Masz psa? Będziesz żyć dłużej! Są na to badania

Najnowszy raport dotyczący właścicieli i właścicielek psów potwierdza to, czego domyślaliśmy się od dawna: opiekowanie się czteronogim przyjacielem jest nie tylko sympatyczne, ale też dobrze wpływa na pracę naszego organizmu!

Wedle badania, które zostało opisane w magazynie „Scientific Reports”, wynika, że statystyczna osoba posiadająca psa jest o 33 procent mniej narażona na ryzyko śmierci, a ryzyko ataku serca zmniejsza się o procent 11. Naukowcy wzięli pod lupę statystyki Szwecji, w której duża część populacji posiada futrzastych przyjaciół. Gdy porównali jest z osobami, które zmarły przedwcześnie, między innymi na zawał, okazuje się, że właściciele psów wysuwają się tu na czołówkę najmniej zagrożonych grup społecznych.

Naukowcy donoszą, że wynika to z jednej strony z miłości do zwierząt i wydzielanych przy tym endorfin, a więc zwyczajnym szczęściu (które łączy się ze spokojem czy poczuciem bezpieczeństwa), a z drugiej strony z ruchem, do którego zmuszają nas spacery z czworonogami. To właśnie ruch, czasami wbrew nas, lecz w poczuciu obowiązku za zwierzę, sprawia, że zachowujemy zdrowie i zdrowie fizyczne.

–  Posiadanie psa ma z pewnością wiele zalet, a największą z nich jest czysta radość. Nieważne czy masz go czy nie, warto się ruszać i dbać o swoje zdrowie – skomentował wyniki badań doktor Mike Knapton z British Heart Foundation.

A skoro można połączyć przyjemne z pożytecznym, to czemu na tym nie skorzystać? Pogoda nie sprzyja, lecz i tak warto zadbać – i o siebie, i o naszego mniejszego przyjaciela!

ZobaczSchowaj komentarze

Chcecie wyglądać młodziej? Kluczem do sukcesu są wasze brwi!

Choć brzmi to zaskakująco tak właśnie jest. Ostatnie badania dowodzą, że właśnie brwi mogą nam dodać lub odjąć lat. Wyniki, które otrzymali naukowcy w przeprowadzonych ostatnio badaniach, były tak zaskakujące, że mogą zmienić podejście do brwi i to na dobre!

Nie od dziś wiadomo, że brwi są bardzo ważnym elementem naszej twarzy. To one sprawiają, że nabiera charakteru. Nowe badanie dowiodły, że z wiekiem rysy naszej twarzy stają się mniej wyraźne, a konkretnie dotyczy to warg i brwi.  Naukowcy postanowili bliżej przyjrzeć się tej najbardziej wyraźnej części naszej twarzy. Kiedy poddali ją analizie wyniki zaskoczyły również ich.

Z badań opublikowanych na łamach  magazynu Frontiers in Psychology jasno wynika, że to jak jesteśmy oceniani przez innych wynika nie z metryki, ale głównie z kontrast na naszej twarzy. Naukowcy przeanalizowali zdjęcia 763 nieumalowanych kobiet różnych odcieniach skóry w wieku od 20 do 80 lat.

Program komputerowy analizował zdjęcia pod kątem kontrastu właśnie.  Kontrast na twarzy młodszych kobiet był znacznie większy niż kobiety w starszym wieku. Wyraźnie się zmniejszył szczególnie w okolicach ust i brwi. Następnie naukowcy zrobili kilka zdjęć, tworząc dwie niemal identyczne wersje każdej twarzy o różnym poziomie kontrastu. Następnie fotografie oceniali respondenci, którzy zostali poproszenie o wybranie młodszej twarzy. Prawie w 80% przypadków, ludzie twierdzili, że twarz o wyraźniejszych różnicach jest młodsza. Każdy, kto kiedykolwiek nakładał filtry na swoje selfie na Instagramie, nie będzie zaskoczony.

Odkrycia to wyjaśnia także dlaczego z wiekiem kobiety mocniej się malują. Bo kiedy z wiekiem czerwień warg bladnie, a brwi stają się rzadsze odmłodzić możemy się najszybciej i najtaniej przy pomocy mocnej szminki lub henny na brwiach. Choć i z tym bywa różnie, bo zamiast młodszej twarzy wychodzi czasem karykatura.

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności