Podsumowanie roku 2016: oceniają najbardziej wpływowi polscy eksperci mody i urody

Specjalnie dla nas rok 2016 podsumowują najbardziej wpływowi eksperci modowi i urodowi w Polsce: Agnieszka Ścibior (dyrektor kreatywna wydawnictwa Edipresse, wieloletnia szefowa „Viva! Moda”), Michał Zaczyński (dziennikarz „Forbes” i „Wprost”, publicysta, bloger), Harel (blogerka, publicystka), Sergiusz Osmański (dyrektor artystyczny Sephora Polska), Anna Puślecka (ekspertka mody, dziennikarka i producentka) oraz Sebastian Kobielski (stylista fryzur). Opinii jest wiele, lecz w jednym nasi goście są zgodni: działo się!

Podsumowanie roku 2016: oceniają najbardziej wpływowi polscy eksperci mody i urody

WYDARZENIE ROKU



HAREL:

Art & Fashion Forum w Poznaniu. Impreza, o której wciąż jest zbyt cicho, a która daje polskiej branży o wiele więcej, niż się wydaje. Plus zachęca do pracy młodych twórców, umożliwiając im kontakt z największymi oraz wspomagając ich pasję na wiele sposobów. Oglądanie prac finałowych porównałabym do spoglądania w jasną i optymistyczną przyszłość. Polecam wszystkim branżowym cynikom.

ANNA PUŚLECKA:

Art & Fashion Forum w Poznaniu. W tym roku odbyła się 10, jubileuszowa edycja, i miałam zaszczyt po raz kolejny uczestniczyć w tym wydarzeniu. Cenię AFF za konsekwencję i profesjonalizm, cieszę się, że edukuje i inspiruje młodych ludzi. Wielu finalistów AFF już pracuje w branży mody. Do Poznania zapraszani są każdego roku niesamowici goście z całego świata. W tym roku był to Nick Knight z SHOWstudio, wykładowcy z Central Saint Martins oraz słynny modysta Stephen Jones (znany jako twórca nakryć głowy dla Boya George’a, Spandau Ballet czy księżnej Diany). Dzięki zapisowi paneli dyskusyjnych z AFF na stronie SHOWstudio.com polskie wydarzenie z siedzibą w Poznaniu miało zasięg międzynarodowy.

MICHAŁ ZACZYŃSKI:

Szyk postsowiecki. Wydarzeniem jest zarówno zdumiewająca jego popularność, jak i fakt, że twórczość Goshy Rubchinskiy’ego, Vetements i spółki bazuje przecież na bazarowej modzie przełomu lat 80. i 90., przaśności komunistycznych tekstyliów i wąsatych panów z saszetką, w spodniach w kant i ortalionowej bluzie dresowej – a więc na wszystkim tym, co przerabialiśmy także w Polsce. Tyle że Gruzini, Rosjanie czy Ukraińcy potrafią to przekuć w sukces oraz w (nawet jeśli wątpliwy) styl, my zaś – nie licząc pokazanej w Nowym Jorku dość upiornej kolekcji MISBHV – ani trochę.

AGNIESZKA ŚCIBIOR:

Nowa odsłona kwartalnika VIVA!MODA . Viva! Moda to jedno z najważniejszych pism o modzie na polskim rynku wydawniczym. Miałam świadomość, że tworzę gazetę skierowaną do wąskiej elity. Postanowiliśmy więc wraz z wydawcą podjąć próbę, by nie tracąc nic z naszych ambicji i jakości, dotrzeć jednak do szerszego grona odbiorców. Z Kasią Przybyszewską przemeblowałyśmy więc trochę nasze pismo, ale najważniejsze priorytety zostały niezmienne od lat. Zawsze pisaliśmy o modzie w sposób profesjonalny, realizowaliśmy sesję z elitą światowych fotografów. W tym roku zaczęliśmy od współpracy z fotografką Pamelą Hanson, a na okładkach gościły Anja Rubik, Monika Jac Jagaciak i Ania Jagodzińska, a gwiazdą jesiennego wydania była legenda modelingu Helena Christensen. Nad tą okładką pracowałam ponad rok –na zdjęciu, które znalazło się na okładce udało się uchwycić moment, w którym słońce zachodzi dokładnie pomiędzy budynkami na Manhattanie. Przed nami kolejna współpraca z topmodelką, tym razem to Helena będzie fotografować dla VIVA!MODA.

SEBASTIAN KOBIELSKI:

Z dumą - Wrocław Europejską Stolicą Kultury oraz 29 ceremonia Europejskich nagród filmowych. Polin Europejskim Muzeum Roku.10 edycja Art & Fashion Forum z udziałem Show Studio i wspaniałymi Gośćmi. Światowe Dni Młodzieży. Wystawa Bjork Digital w Somerset – mix muzyki, sztuki, technologii w fenomenalnej postaci. „Czyste wody“– artyści z Turcji goszczą w CSW w Toruniu. Ogólnopolski strajk kobieta jako inicjatywa oddolna, proszę nie łączyć z ideologią – mam tu dosyć rozbudowany punkt widzenia. Koncert Doukh Douthers w Nowym Teatrze – przeżycie niezwykłe. Kayah i Bregović po 17 latach razem na scenie. Rein Vollenga i jego czarujące akcesoria w Berlinie. W Kenii, prezydent Uhuru Kenyatta i jego mocny gest przeciwko bezsensownemu zabijaniu dla nielegalnych profitów. Pierwszy lot Air China do Polski.

SERGIUSZ OSMAŃSKI:

Otwarcie strefy The Designer Gallery w warszawskiej Galerii Mokotów. Centra handlowe nareszcie aspirują do miejsc kreujących i promujących trendy w sztuce i w polskim dizajnie. Super inicjatywa, którą kilka lat temu rozpoczął poznański Stary Browar.
ZobaczSchowaj komentarze

Felieton HAREL: Do trzech razy… vintage

Dawno dawno temu, przemierzając maleńkie brukselskie uliczki ,natknęłam się na jedną, wypełnioną od początku do końca ciucholandami. Wydawało mi się, że znalazłam swój raj na ziemi. Świeżo po studiach, bez stałej pracy i w dodatku za granicą odkryłam miejsca, w których będę mogła regularnie kupować fantastyczne, oryginalne ubrania. Nic bardziej mylnego. Ceny zwaliły mnie z nóg. To wtedy po raz pierwszy spotkałam się z prawdziwym vintage. Żadna „odzież zachodnia” na kilogramy, tylko prawdziwe skarby o rosnącej z roku na rok wartości. Ta moda przyszła do Polski nieco później. Potrzeba było czasu, by klient zrozumiał, że używane nie zawsze znaczy gorsze. Przedstawiam dziś trzy najciekawsze polskie sklepy tego typu.

Safripsti

Chciałoby się rzec, stary wyjadacz, bo obecny już od paru dobrych lat. Z początku funkcjonował tylko stacjonarnie, w Warszawie przy ulicy Oleandrów, obecnie świetnie sobie radzi w sieci. Był jednym z pierwszych punktów, które wprowadziły nieco życia i koloru w tej nieco zapomnianej okolicy w samym centrum. Zainspirowany francuskimi butikami vintage również nazwę bierze z Francji, mieszając słynne przekleństwo Tintina („Sapristi!”) oraz słowo „frip”, oznaczające rzecz używaną. Podobnie jak tamtejsze sklepy z używaną odzieżą, dzieli ubrania na nie do końca typowe kategorie. Znajdziemy tu np. cały szereg „marinieres”, czyli bluzek w paski, „chanelek”, czyli tweedowych pudełkowych żakietów, ciuchy grupowane są też pod kątem użytego materiału (kaszmir, jedwab, flanela). Jeśli w Zarze wykupią nam wyczekany model „bomberki” czy szerokie dżinsy, śmiało możemy uderzać do Safripsti. One czekają tam na nas od miesięcy.

Volupte

Najmłodszy z prezentowanych sklep, ruszył kilka miesięcy temu, natychmiast zaznaczając wybraną przez siebie estetykę. Prowadzi go Marianna Grzywaczewska, założycielka i właścicielka Cloudmine – kameralnego butiku online słynącego z wysmakowanych wyborów. Każdy dostępny ciuch znajduje sama, na perełki vintage poluje w różnych sekretnych miejscach, zaskakując zdobyczami. Wełniany garnitur Kenzo, bluzka z falbaną Miu Miu, skórzany worek Bottega Veneta, ale też rzeczy bez znanych metek, wykonane ze szlachetnych materiałów i wspaniale uszyte – tak się zaczęło. Liczy się jakość, nie ilość, więc klientki Volupte nigdy nie zostaną zarzucone byle czym, a strona zapełniona dla zasady.  Od miesiąca Volupte działa również stacjonarnie, dzieląc przestrzeń z Cloudmine na warszawskiej Saskiej Kępie (Paryska 17).

Zdjęcia exclusive dla FashionPost

Pyskaty zamsz

Tu poczujemy się jak w samym centrum tygodnia mody. Na świetnie przygotowanej stronie znajdziemy starannie wybrane produkty wystawiane za pośrednictwem sklepu na zasadzie komisu. Torebki Saint Laurent, buty Celine, marynarki Ralph Lauren, dżinsy All Saints – klasyki ostatnich lat pojawiają się i równie szybko znikają – bo platforma ma swoje stałe wielbicielki, które nawet przez moment nie ociągają się z decyzją o zakupach. Każdy nadesłany przedmiot przechodzi weryfikację autentyczności oraz jakości. Nie ma więc ryzyka, że trafimy na rzecz zniszczoną lub niezgodną ze zdjęciem. Pyskaty Zamsz korzysta z pomocy wykwalifikowanych specjalistów, a jeśli nie jest w stanie potwierdzić rzeczywistego pochodzenia ubrania czy dodatku, po prostu nie wstawia go na stronę. Uczciwie i z sensem.

ZobaczSchowaj komentarze

Kosmetyki w kolorach złotej, polskiej jesieni!

AA

PODKŁAD LONG STAY COVER FOUNDATION
28,96 zł

Micheal Kors

Woda perfumowana Sexy Ruby
od 229 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Naturalne mydło
21 zł

Tom Ford

Olejek do ciała
359 zł

Bourjois

Rouge Velvet The lipstick
56,99 zł

Rimmel

Scandaleyes Reloaded
20,38 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.