Półfinaliści Fashion Designer Awards

Rywalizacja w konkursie Fashion Designer Awards zbliża się do momentu decydującego. Zajrzeliśmy na obrady jury, które wyłoniło wczoraj (23 marca) dwudziestu najlepszych uczestników. Młodzi projektanci powalczą w półfinale o ścisłą czołówkę.

Uczestnicy z niecierpliwością czekali, aż jury (m.in. Joanna Sokołowska-Pronobis, Tomasz Ossoliński, Joanna Klimas) zadecyduje o losie prac. Konkurs Fashion Designer Awards przeszedł z fazy rysunków do fazy uszytych modeli. Zapytaliśmy niespokojnych projektantów o wrażenia i historię udziału w konkursie.


Marcin Gorczycki, student pierwszego roku MSKPU, od dziecka chciał projektować i, mimo niedowierzania rodziny, zrealizował plan. „Na FDA zgłosiłem się z nadzieją, że może akurat uda mi się zakwalifikować. To pierwszy tak duży konkurs, w którym biorę udział. Emocje są wielkie. Na razie cieszę się, że doszedłem do etapu odszycia projektów, które ożyły na modelce. Zdobywam doświadczenia z pokazem czy stylizacją, a to dla mnie równie ważne, co nagrody”. Marcin zaprezentował dwie odszyte sylwetki (temat: „Nastroje nocy”), na które składają się kurtka i bardzo obcisłe spodnie oraz bluza, pas i spodnie. „Projekty tworzę z myślą o kobiecie pewnej siebie, otwartej, światowej, nastawionej na życie nocne, zamieszkującej takie miasta jak Tokio, Los Angeles czy Nowy Jork. Świadomej swojej atrakcyjności, lubiącej błyszczeć, ale w sposób dyskretny, nie kiczowaty czy infantylny.  Inspirowałem się wysokimi, czarnymi wieżowcami ze światłami błyszczącymi w oknach. Wykorzystałem piankę neoprenową i siatkę neoprenową, złotą naszytą siatkę oraz sztuczną skórę ekologiczną, lekko gumowaną”.


Klaudia Bartmańska, inżynier architektury i studentka pierwszego roku MSKPU, podchodzi do konkursu po raz drugi. W zeszłym roku zakwalifikowała się do finału dzięki głosowaniu internautów. „Z roku na rok jest coraz trudniej, poziom rośnie”, tłumaczy. „W tym roku zaprezentowałam kolekcję z własnymi nadrukami, z których jestem najbardziej zadowolona. Wykorzystałam akwarele, tusze oraz cienkopisy. Wzory edytowałam w programach graficznych, żeby potem przenieść je na tkaniny. Nastrój nocy to dla mnie ciemnogranatowe niebo, światło oraz natura. Kolorystycznie przeszłam przez fazy światła, które przechodzi z jasności w noc. Sylwetka jest lejąca, plastyczna, ale też nowoczesna. Niektóre rzeczy można zakładać na co dzień, ale większość jest elegancka, nie casualowa. Użyłam tkanin syntetycznych, na które można przenieść druk cyfrowy. Mam nadzieję, że dzięki FDA zostanę zauważona”.

Nasi rozmówcy zakwalifikowali się do grona półfinalistów!
A oto pełna lista najlepszych dwudziestu projektantów:

1) Augustyniak Julita – Łódź
2) Bartmańska Klaudia – Zamość
3) Chmielewska Angelika – Warszawa
4) Filip Karolina – Warszawa
5) Gniłka Agnieszka – Kobiernice
6) Golec Natalia – Gdynia
7) Gorczyca Marta – Skołyszyn
8) Gorczycki Marcin – Warszawa
9) Gromadzińska Monika – Łódź
10) Halarewicz Anna/ Hofman Magdalena – Warszawa/Dziwnów
11) Jendryka Aleksandra – Łódź
12) Kimak Luzia – Leszno
13) Koczara Marta/ Matera Małgorzata – Warszawa
14) Kwapisz Zuzanna – Warszawa
15) Murzyn Anna – Zakopane
16) Pietrzyk Edyta – Warszawa
17) Poraziński Dastin – Warszawa
18) Rafał Klaudia – Biała Podlaska
19) Wójciak Michał – Kraków
20) Wróbel Agnieszka – Sanok

Gratulujemy!

ZobaczSchowaj komentarze

Zobaczcie jak spersonalizowaliśmy model Club C od Reebok!

W zeszłym tygodniu, 16 marca mieliśmy okazję wziąć udział w imprezie marki Reebok, zorganizowanej z okazji odsłony modelu obuwia Club C. Kiedyś przeznaczony do gry w tenisa, dziś jest kultowym elementem stylizacji wielu młodych ludzi. Zapisaliśmy się na warsztaty do Zulu Kukiego, aby zobaczyć na czym polega tworzenie własnego spersonalizowanego modelu obuwia. Zobaczcie jak wygląda Reebok Club C według Fashion Post.

Dom Braci Jabłkowskich zamienił się tego dnia w centrum sportu marki Reebok. Wszyscy goście, którzy zjawili się na miejscu zostali od razu zaproszeni do szatni i poproszeni o założenie nowej pary białych Reeeboków – był to model Club C. My tam też byliśmy i po powitaniu zostaliśmy zaproszeni na warszaty, które zostały podzielone były na trzy kategorie: moda, fotografia i sztuka. Poprowadzić je mieli mistrzowie marki Reebok, tacy jak Zulu Kuki, fotograf Łukasz Dziewic i Radek Świątkowski, oraz ilustratorzy – Olka Osadzińska i Alk LIS KULA Morawski. My postanowiliśmy stworzyć nasze autorskie obuwie, dlatego wybraliśmy grupę dowodzoną przez Zulu Kukiego.

Wyjątkowy projekt Zulu Kuki i Alpha Industries

Postanowiliśmy zaszaleć i zgodnie z trendami postawić na kobiecy blask. Wybraliśmy biżuteryjne zdobienia, takie jak koraliki, perełki oraz srebne cekiny, aby klasyczne białe trampki zyskały trochę wieczorowego charakteru. Najpierw oczyściliśmy buta zmywaczem do paznokci, a potem pomalowaliśmy jego przód oraz kilka bocznych fragmentów czarna farbą. Monochromoatyczna baza została przygotowana.  Po wyschnęciu farby przystąpiliśmy do misternego zdobienia, które wymagało skupienia i precyzji. Srerbe i perłowe elementy szybko trafiły na front obuwia. Nasze Reeboki zdecydowanie wyróżniały się wśród innych etnicznych oraz sportowych pomysłów.

Polskie gwiazdy w kampanii Reebok Classic

Po warsztatach wszystkie grupy mogły spotkać się na wspólnej kolacji i posłuchać konceru Skubasa oraz ocenił własne projekty. Okazuje się, że zdobienie butów to nie takie trudne zadanie, dzieki któremu możemy stworzyć model, którego nikt inny nie bedzie nosił. Każdy może zostać swoim własnym projektantem. To wszystko dzięki marce Reebok, która w swojej kampanii zachęca do tego, aby stać się mistrzem. My już jesteśmy jednym z nich.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.