P jak Pajonk

Michał Pająk to artysta przewrotny. Nie dość, że markę ochrzcił własnym nazwiskiem, lecz z celowym błędem ortograficznym, to jeszcze tworzy w opozycji do trendów, jednocześnie kreując je na nowo. Ma na koncie zarówno kostiumy stricte sceniczne, jak i komercyjne kolekcje, które doczekały się nielegalnych kopii.

Pierwsza kolekcja „I came in the night” z 2013 roku nosiła więcej znamion wysokiego krawiectwa niż standardowego pret a porter. Fragmenty materiału misternie wycięte w kształt piór i naszyte na sukience, bogate aplikacje i zdobienia, a także słynne peleryny stworzone z długich frędzli. Pierwszy znak rozpoznawczy, zwany przez niektórych „mackami pająka”, który zaprowadził projekt na okładkę „Fashion Magazine”, a także do garderoby piosenkarki, Kari Amirian. Kolejny sezon przeniósł Pajonka w sfery zdecydowanie bardziej sprzedażowe. Czarno biała pikowana „The Unseen” na jesień i zimę 2013/14, firmowana twarzą Charlotte Tomaszewskiej, przyniosła niekończące się doszywanie zamówień oraz wspomniane na początku problemy z kradzieżą pomysłu. Krótkie topy, rozkloszowane spódnice ze sztywnej wytłaczanej mieszanki bawełny z wiskozą zawędrowały w każde możliwe miejsce. Edytoriale w magazynach, ponownie scena, ścianki, a także szafy śmiertelnych kobiet. Oraz Allegro, gdzie parę osób ośmielało się sprzedawać podróbki, używając sformułowania „jak oryginalny Pajonk”. Naśladownictwo to najwyższy stopień uznania? W czasach internetowego dostępu do wszelkich informacji, późniejsze wersje z sieciówek trudno było uznać za przypadek.

Jesień-zima 2013

Michał, niewiele się przejmując, odkrywał kolejne karty, wprowadzając do następnych kolekcji coraz więcej kolorów i wzorów (współpraca z polskim rysownikiem Arobalem). Różowy i nieco biologiczny „Paradise” (lato 2014) zakończył erę pikowania, co stanowi jeszcze jeden argument za przewrotnością projektanta. Zamiast osiadać na laurach, osadza w kolekcji tylko symboliczny element, okalając go całkiem nowymi rozwiązaniami („Aurora” jesień-zima 2014-15). Kurtki „bejsbolówki”, szlafrokowe obszerne płaszcze, gotowana wełna, czarno biała krata wyparły najbardziej komercyjne składowe. To jak do tej pory najbardziej dojrzałe dzieło  Pajonka.

Wiosna-lato 2014

„Pollock” na lato 2015 dają wrażenie, że Michał Pająk wciąż jeszcze poszukuje tożsamości. Zahacza o minimalizm, ale kuszą go szaleństwa z deseniem. Stąd nawiązanie do Jasona Pollocka, amerykańskiego malarza, słynącego z charakterystycznego, dynamicznego nakładania farby na płótno. Koszulki i kurtki Michał zdobi abstrakcyjnym malarskim wzorem. Każda z nich powstaje na specjalne zamówienie klienta. Kolorystyka zamyka się w odcieniach błękitu, a fasony – choć fotografowane na modelkach – zachowują uniseksowy charakter.

Wiosna-lato 2015

Pajonk to marka, która po mistrzowsku ma opanowane media społecznościowe. Niby nic, ale mało kto tak świetnie sobie radzi z budowaniem wizerunku za pomocą tak ogranych narzędzi jak Facebook czy Instagram. Można to zrzucać na młody wiek projektanta. Ale sporą rolę odgrywa jego wyobraźnia. Inspiracje, fascynacje, kolory i faktury – nieraz zaskakujące i budzące do życia skrajne emocje – to konsekwentnie ujawniane rozdziały w tomach prac Pajonka. I tak za pomocą Justina Timerlake’a i Britney Spears odzianych w dżinsowe mundurki wątpliwej urody czy szklanej kuli kryjącej w sobie przyszłość, Michał zwiastuje najbliższą jesień. Rozwiązanie tajemnicy wkrótce.

ZobaczSchowaj komentarze

Bestsellery z polską metką poniżej 200 złotych

Modnie i niedrogo: która z nas nie kocha takiej kombinacji? Na szczęście znalezienie atrakcyjnego dla oka i mocno osadzonego w trendzie designu idącego w parze z dobrą ceną nie jest zadaniem tak trudnym, jak mogłoby się wydawać. Dziś przygotowaliśmy dla was przegląd kilkunastu bestsellerów  z polską metką, których cena nie przekracza 200 złotych. Zobaczcie, na co warto zwrócić uwagę!

Sukienka, żakiet, torebka,  a nawet płaszcz: mając do dyspozycji 200 złotych możecie naprawdę przebierać w ofertach polskich marek. My w tym miesiącu stawiamy na projekty Ani Kuczyńskiej – czarny t-shirt, spinkę z najnowszej kolekcji „Le Nuvole” i najmodniejszą torbę z siarki, jedwabne figi od Moye, koszulki z zabawnym napisem i skarpetki od Acephali.

A wy co wybieracie?


Zakupy

ECHO

GOLF
198 zł

RISK MADE IN WARSAW

MARYNARKA
199 ZL

MADNEZZ

SUKIENKA
189 ZL

FIGL

PŁASZCZ
189 ZŁ

VENATON

ŻAKIET
159 ZŁ

HERSOW

T-SHIRT
195 ZŁ

NNAOKO X EDYTA GÓRNIAK

SUKIENKA
199 zł

ANIA KUCZYŃSKA

KOSZULKA
138 zł

ACEPHALA

SKARPETKI
39 ZŁ

MILENA PŁATEK

SUKIENKA
159,90 ZŁ

ANIA KUCZYŃSKA

KOSZULKA
148 ZŁ

MOYE

FIGI
190 ZŁ

ANIMAL KINGDOM

KOLCZYKI
149 ZŁ

ANIA KUCZYNSKA

TOREBKA
115 ZŁ

ANIA KUCZYNSKA

SPINKA
187 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.