Phoebe Philo odchodzi z Celine?!

Jeśli pogłoski te okażą się prawdą, serca wszystkich fashionistek pękną z żalu. Jak donosi dziś „Business of Fashion”, Philo związana z Celine od 2008 roku, wkrótce pożegna się z marką i doszła już w tej kwestii do porozumienia z jej właścicielem, czyli koncernem LVMH. Powstaje więc pytanie: kto mógłby ją zastąpić?

Prestiżowy portal „Business of Fashion” niestety myli się rzadko, jeśli więc jego dzisiejsze informacje o tym, że Phoebe Philo żegna się z Celine okażą się prawdą, będziemy prawdopodobnie świadkami jednego z najbardziej łamiących serca rozstań w branży. Powołując się na kilka niezależnych źrodłeł „BoF” podaje dziś, że Philo, związana z marką od 2008 roku, już kilka miesięcy temu doszła do porozumienia z kierownictwem LVHM, które w pocie czoła poszukuje już jej godnego zastępcy.

Ten ostatni, jeśli faktycznie przejmie stery francuskiej marki po utalentowanej Brytyjce, nie będzie miał łatwego zadania. Dla wielu Philo&Celine to duet wręcz nierozerwalny, synonim mody przez ekstremalnie duże „M”, designu stanowiącego wzór zarówno dla konkurencji z segmentu premium i sieciówek oraz przedmiot pożądania absolutnie wszystkich fashionistek. Umówmy się, przebić Philo nie będzie łatwo, nie ma też gwarancji, że estetyka zaproponowana przez nowego dyrektora kreatywnego spotka się z równie ciepłym przyjęciem co ta, z której jego poprzedniczka uczyniła już znak rozpoznawczy marki.

Mimo że przedstawiciele LVMH „kategorycznie zaprzeczają, by BLISKIE odejście Philo wchodziło w rachubę”, anonimowe źródła „Business of Fashion” zdradzają, że rozmowy z potencjalnymi kandydatami trwają już od miesięcy. Wśród nich najczęściej wymienia się między innymi Natasę Cagalj – byłą projektantkę u Stelli McCartney, a obecnie związaną z marką Ports 1961 (ma najbliżej zbliżoną do Philo estetykę), Michaela Ridera, pracującego wcześniej w zespole projektowym Celine oraz Ilarię Ocardi – szefową działu projektowego u Victorii Beckham, sprawującą wcześniej tę pozycję w Saint Laurent.

Czy faktycznie czeka nas rewolucja, nie wiemy. Jedno jest jednak pewne: jeśli Phoebe Philo zdecyduje się odejść z Celine, będzie to koniec pewnej epoki i nie jest to w żadnym wypadku stwierdzenie na wyrost.

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 29.05-04.06.2017

Zmiany, zmiany, zmiany. Branża mody nie znosi próżni i, szczególnie w kwestii dyskusyjnego kalendarza pokazów, co jakiś czas zaskakuje nas ważnymi wieściami. Tym razem istotną decyzję podjęło Vetements i Demna Gvasalia, który zaprezentował także męską kampanię dla Balenciagi. To oczywiście jedynie kropla w morzu wszystkich ważnych modowych informacji, które my jak co tydzień i w subiektywnym, telegraficznym skrócie prezentujemy wam na łamach Fashion Post.

Vetements rezygnuje z pokazów!

Marka Demny i Guruma Vasalii już wcześniej wyłamywała się z oficjalnych harmonogramów kalendarzy tygodni mody, jednak ich najnowsza decyzja zaskoczyła wszystkich. Demna Gvasalia w rozmowie telefonicznej z amerykańskim „Vogue’iem” zapowiedział bowiem, że… marka całkowicie rezygnuje z pokazów. „Nie będziemy pokazywać już kolekcji w tradycyjnym ‚systemie'”, powiedział dyrektor kreatywny Balenciagi. „Znudziłem się. Uważam, że marka powinna rozpocząć nowy rozdział. Pokazy mody nie są tak naprawdę najlepszym narzędziem. Organizowaliśmy je już w sex clubie, w restauracji, w kościele. Pokazywaliśmy kolekcje z rocznym wyprzedzeniem, łączyliśmy linie męskie i kobiece. Stało się to powtarzalne i wyczerpujące. Zrobimy coś, kiedy dojdziemy do wniosku, że przyszedł na to czas i czujemy taką potrzebę. Chcemy, by było to niespodzianką”. Niespodzianka od Demny i spółki? Jesteśmy na tak!

Balenciaga zaprezentowała nową, męską kampanię

To nie koniec wiadomości od Demny Gvasalii. Dyrektor kreatywny Balenciagi zaprezentował także w tym tygodniu męską kampanię marki na nadchodzącą jesień. Utrzymana w bardzo „biurowym” klimacie (podobnie zresztą jak sama kolekcja) sesja wizerunkowa została sfotografowana przez Johnny’ego Dufforta, a wystąpili w niej fotograf i filmowiec Jarno Parkimma oraz Erwin Weder. Panowie, w tym sezonie do garniturów nosimy masywne sneakersy!

Lookbook Celine Pre-Fall 2017 sprawia, że jeszcze bardziej kochamy Phoebe Philo

Sezon na kolekcje Pre-Fall i Resort w pełni. Tym razem, ku naszemu nieskrywanemu zadowoleniu, swoje najnowsze propozycje pokazała marka Celine. Nowa kolekcja autorstwa Phoebe Philo to totalna uczta dla wszystkich „celinomaniaków” – znajdziemy w niej drapowane midi sukienki (także noszone do spodni), grube spódnice o fasonie kiltów, konstrukcyjne płaszcze i jak zwykle fenomenalne dodatki. Philo pozostaje niezwykle konsekwentna w swoim milczeniu i niepowiadaniu o swoich artystycznych wyborach i inspiracjach, dlatego prawdopodobnie nie dowiemy się, dlaczego w swojej najnowszej kolekcji postawiła na takie, a nie inne środki. Na szczęście jej projekty bronią się same.

„Modelka w hijabie” gwiazdą najnowszej okładki „Vogue Arabia”

Właściwa osoba na właściwym miejscu? Twórcy „Vogue Arabia” chyba naprawdę przejęli się krytyką, jaka spadła na pismo po zaangażowaniu na pierwszą okładkę pozującą w hijabie Gigi Hadid. Z tytułowej strony nowego numeru spogląda bowiem na nas Halima Aden – modelka, która szturmem wdarła się w zeszłym sezonie do świata mody notując na swoim koncie m.in. okładkę „CR Fashion Book”, czy udział w pokazie Kanyego Westa, Max Mary i Alberty Ferretti. 19-latkę sfotografował Greg Kadel. Co tu dużo mówić: jest piękna!

Zostaw wiadomość na butach Margieli!

Pomimo tego, że sneakersy Replica (czy to w wersji niskiej czy wysokiej) to już „klasyk klasyków”, Maison Margiela postanowiło przypomnieć o nich światu w bardzo osobliwy sposób. Swoją premierę miała bowiem właśnie specjalnie zaprojektowana pod personalizację wersja „Leave a Message”, która pozwala na umieszczeniu wszystkiego, co nam się tylko podoba na naszych butach. Klasyczne „Repliki” wyrabiane są ze skóry lub zamszu – najnowsza wersja, aby jak najbardziej oddawać uczucie pisania po papierze, została zrobiona z poliestru, polietylenu i elastanu. Dodatkowo, do każdej pary dołączany jest marker z logo marki. Jesteśmy zachwyceni tym pomysłem!

Sesja tygodnia: Natalie Westling i Bella Hadid w „Vogue Italia” (fot. Inez & Vinoodh)

Stylizacja tygodnia: Rihanna w męskiej koszuli Juun J i pasku Maison Margiela

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze palety cieni do powiek nie tylko na świąteczny prezent

Marc Jacobs Beauty

Style Eye-Con N°20
429 zł

Urban Decay

Paleta metalicznych cieni do powiek
249 zł

Becca

Eye Lights Palette Apres Ski Glow Collection
185 zł

Bobbi Brown

Caviar & Rubies Eye Shado
350 zł

Too Faced

Boss Lady Beauty Agenda
239 zł

Lancôme

La Palette d'Olympia
489 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.