Problem konsumpcji i wysypisko śmieci w nowej kampanii Stelli McCartney

Największa ekolożka w świecie mody, która z wykorzystywania jedynie naturalnych materiałów i sztucznych futer uczyniła swój znak rozpoznawczy, powraca z tematem nadmiernej i bezsensownej konsumpcji oraz marnotrawienia naturalnych zasobów. Te ostatnie zostały motywem przewodnim nowej kampanii, którą Harley Weir sfotografowała na wysypisku śmieci.

Problem konsumpcji i wysypisko śmieci w nowej kampanii Stelli McCartney

Rozkładające się, zardzewiałe samochody i piętrzące się góry śmieci – właśnie w takim otoczeniu swoją najnowszą kolekcję postanowiła sfotografować Stella McCartney, twórczyni najbardziej przyjaznej środowisku marki w świecie high-fashion, która od lat udowadnia, że z naturalnych, a czasem nawet upcyklingowanych materiałów można tworzyć kwintesencję mody luksusowej.

Motywem przewodnim sfotografowanej przez Harley Weir kampanii została refleksja nad coraz bardziej pogłębiającym się marnotrawieniem naturalnych zasobów oraz prowadzącą do nich nadmierną konsumpcją, za którą wszyscy jesteśmy mniej lub bardziej odpowiedzialni. Całokształt sesji wizerunkowej jest także efektem współpracy z szwajcarskim artystą wizualnym, Ursem Fischerem, a wzięły w niej udział ostatnio ulubione modelki McCartney: objawienie świata mody Birgit Kos, Iana Godnia i Huan Zhou.

Każda taka akcja zasługuje na pochwałę, a jeśli dodatkowo jej częścią są piękne ubrania, jesteśmy jak najbardziej usatysfakcjonowani!

ZobaczSchowaj komentarze

Stella McCartney stworzy ubrania z odpadów z oceanu!

Stella McCartney udowadnia po raz kolejny, że aby robić ubrania z segmentu premium, o których marzą fashionistki na całym świecie, nie trzeba używać futer czy skóry. Tym razem brytyjska projektantka postawiła na… oceaniczne śmieci, które postanowiła wykorzystać do zrobienia kolekcji. Kibicujemy i wróżymy kolejny sukces!

Takie są fakty: jeśli w dalszym ciągu będziemy w takim samym stopniu zanieczyszczać oceny, w 2050 roku pływać w nich będzie więcej śmieci niż ryb. Stella McCartney, wieloletnia wegetariankka, która w swoich kolekcjach nie używa skór, ani futer, postanowiła  przeciwstawić się takiemu stanowi rzeczy i właśnie zapowiedziała, że będzie brała czynny udział na rzecz zrównoważonego rozwoju. W związku z tym, nawiązała współpracę z organizacją Parley for the Oceans, zajmującą się walką z zanieczyszczeniami światowych wód. Jeśli macie ochotę poczytać więcej na temat akcji zajrzyjcie na tę stronę. W praktyce współpraca ta oznacza, że projektantka ma zamiar zamienić śmieci pływające w oceanach w materiał, z którego powstanie luksusowa odzież mająca zostać docelowo wykorzystana w produkcji butów, torebek i odzieży i będąca alternatywą dla skóry.

Materiał pozyskany z przetworzonych oceanicznych śmieci został wykorzystany już w butach do biegania Adidasa, które zostały zrobione w zeszłym roku. Cyryl Gutsch, założyciel Parley for Oceans, mówi: „Jesteśmy w stanie wojny z oceanami. I jeśli wygramy, stracimy wszystko. Nadszedł czas na pokój między ludzkością a morzem”. Stella McCartney dodała, że moda to przemysł, który ma znaczący wpływ na kondycję naszej planety. „Naszym celem jest ciągle zadawać sobie pytanie, jak możemy wpływać na poprawę naszego środowiska” dodaje projektantka.

Aby zobaczyć efekty współpracy musimy poczekać do lipca. Już teraz wróżymy jednak tej wyjątkowej kolekcji komercyjny sukces. Brawo Stella, oby jak najwięcej takich inicjatyw!

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy jesień-zima 2017: na niebiesko

TOPSHOP BOUTIQUE

KOSZULA
OK. 350 ZŁ

TOPSHOP

SWETER
OK. 2000 ZŁ

TOPSHOP

SUKIENKA
OK. 250 ZŁ

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 400 zł

ISABEL MARANT

BUTY
OK. 1600 ZŁ

H&M

SPODNIE
199,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.