Podsumowanie roku 2016: oceniają najbardziej wpływowi polscy eksperci mody i urody

Specjalnie dla nas rok 2016 podsumowują najbardziej wpływowi eksperci modowi i urodowi w Polsce: Agnieszka Ścibior (dyrektor kreatywna wydawnictwa Edipresse, wieloletnia szefowa „Viva! Moda”), Michał Zaczyński (dziennikarz „Forbes” i „Wprost”, publicysta, bloger), Harel (blogerka, publicystka), Sergiusz Osmański (dyrektor artystyczny Sephora Polska), Anna Puślecka (ekspertka mody, dziennikarka i producentka) oraz Sebastian Kobielski (stylista fryzur). Opinii jest wiele, lecz w jednym nasi goście są zgodni: działo się!

Podsumowanie roku 2016: oceniają najbardziej wpływowi polscy eksperci mody i urody

WYDARZENIE ROKU



HAREL:

Art & Fashion Forum w Poznaniu. Impreza, o której wciąż jest zbyt cicho, a która daje polskiej branży o wiele więcej, niż się wydaje. Plus zachęca do pracy młodych twórców, umożliwiając im kontakt z największymi oraz wspomagając ich pasję na wiele sposobów. Oglądanie prac finałowych porównałabym do spoglądania w jasną i optymistyczną przyszłość. Polecam wszystkim branżowym cynikom.

ANNA PUŚLECKA:

Art & Fashion Forum w Poznaniu. W tym roku odbyła się 10, jubileuszowa edycja, i miałam zaszczyt po raz kolejny uczestniczyć w tym wydarzeniu. Cenię AFF za konsekwencję i profesjonalizm, cieszę się, że edukuje i inspiruje młodych ludzi. Wielu finalistów AFF już pracuje w branży mody. Do Poznania zapraszani są każdego roku niesamowici goście z całego świata. W tym roku był to Nick Knight z SHOWstudio, wykładowcy z Central Saint Martins oraz słynny modysta Stephen Jones (znany jako twórca nakryć głowy dla Boya George’a, Spandau Ballet czy księżnej Diany). Dzięki zapisowi paneli dyskusyjnych z AFF na stronie SHOWstudio.com polskie wydarzenie z siedzibą w Poznaniu miało zasięg międzynarodowy.

MICHAŁ ZACZYŃSKI:

Szyk postsowiecki. Wydarzeniem jest zarówno zdumiewająca jego popularność, jak i fakt, że twórczość Goshy Rubchinskiy’ego, Vetements i spółki bazuje przecież na bazarowej modzie przełomu lat 80. i 90., przaśności komunistycznych tekstyliów i wąsatych panów z saszetką, w spodniach w kant i ortalionowej bluzie dresowej – a więc na wszystkim tym, co przerabialiśmy także w Polsce. Tyle że Gruzini, Rosjanie czy Ukraińcy potrafią to przekuć w sukces oraz w (nawet jeśli wątpliwy) styl, my zaś – nie licząc pokazanej w Nowym Jorku dość upiornej kolekcji MISBHV – ani trochę.

AGNIESZKA ŚCIBIOR:

Nowa odsłona kwartalnika VIVA!MODA . Viva! Moda to jedno z najważniejszych pism o modzie na polskim rynku wydawniczym. Miałam świadomość, że tworzę gazetę skierowaną do wąskiej elity. Postanowiliśmy więc wraz z wydawcą podjąć próbę, by nie tracąc nic z naszych ambicji i jakości, dotrzeć jednak do szerszego grona odbiorców. Z Kasią Przybyszewską przemeblowałyśmy więc trochę nasze pismo, ale najważniejsze priorytety zostały niezmienne od lat. Zawsze pisaliśmy o modzie w sposób profesjonalny, realizowaliśmy sesję z elitą światowych fotografów. W tym roku zaczęliśmy od współpracy z fotografką Pamelą Hanson, a na okładkach gościły Anja Rubik, Monika Jac Jagaciak i Ania Jagodzińska, a gwiazdą jesiennego wydania była legenda modelingu Helena Christensen. Nad tą okładką pracowałam ponad rok –na zdjęciu, które znalazło się na okładce udało się uchwycić moment, w którym słońce zachodzi dokładnie pomiędzy budynkami na Manhattanie. Przed nami kolejna współpraca z topmodelką, tym razem to Helena będzie fotografować dla VIVA!MODA.

SEBASTIAN KOBIELSKI:

Z dumą - Wrocław Europejską Stolicą Kultury oraz 29 ceremonia Europejskich nagród filmowych. Polin Europejskim Muzeum Roku.10 edycja Art & Fashion Forum z udziałem Show Studio i wspaniałymi Gośćmi. Światowe Dni Młodzieży. Wystawa Bjork Digital w Somerset – mix muzyki, sztuki, technologii w fenomenalnej postaci. „Czyste wody“– artyści z Turcji goszczą w CSW w Toruniu. Ogólnopolski strajk kobieta jako inicjatywa oddolna, proszę nie łączyć z ideologią – mam tu dosyć rozbudowany punkt widzenia. Koncert Doukh Douthers w Nowym Teatrze – przeżycie niezwykłe. Kayah i Bregović po 17 latach razem na scenie. Rein Vollenga i jego czarujące akcesoria w Berlinie. W Kenii, prezydent Uhuru Kenyatta i jego mocny gest przeciwko bezsensownemu zabijaniu dla nielegalnych profitów. Pierwszy lot Air China do Polski.

SERGIUSZ OSMAŃSKI:

Otwarcie strefy The Designer Gallery w warszawskiej Galerii Mokotów. Centra handlowe nareszcie aspirują do miejsc kreujących i promujących trendy w sztuce i w polskim dizajnie. Super inicjatywa, którą kilka lat temu rozpoczął poznański Stary Browar.
ZobaczSchowaj komentarze

Felieton HAREL: Do trzech razy… piżama

Przez lata niedostrzegana, pomijana, a nieczęsto uznawana za bardziej wstydliwą niż bielizna, musiała dostać się na wybiegi, byśmy wreszcie zauważyli jej niezaprzeczalne zalety. Owszem, miewała swoje inspirujące momenty w filmach („Coco”), serialach („Seks w wielkim mieście”), a nawet na czerwonym dywanie (nie zdołał jej się oprzeć nawet Kanye West, w 2011 roku wybierając jedwabny zestaw od Celine). Przede wszystkim odgrywała jednak niewidzialną rolę, schowana pod poduszką,  o poranku ustępując miejsca obszernej męskiej koszuli, odebranej podstępnie nocnemu towarzyszowi. Piżama. Z paryskich pokazów, przez stylowe ulice wreszcie trafiła do naszych domów. Przedstawiam trzy polskie marki, dzięki którym nie musimy szukać daleko swojego idealnego egzemplarza.

MOYE

Rodzinna marka, założona przez dwie siostry, oferująca piękne ubrania do noszenia nie tylko po domu. Gdyby kostiumy filmowej Coco Chanel powstawały w Polsce, w scenie piżamowej z pewnością wystąpiłby któryś z ich projektów. Podstawą jest tu prostota i dyskretne detale, kolekcje pojawiają się dwa razy do roku, a powstają z trzech surowców: jedwabiu, cupro i bawełny. Ten pierwszy, najbardziej luksusowy, to przede wszystkim czerń, delikatny róż i soczysta wiśnia. Powstają z niego elementy gotowe do noszenia zarówno pod kołdrą, jak i w świetle dnia. Dlatego koszulki mają regulowane ramiączka i różne rodzaje dekoltów, a kimona i koszule – krój na tyle uniwersalny, by sprawdził się w zestawie z dżinsami. Cupro, czyli włókno miedziowe, powstaje z regenerowanej bawełny i posiada certyfikat Oeko Tex. Przewiewne modele powstają w odważniejszych i niestandardowych kolorach, z każdym nowym sezonem z przychodzi nowe miłe zaskoczenie. Ostatnio była to oliwkowa zieleń i głęboki odcień morskiego turkusu. Dzięki metodzie piaskowania, satynowa tkanina zyskuje matowe złamanie klasycznego połysku. Z kolei wykorzystywana przez MOYE bawełna poddawana jest merceryzowaniu, co zapewnia jej subtelny połysk nawet po wielu praniach.

LE SONGE

Te radosne i klasyczne piżamy nie tylko bez problemu opuszczą próg domu, ale świetnie odnajdą się na salonach, zwłaszcza w kwiecistych, drukowanych wersjach. Hawajskie hibiskusy, rajski ogród, stada egzotycznych ptaków czy japońskie wiśnie zdobią wiskozowe komplety wykańczane lamówką, z ozdobnymi mankietami rękawów i nogawek, wykładanym kołnierzem i przednią kieszonką. Do kupienia są zarówno razem, jak i osobno, co natychmiast nadaje marce uniwersalny kontekst. Możliwa personalizacja poprzez wyhaftowanie inicjałów na koszulach i szlafrokach, zwykle na wysokości piersi, choć marka pozostaje otwarta na sugestie klientek. W ofercie znajdują się też spokojniejsze elementy w czerni i bieli, z elementami satyny i koronki.

LUNABY

W świecie modnych piżam prawdziwa weteranka. Joanna Glogaza, pomysłodawczyni marki, przetarła szlaki wszystkim pozostałym, nadając wagi bieliźnie nocnej i łamiąc niejeden stereotyp. Ani infantylne, ani wulgarne, flanelowe i satynowe elementy wygodnie umościły się w ówczesnej niszy. W roku 2014 Joanna po raz kolejny bezskutecznie poszukiwała ładnej i gustownej piżamy. W rezultacie nieudanych łowów postanowiła ją stworzyć. Sama szukała odpowiednich materiałów, konsultowała projekty, a przede wszystkim sprawdzała na sobie, zanim trafiły do sprzedaży. Z nieocenioną pomocą mamy stworzyła pierwsze wzory, które od tamtego czasu z powodzeniem się sprzedają. Na lato – modele z podwijanymi rękawami i szortami. Na zimę: kraciasta przytulna flanela. A pomiędzy nimi lekkie koszulki i dziewczęce kombinezony zdobione koronką, dzianinowe szlafroki oraz akcesoria o kilka lat wyprzedzające trend „hygge”: ciepłe kapcie i rękawiczki z runa owczego, zdobione grafiką drozda śpiewaka – głównego elementu logo marki – ptaka, który podróżuje nocą. Drozd dostępny jest również solo, w formie delikatnego srebrnego naszyjnika.

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.