentowały bardzo różne stroje, od romantycznych i dziewczęcych, aż po awangardowe i artystyczne, pokryte autorskimi aplikacjami. Materiały były zróżnicowane – gniecione welury, zwiewne tiule i żakardy, popularna popelina, wełny oraz skóry. Studenci nie bali się ryzykownych połączeń tekstyliów, ręcznych naszyć oraz misternych aplikacji. Jednocześnie widać było, że obserwują światowe trendy i potrafią je sprytnie łączyć z autorskimi pomysłami.

Kolekcja Jana Wójtowicza

Najwięcej wyróżnień zgarnęła Natalia Golec, która będzie musiała znaleźć czas na staże u Macieja Zienia, Mariusza Przybylskiego, marki Simple, Wearso oraz LPP. Maciej Zień wyróżnił Jagodę Bartczak oraz Jana Wójtowicza. Tak samo uczyniło LPP, które jeszcze dodatkowo wręczyło dyplom Tamarze Miś-Szczechurze. Do pracowni Mariusza Przybylskiego na staż może się szykować Jagoda Bartczak, a zaproszenie do stałej współpracy powędrowało na ręce Adama Samsela i Małgorzaty Mazurek. Marka 5.10.15 wybrała także Adama Samsela oraz Tamarę Miś-Szczechurę. Weronika Pietras, dyrektor kreatywna Simple wyróżniła Małgorzatę Iracką-Czerniak. Levi Strauss Poland wybrał awangardowy denim w wydaniu Jana Wójtowicza.

Jagoda Bartczak: wybieram projektowanie mody zamiast tabeli Excela

Według Fashion Post na wyróżnienie zdecydowanie zasłużył Adam Samsel. Obserwowaliśmy go już podczas obrony i bardzo zaskoczył nas dojrzałym podejściem do zawodu oraz bardzo dopracowaną kolekcją. Połączył klasyczne elementy garderoby z zdekonstruowanymi panelami, wykazał się także wyjątkową wiedzą o materiałach. Kolekcja była bardzo precyzyjne uszyta, co było widać z bliska oraz na wybiegu. To ubrania, które nadają się wprost do noszenia, ale nie są pozbawione szaleństwa, które zawsze jest bardzo cenione w pracach dyplomowych.

Kolekcja Adama Samsela

Alberto Campagnolo, także nagrodził Adama Samsela, podobały mu się również kolekcje Adrianny Sobczak oraz Claudii Thoonen. Monika Ciesiełkiewicz, która reprezentowała pracownię Philipa Treacy, nagrodziła praktykami w Londynie Tamarę Miś-Szczechurę. Zazdrościmy!

Warszawska awangarda w wydaniu Mart Milo

MSKPU, pokazem kolekcji dyplomowych udowadnia, że absolwenci opuszczający tę znaną warszawską uczelnię są gotowi do pracy dla polskich i zagranicznych marek. Ich kolekcje pokazują, że warto kształcić oraz promować młodych projektantów, z których każdy potrzebuje wsparcia ze strony doświadczonych marek oraz mediów. O wygranej kolekcji Adama Samsela, przeczytacie już niedługo na stronie Fashion Post w cyklu „Obserwowani”.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Sellektor partnerem Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

Po raz kolejny poznański Stary Browar stał się miejscem spotkania sztuki i mody. 11. edycja Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk trwa w najlepsze. Uczestnicy warsztatów pracują pod okiem mentorów, a przed wejściem na wystawę „Bjork Digital” ustawiają się kolejki. Do partnerów prestiżowego festiwalu dołączył w tym roku Sellektor.com – innowacyjna modowa wyszukiwarka, która w jednym miejscu zbiera tysiące produktów z dziesiątek sklepów online z całego świata.

TAM, GDZIE MODA SPOTYKA SIĘ ZE SZTUKĄ
Art&Fashion Forum to formuła wymyślona w 2007 roku przez Grażynę Kulczyk, założycielkę poznańskiego centrum handlowego Stary Browar. Co roku tę szczególną imprezę składają się spotkania z osobistościami ze świata mody czy mediów, eksperckie seminaria, a przede wszystkim – warsztaty z ilustracji modowej, fotografii, pisania o modzie czy projektowania. Każdy z nich prowadzony jest przez  ekspertów – w tym roku to m.in. rysowniczka Olka Osadzińska, projektant Mariusz Przybylski i jeden z najlepszych polskich dziennikarzy modowych, Piotr Zachara.

  Wśród absolwentów AFF są osoby, które znalazły swoje miejsce w branży mody i o których ju,ż od dawna jest głośno. To m.in. Agata Bieleń, Anka Letycja Walicka, Jacob, Olka Każmierczak, Ewa Stepnowska, Elena Ciuprina, Robert Karger i Hektor Świtalski, Magda Linke, Pat Guzik, Monika Czesak czy Łukasz Bliński.

Każdej edycji towarzyszy hasło przewodnie, wokół którego poruszają się w swoich artystycznych działaniach uczestnicy warsztatów. W tym roku organizatorzy postawili na nowe technologie – tematem 11. edycji AFF jest „AI – Cyber Creative”. Wydarzeniem towarzyszącym imprezie jest wyjątkowa wystawa „Björk Digital”, przygotowana przez wokalistkę Björk i artystę Jamesa Merry’ego przy współpracy z zespołem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików.

Pomysłodawcą tegorocznej idei przewodniej i dyrektorem artystycznym przedsięwzięcia już po raz jest trzeci W P Onak, Art. & Creative Director, multidyscyplinarny artysta, twórca agencji kreatywnej OCR Creation. Impreza potrwa do 21. października.

ART AND FASHION FORUM X SELLEKTOR
W tym roku do oficjalnych partnerów Art&Fashion Forum dołączył Sellektor.com. To platforma zakupowa i jednocześnie jedna z największych polskich wyszukiwarek modowych. W jednym miejscu gromadzi dziesiątki sklepów, marek i projektantów z całego świata – od Gucci i Dolce&Gabbana po MSBHV, Confashion, Dorothy Perkins czy adias Originals. Jak mówi współzałożycielka Sellektor.com Aleksandra Kazimierska: „Jesteśmy dumni, że Art&Fashion Forum postanowiło z nami współpracować. To jedna z najważniejszych i najciekawszych imprez w branży mody!”. Sellektor.com zadebiutuje na festiwalu również jako ekspert. Na jednym z warsztatów Aleksandra Kazimierska mówić będzie o tzw. best practice w fashion e-commerce, czyli o tym, jak nie popełnić błędów, wchodząc po raz pierwszy do świata on-line ze swoją ofertą. Jeśli jesteście ciekawi doświadczeń osoby, która zamieniła pracę w dużej korporacji na własny biznes, koniecznie musicie tam być!

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.