Reklama Pepsi z Kendall Jenner wywołała burzę w sieci. Marka wycofuje wideo

Widzieliście już nową, kontrowersyjną reklamę Pepsi ze znaną Jennerówną? Jeśli nie to pospieszcie się – niebawem może nie być po niej śladu. Marka chciała wpisać się w trend wolnościowych zrywów, a wyszedł klip, z którym nie wiadomo co począć.

Reklama z Kendall Jenner ukazała się w kanałach społecznościowych Pepsi w ubiegły wtorek. W trwającym dwie i pół minuty wideo widzimy modelkę podczas trwającej sesji zdjęciowej. Pozuje w całym anturażu – makijażu, ubraniach od anonimowych projektantów, blond peruce. Wokół budynku, w którym trwa sesja, odbywa się demonstracja. Widzimy na niej ludzi o różnych narodowościach, jednak nie wiadomo, czego dotyczy – wśród sloganów pojawiają się takie ogólniki, jak „Pokój” czy „Chcemy rozmawiać”.

Zamieszanie wokół budynku wyraźnie rozprasza Jenner. W końcu młody chłopak kiwa do niej głową, ta zrzuca perukę, ręką zmywa makijaż i wychodzi do demonstrujących. Okazuje się, że oddziela ją od nich kordon policji. Kendall postanawia więc wręczyć policjantowi puszkę Pepsi, ten uśmiecha się, wpuszcza ją do reszty protestantów. Nagle wszyscy zaczynają radośnie tańczyć. Kurtyna, happy end.

Wśród Amerykanów, gdzie po wyborze Donalda Trumpa praktycznie codziennie trwają protesty, wiece i demonstracje, ta reklama wywołała prawdziwą wściekłość. Komentatorzy na YouTubie czy Twitterze podnosili, że reklama jest odrealniona, a Pepsi na siłę próbuje podbić swoje udziały w mocno podzielonych Stanach Zjednoczonych. Wśród argumentów pojawiło się też, że gdyby Kendall w rzeczywistości podała policjantowi puszkę, to prawdopodobnie zostałaby zaatakowana gazem pieprzowym. To nawiązanie do prawdziwej historii, w której Ieshia Evans podczas protestu Black Lives Matter postanowiła w sposób pokojowy i niewzbudzający żadnych negatywnych skojarzeń podejść do policjantów, za co została… aresztowana. Zobaczcie porównanie tych sytuacji w poniższym tweecie..


Reklama została skrytykowana przez największe liberalne media w USA: The Guardian, CNN, USA Today czy Huffington Post. „Dwu i półminutowa katastrofa” – to jeden z najczęstszych komentarzy. Madonna nazwała ten klip krótko: „to gówno”. Bernice King, córka Martina Luthera Kinga, ikony walki o równe prawa czarnych, wkleiła na swoim Twitterze zdjęcie ojca pchanego przez policjanta. „Gdyby tylko mój ojciec wiedział, jaką siłę ma Pepsi” – napisała.


Kendall nie skomentowała dotąd całego skandalu. Pepsi zaś przeprosiło osoby dotknięte ich wideo oraz zapowiedziało wycofanie go z ich kanałów społecznościowych. W Internecie jednak nic nie ginie, a niesmak pozostanie.

ZobaczSchowaj komentarze

Pierwsza transpłciowa modelka na okładce „Playboy’a” wywołała kontrowersje

Patrząc na zdjęcia 26-letniej Ines Rau trudno domyślić się, że jest kobietą trans. Swoim pięknem nie ustępuje cis-płciowym kobietom. Modelka została gwiazdą najnowszego numeru amerykańskiego „Playboy’a”, co wzbudziło duże zamieszanie za oceanem.

Gdy Ines dowiedziała się o propozycji wydawnictwa popłakała się ze szczęścia. Domyślała się, jak ważną rolę odegra jej pojawienie się w samym magazynie, a zarazem obecność pierwszej transpłciowej kobiety na okładce magazynu, który dotąd skupiał się na pokazywaniu piękna i rozbieraniu kobiet cis-płciowych.

COMING SOON INES RAU X PLAYBOY USA STAY TUNED

A post shared by INES RAU (@supa_ines) on

Na pomysł otwarcia czytelników magazynu na osoby trans wpadł ponoć sam Hugh Hefner dwa miesiące przed  śmiercią. To była jedna z jego ostatnich decyzji. Numer poświęcony opisaniu dziedzictwa Hefnera jest równocześnie numerem, w którym gwiazdą jest Rau. Redakcja pisze, że stara się „otworzyć drogę wszystkim kobietom, transpłciowym czy nie, zarówno w przemyśle mody jak i poza nią.”

US PLAYBOY MAY 2014 BY RYAN MAC GINLEY FOREVER GRATEFUL. #HUGHHEFNER #LEGEND #AVANDGARDE #PLAYBOY

A post shared by INES RAU (@supa_ines) on

Numer wywołał spodziewane zamieszanie. Z jednej strony „Playboy” zbiera gratulacje (dołączamy się!), a z drugiej część czytelników wyraża oburzenie, że musi (!) patrzeć na zdjęcia „zoperowanego mężczyzny” – a to najlżejszy z komentarzy pod adresem pięknej Ines. Rau jednak była świadoma transfobii, gdy zgodziła się na sesję. – Jeśli mogę pomóc innym kochać siebie, to warto – skwitowała to i chyba to najlepsza puenta.

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.