Podsumowanie roku 2016: najlepsze zagraniczne pokazy

Spektakularne debiuty, jeszcze głośniejsze odejścia, profesjonalne wzloty i osobiste upadki – 0 2016 roku w modzie można powiedzieć wiele, ale to, że był nudny, byłoby wierutnym kłamstwem. Projektanci nie tylko wspinali się na wyżyny swoich możliwości starając się znaleźć kompromis między artystyczną wizją a biznesowym nastawieniem, wiele marek przewartościowało podejście do oficjalnego kalendarza łącząc pokazy damskich i męskich kolekcji, a jeszcze inni twórcy próbowali swoich sił w dziedzinach i projektach, o które jeszcze do niedawna zapewne nikt by ich nie podejrzewał. Na szczęście pomimo zawirowań i kryzysów, nadal na pierwszym miejscu była moda, a my z przyjemnością możemy dziś przedstawić wam podsumowanie najlepszych naszym zdaniem zagranicznych pokazów minionego roku.

Podsumowanie roku 2016: najlepsze zagraniczne pokazy
Balenciaga jesień-zima 2016

Na ten pokaz czekali wszyscy przedstawiciele branży z niecierpliwością wypatrując debiutu nowego dyrektora kreatywnego Balenciagi – Demny Gvasalii. Gruzin, który zbierał doświadczenie w Louis Vuitton i u Martina Margieli dał się poznać szerokiej publiczności przede wszystkim jako twórca najgorętszej marki ostatnich kilku sezonów, czyli Vetements. Pytanie oraz pewna doza wątpliwości, jak projektant proponujący dość nonkonformistyczną wersję mody, w której dużą rolę odgrywa ulica i kwestie socjologiczne poradzi sobie z dziedzictwem Balenciagi, było więc ze wszech miar zasadne.

Gvasalia debiutancką kolekcję, którą pokazano w byłej siedzibie Canal+ określał mianem „nowego rozdziału”, a jego poczynania z pierwszego rzędu jego serdeczny przyjaciel – Alessandro Michele. Projektant z wyraźnym szacunkiem odniósł się do dziedzictwa legendarnego Cristobala, proponując autorskie wersje kurtek i trenczy z opuszczonymi ramionami czy żakiety z ekstremalnie podkreślonymi biodrami, jednocześnie przemycając projekty charakterystyczne dla Vetements – obcisłe kozaki za kolano, botki na ogromnej platformie czy oversize’owe koszule. To była świetna kolekcja i jak pokazała kolejna, wcale nie stanowiła ona jednorazowego przypadku. Należy ją raczej interpretować jako początek nowej Balenciagi, którą chcą mieć po prostu wszyscy.
ZobaczSchowaj komentarze

Tęczowe swetry od Comme des Garçons i Vetements

Rok 2016 jeszcze nie dobiegł końca, a Demna Gvasalia nieustannie realizuje kolejne pomysły na promocję swojej marki Vetements. Niedawno okrzyknięty człowiekiem roku przez opiniotwórczy portal „Business of Fashion” zaskakuje nas kolejnym projektem. Wraz z marką Comme des Garçons, zarządzaną przez Adriana Joffe i Rei Kawakubo, wypuszcza na rynek limitowaną wersję swetrów, przeznaczoną dla konkretnej grupy odbiorców. Kogo chcą uwieść najbardziej pożądane marki w branży mody? – sprawdźcie koniecznie.

Tęczowe swetry od Comme des Garçons i Vetements

Swetry zaprojektowane przez Vetements oraz Comme des Garçons (a dokładnie ich odział SHIRT) przeznaczone są dla środowiska LGBT. Mini kolekcja składa się z trzech modeli. Jeden z nich pokryty jest pasami kolorowej tęczy, której znaczenia chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Drugi wzór w kobaltowe, czarne i białe pasy, na których wydziergano słynne, czerwone serduszko marki. Trzeci, fioletowy pokazuje wielki biały topór, który jest symbolem kobiecej siły i używany jest przez środowiska feministek oraz lesbijek.

Marka zachęca wszystkich do noszenia tego z projektu  dumą, ponieważ jej twórcy pragną zaznaczyć, że warto podkreślać dumę z powodu bycia gejem, fetyszystą, lesbijką lub transwestytą.  Sweter kosztuje 465 funtów i dostępny jest na stronie Dover Street Market, a także w stacjonarnych butikach w Londynie i Nowym Jorku. Spieszcie się z zakupem, bo niektóre modele są już całkowicie wyprzedane.

Szukajcie ich w butikach Dover Street Market na Lexington Avenue w Nowym Jorku oraz na Haymarket w Londynie i rozpocznijcie 2017 rok z dumą.

Przeczytaj także:

Czego nie wiecie o Dover Street Market

Demna Gvasalia człowiekiem roku według „Business of Fashion”

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.