Okulary słoneczne z ilustracjami Andy’ego Warhola

Wiemy, że dziś zamiast okularów słonecznych przydałaby się parasolka, ale jeśli cenicie twórczość słynnego popartowego artysty to mamy dla was dobrą wiadomość! Powstały okulary z tęczówką oka samego Andy’ego Warhola.

Firma Retrosuperfuture, założona we Włoszech w 2007 roku przez Daniela Beckermana, stała się bardzo popularna dzięki kolekcji kolorowych okularów oktanowych.  Nie dziwi nas więc, że marka nawiązała współpracę z fundacją Andy’ego Warhola, by stworzyć szeroką gamę okularów przeciwsłonecznych, których szkła zadrukowane będą ilustracjami tęczówki zmarłego artysty. Projektanci marki mieli dostęp do archiwów Andy’ego Warhola, a więc do tysięcy obrazów, szkiców, zdjęć, dokumentów, ilustracji, notatek i cytatów, które mogli wykorzystać tworząc wyjątkowe modele.

Oprawki z założenia miały być przede wszystkim oryginalne. Oczywiście miały jednocześnie odwoływać się do ruchu pop-art, ale przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii i materiałów. Na razie powstały dwa modele. W obu projektach umieszczono szkła z nadrukowaną ilustracją tęczówek samego Andy’ego, które można zobaczyć tylko z zewnątrz. Uzyskanie tego efektu było możliwe dzięki wykorzystaniu techniki ghost, w której obraz zostaje zamknięty w kawałku szkła. Pierwszy z modeli, który wyszedł spod rąk designerów Retrosuperfuture ma grube, owalne ramki z różowego złota. Druga para ma wydłużone boki o ultranowoczesnym kształcie. Oba modele posiadają oryginalny podpis Warhola na wewnętrznej stronie.

Czyżby to nowy trend w tworzeniu okularów słonecznych? Nosilibyście takie okulary?

ZobaczSchowaj komentarze

Nowy zapach od Comme des Garçons i… Andy’ego Warhola

Najnowsze uniseksowe perfumy Comme des Garcons wykorzystują porzucony projekt Andy’ego Warhola z 1967 roku, przedstawiający butelki Coca-Coli oblanych srebrną farbą. A w środku kryje się zapach niepodobny do innych!

Andy Warhol codziennie pił butelkę Coca Coli, którą uwielbiał i często obsadzał w roli głównej jako swoją muzę. Artysta zachwycał się demokratycznym charakterem marki w swej słynnej książce „The Philosophy of Andy Warhol: (From A to B and Back Again)”.

„To, co jest w tym kraju świetne to fakt, że w Ameryce bogaci konsumenci kupują dokładnie to samo, co biedni. Każda Coca-Cola jest taka sama, każda jest tak samo dobra. Zna ją Liz Taylor, prezydent, włóczęga i ty sam” – pisał.

W 1967 roku Warhol podobno otrzymał od Coca Coli list nakazujący mu zaprzestania pokazywania projektu”You’re In”, który zawierał kolekcję butelek Coca Coli pomalowanych na srebrno i wypełnionych tanią, cytrusową wodą kolońską ustawioną w żółtej skrzynce. Pół wieku później Comme des Garçons postanowiło przypomnieć ten projekt i stworzyło zapach „You’re In” stworzony we współpracy z Fundacją Andy’ego Warhola. Ekscentryczna marka w srebrnych butelkach umieściła bowiem zapach powstały z połączenia gorzkiej pomarańczy, aldehydów, skórki limonki, jaśminu i liści kolendry z piżmem oraz drzewa kaszmirowego i metalicznych nut. Brzmi wybuchowo.

Comme des Garçons mądrze postanowiło zrezygnować z ewentualnych odniesień do butelki Coca Coli i wybrało, prosty cylindryczny kształt. Na każdej butelce widnieje słynny cytat Warhola, w tym ten, który najlepiej uosabia ducha You’re In: „Sztuka jest tym, do czego możesz uciec”. Zapach miał dziś premierę na Dover Street Market w Nowym Jorku, a do sklepów CDG na całym świecie trafi w październiku. Część wpływów ze sprzedaży zostanie przekazana Fundacji Warhola. 

ZobaczSchowaj komentarze

Święta 2017: prezenty dla stylowej Mamy!

SOLAR

RĘKAWICZKI
199 ZŁ

CREAMY

OLEJEK Z ZIELONEJ KAWY
49 ZŁ

ZAHARA LEATHER

TOREBKA
890 ZŁ

CYVONYUK

APASZKA Z INICJAŁAMI
249 ZŁ

THE ODDER SIDE

SWETER
389 ZŁ

RETT FREM

KOLCZYKI
OK. 100 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.