Rafał Wyszyński, organizator KTW Fashion Week: „Liczę na efekt synergii” [WYWIAD]

Początek kolejnej modowej imprezy na mapie Polski, czyli KTW Fashion Week lada chwila. Czym wydarzenie ma zamiar przyciągnąć publikę, jakich paneli i pokazów nie można podczas niego ominąć i wreszcie, czy Katowice mają szansę dołączyć do grona najbardziej zorientowanych modowo miast w Polsce? Odpowiedzi na te, a także inne pytania szukaliśmy u źródła, czyli organizatora KTW Fashion Week, Rafała Wyszyńskiego.

Skąd pomysł na organizację KTW Fashion Week?
Po pierwsze miejsce, czyli fabryka Porcelany, którą rewitalizuję od kilku lat i wreszcie poczułem, że nadszedł moment, żeby pokazać ją światu. Po drugie, znajomi projektanci. Idealnie się złożyło, że fabryka pasuje do tego typu projektów, a projekty modowe potrzebują miejsc, w których mogą liczyć na cykliczność możliwości zaprezentowania się. Liczę na efekt synergii.

Czym ma być KTW, jakie stawia sobie pan cele?
KTW Fashion Week ma być tą imprezą modową, która wryje się w pamięć wszystkim, tak by myśląc o połowie listopada kolejnego roku mieli ją z tyłu głowy. Ma to być coroczne święto mody w Katowicach. Mamy tu design, mamy muzykę, czas na dużą modę.

Jak plasują się Katowice na polskiej mapie modowej?
Katowice stały się w ostatnich latach ciekawym miastem na mapie Polski. Są też jednym z najbardziej zielonych w Polsce. Mają jeszcze kilka innych naj, ale nie mają mody. Musimy to zmienić, bo Śląsk to gigantyczny potencjał zakupowy.

Czym KTW fashion week wyróżnia się na tle innych tego typu wydarzeń?
Pewnie naszym podejściem, bo nie jesteśmy ani agencją reklamową, ani agencją modelek, nie jesteśmy też agencją eventową. Fundacja Giesche, którą zarządzam, rewitalizuje zabytek techniki, jakim jest Fabryka Porcelany. Z pasją realizujemy się w tym, co robimy, daje nam to satysfakcję, ale chcemy wprowadzać w naszą przestrzeń ciekawe projekty, których zadaniem jest to, by były satysfakcjonujące dla uczestników. I tyle. Nie dopisujemy niczego więcej, nie robimy tego zarobkowo. Robimy to u siebie. I pewnie to nas najbardziej wyróżnia. Nikt nie powie nam za 10 lat, że nie możemy już robić KTW Fashion Week w Fabryce Porcelany, bo fabryka jest nasza.

Największe wyzwanie podczas przygotowywania jednej z największych imprez modowych w Polsce tego roku?
Backstage, bo to grubo ponad 100 osób, choć myślałem, że będzie inaczej. Myślałem, że będziemy mieć kłopot z namawianiem projektantów do pokazywania się w Katowicach. Nic bardziej mylnego. Bardzo się z tego cieszę i dziękuję wszystkim, którzy zgodzili się nam pomóc.

Jakich prelekcji/pokazów/wykładów nie można ominąć?
Pokazy obowiązkowo wszystkie. Żeby móc krytykować, a na pewno przy pierwszej edycji narazimy się na niejednemu, trzeba obejrzeć wszystko. Posłuchać też każdego, bo trochę się namęczyliśmy, żeby było ciekawie dla każdego. Mnie zawodowo interesuje Michał Zaczyński, który opowie jak dogadać się z mediami i to nie dlatego, że się nie dogaduję, ale dlatego, że komunikacja społeczna jest mi bliska. Gdybym był panną młodą, nie przegapiłbym Bridal Day by wedding.pl, bo Agnieszka Hyży będzie tam mocno podpowiadała, jak zorganizować „ten dzień” w sposób idealny. Ale nie jestem panną młodą, więc posłucham debaty „Wysokich Obcasów ” i spróbuje z nimi ustalić „Czy moda ma sens”?

Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnej stronie http://www.ktwfashionweek.pl

Katowicki Fashion Week już w przyszłym tygodniu!

5 wydarzeń, na które warto się wybrać podczas KTW Fashion Week!

ZobaczSchowaj komentarze

Chiara Ferragni w sukni Gosi Baczyńskiej

Sukcesy polskich projektantów zawsze cieszą. Tym bardziej, kiedy kreacje jednej z nich nosi najpopularniejsza blogerka modowa na świecie. Chiara Ferragni, bo to o niej mówimy, niedawno pojawiła się w sukni projektu  Gosi Baczyńskiej na łamach meksykańskiej edycji „Glamour”.

Kim jest Chiara Ferragni? Jeśli jakimś cudem są jeszcze osoby, które nie słyszały tego nazwiska, już wyjaśniamy. Chiara Ferragni to prawdziwa księżniczka internetu, pierwsza blogerka modowa, która pojawiła się na okładce „Vogue’a”, ulubienica największych domów mody na świecie i ambasadorka Pantene. Chiara jest również projektantką. Kolorowe i dziewczęce buty, akcesoria oraz torebki Chiara Ferragni Collection to ulubieńcy fashionistek na całym świecie, a ich popularność „zwyczajną” blogerkę zamieniła w businesswoman na miarę XXI wieku.

Sesja zdjęciowa z Chiarą Ferragni oraz suknią autorstwa polskiej projektantki to niewątpliwy sukces dla Gosi Baczyńskiej, a my przyznajemy, że na fotografiach ciężko oderwać wzrok od kreacji. Model ten pochodzi z kolekcji „Yalta” sprzed trzech lat. Suknia, którą miała na sobie Chiara, to poniekąd nawiązanie do mody lat 20., kiedy kreacje łączyły kobiecość z nutką szaleństwa. Gosia postawiła w tym przypadku na jedwabną organzę zdobioną pasami lureksowej nici w odcieniach fioletu, złota oraz miedzi, której nowoczesnych akcentów dodały wojskowe pagony oraz odpinany kołnierz.

Chiara to jednak nie jedyna gwiazda, która ostatnio wystąpiła w kreacji autorstwa polskiej projektantki. W tej samej sukni została niedawno sfotografowana także Leighton Meester, odtwórczyni roli słynnej Księżniczki Upper East Side, czyli Blair Waldorf w serialu „Plotkara”.  Aktorka i piosenkarka w projekcie Baczyńskiej wystąpiła na okładce niezależnego magazynu „Bello” z Los Angeles.

Lubimy!

ZobaczSchowaj komentarze

Lakierowane płaszcze, kombinezony i geometryczne okulary: moda w stylu "Matrixa" to hit tego sezonu!

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 440 zł

H&M

SPODNIE
129,90 zł

H&M

BUTY
199 zł

ZARA

KOMBINEZON
249 zł

ZARA

SUKIENKA
159 ZŁ

ZARA STUDIO

PŁASZCZ
1899 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.