Rafał Wyszyński, organizator KTW Fashion Week: „Liczę na efekt synergii” [WYWIAD]

Początek kolejnej modowej imprezy na mapie Polski, czyli KTW Fashion Week lada chwila. Czym wydarzenie ma zamiar przyciągnąć publikę, jakich paneli i pokazów nie można podczas niego ominąć i wreszcie, czy Katowice mają szansę dołączyć do grona najbardziej zorientowanych modowo miast w Polsce? Odpowiedzi na te, a także inne pytania szukaliśmy u źródła, czyli organizatora KTW Fashion Week, Rafała Wyszyńskiego.

Skąd pomysł na organizację KTW Fashion Week?
Po pierwsze miejsce, czyli fabryka Porcelany, którą rewitalizuję od kilku lat i wreszcie poczułem, że nadszedł moment, żeby pokazać ją światu. Po drugie, znajomi projektanci. Idealnie się złożyło, że fabryka pasuje do tego typu projektów, a projekty modowe potrzebują miejsc, w których mogą liczyć na cykliczność możliwości zaprezentowania się. Liczę na efekt synergii.

Czym ma być KTW, jakie stawia sobie pan cele?
KTW Fashion Week ma być tą imprezą modową, która wryje się w pamięć wszystkim, tak by myśląc o połowie listopada kolejnego roku mieli ją z tyłu głowy. Ma to być coroczne święto mody w Katowicach. Mamy tu design, mamy muzykę, czas na dużą modę.

Jak plasują się Katowice na polskiej mapie modowej?
Katowice stały się w ostatnich latach ciekawym miastem na mapie Polski. Są też jednym z najbardziej zielonych w Polsce. Mają jeszcze kilka innych naj, ale nie mają mody. Musimy to zmienić, bo Śląsk to gigantyczny potencjał zakupowy.

Czym KTW fashion week wyróżnia się na tle innych tego typu wydarzeń?
Pewnie naszym podejściem, bo nie jesteśmy ani agencją reklamową, ani agencją modelek, nie jesteśmy też agencją eventową. Fundacja Giesche, którą zarządzam, rewitalizuje zabytek techniki, jakim jest Fabryka Porcelany. Z pasją realizujemy się w tym, co robimy, daje nam to satysfakcję, ale chcemy wprowadzać w naszą przestrzeń ciekawe projekty, których zadaniem jest to, by były satysfakcjonujące dla uczestników. I tyle. Nie dopisujemy niczego więcej, nie robimy tego zarobkowo. Robimy to u siebie. I pewnie to nas najbardziej wyróżnia. Nikt nie powie nam za 10 lat, że nie możemy już robić KTW Fashion Week w Fabryce Porcelany, bo fabryka jest nasza.

Największe wyzwanie podczas przygotowywania jednej z największych imprez modowych w Polsce tego roku?
Backstage, bo to grubo ponad 100 osób, choć myślałem, że będzie inaczej. Myślałem, że będziemy mieć kłopot z namawianiem projektantów do pokazywania się w Katowicach. Nic bardziej mylnego. Bardzo się z tego cieszę i dziękuję wszystkim, którzy zgodzili się nam pomóc.

Jakich prelekcji/pokazów/wykładów nie można ominąć?
Pokazy obowiązkowo wszystkie. Żeby móc krytykować, a na pewno przy pierwszej edycji narazimy się na niejednemu, trzeba obejrzeć wszystko. Posłuchać też każdego, bo trochę się namęczyliśmy, żeby było ciekawie dla każdego. Mnie zawodowo interesuje Michał Zaczyński, który opowie jak dogadać się z mediami i to nie dlatego, że się nie dogaduję, ale dlatego, że komunikacja społeczna jest mi bliska. Gdybym był panną młodą, nie przegapiłbym Bridal Day by wedding.pl, bo Agnieszka Hyży będzie tam mocno podpowiadała, jak zorganizować „ten dzień” w sposób idealny. Ale nie jestem panną młodą, więc posłucham debaty „Wysokich Obcasów ” i spróbuje z nimi ustalić „Czy moda ma sens”?

Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnej stronie http://www.ktwfashionweek.pl

Katowicki Fashion Week już w przyszłym tygodniu!

5 wydarzeń, na które warto się wybrać podczas KTW Fashion Week!

ZobaczSchowaj komentarze

Kate Moss w kampanii Reserved, Chiara Ferragni razem z Local Heroes i polski „Vogue”: tak wyglądał 2017 rok w polskiej modzie

Rok 2017 powoli dobiega końca, dlatego czas najwyższy, aby jeszcze na chwilę spojrzeć wstecz i podsumować co działo się w naszej, polskiej branży modowej, ponieważ działo się dużo. Nasi projektanci, marki i nie tylko naprawdę pokazali na co ich stać, dlatego naprawdę należy im się duży kieliszek szampana podczas sylwestrowej zabawy, ale zanim to nastąpi, my przypomnimy kilka z największych sukcesów minionych 12 miesięcy.

Rok 2017 zaczął się z przytupem, a wszystko za sprawą Maffashion, czyli Julii Kuczyńskiej, która została okrzyknięta najbardziej wpływową blogerką na świecie. Tym samym wyprzedziła takie nazwiska jak Chiara Ferragni, Negin Mirsalehi czy Aimee Song, które są na samym szczycie w świecie influencerów. Przypomnimy, że sukces Julki opierał się na generowaniu dochodu, a ekwiwalent reklamowy z jej postów w 2016, które były brane pod uwagę podczas tworzenia rankingu, wyniósł zawrotną sumę 64,8 milionów dolarów.

Jeśli mielibyśmy podać jedną markę, która w 2017 roku nie schodziła z naszych ust, to bez wątpienia byłaby to Reserved. Po pierwsze, otworzyła ona swój pierwszy flagowy sklep w Wielkiej Brytanii, i to na prestiżowej Oxford Street, a po drugie w najnowszej kampanii polskiej marki pojawiła się legenda modelingu oraz prawdziwa ikona, czyli Kate Moss.

Reserved nie było jednak jedyną marką, która może pochwalić się sukcesami „w wielkim świecie”. Misbhv kontynuuje swój podbój rynku streetwearu, a ich projekty coraz częściej stanowią czołowy element stylizacji gwiazd z pierwszych stron gazet, w tym sióstr Belli i Gigi Hadid. Starsza z nich, czyli Gigi, w 2017 roku doceniła również innego, polskiego projektanta – Krzysztofa Stróżynę, którego projekty nosiła niemal całe lato. A blogerki na całym świecie zachwycały się romantycznymi i pięknymi kreacjami od Magdy Butrym, która rośnie na jedną z najlepszych, rodzimych projektantek.

Gosia Baczyńska również znalazła się w gronie projektantów, którym dane było stworzyć kreację dla wyjątkowej osoby. Wyjątkowej, ponieważ należy ona do rodziny królewskiej i jest nią sama Kate Middleton, która podczas wizyty w Polsce, pojawiła się w śnieżno białej sukience projektu Gosi.

W naszym podsumowaniu nie moglibyśmy również nie wspomnieć o Local Heroes, czyli pierwszą, polską marką, która nawiązała współpracę z Chiarą Ferragni. Kolekcja zaprojektowana przez Local Heroes, w skład której weszły kurtki puchowe i kolorowe skarpetki, była w sprzedaży w ograniczonej ilości produktów na stronie Chiary, a marka po raz kolejny udowodniła, że dzięki „girl power” może zdziałać naprawdę dużo.

Poza tym, 2017 rok był ważną datą dla jednego z najlepszych duetów w świecie polskiej mody, czyli Paprocki & Brzozowski. Kilka miesięcy temu, świętowali oni swoje 17-lecie pracy i zrobili to w dość nietypowy sposób. Zamiast organizować pokaz kolekcji, postawili oni na prezentację w warszawskiej Zachęcie, gdzie oprócz zjawiskowych kreacji, mogliśmy zobaczyć efekty zdjęciowe z największymi muzami duetu.

Nie moglibyśmy również zapomnieć o wiadomości, którą przez kilka tygodni żyli wszyscy, nawet te osoby, które nie śledzą na bieżąco świata mody. Mowa tutaj o nadejściu polskiej edycji „Vogue’a”, której debiut zbliża się coraz większymi krokami, a nasza ciekawość jest coraz większa!

Czekamy na to co przyniesie 2018 rok!

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności