Okulary słoneczne z ilustracjami Andy’ego Warhola

Wiemy, że dziś zamiast okularów słonecznych przydałaby się parasolka, ale jeśli cenicie twórczość słynnego popartowego artysty to mamy dla was dobrą wiadomość! Powstały okulary z tęczówką oka samego Andy’ego Warhola.

Firma Retrosuperfuture, założona we Włoszech w 2007 roku przez Daniela Beckermana, stała się bardzo popularna dzięki kolekcji kolorowych okularów oktanowych.  Nie dziwi nas więc, że marka nawiązała współpracę z fundacją Andy’ego Warhola, by stworzyć szeroką gamę okularów przeciwsłonecznych, których szkła zadrukowane będą ilustracjami tęczówki zmarłego artysty. Projektanci marki mieli dostęp do archiwów Andy’ego Warhola, a więc do tysięcy obrazów, szkiców, zdjęć, dokumentów, ilustracji, notatek i cytatów, które mogli wykorzystać tworząc wyjątkowe modele.

Oprawki z założenia miały być przede wszystkim oryginalne. Oczywiście miały jednocześnie odwoływać się do ruchu pop-art, ale przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii i materiałów. Na razie powstały dwa modele. W obu projektach umieszczono szkła z nadrukowaną ilustracją tęczówek samego Andy’ego, które można zobaczyć tylko z zewnątrz. Uzyskanie tego efektu było możliwe dzięki wykorzystaniu techniki ghost, w której obraz zostaje zamknięty w kawałku szkła. Pierwszy z modeli, który wyszedł spod rąk designerów Retrosuperfuture ma grube, owalne ramki z różowego złota. Druga para ma wydłużone boki o ultranowoczesnym kształcie. Oba modele posiadają oryginalny podpis Warhola na wewnętrznej stronie.

Czyżby to nowy trend w tworzeniu okularów słonecznych? Nosilibyście takie okulary?

ZobaczSchowaj komentarze

Nowy zapach od Comme des Garçons i… Andy’ego Warhola

Najnowsze uniseksowe perfumy Comme des Garcons wykorzystują porzucony projekt Andy’ego Warhola z 1967 roku, przedstawiający butelki Coca-Coli oblanych srebrną farbą. A w środku kryje się zapach niepodobny do innych!

Andy Warhol codziennie pił butelkę Coca Coli, którą uwielbiał i często obsadzał w roli głównej jako swoją muzę. Artysta zachwycał się demokratycznym charakterem marki w swej słynnej książce „The Philosophy of Andy Warhol: (From A to B and Back Again)”.

„To, co jest w tym kraju świetne to fakt, że w Ameryce bogaci konsumenci kupują dokładnie to samo, co biedni. Każda Coca-Cola jest taka sama, każda jest tak samo dobra. Zna ją Liz Taylor, prezydent, włóczęga i ty sam” – pisał.

W 1967 roku Warhol podobno otrzymał od Coca Coli list nakazujący mu zaprzestania pokazywania projektu”You’re In”, który zawierał kolekcję butelek Coca Coli pomalowanych na srebrno i wypełnionych tanią, cytrusową wodą kolońską ustawioną w żółtej skrzynce. Pół wieku później Comme des Garçons postanowiło przypomnieć ten projekt i stworzyło zapach „You’re In” stworzony we współpracy z Fundacją Andy’ego Warhola. Ekscentryczna marka w srebrnych butelkach umieściła bowiem zapach powstały z połączenia gorzkiej pomarańczy, aldehydów, skórki limonki, jaśminu i liści kolendry z piżmem oraz drzewa kaszmirowego i metalicznych nut. Brzmi wybuchowo.

Comme des Garçons mądrze postanowiło zrezygnować z ewentualnych odniesień do butelki Coca Coli i wybrało, prosty cylindryczny kształt. Na każdej butelce widnieje słynny cytat Warhola, w tym ten, który najlepiej uosabia ducha You’re In: „Sztuka jest tym, do czego możesz uciec”. Zapach miał dziś premierę na Dover Street Market w Nowym Jorku, a do sklepów CDG na całym świecie trafi w październiku. Część wpływów ze sprzedaży zostanie przekazana Fundacji Warhola. 

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.