Oryginalna kampania Balenciaga wiosna-lato 2017

Jaki materiał będzie królował w nadchodzącym, wiosenno-letnim sezonie? Spandex – przynajmniej zdaniem dyrektora kreatywnego Balenciagi, Demny Gvasalii, który poświęcił mu sporo miejsca w swojej drugiej kolekcji dla francuskiej marki i uczynił gwiazdą najnowszej kampanii. Zaskoczeni?

Na bieżąco śledzimy poczynania Gvasalii, dlatego w ogóle nie braliśmy pod uwagę opcji, w której w swojej drugiej kampanii dla Balenciagi miałby postawić na oczywiste artystyczne środki. Tym bardziej nie spodziewaliśmy się też, że zaangażuje do niej najgorętsze gwiazdy modelingu i Instagrama, które wyraźnie zdominowały wiosenne sesje wizerunkowe innych domów mody. Zamiast tego, w oryginalnej kampanii francuskiej marki, główną rolę odgrywa… spandex, którego fetyszystyczne lub sportowe konotacje zyskują za pomocą kolekcji Gruzina zupełnie nowego wymiaru.

Za scenografię wiosenno-letniej sesji wizerunkowej, którą wystylizowała dobra znajoma Gvasalii – Lotta Volkova, posłużyły jedynie czerwone kotary. I słusznie – najwięcej bowiem ma się dziać na pierwszym planie, który totalnie został zdominowany przez nietuzinkowe projekty Gruzina oraz oryginalną urodę zaangażowanych modelek: Alek Wek, Shujing Zhou i Elizy Douglas. Za fotografie odpowiedzialna była Harley Weir. Ta urodzona w 1988 roku artystka i absolwentka Central Saint Martins słynie z oryginalnego podejścia do seksualności i młodości, a jej prace to często ryzykowne wariacje na temat intymności, najbardziej skrajnych postaci naturalności, a nawet reportaże z ogarniętych konfliktami zbrojnymi terenów.

Gdy więc przy jednym projekcie współpracują ze sobą tak wyraziste i silne osobowości, musiało wyniknąć z niego coś niezwykłego. Lubimy i już czekamy na kolejny pokaz Balenciagi pod kreatywną batutą Gvasalii!

ZobaczSchowaj komentarze

Spódnica Balenciagi kosztuje 1700 funtów i wygląda jak… wycieraczka. Internet wrze

Balenciaga przyzwyczaiła nas do tego, że raz na jakiś czas wzbudza kontrowersje. Nie były one jednak dotąd tak abstrakcyjne, jak teraz. I tak z pokazu mody jednej z najbardziej pożądanych obecnie marek przenieśliśmy się do… warsztatu samochodowego.

Spódnica Balenciagi kosztuje 1700 funtów i wygląda jak… wycieraczka. Internet wrze

Tym razem poszło o spódnicę zaprezentowaną przez hiszpańską markę. Skórzana kreacja udająca gumę kosztuje aż 1700 funtów, co jest sumą abstrakcyjnie dużą, lecz będącą na poziomie cenowym Balenciagi. I pewnie nikt nie zwróciłby na nią większej uwagi, gdyby nie poniższy tweet, który rozpoczął całą dyskusję.

Okazuje się, że kreację Balenciagi, choć oczywiście bez prestiżowej marki i z innego materiału, można kupić w warsztatach samochodowych oraz supermarketach. Spódnica bowiem do złudzenia imituje samochodową wycieraczkę, która jest oczywiście wielokrotnie tańsza.

Internauci spierają się teraz na ile to jeszcze moda, a na ile cyniczne wykorzystywanie popularności, by w prosty sposób zarobić miliony na bezmyślnych fashionistach. I w końcu: czy naprawdę ta spódnica jest warta swojej ceny? To oczywiście pytania otwarte. Ostatecznej odpowiedzi udzieli chyba czas, który zweryfikuje, czy kreacja zapisze się w pamięci i historii mody. Jak obstawiacie?

ZobaczSchowaj komentarze

Cekiny - ponadczasowy trend, bez którego nie wyobrażamy sobie karnawału!

Tom Ford

Długa cekinowa sukienka
ok.16 595 zł

Gucci


ok.11 257 zł

H&M

Welurowa sukienka z cekinami
229,90 zł

Sigerson Morrison

Kozaki z cekinami
1259,40 zł

Reserved

Długa cekinowa spódnica
49,99 zł

Mango

Cekinowa sukienka z falbanką
99,90 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.