Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Perfumy w tym sezonie pachną świeżo i bardzo apetycznie. Znajdziemy w nich wyjątkowo owocowe i cytrusowe nuty, m.in gruszki, sycylijskiej cytryny, mandarynki czy różowego grapefruita. Oto nasz ranking najciekawszych zapachów tej wiosny – wy też wybierzcie swoje ulubione!

Sky di Gioia Georgio Armani

Zaczynamy od kultowego zapachu, który swoją premierę miał w 2010 roku. Oto jego kolejna odsłona.  Do linii zapachów dołącza w tym roku Sky di Gioia. Jego sercem jest emanująca świeżością stulistna róża. Towarzyszkami królowej kwiatów są cierpko-rześkie owocowe nuty: soczyste liczi połączone z chrupiącą zieloną gruszką. Eteryczna piwonia oraz otrzymywany tradycyjną metodą absolut róży stulistnej dodają zapachowi subtelności. Kompozycję spajają akordy piżma oraz dodająca owocowego charakteru czarna porzeczka, ale żeby dodać nutki chropowatości, są tu także liście jeżyny. Podobno inspiracją do stworzenia flakonu SKY di Gioia była niepowtarzalna paleta kolorów towarzysząca wschodowi słońca nad Morzem Śródziemnym. Urocze.

Mon Paris YSL

Coś eleganckiego prosto ze stolicy Francji. To bardzo szlachetny zapach, ale także słodki i odrobinę dekadencki. Polecamy go na wieczór, bo ma naprawdę upajający zapach. Głównym składnikiem kompozycji jest gruszka, a zawarte w nim aldehydy sprawiają, że jak bąbelki w kieliszku buzuje na skórze. Odnajdziecie w nim przewrotną interpretację tradycyjnych szyprowych nut. Dwa rodzaje paczuli w połączeniu z piżmem rozwijają się w wyjątkowa kombinację. Towarzyszy im intrygująca Datura, czyli  kwiat, który w ciągu dnia jest subtelny, a nocą zaskakuje silnym aromatem (z uwagi na aksamitne, lejkowate kwiaty w kształcie trąbek, nazywana jest często anielskimi trąbami).  Obok samego, wyjątkowego flakonu też nie możemy przejść obojętnie, bo został skrojony na miarę kobiecego smokingu z archiwalnych projektów Yves Saint Laurent. Całość butelki wieńczy czarna kokarda – klasyka mody francuskiego domu mody.

Signorina in Fiore Salvatore Ferragamo

Flakon w najmodniejszym kolorze tego sezonu, a w środku równie słodki zapach. To kolejna odsłona Signoriny, która tym razem  rozkwita świeżością, ale i mocno kwiatowym wachlarzem zapachu.  Nowa woda toaletowa Signorina in Fiore to połączenie kwitnących  kwiatów i młodzieńczej energii. Radosna i romantyczna kompozycja zapachowa będzie idealna dla każdej z nas, która chce poczuć na skórze spora dawkę optymizmu i lekkości.  Nowa wariacja na temat ulubionych nut kwiatowych i owocowych zaczyna się od apetycznego sorbetu z gruszki nashi, połączonego z soczystym granatem. W nucie serca znajdziemy kwiat wiśni i transparentne płatki jaśminu. Kompozycję zamyka łagodne białe piżmo i drzewo sandałowca.

Neroli Portofino Aqua Tom Ford

 

Ten zapach przenosi nas do włoskiego Portofino – miasteczka tuż nad brzegiem Morza Liguryjskiego łączącego piękną przyrodę ze splendorem z dawnych lat i sporą dawką luksusu.  Tom Ford naprawdę wie, jak dzięki perfumom stworzyć niepowtarzalny klimat i przy ich pomocy przenieść nas do słonecznych Włoch. Tworząc Neroli Portofino,  nadał nowe oblicze klasycznej wodzie kolońskiej ucieleśniającej wszystko, co najpiękniejsze: chłodną morską bryzę, migoczącą w słońcu wodę i bujną roślinność. Woda kolońska jest połączeniem orzeźwiających olejków cytrusowych Neroli, cytryny sycylijskiej, mandarynki i bergamotki z zaskakującymi nutami kwiatowymi i lekkim odcieniem ambry. Jednym słowem: tak mogłybyśmy pachnieć przez cały rok – luksusem, morzem i neroli.

City Brezze Mexx

 

Radosny, słodki, ale i orzeźwiający zapach, idealny na ciepłe popołudnie w mieście. W tej małej buteleczce znajdziecie całą masę musującej kompozycji składników, które zapewniają doznanie świeżej bryzy na skórze. Zapach rozpoczyna się łagodnie, w owocowym stylu. Słodkie pomarańcze połączono z gruszką i owocami liczi. Nuta serca zdominowana jest przez egzotyczne kwiaty pitaji, której towarzyszą kwiatowe nuty piwonii i jaśminu. Całość kompozycji dopełniają zmysłowe i otulające piżma, ambrowe akordy oraz nuty drzewa sandałowca.

Be Tempted Eau So Blush DKNY

 

To zapach lekki, świeży, bardzo wiosenny i dedykowany miłośniczkom owocowo-kwiatowych, drzewnych zapachów. Idealny na dzień, bo pachnie delikatnie.  Jeśli nie lubicie, by zapach was przytłaczał, a tylko subtelnie towarzyszył w ciągu dnia, ta woda toaletowa jest dla was. Co znajdziecie w środku? Przede wszystkim delikatne cytrusowe nuty, orzeźwiające połączenie różowego grejpfruta z soczystą pomarańczą i czerwoną porzeczką. Następnie pojawiają się akordy różowej piwonii i nuty drzew jaśminowego i cedrowego. Istny owocowo- kwiatowy kosz zapachów.

 

 


Zakupy

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
ZobaczSchowaj komentarze

Miłosne déjà vu, czyli nowa odsłona kultowego zapachu Calvin Klein

Ona miała 18 lat i już była rozpoznawalną modelką, on 20 i czekał na swój wielki przełom w branży fotografii. Byli w sobie szaleńczo zakochani, a ich gorące uczucie, mimo że ostatecznie wygasło, przetrwało na lata dzięki kultowej kampanii perfum OBSESSION  z 1993 roku. Dziś, 25 lat po premierze samego zapachu i z nowym dyrektorem kreatywnym na czele, marka Calvin Klein przywołuje te wyjątkowe, intymne wspomnienia i prezentuje jego nową wersję – OBSESSED.

Zapach OBSESSED z pewnością wyróżnia się na tle najnowszych propozycji innych marek. W obliczu oryginalnych, kolorowych i skomplikowanych konstrukcyjnie flakonów, on zamknięty jest w niezwykle prostej i neutralnej butelce, a minimalistyczna, intymna kampania stanowi jednoznaczną opozycję do głośnych i przesiąkniętych rozmaitymi obrazkami spotów. Ta radykalna prostota broni się jednak całkowicie i idealnie wysuwa na pierwszy plan uczucie autentyczne, a nie stworzone na potrzeby reklamy i obsesję, którą miało na swoim punkcie dwoje młodych, beztroskich ludzi. Mowa oczywiście o Kate Moss i Mario Sorrentim, jednym z najpiękniejszych duetów muza-mistrz naszych czasów, których udokumentowana na zdjęciach miłość stała się motywem przewodnim kampanii perfum OBSESSION w 1993 roku, i która wraca teraz, niczym miłosne déjà vu, gdzie zmysły stają się źródłem najpiękniejszych wspomnień.

Któż inny zdecydowałby się na taki krok, jak nie największy wrażliwiec świata mody, czyli Raf Simons, dla którego jest to pierwszy zapach stworzony dla Calvina Kleina. Nieukrywający swojej fascynacji amerykańską kulturą i, szczególnie, dziedzictwem tej kultowej marki, w swoich kolekcjach nie tylko przywołuje jej niezmienione przez upływ czasu charakterystyczne motywy, ale przede wszystkim czyni ze wspomnień i uczuć największą siłę napędową popychającą markę ku przyszłości. Zapach OBSESSED to hołd złożony zarówno pięknej miłości, obsesji i pożądaniu, jak i globalnej fascynacji, jaka zrodziła się po premierze kampanii w 1993 roku i pozwoliła jej na uzyskanie statusu kultowej, nawet jeśli uczucie między Moss a Sorrentim nie przetrwało próby czasu.

Jak mówi Simons, kampania Sorrentiego i Moss z 1993 roku jest jednym z kilku elementów najlepiej definiujących markę Calvin Klein. Sam zapach jest ponadczasowy, a przepełniona prawdziwym uczuciem i intymnością sesja budzi określone skojarzenia i emocje. „Chcieliśmy, by nowy zapach przywodził wspomnienie mężczyzny i kobiety, wspomnienie czyjegoś zapachu na skórze”, dodaje. Dążąc do tego celu, ekipa przejrzała archiwum, w którym znalazła mnóstwo nieznanych dotąd zdjęć i taśm stanowiących zapis prawdziwego, gorącego i beztroskiego uczucia, które Sorrenti udokumentował podczas 10-dniowego pobytu z Moss na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych. W ten sposób powstała opowieść, której integralną częścią jest nie tylko miłość, ale przede wszystkim zapach przywołujący wspomnienia i pobudzający zmysły.

Idąc tym tropem, OBSESSED wtóruje oryginalnej wersji OBSESSION, ale zarówno w męskim, jak i damskim wydaniu ma odmienione kompozycje.  Idea wspomnień wywoływanych przez czyjś zapach na skórze obecna jest w połączeniu nut charakterystycznych dla obu płci, które w nowej wersji nakładają się i jednoczą – w kompozycji damskiej wykorzystano tradycyjnie męskie nuty fougère , z kolei w męskiej pojawia się czarna wanilia, z reguły kojarzona bardziej z zapachami dla kobiet. Dodatkowo, wersja damska została wzbogacona o otulające piżmo, a w zapachu dla panów obecne są nuty drzewne i wzmacniająca aromat ambra. Ta hipnotyzująca mieszanka sprawia, że zapach nie tylko budzi określone emocje, ale przede wszystkim rozpala zmysły i sprawia, że chcemy do niego wracać. Dokładnie tak, jak gorące niegdyś uczucie, które mimo że już wygasło, nadal przywołuje wspomnienia i stanowi przedmiot sentymentalnego déjà vu.

NUTY ZAPACHOWE:

Nuty głowy: owoce cytrusowe, esencja neroli, elemi

Nuty serca: liść fiołka, biała lawenda, szałwia

Nuty głębi: piżmo, helvetolide (nowoczesna nuta piżmowa o owocowym zabarwieniu), ambrette, muscenone (intensywne piżmo)

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienna lista zakupów: 15 ubrań i dodatków, których będziesz potrzebować w nowym sezonie

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
ok. 2400 zł

SIMPLE

PŁASZCZ
1299 zł

BERSHKA

PASEK
49,90 zł

ZARA

BLUZKA
239 zł

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
599 zł
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.