Podsumowanie roku 2016: oceniają najbardziej wpływowi polscy eksperci mody i urody

Specjalnie dla nas rok 2016 podsumowują najbardziej wpływowi eksperci modowi i urodowi w Polsce: Agnieszka Ścibior (dyrektor kreatywna wydawnictwa Edipresse, wieloletnia szefowa „Viva! Moda”), Michał Zaczyński (dziennikarz „Forbes” i „Wprost”, publicysta, bloger), Harel (blogerka, publicystka), Sergiusz Osmański (dyrektor artystyczny Sephora Polska), Anna Puślecka (ekspertka mody, dziennikarka i producentka) oraz Sebastian Kobielski (stylista fryzur). Opinii jest wiele, lecz w jednym nasi goście są zgodni: działo się!

Podsumowanie roku 2016: oceniają najbardziej wpływowi polscy eksperci mody i urody

WYDARZENIE ROKU



HAREL:

Art & Fashion Forum w Poznaniu. Impreza, o której wciąż jest zbyt cicho, a która daje polskiej branży o wiele więcej, niż się wydaje. Plus zachęca do pracy młodych twórców, umożliwiając im kontakt z największymi oraz wspomagając ich pasję na wiele sposobów. Oglądanie prac finałowych porównałabym do spoglądania w jasną i optymistyczną przyszłość. Polecam wszystkim branżowym cynikom.

ANNA PUŚLECKA:

Art & Fashion Forum w Poznaniu. W tym roku odbyła się 10, jubileuszowa edycja, i miałam zaszczyt po raz kolejny uczestniczyć w tym wydarzeniu. Cenię AFF za konsekwencję i profesjonalizm, cieszę się, że edukuje i inspiruje młodych ludzi. Wielu finalistów AFF już pracuje w branży mody. Do Poznania zapraszani są każdego roku niesamowici goście z całego świata. W tym roku był to Nick Knight z SHOWstudio, wykładowcy z Central Saint Martins oraz słynny modysta Stephen Jones (znany jako twórca nakryć głowy dla Boya George’a, Spandau Ballet czy księżnej Diany). Dzięki zapisowi paneli dyskusyjnych z AFF na stronie SHOWstudio.com polskie wydarzenie z siedzibą w Poznaniu miało zasięg międzynarodowy.

MICHAŁ ZACZYŃSKI:

Szyk postsowiecki. Wydarzeniem jest zarówno zdumiewająca jego popularność, jak i fakt, że twórczość Goshy Rubchinskiy’ego, Vetements i spółki bazuje przecież na bazarowej modzie przełomu lat 80. i 90., przaśności komunistycznych tekstyliów i wąsatych panów z saszetką, w spodniach w kant i ortalionowej bluzie dresowej – a więc na wszystkim tym, co przerabialiśmy także w Polsce. Tyle że Gruzini, Rosjanie czy Ukraińcy potrafią to przekuć w sukces oraz w (nawet jeśli wątpliwy) styl, my zaś – nie licząc pokazanej w Nowym Jorku dość upiornej kolekcji MISBHV – ani trochę.

AGNIESZKA ŚCIBIOR:

Nowa odsłona kwartalnika VIVA!MODA . Viva! Moda to jedno z najważniejszych pism o modzie na polskim rynku wydawniczym. Miałam świadomość, że tworzę gazetę skierowaną do wąskiej elity. Postanowiliśmy więc wraz z wydawcą podjąć próbę, by nie tracąc nic z naszych ambicji i jakości, dotrzeć jednak do szerszego grona odbiorców. Z Kasią Przybyszewską przemeblowałyśmy więc trochę nasze pismo, ale najważniejsze priorytety zostały niezmienne od lat. Zawsze pisaliśmy o modzie w sposób profesjonalny, realizowaliśmy sesję z elitą światowych fotografów. W tym roku zaczęliśmy od współpracy z fotografką Pamelą Hanson, a na okładkach gościły Anja Rubik, Monika Jac Jagaciak i Ania Jagodzińska, a gwiazdą jesiennego wydania była legenda modelingu Helena Christensen. Nad tą okładką pracowałam ponad rok –na zdjęciu, które znalazło się na okładce udało się uchwycić moment, w którym słońce zachodzi dokładnie pomiędzy budynkami na Manhattanie. Przed nami kolejna współpraca z topmodelką, tym razem to Helena będzie fotografować dla VIVA!MODA.

SEBASTIAN KOBIELSKI:

Z dumą - Wrocław Europejską Stolicą Kultury oraz 29 ceremonia Europejskich nagród filmowych. Polin Europejskim Muzeum Roku.10 edycja Art & Fashion Forum z udziałem Show Studio i wspaniałymi Gośćmi. Światowe Dni Młodzieży. Wystawa Bjork Digital w Somerset – mix muzyki, sztuki, technologii w fenomenalnej postaci. „Czyste wody“– artyści z Turcji goszczą w CSW w Toruniu. Ogólnopolski strajk kobieta jako inicjatywa oddolna, proszę nie łączyć z ideologią – mam tu dosyć rozbudowany punkt widzenia. Koncert Doukh Douthers w Nowym Teatrze – przeżycie niezwykłe. Kayah i Bregović po 17 latach razem na scenie. Rein Vollenga i jego czarujące akcesoria w Berlinie. W Kenii, prezydent Uhuru Kenyatta i jego mocny gest przeciwko bezsensownemu zabijaniu dla nielegalnych profitów. Pierwszy lot Air China do Polski.

SERGIUSZ OSMAŃSKI:

Otwarcie strefy The Designer Gallery w warszawskiej Galerii Mokotów. Centra handlowe nareszcie aspirują do miejsc kreujących i promujących trendy w sztuce i w polskim dizajnie. Super inicjatywa, którą kilka lat temu rozpoczął poznański Stary Browar.
ZobaczSchowaj komentarze

I jak Innowacja

Marzenie wszystkich, którzy codziennie godzą oficjalny styl z zawrotnym tempem życia: buty, które będą jednocześnie eleganckie i wygodne. Amortyzacja rodem z obuwia sportowego, a wygląd niczym z mediolańskiej ulicy podczas tygodnia mody. Wychodząc naprzeciw tym pozornie niemożliwym do realizacji oczekiwaniom, marka 3i prezentuje kolekcję „City Vibes” pełną innowacyjnych rozwiązań.

Największą nowością są poduszeczki umieszczone w modelach szpilek. Ukryte we wkładce, więc gołym okiem niedostrzegalne. Natomiast już pierwsze przymierzenie dowolnego egzemplarza gwarantuje mile zaskakujące doznanie. Poduszeczka przynosi wsparcie stopie w miejscu najbardziej obciążonym przez całe ciało, co gwarantuje odczuwalną różnicę. Ponadto zastosowanie skóry naturalnej wysokiej jakości nie tylko z zewnątrz, lecz również wewnątrz sprawia, że w miarę użytkowania but dopasowuje się do kształtu danej stopy i nie blokuje dostępu powietrza. Skóry, z których powstała kolekcja, pochodzą w najlepszych garbarni we Włoszech i Brazylii, natomiast produkcja butów zlecona została sprawdzonym zakładom, m.in. w Brazylii. A każdy wielbiciel dobrego obuwia wie, że te kraje słyną z produkcji na najwyższym poziomie.

Innowacyjne spojrzenie na możliwości produkcji daje część kolekcji męskiej. Siedem modeli (m.in. monki) zostało stworzonych ręcznie w Hiszpanii. Z tych egzemplarzy marka 3i jest szczególnie dumna. Świadomość, w jaki sposób są wykonane, daje noszącemu poczucie wyjątkowości. Nawet jeśli tylko on o tym wie. Co natychmiast przywodzi na myśl domy mody z kilkudziesięcioletnią tradycją, właśnie w ten sposób zdobywające serca klientów.


Szybkie reagowanie na najświeższe tendencje to także element innowacyjnego podejścia do budowania kolekcji. 3i z zainteresowaniem spogląda w stronę światowych wybiegów i z powodzeniem odnajduje kompromis między odważną modą a codziennymi potrzebami. Kładzie spory nacisk na śledzenie trendów oraz ich późniejszą interpretację w zgodzie z własną ideą. Dana tendencja nigdy nie dominuje w kolekcji, raczej zaznacza swoją obecność, nie wchodząc w drogę głównym założeniom marki. Zatem dyskretnie pojawia się styl boho, nowoczesny minimalizm czy wreszcie pochwała ręcznego rzemiosła.


Nowoczesne podejście dotyczy także samej prezentacji kolekcji. To nie są statyczne sylwetki sfotografowane na tle ściany, lecz bohaterowie z krwi i kości, przedstawieni w biegu. Dokładnie tacy, do jakich skierowana jest kolekcja „City Vibes”. Pełni energii, przemieszczający się w tempie narzuconym przez duże nowoczesne miasto. Uwiecznieni na zdjęciach kampanii przez Asię Typek – jedną z najbardziej znanych polskich kronikarek stylu ulicznego.

ZobaczSchowaj komentarze

Stylowa zima w mieście

VANS

BUTY
259 ZŁ

TOPSHOP

FUTRO
509 ZŁ

H&M

SPODNIE
55,90 ZŁ

H&M

GOLF
199,90 ZŁ

&OTHER STORIES

TOREBKA
OK. 450 ZŁ

VETEMENTS

SKARPETY
OK. 320 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.