P jak Pajonk

Michał Pająk to artysta przewrotny. Nie dość, że markę ochrzcił własnym nazwiskiem, lecz z celowym błędem ortograficznym, to jeszcze tworzy w opozycji do trendów, jednocześnie kreując je na nowo. Ma na koncie zarówno kostiumy stricte sceniczne, jak i komercyjne kolekcje, które doczekały się nielegalnych kopii.

Pierwsza kolekcja „I came in the night” z 2013 roku nosiła więcej znamion wysokiego krawiectwa niż standardowego pret a porter. Fragmenty materiału misternie wycięte w kształt piór i naszyte na sukience, bogate aplikacje i zdobienia, a także słynne peleryny stworzone z długich frędzli. Pierwszy znak rozpoznawczy, zwany przez niektórych „mackami pająka”, który zaprowadził projekt na okładkę „Fashion Magazine”, a także do garderoby piosenkarki, Kari Amirian. Kolejny sezon przeniósł Pajonka w sfery zdecydowanie bardziej sprzedażowe. Czarno biała pikowana „The Unseen” na jesień i zimę 2013/14, firmowana twarzą Charlotte Tomaszewskiej, przyniosła niekończące się doszywanie zamówień oraz wspomniane na początku problemy z kradzieżą pomysłu. Krótkie topy, rozkloszowane spódnice ze sztywnej wytłaczanej mieszanki bawełny z wiskozą zawędrowały w każde możliwe miejsce. Edytoriale w magazynach, ponownie scena, ścianki, a także szafy śmiertelnych kobiet. Oraz Allegro, gdzie parę osób ośmielało się sprzedawać podróbki, używając sformułowania „jak oryginalny Pajonk”. Naśladownictwo to najwyższy stopień uznania? W czasach internetowego dostępu do wszelkich informacji, późniejsze wersje z sieciówek trudno było uznać za przypadek.

Jesień-zima 2013

Michał, niewiele się przejmując, odkrywał kolejne karty, wprowadzając do następnych kolekcji coraz więcej kolorów i wzorów (współpraca z polskim rysownikiem Arobalem). Różowy i nieco biologiczny „Paradise” (lato 2014) zakończył erę pikowania, co stanowi jeszcze jeden argument za przewrotnością projektanta. Zamiast osiadać na laurach, osadza w kolekcji tylko symboliczny element, okalając go całkiem nowymi rozwiązaniami („Aurora” jesień-zima 2014-15). Kurtki „bejsbolówki”, szlafrokowe obszerne płaszcze, gotowana wełna, czarno biała krata wyparły najbardziej komercyjne składowe. To jak do tej pory najbardziej dojrzałe dzieło  Pajonka.

Wiosna-lato 2014

„Pollock” na lato 2015 dają wrażenie, że Michał Pająk wciąż jeszcze poszukuje tożsamości. Zahacza o minimalizm, ale kuszą go szaleństwa z deseniem. Stąd nawiązanie do Jasona Pollocka, amerykańskiego malarza, słynącego z charakterystycznego, dynamicznego nakładania farby na płótno. Koszulki i kurtki Michał zdobi abstrakcyjnym malarskim wzorem. Każda z nich powstaje na specjalne zamówienie klienta. Kolorystyka zamyka się w odcieniach błękitu, a fasony – choć fotografowane na modelkach – zachowują uniseksowy charakter.

Wiosna-lato 2015

Pajonk to marka, która po mistrzowsku ma opanowane media społecznościowe. Niby nic, ale mało kto tak świetnie sobie radzi z budowaniem wizerunku za pomocą tak ogranych narzędzi jak Facebook czy Instagram. Można to zrzucać na młody wiek projektanta. Ale sporą rolę odgrywa jego wyobraźnia. Inspiracje, fascynacje, kolory i faktury – nieraz zaskakujące i budzące do życia skrajne emocje – to konsekwentnie ujawniane rozdziały w tomach prac Pajonka. I tak za pomocą Justina Timerlake’a i Britney Spears odzianych w dżinsowe mundurki wątpliwej urody czy szklanej kuli kryjącej w sobie przyszłość, Michał zwiastuje najbliższą jesień. Rozwiązanie tajemnicy wkrótce.

ZobaczSchowaj komentarze

WHITE RVBBIT– ekskluzywna bielizna z nutką magii

WHITE RVBBIT to jedna z najszybciej rozwijających się polskich marek zajmujących się ekskluzywną bielizną. Powstała zaledwie rok temu, a już zdążyła zaskarbić sobie rzeszę fanek, które pokochały ją za wysoką jakość, subtelność projektów i rozsądną cenę.

WHITE RVBBIT– ekskluzywna bielizna z nutką magii

Mimo tego, że WHITE RVBBIT jest jedną z najmłodszych marek bieliźnianych na polskim rynku to w błyskawicznym tempie udało się jej podbić serca nawet w najdalszych zakątkach świata. Główną ideą marki jest trafienie do klientek, które w bieliźnie szukają ekskluzywnej jakości, szlachetnych materiałów i dopełniających całość subtelnych detali, a to wszystko oczywiście w przystępnej dla zwykłego śmiertelnika cenie.

Znakiem rozpoznawczym WHITE RVBBIT jest delikatna, koronkowa bielizna składająca się z biustonoszy typu bralette i dopasowanych dołów, a także niezwykle zmysłowych pasów do pończoch. Przewodnim tematem każdego z projektów jest cecha kobiecej natury, dodatkowo podkreślona dopasowanymi akcesoriami oraz wymyślną nazwą.

Warto podkreślić, że każdy model jest wykonywany ręcznie i precyzyjnie dopracowywany, tak jak między innymi jeden z bestsellerów marki– Madame Butterfly, który powstał przy użyciu trójwymiarowych motyli. Dodatkowo, to czego nie można odmówić WHITE RVBBIT to doskonałe połączenie ponadczasowej elegancji z najbardziej nowoczesnymi trendami. Złote klamerki, sugestywne paseczki czy romantyczne wycięcia dające możliwość regulacji– to właśnie te elementy sprawiają, że całość jest idealnie dopełniona.

Pomimo tego, że specjalizacją marki jest głównie koronkowa bielizna, to w jej ofercie nie brakuje także innych perełek. W asortymencie „Króliczka” znajdziemy bowiem satynową bieliznę nocną czy dwuczęściowe stroje kąpielowe z usztywnianymi stanikami. Co więcej, modele wprowadzane są do sklepu przez cały rok, dzięki czemu cała kolekcja jest regularnie odświeżana. A wszystko to w dobrej cenie i od początku do końca wytwarzane w Polsce. Czy można chcieć czegoś więcej? Sprawdźcie koniecznie na whitervbbit.com.


Zakupy


ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze palety cieni do powiek nie tylko na świąteczny prezent

Marc Jacobs Beauty

Style Eye-Con N°20
429 zł

Urban Decay

Paleta metalicznych cieni do powiek
249 zł

Becca

Eye Lights Palette Apres Ski Glow Collection
185 zł

Bobbi Brown

Caviar & Rubies Eye Shado
350 zł

Too Faced

Boss Lady Beauty Agenda
239 zł

Lancôme

La Palette d'Olympia
489 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.