Reklama Pepsi z Kendall Jenner wywołała burzę w sieci. Marka wycofuje wideo

Widzieliście już nową, kontrowersyjną reklamę Pepsi ze znaną Jennerówną? Jeśli nie to pospieszcie się – niebawem może nie być po niej śladu. Marka chciała wpisać się w trend wolnościowych zrywów, a wyszedł klip, z którym nie wiadomo co począć.

Reklama z Kendall Jenner ukazała się w kanałach społecznościowych Pepsi w ubiegły wtorek. W trwającym dwie i pół minuty wideo widzimy modelkę podczas trwającej sesji zdjęciowej. Pozuje w całym anturażu – makijażu, ubraniach od anonimowych projektantów, blond peruce. Wokół budynku, w którym trwa sesja, odbywa się demonstracja. Widzimy na niej ludzi o różnych narodowościach, jednak nie wiadomo, czego dotyczy – wśród sloganów pojawiają się takie ogólniki, jak „Pokój” czy „Chcemy rozmawiać”.

Zamieszanie wokół budynku wyraźnie rozprasza Jenner. W końcu młody chłopak kiwa do niej głową, ta zrzuca perukę, ręką zmywa makijaż i wychodzi do demonstrujących. Okazuje się, że oddziela ją od nich kordon policji. Kendall postanawia więc wręczyć policjantowi puszkę Pepsi, ten uśmiecha się, wpuszcza ją do reszty protestantów. Nagle wszyscy zaczynają radośnie tańczyć. Kurtyna, happy end.

Wśród Amerykanów, gdzie po wyborze Donalda Trumpa praktycznie codziennie trwają protesty, wiece i demonstracje, ta reklama wywołała prawdziwą wściekłość. Komentatorzy na YouTubie czy Twitterze podnosili, że reklama jest odrealniona, a Pepsi na siłę próbuje podbić swoje udziały w mocno podzielonych Stanach Zjednoczonych. Wśród argumentów pojawiło się też, że gdyby Kendall w rzeczywistości podała policjantowi puszkę, to prawdopodobnie zostałaby zaatakowana gazem pieprzowym. To nawiązanie do prawdziwej historii, w której Ieshia Evans podczas protestu Black Lives Matter postanowiła w sposób pokojowy i niewzbudzający żadnych negatywnych skojarzeń podejść do policjantów, za co została… aresztowana. Zobaczcie porównanie tych sytuacji w poniższym tweecie..


Reklama została skrytykowana przez największe liberalne media w USA: The Guardian, CNN, USA Today czy Huffington Post. „Dwu i półminutowa katastrofa” – to jeden z najczęstszych komentarzy. Madonna nazwała ten klip krótko: „to gówno”. Bernice King, córka Martina Luthera Kinga, ikony walki o równe prawa czarnych, wkleiła na swoim Twitterze zdjęcie ojca pchanego przez policjanta. „Gdyby tylko mój ojciec wiedział, jaką siłę ma Pepsi” – napisała.


Kendall nie skomentowała dotąd całego skandalu. Pepsi zaś przeprosiło osoby dotknięte ich wideo oraz zapowiedziało wycofanie go z ich kanałów społecznościowych. W Internecie jednak nic nie ginie, a niesmak pozostanie.

ZobaczSchowaj komentarze

Śmiał się z ludzi pijących Colę Light. Teraz sam jest przedmiotem kpin

To miał być kolejny internetowy żart z ludzi, którzy są „nadwrażliwi”, „uczuleni” i „przesadzają”. Zupełnie niespodziewanie przekształcił się jednak w viral, w którym dowiadujemy się jakie konsekwencje może mieć naśmiewanie się z czyichś wyborów żywieniowych.

Śmiał się z ludzi pijących Colę Light. Teraz sam jest przedmiotem kpin

Wszystko zaczęło się od grafiki, którą użytkownik platformy Imgur kryjący się pod pseudonimem Amrikia wrzucił na swój profil. Widzimy na nim salę kinową, a na zdjęciu napis: „Pracuję w kinie i kiedy chuda laska zamawia dietetyczną colę, nalewam jej zwykłą. Hahaha”.

Zapewne miał on wywołać kpinę z nadmiernego dbania o swoją sylwetkę, histerii powodowanej glutenem w potrawach czy wierze w to, że produkt z napisem „light” czy „diet” jest godnym zastępcą ćwiczeń oraz zbilansowanej diety. Wszyscy dobrze wiemy, że ludzie wciąż tkwią w tych schematach i nadużywają słowa „uczulenie” czy „nie mogę”. Są jednak ludzie, których organizmy faktycznie nie przetwarzają niektórych substancji lub reagują na nie uczuleniowo. I właśnie ta grupa sprawiła, że ten głupi z natury wpis zyskał nowe znaczenie.

Ludzie szybko zaczęli przekazywać to zdjęcie dalej, dołączając swoje historie – osoba ze stwierdzoną celiakią (nietrawienie glutenu), której mimo próśb nie informowano o pełnym składzie, osoba z wrzodami żołądkowymi, której na złość wlano do latte mleko krowie, zamiast sojowego czy wreszcie osoba, która zamawia napoje light, ponieważ cierpi na cukrzycę i musi używać zamienników cukru. Kilka z nich możecie przeczytać w naszej galerii powyżej.

Tacy ludzie istnieją i są wśród nas. Z pewnością nie jest im łatwo przez grupę osób zdrowych ulegających manii guru fitnessu karzących co miesiąc odstawiać inny składnik. Z pewnością nie jest im też łatwo, gdy są narażeni na zwykłą złośliwość i chamstwo ze strony osób, którym pozwalając się obsługiwać – w jakimś sposób zaufali.

Uczulenia są chorobą naszych czasów i ulegamy im – czy tego chcemy czy nie. Śmianie się z czyichś wyborów jedzeniowym czasami jedynie boli, a czasami może prowadzić do poważnych stanów, a nawet śmierci. Pamiętajmy o tym. Miejmy też nadzieję, że Amrikia także wyniósł czy wyniosła z tego lekcję.

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienna lista zakupów: 15 ubrań i dodatków, których będziesz potrzebować w nowym sezonie

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
ok. 2400 zł

SIMPLE

PŁASZCZ
1299 zł

BERSHKA

PASEK
49,90 zł

ZARA

BLUZKA
239 zł

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
599 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.