Piotr Popiołek: wygranie konkursu Cracow Fashion Awards to niesamowita dawka motywacji [WYWIAD]

Jego kolekcja zatytułowana „iD” zachwyciła media oraz jurorów zgromadzonych podczas rozdania nagród dla najlepszych kolekcji zaprojektowanych przez absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Piotra Popiołka poznaliśmy już podczas 10. edycji Art & Fashion Forum i już wtedy wiedzieliśmy, że kiedyś trafi na naszą stronę. Tylko u nas opowiada o swoich projektach oraz planach rozwoju.

Jak zamierzasz wykorzystać wygraną w konkursie Cracow Fashion Award i jakie masz dalsze plany na swój rozwój zawodowy?
Zdobycie tytułu „kolekcji roku” dla mojej propozycji zatytułowanej „iD” pokazuje mi, że na rynku jest miejsce dla konceptualnej mody męskiej. Dodatkowo, taka nagroda to niesamowita dawka motywacji i energii do dalszego rozwoju. Dzięki niej zyskałem grono nowych odbiorców, a przez to, także nowe możliwości. W planach mam nową kolekcję oraz dwa staże – jeden w Polsce, a jeden za granicą.

Dlaczego postanowiłeś wykorzystać motyw ludzkiej skóry w swojej kolekcji?
Wszystko zaczęło się od momentu kiedy zobaczyłem dokument „Human”, zrealizowanego przez National Geographic. Jest to film o różnorodności, którą ukazano poprzez rozmowy z ludźmi z całego świata. W tym samym czasie przygotowywałem projekt w ramach uczestnictwa w warsztaty Art & Fashion Forum, które odbywały się w pod hasłem „Different = Irreplaceable”. Moja koncepcja zakładała, że każdy człowiek jako jednostka jest inny i niezastąpiony dla pewnej grupy bliskich mu osób. Natomiast to, co nas różni oraz jest naszą unikatową i tytułową tożsamością to skóra. Dlatego ubrałem ludzi w skóry ich rodzin, przyjaciół oraz partnerów.

Czy teraz chcesz projektować tylko dla mężczyzn?
Zdecydowanie tak! Moja pierwsza męska kolekcja była w większości zlepkiem rzeczy, które zrobiłem tylko po to, aby móc pokazywać się na wybiegu w zaprojektowanych przez siebie ubraniach zaraz po pokazach moich damskich propozycji. Jednak z czasem poczułem, że moda męska daje mi więcej możliwości oraz pewnego rodzaju głos, dzięki któremu mogę wypowiadać się na ważne dla mnie tematy. Chcę pokazać inną stronę mody męskiej, która rezygnuje z granic, stereotypów i schematów.

Jak długo powstawała kolekcja „iD” i co jest w niej wyjątkowego?
Punktem zapalnym całej kolekcji jest mój projekt z warsztatów Art & Fashion Forum, które odbyły się w Poznaniu w październiku 2016 roku. Sesje zdjęciowe, przy których miałem przyjemność pracować z fotografem Grzegorzem Mikrutem, odbyły się w drugiej połowie stycznia tego roku. Były to prawie 4 miesiące bardzo intensywnej pracy u boku fantastycznych mentorów, takich jak Wojtek Bednarz, Mark Fast i Anka Walicka. Ciężko mi powiedzieć co sprawiło, że akurat moja kolekcja wyróżniła się spośród całej reszty. Według mnie, w „iD” wyjątkowa jest po prostu bardzo osobista koncepcja oraz przekaz.

Jakie inne marki cenisz i jaka estetyka jest ci najbliższa?
Bardzo szanuję marki, dla których aspekt ideologiczny jest ważny. Uważam, że moda autorska jest tworzona właśnie po to, aby pokazywać przede wszystkim pewne zagadnienia czy problemy, a nie tylko ładne obrazy. Staram się obserwować jak największą ilość marek z całego świata, żeby móc konfrontować i zderzać z nimi swoją wizję. Z tego też powodu nie mam listy z ulubionymi projektantami. Jeszcze eksperymentuję z estetyką i poszukuję tej własnej. Podczas projektowania skupiam się na łączeniu kontrastów, jak chociażby miało to miejsce w „iD”. Pojawiły się tam ręcznie tkane elementy zestawione z nowoczesnymi materiałami, kolorystyka stereotypowo dziewczęca zderzona ze stylem ulicznym oraz elementy akcesoriów erotycznych jako funkcjonalne systemy przy okryciach wierzchnich. Na ten moment najbliższa jest mi różnorodność.

ZobaczSchowaj komentarze

17 lat minęło… czyli jubileuszowa prezentacja kolekcji Paprocki & Brzozowski

Duet projektantów dość przezornie postanowił z pompą uczcić 17. urodziny swojej marki, a nie 18., jak zapewne spodziewałaby się większość. Nie było w tym jednak ani przypadku, ani chwilowego kaprysu, a wiara w magiczną moc siódemki, która jak się okazuje, jest bardzo bliska projektantom. Otoczeni najbliższymi przyjaciółmi, muzami, ulubionymi modelkami i pięknymi wnętrzami warszawskiej Zachęty, Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski zabrali nas wczoraj w niezwykle atrakcyjną dla oka i emocjonalną podróż, w której oprawa i detale były równie ważne co zaprezentowana najnowsza, jubileuszowa kolekcja.

17 lat minęło… czyli jubileuszowa prezentacja kolekcji Paprocki & Brzozowski

Uwierzcie nam, że naprawdę ciężko było „trzymać język za zębami”, gdy kilka tygodni temu duet Paprocki & Brzozowski zaprosił nas za kulisy swojej jubileuszowej sesji. Sesji, w której wzięły udział najbliżej związane z projektantami gwiazdy (m.in. Maffashion, Kinga Rusin. Kasia Sokołowska, Ola Kowal, Natasza Urbańska i Jessica Mercedes) i której finalne efekty mogliśmy podziwiać wczoraj, gdy zawisły na ścianach niezmiennie pięknej i inspirującej warszawskiej Zachęty. Trzeba przyznać, że mogący pochwalić się już 17 latami obecności na rynku duet doskonale wie nie tylko jak tworzyć modę, przyjaźnić się z gwiazdami nie przekraczając przy tym cienkiej granicy celebryctwa i świętować z przytupem, ale także budować pełne tajemnicy i oczekiwania napięcie. To ostatnie towarzyszyło bowiem zapewne każdemu, kto wiedział o „sekretnym projekcie”,  jaki Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski szykują na swoje zawodowe urodziny.

Piękne fotografie, z których każda idealnie oddawała temperament swojej bohaterki, ale też tak charakterystyczną dla duetu eteryczność, baśniowość i lekkość projektów była jedynie częścią atrakcji, jakie dla swoich gości przygotowali wczoraj jubilaci. Apogeum wydarzenia stanowiła bowiem niezwykła, żywa prezentacja jubileuszowych projektów prezentowana w trzech, zgoła odmiennych klimatem i atmosferą sekwencjach, których reżyserią zajęła się niezrównana Kasia Sokołowska.

Wśród pokazanych w Zachęcie propozycji nie mogło zabraknąć oczywiście zwiewnych, eterycznych i utrzymanych w odcieniach bieli i beżu kreacji, które w połączeniu z tajemniczą choreografią i lekkimi podmuchami powietrza stwarzały naprawdę ciekawy dla oka efekt. Goście mieli także okazję podziwiać nieco bardziej nasycone kolorystycznie i pokryte florystycznymi motywami propozycje, które, podobnie jak zrobiła to w ostatnim sezonie Sarah Burton z domu mody McQueen, zestawiono z nieco bardziej mrocznymi fryzurami bazującymi na wilgotnych kosmykach sprawiających wrażenie przyklejonych do twarzy. Trzecia i ostatnia grupa modelek zaprezentowała wyjątkowo nasycone zdobieniami i urzekające detalami projekty, wśród których znalazła się zarówno pięknie skrojona, klasyczna czarna suknia z dekoltem typu „woda” umieszczonym na plecach, ale także pełna misternych koronek i prześwitów biała kreacja czy, i to jest nasz typ, czarna marynarka z ramionami mocno podkreślonymi srebrnymi aplikacjami.

Większość z was zapewne zgodzi się, że 17 to dość ciekawy wiek – jedni kurczowo trzymają się wtedy beztroskiego, nastoletniego okresu, inni, kierowani perspektywą nieubłaganej dorosłości, coraz śmielej i łatwiej podejmują świadome decyzje, stają się bardziej odpowiedzialni i pragmatyczni. A może to tylko liczba? W końcu dla młodego pokolenia Paprocki i Brzozowski mogą być „starymi wyjadaczami”, od których można się naprawdę sporo nauczyć w kwestii kierowania autorską, modową marką, z drugiej widać jednak, że obaj nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa i na pewno jeszcze nie raz nas zaskoczą swoich fanów. Kolejnych siedemnastu i jeszcze więcej, Panowie!

 

 

Paprocki & Brzozowski

ZobaczSchowaj komentarze

Święta 2017: prezenty dla millenialsów

NETFLIX

SUBSKRYBCJA NETFLIKSA
30-50 ZŁ

ASOS

OKULARY
OK. 60 ZŁ

VANS

BUTY
OK. 200 ZŁ

AMAZON

GRA
OK. 100 ZŁ

FRESH'N'REBEL

POWERBANK
79 ZŁ

JUICY COUTURE

DRES
OK. 500 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.