Rafał Wyszyński, organizator KTW Fashion Week: „Liczę na efekt synergii” [WYWIAD]

Początek kolejnej modowej imprezy na mapie Polski, czyli KTW Fashion Week lada chwila. Czym wydarzenie ma zamiar przyciągnąć publikę, jakich paneli i pokazów nie można podczas niego ominąć i wreszcie, czy Katowice mają szansę dołączyć do grona najbardziej zorientowanych modowo miast w Polsce? Odpowiedzi na te, a także inne pytania szukaliśmy u źródła, czyli organizatora KTW Fashion Week, Rafała Wyszyńskiego.

Skąd pomysł na organizację KTW Fashion Week?
Po pierwsze miejsce, czyli fabryka Porcelany, którą rewitalizuję od kilku lat i wreszcie poczułem, że nadszedł moment, żeby pokazać ją światu. Po drugie, znajomi projektanci. Idealnie się złożyło, że fabryka pasuje do tego typu projektów, a projekty modowe potrzebują miejsc, w których mogą liczyć na cykliczność możliwości zaprezentowania się. Liczę na efekt synergii.

Czym ma być KTW, jakie stawia sobie pan cele?
KTW Fashion Week ma być tą imprezą modową, która wryje się w pamięć wszystkim, tak by myśląc o połowie listopada kolejnego roku mieli ją z tyłu głowy. Ma to być coroczne święto mody w Katowicach. Mamy tu design, mamy muzykę, czas na dużą modę.

Jak plasują się Katowice na polskiej mapie modowej?
Katowice stały się w ostatnich latach ciekawym miastem na mapie Polski. Są też jednym z najbardziej zielonych w Polsce. Mają jeszcze kilka innych naj, ale nie mają mody. Musimy to zmienić, bo Śląsk to gigantyczny potencjał zakupowy.

Czym KTW fashion week wyróżnia się na tle innych tego typu wydarzeń?
Pewnie naszym podejściem, bo nie jesteśmy ani agencją reklamową, ani agencją modelek, nie jesteśmy też agencją eventową. Fundacja Giesche, którą zarządzam, rewitalizuje zabytek techniki, jakim jest Fabryka Porcelany. Z pasją realizujemy się w tym, co robimy, daje nam to satysfakcję, ale chcemy wprowadzać w naszą przestrzeń ciekawe projekty, których zadaniem jest to, by były satysfakcjonujące dla uczestników. I tyle. Nie dopisujemy niczego więcej, nie robimy tego zarobkowo. Robimy to u siebie. I pewnie to nas najbardziej wyróżnia. Nikt nie powie nam za 10 lat, że nie możemy już robić KTW Fashion Week w Fabryce Porcelany, bo fabryka jest nasza.

Największe wyzwanie podczas przygotowywania jednej z największych imprez modowych w Polsce tego roku?
Backstage, bo to grubo ponad 100 osób, choć myślałem, że będzie inaczej. Myślałem, że będziemy mieć kłopot z namawianiem projektantów do pokazywania się w Katowicach. Nic bardziej mylnego. Bardzo się z tego cieszę i dziękuję wszystkim, którzy zgodzili się nam pomóc.

Jakich prelekcji/pokazów/wykładów nie można ominąć?
Pokazy obowiązkowo wszystkie. Żeby móc krytykować, a na pewno przy pierwszej edycji narazimy się na niejednemu, trzeba obejrzeć wszystko. Posłuchać też każdego, bo trochę się namęczyliśmy, żeby było ciekawie dla każdego. Mnie zawodowo interesuje Michał Zaczyński, który opowie jak dogadać się z mediami i to nie dlatego, że się nie dogaduję, ale dlatego, że komunikacja społeczna jest mi bliska. Gdybym był panną młodą, nie przegapiłbym Bridal Day by wedding.pl, bo Agnieszka Hyży będzie tam mocno podpowiadała, jak zorganizować „ten dzień” w sposób idealny. Ale nie jestem panną młodą, więc posłucham debaty „Wysokich Obcasów ” i spróbuje z nimi ustalić „Czy moda ma sens”?

Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnej stronie http://www.ktwfashionweek.pl

Katowicki Fashion Week już w przyszłym tygodniu!

5 wydarzeń, na które warto się wybrać podczas KTW Fashion Week!

ZobaczSchowaj komentarze

Powrót do korzeni w nowej kampanii Simple na jesień-zimę 2017

Kino noir zapisało się jako jeden z najciekawszych oraz najczęściej analizowanych okresów w historii filmu. To właśnie te produkcje nacechowane dramaturgią, melancholią oraz tajemniczością dały nam takie ikony jak Greta Garbo, Lauren Bacall czy Humphrey Bogart, którzy do dzisiaj inspirują reżyserów, aktorów, a nawet świat mody. Nastrojowe czarno-białe kadry co chwila przewijają się zarówno w fotografiach jak i kampaniach, ostatnio w najnowszej sesji wizerunkowej Simple z udziałem pięknej Kasi Struss, która występuje tutaj w roli współczesnej femme fatale.

Jesienna kampania Simple to przede wszystkim inspiracja tym co było. Począwszy od wspomnianego wcześniej kina noir oraz jego gwiazd, co możemy zobaczyć w filmie reklamowym, a kończąc na samej estetyce marki, która tym razem sięga do korzeni. „Back to roots”, bo taką nazwę nosi kolekcja to manifest minimalizmu, oszczędności w formie oraz wyrafinowania, które od lat możemy obserwować w kolekcjach polskiej marki. Właśnie dlatego pośród propozycji na nadchodzący sezon, nie znajdziemy odkrywczych fasonów ani ekstrawaganckich wzorów. Simple, jak wskazuje sama nazwa marki, stawia na ponadczasową prostotę.

W jesiennej kolekcji znajdziemy więc klasyczną paletę barw. Beże przeplatają się z bielą i czernią, brudna zieleń ze złotem, ale nie brakuje również karminowych akcentów, które dodają kolekcji charakteru. Najbardziej zaskakującym elementem projektów będą tkaniny, z których zostały wykonane. Lateks będziemy łączyć z miękkimi wełnami, szarą dzianiną czy wiskozą. Jagoda Piekarska, główna projektantka Simple, o najnowszej kolekcji mówi tak: „Wraz z zespołem projektanckim postawiliśmy na nowoczesne, proste kroje, klasyczne modele kultowych ubrań z
metką Simple CP, czyli płaszcze, sukienki i garnitury, oraz neutralne, stonowane zestawienia kolorystyczne.” Dlatego na jesień 2017 w ofercie marki znajdziemy miękkie płaszcze w różnych wersjach kolorystycznych, oversize’owe sukienki z asymetrycznymi cięciami, proste golfy, eleganckie koszule oraz, hit sezonu, czyli klasyczne garnitury świetnie komponujące się z botkami. Wszystkie te elementy możemy zobaczyć na Kasi Struss, gwieździe jesiennej sesji wizerunkowej.

Fotografie autorstwa Aldony Karczmarczyk, inspirowane kultowymi pracami Petera Lindbergha, zostały wystylizowane w dość niecodzienny sposób. Kasia pozuje bowiem za kulisami, a plan zdjęciowy stał się jednocześnie tłem dla zdjęć, które są oparte na grze światłem i wyrazistych kontrastach kolorystycznych opartych na czerni i bieli oraz krwistej czerwieni. Dzięki temu, Simple stworzyło kampanię, która w pełni odzwierciedla klimat najnowszej kolekcji.

ZobaczSchowaj komentarze

Ubrania i dodatki z wyprzedaży idealne na karnawał 2018!

Top Shop

Długie kolczyki
75,20 zł

Zara

Długa marynarka ze sztucznego zamszu z metalizowanym wykończeniem
159 zł

Aldo

Ozdoba na szyję
28,80 zł

Isabel Marant

Długie, skórzane kozaki
ok. 3242 zł

Missguided

Torebka wyszywana cekinami
51,60 zł

Zara

Sweter z prążkowanej dzianiny z odwijanym golfem
59,90 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.