Na okładkach magazynów coraz więcej czarnych bohaterek

Mimo pozornej równości rasowej osoby białe wciąż wiodą prym w kulturze popularnej czy mediach. Powoli, ale konsekwentnie zmienia się to. Właśnie podsumowano rynek prasy kolorowej za rok 2016 i sytuacja wygląda znacznie lepiej niż w 2015.

Co prawda tegoroczne rozdanie Oscarów przeszło do historii jako jedna z najbielszych imprez od bardzo długiego czasu, a Donald Trump został właśnie oficjalnie 45. prezydentem Stanów Zjednoczonych, lecz amerykańskie media są na przekór coraz bardziej równościowe.

Amerykański portal Fashionista przeanalizował pod względem zróżnicowania rasowego 147 okładek największych i najbardziej wpływowych magazynów dla kobiet i tych poświęconych modzie. Wnioski? Całkiem budujące. W 2016 roku osoby o kolorze skóry innym niż biały gościły na 53 okładkach. To nie jest wynik zachwycający, ale o wiele lepszy względem 27 okładek w roku 2015.

Najlepiej w zestawieniu wypadł „Teen Vogue”, którego siedem z jedenastu okładek zajęły osoby o innym kolorze skóry niż biały. Największy przełom przeżył magazyn „Nylon”, który w tym roku umieścił po raz pierwszy na okładce osobę czarną – w ubiegłym roku zabrakło nawet tego. Z kolei w „In Style” i „Vogue” pojawiła się Michelle Obama.

Być może w świecie, w którym widzimy coraz więcej rasizmu, nienawiści i wzajemnych uprzedzeń to właśnie prasa, a nie liderzy polityczni, będą przełamywać bariery i uczyć równości?

ZobaczSchowaj komentarze

Horror Vacui – luksusowe piżamy na co dzień

Horror Vacui, to marka założona przez Annę Heinrichs, która specjalizuje się w projektowaniu piżam, które mogą stanowić stroje zarówno dzienne jak i wieczorowe. Wszystko zaczęło się od rodzinnej tradycji, jaką było zamiłowanie do wyjątkowych tkanin, a obecnie marka rozwija się na fali wygranej w konkursie dla młodych projektantów zorganizowanym przez koncern H&M. Spotkaliśmy się z tą utalentowaną artystką podczas berlińskiego tygodnia mody, aby dowiedzieć się jakie ma plany na dalszy rozwój oraz jak wygląda rynek mody w Niemczech. Poznajcie naszą kolejną bohaterkę cyklu „Obserwowani”.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Lato 2017: najmodniejsze okulary przeciwsłoneczne

GUCCI

OKULARY
OK. 1400 ZŁ

SAINT LAURENT

OKULARY
OK. 1700 ZŁ

BERSHKA

OKULARY
49,90 ZŁ

PULL&BEAR

OKULARY
39,90 ZŁ

PULL&BEAR

OKULARY
39,90 ZŁ

LOCAL HEROES

OKULARY
89 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.