Reklama Pepsi z Kendall Jenner wywołała burzę w sieci. Marka wycofuje wideo

Widzieliście już nową, kontrowersyjną reklamę Pepsi ze znaną Jennerówną? Jeśli nie to pospieszcie się – niebawem może nie być po niej śladu. Marka chciała wpisać się w trend wolnościowych zrywów, a wyszedł klip, z którym nie wiadomo co począć.

Reklama z Kendall Jenner ukazała się w kanałach społecznościowych Pepsi w ubiegły wtorek. W trwającym dwie i pół minuty wideo widzimy modelkę podczas trwającej sesji zdjęciowej. Pozuje w całym anturażu – makijażu, ubraniach od anonimowych projektantów, blond peruce. Wokół budynku, w którym trwa sesja, odbywa się demonstracja. Widzimy na niej ludzi o różnych narodowościach, jednak nie wiadomo, czego dotyczy – wśród sloganów pojawiają się takie ogólniki, jak „Pokój” czy „Chcemy rozmawiać”.

Zamieszanie wokół budynku wyraźnie rozprasza Jenner. W końcu młody chłopak kiwa do niej głową, ta zrzuca perukę, ręką zmywa makijaż i wychodzi do demonstrujących. Okazuje się, że oddziela ją od nich kordon policji. Kendall postanawia więc wręczyć policjantowi puszkę Pepsi, ten uśmiecha się, wpuszcza ją do reszty protestantów. Nagle wszyscy zaczynają radośnie tańczyć. Kurtyna, happy end.

Wśród Amerykanów, gdzie po wyborze Donalda Trumpa praktycznie codziennie trwają protesty, wiece i demonstracje, ta reklama wywołała prawdziwą wściekłość. Komentatorzy na YouTubie czy Twitterze podnosili, że reklama jest odrealniona, a Pepsi na siłę próbuje podbić swoje udziały w mocno podzielonych Stanach Zjednoczonych. Wśród argumentów pojawiło się też, że gdyby Kendall w rzeczywistości podała policjantowi puszkę, to prawdopodobnie zostałaby zaatakowana gazem pieprzowym. To nawiązanie do prawdziwej historii, w której Ieshia Evans podczas protestu Black Lives Matter postanowiła w sposób pokojowy i niewzbudzający żadnych negatywnych skojarzeń podejść do policjantów, za co została… aresztowana. Zobaczcie porównanie tych sytuacji w poniższym tweecie..


Reklama została skrytykowana przez największe liberalne media w USA: The Guardian, CNN, USA Today czy Huffington Post. „Dwu i półminutowa katastrofa” – to jeden z najczęstszych komentarzy. Madonna nazwała ten klip krótko: „to gówno”. Bernice King, córka Martina Luthera Kinga, ikony walki o równe prawa czarnych, wkleiła na swoim Twitterze zdjęcie ojca pchanego przez policjanta. „Gdyby tylko mój ojciec wiedział, jaką siłę ma Pepsi” – napisała.


Kendall nie skomentowała dotąd całego skandalu. Pepsi zaś przeprosiło osoby dotknięte ich wideo oraz zapowiedziało wycofanie go z ich kanałów społecznościowych. W Internecie jednak nic nie ginie, a niesmak pozostanie.

ZobaczSchowaj komentarze

Makijażystka, która z białej kobiety zrobiła czarnoskórą rozpętała medialną burzę!

Kiedy amerykańska makijażystka o chińsko-filipińskich korzeniach @paintdatface opublikowała zdjęcie białej modelki, którą zamieniła przy użyciu makijażu w czarnoskórą, nie spodziewała się (a może to zaplanowała?), że wybuchnie prawdziwy medialny skandal. A jednak. Internet jest bezlitosny.

Zagraniczne serwisy internetowe m.in USA Today czy NY Post rozpisują się o skandalu, który wywołała jedna z makijażystek zamieszczając na swoim instagramowym koncie zdjęcie białej kobiety. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby artystka nie postanowiła przy pomocy makijażu zrobić z niej… czarnoskórą. Po zamieszczeniu posta na Instargamie nie trzeba było długo czekać na reakcję. Pod zdjęciem szybko pojawiły się nieprzebierające w słowach komentarze podkreślające jego rasistowski charakter.

Makijażystka w swojej obronie napisała, chyba przewidując atak na swoją osobę, że zrobiła to tylko po to, by celebrować kobiece piękno i pokazać, że kobiety w każdej kulturze są piękne. „Nie chciałam, aby to zdjęcie stało się kolejnym powodem do wzbudzenia negatywnych emocji. Jest to zdecydowanie najstraszniejsze, co spotkało mnie w mojej pracy”.

 

Makijaż może być wspaniały i pomocny przy transformacji, ale chyba nie w każdym przypadku. Przy jego pomocy można zmienić rozmiar oczu, by były większe lub mniejsze, powiększać usta lub prawić, że będziemy wyglądać młodziej, a nasza skóra na bardziej promienną. Ale jedną z rzeczy, o którą nie chodzi chyba w robieniu makijażu, jest sprawienie, by wyglądać na przedstawicielki innej rasy. Oczywiście spierać się można o to czy faktycznie makijażystka zrobiła to, bo chciała pokazać swoje umiejętności czy po prostu miała na celu zwrócenie na siebie uwagę. Nie dowiemy się jakie przyświecały jej pobudki, bo o tym wie tylko sama sprawczyni medialnej burzy. A jakie jest wasze zdanie? Jesteśmy ciekawi!

ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.