Te pozycje jogi pobudzą was tak samo skutecznie, jak podwójne espresso

Joga to nie tylko pozycje, które mają nas zrelaksować i uspokoić, ale także pobudzić. Wykonując konkretne asany możemy przyspieszyć krążenie krwi i rozbudzić zaspany lub zmęczony umysł, więc zamiast sięgać po kolejną kawę lepiej poćwiczyć, nawet przez kwadrans. Ćwiczenia, które wam polecimy nie są trudne, ani skomplikowane, więc możecie je wykonać samodzielnie w domu. Przekonajcie się, jak dzięki odpowiednim asanom pobudzić się do działania!

Na czym polegają ćwiczenia energetyzujące w jodze? To nic innego jak uwalnianie energii zablokowanej w czakrach. Te asany należą do podstawowych w jodze.  Efekty odczujecie od razu po wykonaniu konkretnych ruchów. Dzięki nim poprawia się utlenienie krwi w organizmie, a tym samym praca mózgu stanie się wydajniejsza. Są to głównie pozycje odwrócone. Przed rozpoczęciem ćwiczeń wyregulujcie oddech. To podstawa. Wdychajcie powietrze nosem napełniając płuca i wydychajcie tą samą drogą. Taki sposób nabierania i wypuszczania powietrza nazywa się oddychaniem oceanicznym lub oddechem ujjayi. Taki oddech warto utrzymać podczas wykonywania całej sekwencji ćwiczeń, bo pomaga pogłębić pozycje i uspokaja umysł.

A teraz zabierzmy się do ćwiczeń. Pod spodem zamieszczamy instruktaż, jak krok po kroku wykonać  krótki, ale pobudzający jogowy trening.

1. Stojąc na prostych nogach pochylcie się powoli w dół – tak, by palce dotknęły ​​podłogi, a nos zetknął się z kolanami. Na początku może to być trudne, ale z czasem ciało się rozciągnie. Zostańcie chwilę w tej pozycji.

2. Następnie usiądźcie na podłodze pośladkami i przygotujcie się do pozycji mostka. Połóżcie się na plecach, ręce ugnijcie w łokciach, dłonie umieśćcie blisko tułowia pod barkami. Wyprostujcie łokcie i oderwijcie od podłoża najpierw klatkę piersiową, a następnie brzuch wyginając w ten sposób kręgosłup do tyłu. Głowę wychylcie jak najdalej w tył i spróbuj jej czubek ściągnąć w dół. Ściągnijcie łopatki i wytrzymajcie w tej pozycji. Wyjdźcie z pozycji kładąc kolejno brzuch i klatkę piersiową na ziemi.

3. Wróćcie do pozycji siedzącej z nogami wyciągniętymi do przodu. Unieście dłonie pod ramionami (palce skierujcie do przodu), a następnie wyprostujcie dłonie i podnieście biodra, a głowa niech opadnie ku tyłowi.

5. Wróćcie do pozycji siedzącej. Teraz pochylcie się do przodu z rękoma ułożonymi w kierunku stóp. Następnie połóżcie się na ziemi. Ręce ułóżcie wzdłuż ciała i rolując kręgosłup przejdźcie do pozycji pługa- czyli przenieście nogi za głowę tak, by palce stóp dotknęły ziemi za głową. Aby wydostać się z pozycji, powoli podnoście nogi ponad głowę i opuść plecy na ziemię.

6.Teraz przyciągnijcie zgięte kolana do klatki piersiowej, rozbujajcie się i wstańcie bez używania rąk. Na koniec, stojąc zegnijcie kolana, wyciągnijcie dłonie ku górze i wyprostujcie kręgosłup. Trzymajcie mocny brzuch i ciągnijcie kość ogonową w kierunki podłogi. Wytrzymajcie chwilę w pozycji krzesła. Wyprostujcie się następnie i to już koniec!

Te sekwencja pozycji wykonywanych rano lub po pracy pobudzi was skutecznie i szybko. Nie wymaga specjalnych umiejętności i można je wykonać dosłownie wszędzie bez dodatkowych sprzętów. Ćwicząc regularnie poczujecie przypływ siły witalnej. My już je praktykujemy!

ZobaczSchowaj komentarze

Ćwiczenia dla opornych: jak zacząć?

„Od jutra zaczynam chodzić na siłownię”, „forma na lato sama się nie zrobi”, „a może ćwiczenia z trenerem personalnym?”: ile razy słyszeliśmy (albo sami powiedzieliśmy) takie słowa? Pewnie więcej niż byśmy chcieli się do tego przyznać. Niestety z ćwiczeniami jest jak ze wszystkim w życiu. Najtrudniej jest zacząć. Tym bardziej, że wymarzona sylwetka równa się wielu wyrzeczeniom, odpowiedniej diecie i regularności. A nie każdy potrafi się zmobilizować i po prostu zacząć. Dlatego dzisiaj przychodzimy z pomocą wszystkim takim osobom oraz podpowiadamy kilka wskazówek jak najlepiej zacząć ćwiczyć, a w roli naszego eksperta wystąpi Anna Nowak z bloga Cooka.pl.

Ćwiczenia dla opornych: jak zacząć?

Co lepsze - intuicja czy trener personalny


Wielu z nas wydaje się, że sami świetnie sobie poradzimy, nawet w kwestii ćwiczeń, które mają wysmuklić naszą sylwetkę. W internecie przecież roi się od filmików, porad i materiałów, które zachęcają hasłami jak „efekt po 10 minutach”. Niestety to nie do końca jest prawdą. Dlatego Ania na samym początku swoich treningów zasięgnęła rady trenera personalnego, który podpowiedział, które ćwiczenia są najlepsze dla poszczególnych części ciała. Tutaj potwierdza się powiedzenie „jakość a nie ilość”, ponieważ dokładny, dobrze zrobiony trening może zdziałać cuda.
ZobaczSchowaj komentarze

Trend alert: kosmetyki w kolorze różowego złota

Artdeco

Rozświetlacz
86,90 zł

Givenchy

Krem do twarzy L'Intemporel Global Youth Divine Rich Cream
659 zł

Sally Hansen

Lakier do paznokci Color therapy
23,79 zł

Tom Ford

Orchid Soleil woda perfumowana
od 299 zł

Sephora

Once Upon a Look -Paleta do makijażu oczu
109 zł

GlamGlow

Krem z rozświtlającymi drobinkami
185 zł
.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.