Piotr Popiołek: wygranie konkursu Cracow Fashion Awards to niesamowita dawka motywacji [WYWIAD]

Jego kolekcja zatytułowana „iD” zachwyciła media oraz jurorów zgromadzonych podczas rozdania nagród dla najlepszych kolekcji zaprojektowanych przez absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Piotra Popiołka poznaliśmy już podczas 10. edycji Art & Fashion Forum i już wtedy wiedzieliśmy, że kiedyś trafi na naszą stronę. Tylko u nas opowiada o swoich projektach oraz planach rozwoju.

Jak zamierzasz wykorzystać wygraną w konkursie Cracow Fashion Award i jakie masz dalsze plany na swój rozwój zawodowy?
Zdobycie tytułu „kolekcji roku” dla mojej propozycji zatytułowanej „iD” pokazuje mi, że na rynku jest miejsce dla konceptualnej mody męskiej. Dodatkowo, taka nagroda to niesamowita dawka motywacji i energii do dalszego rozwoju. Dzięki niej zyskałem grono nowych odbiorców, a przez to, także nowe możliwości. W planach mam nową kolekcję oraz dwa staże – jeden w Polsce, a jeden za granicą.

Dlaczego postanowiłeś wykorzystać motyw ludzkiej skóry w swojej kolekcji?
Wszystko zaczęło się od momentu kiedy zobaczyłem dokument „Human”, zrealizowanego przez National Geographic. Jest to film o różnorodności, którą ukazano poprzez rozmowy z ludźmi z całego świata. W tym samym czasie przygotowywałem projekt w ramach uczestnictwa w warsztaty Art & Fashion Forum, które odbywały się w pod hasłem „Different = Irreplaceable”. Moja koncepcja zakładała, że każdy człowiek jako jednostka jest inny i niezastąpiony dla pewnej grupy bliskich mu osób. Natomiast to, co nas różni oraz jest naszą unikatową i tytułową tożsamością to skóra. Dlatego ubrałem ludzi w skóry ich rodzin, przyjaciół oraz partnerów.

Czy teraz chcesz projektować tylko dla mężczyzn?
Zdecydowanie tak! Moja pierwsza męska kolekcja była w większości zlepkiem rzeczy, które zrobiłem tylko po to, aby móc pokazywać się na wybiegu w zaprojektowanych przez siebie ubraniach zaraz po pokazach moich damskich propozycji. Jednak z czasem poczułem, że moda męska daje mi więcej możliwości oraz pewnego rodzaju głos, dzięki któremu mogę wypowiadać się na ważne dla mnie tematy. Chcę pokazać inną stronę mody męskiej, która rezygnuje z granic, stereotypów i schematów.

Jak długo powstawała kolekcja „iD” i co jest w niej wyjątkowego?
Punktem zapalnym całej kolekcji jest mój projekt z warsztatów Art & Fashion Forum, które odbyły się w Poznaniu w październiku 2016 roku. Sesje zdjęciowe, przy których miałem przyjemność pracować z fotografem Grzegorzem Mikrutem, odbyły się w drugiej połowie stycznia tego roku. Były to prawie 4 miesiące bardzo intensywnej pracy u boku fantastycznych mentorów, takich jak Wojtek Bednarz, Mark Fast i Anka Walicka. Ciężko mi powiedzieć co sprawiło, że akurat moja kolekcja wyróżniła się spośród całej reszty. Według mnie, w „iD” wyjątkowa jest po prostu bardzo osobista koncepcja oraz przekaz.

Jakie inne marki cenisz i jaka estetyka jest ci najbliższa?
Bardzo szanuję marki, dla których aspekt ideologiczny jest ważny. Uważam, że moda autorska jest tworzona właśnie po to, aby pokazywać przede wszystkim pewne zagadnienia czy problemy, a nie tylko ładne obrazy. Staram się obserwować jak największą ilość marek z całego świata, żeby móc konfrontować i zderzać z nimi swoją wizję. Z tego też powodu nie mam listy z ulubionymi projektantami. Jeszcze eksperymentuję z estetyką i poszukuję tej własnej. Podczas projektowania skupiam się na łączeniu kontrastów, jak chociażby miało to miejsce w „iD”. Pojawiły się tam ręcznie tkane elementy zestawione z nowoczesnymi materiałami, kolorystyka stereotypowo dziewczęca zderzona ze stylem ulicznym oraz elementy akcesoriów erotycznych jako funkcjonalne systemy przy okryciach wierzchnich. Na ten moment najbliższa jest mi różnorodność.

ZobaczSchowaj komentarze

Kas Kryst jesień-zima 2017

Mimo że kampanie polskich marek coraz częściej robią na nas naprawdę spore wrażenie, to nadal nieczęsto zdarza się, żebyśmy na ich widok krzyczeli „wow, ale to dobre!”. Tak się jednak dzieje za każdym razem gdy na horyzoncie pojawia się nowa sesja wizerunkowa Kas Kryst. Najnowsza – na jesień-zimę 2017 – po dwóch sezonach w plenerze ponownie przenosi się do studia, kręci się wokół estetyki mieszkań z lat 70. i, co najważniejsze, reprezentuje absolutnie klasę światową.

Kas Kryst jesień-zima 2017

Raf Simons ma Willy’ego Vanderperre, Gucci Glena Luchforda, Celine Juergena Tellera, a Kas Kryst – Daniela Jaroszka, z którym od kilku sezonów tworzy aż kipiący od kreatywności modowy i artystyczny tandem. Po dwóch kampaniach zrealizowanych w plenerze, w sezonie jesień-zima 2017 duet powrócił do studia po to, by stworzyć niezwykle oryginalną sesję, w której surrealizm miesza się z grą kontrastów, a dominująca w scenografii estetyka futurystycznych mieszkań z lat 70. stanowi idealne tło dla fenomenalnych projektów marki.

Na kadrach, z których każdy został zbudowany według kompozycji geometrycznych plakatów widzimy przede wszystkim nacisk i zabawę konstrukcją oraz zaskakujące zestawienia i rozwiązania, które tylko potwierdzają, że Kas Kryst  jest nie tylko jedną z najzdolniejszych, ale przede wszystkim najbardziej kreatywnych polskich projektantek. Niezwykle sprawnie włącza ona do swoich propozycji elementy retro i zamienia je w nietuzinkowe i innowacyjne rozwiązania, bawi się formą, zaburza konstrukcję i umiejętnie nadaje ubraniom dynamiki – wystarczy chociażby spojrzeć na zawarte w nowej kolekcji topy, swetry i spodnie z falbanami. To właśnie one są na szczycie naszej listy życzeń, podobnie jak absolutnie genialny, oversize’owy biały płaszcz z czarnymi cięciami (już widzimy go w połączeniu z klasycznymi levisami i sneakersami w stylu retro).

Nasze odczucia w stosunku do nowej kampanii Kas Kryst, jak i samej projektantki podziela Tobiasz Kujawa, który na swoim facebookowym profilu napisał dziś:

„Za każdym razem, kiedy Kas Kryst wypuszcza nową kampanię, słyszę rytmiczny odgłos zgrzytania zębów wielu rodzimych projektantów i muszę przyznać, że jest to muzyka dla mojej duszy”.

Chyba trudno o lepsze podsumowanie – brawo Kas Kryst i Daniel Jaroszek!

 

 

Przeczytaj także:

Daniel Jaroszek: fotografowanie mody to tylko hobby

 

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.