Półfinaliści Fashion Designer Awards

Rywalizacja w konkursie Fashion Designer Awards zbliża się do momentu decydującego. Zajrzeliśmy na obrady jury, które wyłoniło wczoraj (23 marca) dwudziestu najlepszych uczestników. Młodzi projektanci powalczą w półfinale o ścisłą czołówkę.

Uczestnicy z niecierpliwością czekali, aż jury (m.in. Joanna Sokołowska-Pronobis, Tomasz Ossoliński, Joanna Klimas) zadecyduje o losie prac. Konkurs Fashion Designer Awards przeszedł z fazy rysunków do fazy uszytych modeli. Zapytaliśmy niespokojnych projektantów o wrażenia i historię udziału w konkursie.


Marcin Gorczycki, student pierwszego roku MSKPU, od dziecka chciał projektować i, mimo niedowierzania rodziny, zrealizował plan. „Na FDA zgłosiłem się z nadzieją, że może akurat uda mi się zakwalifikować. To pierwszy tak duży konkurs, w którym biorę udział. Emocje są wielkie. Na razie cieszę się, że doszedłem do etapu odszycia projektów, które ożyły na modelce. Zdobywam doświadczenia z pokazem czy stylizacją, a to dla mnie równie ważne, co nagrody”. Marcin zaprezentował dwie odszyte sylwetki (temat: „Nastroje nocy”), na które składają się kurtka i bardzo obcisłe spodnie oraz bluza, pas i spodnie. „Projekty tworzę z myślą o kobiecie pewnej siebie, otwartej, światowej, nastawionej na życie nocne, zamieszkującej takie miasta jak Tokio, Los Angeles czy Nowy Jork. Świadomej swojej atrakcyjności, lubiącej błyszczeć, ale w sposób dyskretny, nie kiczowaty czy infantylny.  Inspirowałem się wysokimi, czarnymi wieżowcami ze światłami błyszczącymi w oknach. Wykorzystałem piankę neoprenową i siatkę neoprenową, złotą naszytą siatkę oraz sztuczną skórę ekologiczną, lekko gumowaną”.


Klaudia Bartmańska, inżynier architektury i studentka pierwszego roku MSKPU, podchodzi do konkursu po raz drugi. W zeszłym roku zakwalifikowała się do finału dzięki głosowaniu internautów. „Z roku na rok jest coraz trudniej, poziom rośnie”, tłumaczy. „W tym roku zaprezentowałam kolekcję z własnymi nadrukami, z których jestem najbardziej zadowolona. Wykorzystałam akwarele, tusze oraz cienkopisy. Wzory edytowałam w programach graficznych, żeby potem przenieść je na tkaniny. Nastrój nocy to dla mnie ciemnogranatowe niebo, światło oraz natura. Kolorystycznie przeszłam przez fazy światła, które przechodzi z jasności w noc. Sylwetka jest lejąca, plastyczna, ale też nowoczesna. Niektóre rzeczy można zakładać na co dzień, ale większość jest elegancka, nie casualowa. Użyłam tkanin syntetycznych, na które można przenieść druk cyfrowy. Mam nadzieję, że dzięki FDA zostanę zauważona”.

Nasi rozmówcy zakwalifikowali się do grona półfinalistów!
A oto pełna lista najlepszych dwudziestu projektantów:

1) Augustyniak Julita – Łódź
2) Bartmańska Klaudia – Zamość
3) Chmielewska Angelika – Warszawa
4) Filip Karolina – Warszawa
5) Gniłka Agnieszka – Kobiernice
6) Golec Natalia – Gdynia
7) Gorczyca Marta – Skołyszyn
8) Gorczycki Marcin – Warszawa
9) Gromadzińska Monika – Łódź
10) Halarewicz Anna/ Hofman Magdalena – Warszawa/Dziwnów
11) Jendryka Aleksandra – Łódź
12) Kimak Luzia – Leszno
13) Koczara Marta/ Matera Małgorzata – Warszawa
14) Kwapisz Zuzanna – Warszawa
15) Murzyn Anna – Zakopane
16) Pietrzyk Edyta – Warszawa
17) Poraziński Dastin – Warszawa
18) Rafał Klaudia – Biała Podlaska
19) Wójciak Michał – Kraków
20) Wróbel Agnieszka – Sanok

Gratulujemy!

ZobaczSchowaj komentarze

Bartosz Pilawski: „Moda to moja pasja” [WYWIAD]

Pracował w atelier u Macieja Zienia i duetu Paprocki&Brzozowski. Dziś sam debiutuje ze swoją autorską marką, a najnowszą kolekcję pokaż za kilka dni w Bangkoku. 23 letni projektant Bartek Pilawski opowiada nam o swojej pasji do mody, o szlifowaniu swojego warsztatu i zdradza nam dlaczego Donatella Versace jest jego największą idolką.

Pięknie rysujesz nie myślałaś żeby zostać grafikiem, rysownikiem? Czy to właśnie ta umiejętność sprawiła, że postanowiłeś  zostać projektantem? 

Moda to moja pasja odkąd pamiętam. Nigdy nie byłem mistrzem rysunku. Jak każdy kto nim operuje musiałem się nauczyć rzemiosła. Jakiś czas temu udało mi się spotkać na swojej drodze byłą ilustratorkę marki Valentino, która pokazała mi techniki dzięki którym udoskonaliłem mój rysunek.

 

Jakie dotychczasowe osiągniecie wskazałbyś jako największe/przełomowe w twojej karierze?

Do tej pory największym był pokaz na KTW Fashion Week, ale to był również mój pierwszy pokaz pełnej kolekcji. Najbardziej zdumiewającym dla mnie był ostatni okres, kiedy projektowałem kolekcję butów dla firmy Carinii. To odkrywanie zupełnie nowych światów.

Pracowałeś z tuzami polskiej mody Maciejem Zieniem, duetem Paprocki&Brzozowski? Czego się od nich nauczyłeś? 

Po pokazie w Zakopanem podczas Zakopane Fashion Day, kiedy Marcin Paprocki powiedział, że jest dumny z tego, że jego były podopieczny (czyli ja), miał okazję zaprezentować kolekcję na tej samej scenie, pomyślałem że było naprawdę fajnie było mieć szefów, którzy wspierające młodą polską modę. Od moich byłych szefów nauczyłem się szacunku do pracy i klientów, dbałości o tkaniny i formy. Świadczymy usługi projektowania ubioru, ale nasza praca to przede wszystkim ubieranie człowieka.

Czy w dzisiejszym świcie Internetu i mediów społecznościowych łatwo jest wypromować swoją markę? 

Podstawowym plusem świata digital jest szybkość transferowania informacji. Dzisiaj wszystko można zrobić za pomocą jednego kliknięcia. Szybko się buduje, ale również szybko się burzy. Trzeba pamiętać o tym, żeby trwać. Starać się pokazywać świeże i autentyczne kolekcje. Internetowy świat bardzo szybko weryfikuje nieszczerość przekazu. Niezmiennie ogromną wartością jest ciężka praca oraz doskonalenie samego siebie, bo tylko w ten sposób można zdobyć uznanie i zaufanie klientów.

Pokażesz swoją kolekcję w Bangkoku? Jakie towarzyszą temu emocje? Czy swoją przyszłość widzisz na polskim rynku, a może chciałbyś pracować za granicą?

Jestem bardzo podekscytowany możliwością pokazania mojej premierowej kolekcji SS 2018 w Bangkoku. Jest to symbol tego, że dla mojego pokolenia nie ma granic – wszystko jest możliwe i gdy tylko chcemy możemy spełniać marzenia.

Jak wygląda twój proces twórczy. Zaczynasz pracę od zrobienia rysunku, od znalezienia właściwej inspiracji czy np. wybrania właściwego materiału.

Początkiem zawsze jest inspiracja i czerpię ją z otaczającego mnie świata. Są to osoby, które spotykam, miejsca w których bywam, sytuacje które obserwuje. Kreatywność polega na przetwarzaniu tych wszystkich bodźców i przekształceniu ich w moje formy wyrazu jakimi są ubrania.

Którego z projektantów najbardziej podziwiasz? 

Od zawsze moją idolką świata mody jest Donatella Versace, w której cenię bezkompromisowość każdej kolejnej kolekcji. Jest to kobieta, która podołała ogromnemu wyzwaniu, jakim było poprowadzenie marki po tragicznej śmierci Gianniego. Donatella tworzy modę dla silnych kobiet, tak też postrzegam swoje klientki.

Bartosz Pilawski – Pochodzący ze Szczecinka, 23-letni projektant obecnie tworzy w katowickiej pracowni w Fabryce Porcelany. Od dziecka wykazywał zainteresowanie modą, miał talent do rysowania. Dlatego postanowił szlifować tę ważną dla projektanta umiejętność – szkolił się z zakresu rysunku żurnalowego u Edyty Filipowicz, wykładowczyni MSKPU i byłej ilustratorki w marce Valentino. Rozpoczął także studia na kierunku projektowanie ubioru w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Swoją pierwszą mini kolekcję pokazał w październiku 2017 podczas warszawskiego wydarzenia organizowanego przez Radio Kolor, w którym swoje kolekcje pokazali inni młodzi projektanci. Ale to Pilawski zgarnął wtedy wszystkie możliwe nagrody, w tym I nagrodę za najlepszą kolekcję. Dziś ma swoją autorską markę – PILAWSKI. Teraz projektant pracuje nad drugą kolekcją, którą zaprezentuje premierowo pod koniec kwietnia podczas wydarzenia mody w Bangkoku. Bartek został też wybrany przez markę Carinii, aby zaprojektować dla nich kapsułową kolekcję butów, która będzie miała swoją premierę także w Bangkoku.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności