Piotr Popiołek: wygranie konkursu Cracow Fashion Awards to niesamowita dawka motywacji [WYWIAD]

Jego kolekcja zatytułowana „iD” zachwyciła media oraz jurorów zgromadzonych podczas rozdania nagród dla najlepszych kolekcji zaprojektowanych przez absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Piotra Popiołka poznaliśmy już podczas 10. edycji Art & Fashion Forum i już wtedy wiedzieliśmy, że kiedyś trafi na naszą stronę. Tylko u nas opowiada o swoich projektach oraz planach rozwoju.

Jak zamierzasz wykorzystać wygraną w konkursie Cracow Fashion Award i jakie masz dalsze plany na swój rozwój zawodowy?
Zdobycie tytułu „kolekcji roku” dla mojej propozycji zatytułowanej „iD” pokazuje mi, że na rynku jest miejsce dla konceptualnej mody męskiej. Dodatkowo, taka nagroda to niesamowita dawka motywacji i energii do dalszego rozwoju. Dzięki niej zyskałem grono nowych odbiorców, a przez to, także nowe możliwości. W planach mam nową kolekcję oraz dwa staże – jeden w Polsce, a jeden za granicą.

Dlaczego postanowiłeś wykorzystać motyw ludzkiej skóry w swojej kolekcji?
Wszystko zaczęło się od momentu kiedy zobaczyłem dokument „Human”, zrealizowanego przez National Geographic. Jest to film o różnorodności, którą ukazano poprzez rozmowy z ludźmi z całego świata. W tym samym czasie przygotowywałem projekt w ramach uczestnictwa w warsztaty Art & Fashion Forum, które odbywały się w pod hasłem „Different = Irreplaceable”. Moja koncepcja zakładała, że każdy człowiek jako jednostka jest inny i niezastąpiony dla pewnej grupy bliskich mu osób. Natomiast to, co nas różni oraz jest naszą unikatową i tytułową tożsamością to skóra. Dlatego ubrałem ludzi w skóry ich rodzin, przyjaciół oraz partnerów.

Czy teraz chcesz projektować tylko dla mężczyzn?
Zdecydowanie tak! Moja pierwsza męska kolekcja była w większości zlepkiem rzeczy, które zrobiłem tylko po to, aby móc pokazywać się na wybiegu w zaprojektowanych przez siebie ubraniach zaraz po pokazach moich damskich propozycji. Jednak z czasem poczułem, że moda męska daje mi więcej możliwości oraz pewnego rodzaju głos, dzięki któremu mogę wypowiadać się na ważne dla mnie tematy. Chcę pokazać inną stronę mody męskiej, która rezygnuje z granic, stereotypów i schematów.

Jak długo powstawała kolekcja „iD” i co jest w niej wyjątkowego?
Punktem zapalnym całej kolekcji jest mój projekt z warsztatów Art & Fashion Forum, które odbyły się w Poznaniu w październiku 2016 roku. Sesje zdjęciowe, przy których miałem przyjemność pracować z fotografem Grzegorzem Mikrutem, odbyły się w drugiej połowie stycznia tego roku. Były to prawie 4 miesiące bardzo intensywnej pracy u boku fantastycznych mentorów, takich jak Wojtek Bednarz, Mark Fast i Anka Walicka. Ciężko mi powiedzieć co sprawiło, że akurat moja kolekcja wyróżniła się spośród całej reszty. Według mnie, w „iD” wyjątkowa jest po prostu bardzo osobista koncepcja oraz przekaz.

Jakie inne marki cenisz i jaka estetyka jest ci najbliższa?
Bardzo szanuję marki, dla których aspekt ideologiczny jest ważny. Uważam, że moda autorska jest tworzona właśnie po to, aby pokazywać przede wszystkim pewne zagadnienia czy problemy, a nie tylko ładne obrazy. Staram się obserwować jak największą ilość marek z całego świata, żeby móc konfrontować i zderzać z nimi swoją wizję. Z tego też powodu nie mam listy z ulubionymi projektantami. Jeszcze eksperymentuję z estetyką i poszukuję tej własnej. Podczas projektowania skupiam się na łączeniu kontrastów, jak chociażby miało to miejsce w „iD”. Pojawiły się tam ręcznie tkane elementy zestawione z nowoczesnymi materiałami, kolorystyka stereotypowo dziewczęca zderzona ze stylem ulicznym oraz elementy akcesoriów erotycznych jako funkcjonalne systemy przy okryciach wierzchnich. Na ten moment najbliższa jest mi różnorodność.

ZobaczSchowaj komentarze

Siła inspiracji w kampanii Natalii Siebuły wiosna-lato 2017

Co najbardziej pociąga i fascynuje nas w Internecie? To, że dzięki niemu nie wiadomo kiedy, niczym grom z jasnego nieba, spadnie na nas coś, co na długo zakotwiczy się w naszej głowie i co z czystym sumieniem nazwiemy później swoją inspiracją. W przypadku najnowszej kampanii Natalii Siebuły zadziałało to dwutorowo: my należące do niej zdjęcie odkryliśmy zupełnie przypadkowo na jednym z obserwowanych kont na Tumblrze, ona w sieci odkryła z kolei swoją nową muzę i jednocześnie bohaterkę sesji wizerunkowej – Paulinę Kowalik. Co powstało z połączenia oryginalnej urody modelki i najnowszych propozycji projektantki? Zobaczcie.

Siła inspiracji w kampanii Natalii Siebuły wiosna-lato 2017

Natalia Siebuła z prostoty uczyniła swój znak rozpoznawczy i nieustannie od 2009 roku pracuje nad kreowaniem autorskiej marki, która będzie przede wszystkim uzupełnieniem i oprawą dla różnorodnych osobowości jej klientek. Stąd, w kolekcjach projektantki dość łatwo można zauważyć dominację prostych form i  wąskiej palety barw w przepiękny sposób podkreślających zanikającą sztukę krawiectwa, którą Siebuła pragnie w swej twórczości kontynuować i której jest wielką orędowniczką.

Co także jest charakterystyczne dla projektów Natalii Siebuły to ogromna rola inspiracji – projektantka w swoich kolekcjach nie tylko składa hołd wspomnieniom, zasłyszanej muzyce, czy obrazom, które ją zachwyciły, ale konsekwentnie podąża wytyczoną przez nie ścieżką do samego końca procesu twórczego. W tym sezonie jej natchnieniem i muzą została odkryta na Instagramie Paulina Kowalik (@misskromeczki), której naturalna uroda i artystyczna burza czarnych loków idealnie spaja się z prostotą projektów Siebuły i retro-klimatem sesji zrealizowanej we wnętrzach domu Domu Chemika w Puławach (za zdjęcia odpowiedzialny był Piotr Czyż).

Wśród najnowszych propozycji młodej projektantki znajdziemy proste garnitury złożone ze spodni o zwężanej nogawce i kimonowych marynarek, kopertowe sukienki występujące w czerwonej i czarnej wersji oraz wykonane z tafty kuloty i krótkie topy z motywem dużych grochów – wszystkie w bardzo przystępnych cenach i z możliwością uszycia na miarę.

Całokształt przedsięwzięcia jest przepiękny, inspirujący i pokazuje wszystkim sceptykom, że można tworzyć w Polsce autorską modę na własnych warunkach w atrakcyjnych dla konsumenta cenach. Brawo!

 

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienna lista zakupów: 15 ubrań i dodatków, których będziesz potrzebować w nowym sezonie

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
ok. 2400 zł

SIMPLE

PŁASZCZ
1299 zł

BERSHKA

PASEK
49,90 zł

ZARA

BLUZKA
239 zł

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
599 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.