Z ostatniej chwili: Christopher Bailey odchodzi z Burberry!

To jeden z tych momentów w modzie, w których z pełną odpowiedzialnością możemy stwierdzić, że kończy się pewna epoka. Bo jak inaczej nazwać sytuację, w której po 17 latach na stanowisku dyrektora kreatywnego, z marki Burberry odchodzi Christopher Bailey? Współpraca Brytyjczyka i jednej z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek luksusowych oficjalnie dobiegnie końca w marcu.

Christopher Bailey, którego staż w Burberry wynosi aż 17 lat, jak słusznie zauważa Business of Fashion, pomógł nieco staromodnej i poważnej marce stać się nie tylko współczesnym synonimem luksusu, ale przede wszystkim brandem, który wieloletnią tradycję i dziedzictwo miesza z zamiłowaniem do technologicznej innowacji oraz świeżym spojrzeniem na modową rzeczywistość. Jak podał właśnie portal, ta piękna i inspirująca przygoda i współpraca, która dla wielu stanowiła idealny przykład modowej symbiozy, właśnie dobiegła końca, a Bailey już w marcu opuści swoje stanowisko.

Ta, skądinąd zaskakująca i niespodziewana decyzja to prawdopodobnie pokłosie zmian, jakie już w zeszłym roku zaczął wprowadzać nowy prezes wykonawczy brytyjskiej marki, Włoch Marco Gobbetti (wcześniej związany chociażby z Celine). Jak mówi w oficjalnym oświadczeniu,

„Burberry przeszło od 2001 roku niesamowitą transformację, a Christopher był niezwykle ważnym ogniwem odpowiedzialnym za sukces marki na przestrzeni tych lat. Mimo że jest mi przykro, że nie będziemy już współpracować, dziedzictwo, które po sobie pozostawia oraz wyjątkowe talenty, jakie mamy w Burberry sprawiają, że spoglądam w przyszłość z niezwykłą pewnością. Mamy jednoznaczną wizję tego, jak jeszcze zwiększyć globalną pozycję marki i nie mógłbym być bardziej podekscytowany wszystkimi możliwościami, jakie rysują się przed naszymi zespołami, partnerami i udziałowcami”.

Bailey, który ukończył Royal College of Art w 1994 roku i który na swoim koncie ma m.in. pracę u Donny Karan i w Gucci pod skrzydłami Toma Forda, wierzy, że „najlepsze dni domu mody Burberry są jeszcze przed nim”, a sam „jest podekscytowany nowymi, kreatywnymi projektami, lecz jednocześnie nadal leży mu na sercu sukces tej fantastycznej marki i to, aby wszystkie zmiany, przed jakimi stanie przebiegły płynnie”.

Pozostaje więc pytanie: kto obejmie kreatywne stery już w marcu?

 

ZobaczSchowaj komentarze

Tego chyba nikt się nie spodziewał: Gosha Rubchinskiy stworzył kolekcję z Burberry!

Po Fili, Kappie i adidasie, z którym Rubchinskiy nawiązał wielowymiarową współpracę w styczniu tego roku, przyszła pora na ikonę brytyjskiej i światowej mody, czyli Burberry. Projekty stworzone wspólnie z marką zostały zaprezentowane na pokazie kolekcji wiosna-lato 2018 w Petersburgu, a w sprzedaży pojawią się już w styczniu przyszłego roku.

Jak słusznie zauważył amerykański „Vogue”, Rubchinskiy w swoich kolekcjach powoli przestaje skupiać się wyłącznie na postsowieckiej estetyce, skutecznie rozszerzając swoje modowe horyzonty przy jednoczesnym poszanowaniu dla charakterystycznego dla swojej marki stylu. Po ogłoszeniu wielowymiarowej współpracy z adidasem, tym razem przyszła pora na kolejny projekt w postaci kapsułowej kolekcji stworzonej z Burberry.

Efekty tej wyjątkowej kolaboracji zostały zaprezentowane na pokazie kolekcji Rubchinskiy’ego na wiosnę-lato 2018, który odbył się w Petersburgu, dziś z kolei oficjalnym lookbookiem pochwaliło się na swoim instagramowym koncie Burberry. Kapsułowa kolekcja składa się z 8 elementów stanowiących reinterpretację największych klasyków z historii brytyjskiej marki, w tym oczywiście kultowego trencza, który w nowej odsłonie zyskał mocno oversize’ową i nieco przekrzywioną formę. Swoje „trzy grosze” do współpracy dorzucił też Stephen Jones, który na jej potrzeby stworzył nakrycia głowy.

Przyznacie, że Burberry i Rubchinskiy to dość zaskakujący duet, ale jak się okazuje, dyrektor kreatywny brytyjskiej marki Christopher Bailey już od jakiegoś czasu jest fanem twórczości rosyjskiego projektanta: „Ma on [Rubchinskiy] wrodzone poczucie pewnej kulturowości i byłem zaszczycony, kiedy zwrócił się do nas z propozycją współpracy”, mówi Bailey. „Przygotowana przez niego reinterpretacja naszych najbardziej kultowych projektów jest czymś niezwykle ekscytującym, świeżym i w istotny sposób składa hołd dziedzictwu kulturalnemu Wielkiej Brytanii”.

Kolekcja wejdzie do sprzedaży w styczniu 2018 roku, a my jesteśmy przekonani, że będzie niekwestionowanym hitem!

ZobaczSchowaj komentarze

Trend alert: kosmetyki w kolorze różowego złota

Artdeco

Rozświetlacz
86,90 zł

Givenchy

Krem do twarzy L'Intemporel Global Youth Divine Rich Cream
659 zł

Sally Hansen

Lakier do paznokci Color therapy
23,79 zł

Tom Ford

Orchid Soleil woda perfumowana
od 299 zł

Sephora

Once Upon a Look -Paleta do makijażu oczu
109 zł

GlamGlow

Krem z rozświtlającymi drobinkami
185 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.