Na okładkach magazynów coraz więcej czarnych bohaterek

Mimo pozornej równości rasowej osoby białe wciąż wiodą prym w kulturze popularnej czy mediach. Powoli, ale konsekwentnie zmienia się to. Właśnie podsumowano rynek prasy kolorowej za rok 2016 i sytuacja wygląda znacznie lepiej niż w 2015.

Co prawda tegoroczne rozdanie Oscarów przeszło do historii jako jedna z najbielszych imprez od bardzo długiego czasu, a Donald Trump został właśnie oficjalnie 45. prezydentem Stanów Zjednoczonych, lecz amerykańskie media są na przekór coraz bardziej równościowe.

Amerykański portal Fashionista przeanalizował pod względem zróżnicowania rasowego 147 okładek największych i najbardziej wpływowych magazynów dla kobiet i tych poświęconych modzie. Wnioski? Całkiem budujące. W 2016 roku osoby o kolorze skóry innym niż biały gościły na 53 okładkach. To nie jest wynik zachwycający, ale o wiele lepszy względem 27 okładek w roku 2015.

Najlepiej w zestawieniu wypadł „Teen Vogue”, którego siedem z jedenastu okładek zajęły osoby o innym kolorze skóry niż biały. Największy przełom przeżył magazyn „Nylon”, który w tym roku umieścił po raz pierwszy na okładce osobę czarną – w ubiegłym roku zabrakło nawet tego. Z kolei w „In Style” i „Vogue” pojawiła się Michelle Obama.

Być może w świecie, w którym widzimy coraz więcej rasizmu, nienawiści i wzajemnych uprzedzeń to właśnie prasa, a nie liderzy polityczni, będą przełamywać bariery i uczyć równości?

ZobaczSchowaj komentarze

Lewys Ball, urodowy bloger, został twarzą marki Rimmel

Ma zaledwie 17 lat, ale już prawie 50 tysięcy obserwatorów na Instagramie i jeszcze więcej widzów na YouTubie. Teraz został twarzą nowej odsłony marki Rimmel. Lewys Ball jest świeżym nabytkiem branży urodowej i wygląda na to, że zostanie w niej na dłużej!

To już kolejny raz, gdy popularna marka kosmetyczna zaprosiła do współpracy mężczyznę, a nie – jak to się przyjęło – kobietę. Pisaliśmy już o współpracach marek Maybelline czy CoverGirl. Teraz przyszedł czas na Rimmel, który do kampanii #LiveTheLondonLook zaprosił 17-letniego Lewysa Ball.

snap from yesterday’s shoot, can’t wait for you guys to see it all😇 makeup done by the amazing @doritanissen 💆🏻‍♂️

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika lew (@lookingforlewys)

Mimo młodego wieku chłopak ma na swoim koncie spore sukcesy. Współpraca z potęgą kosmetyczną jest z pewnością kolejną siłą napędową dla nastolatka. Cieszy, że firmy kosmetyczne zaczynają dostrzegać niszę i potencjał, jaki daje współpraca z mężczyznami. A tym, którzy krzywią się na męski makijaż, pragniemy przypomnieć, że to mężczyźni słynęli z malowania się trzysta czy – uwaga – trzydzieści lat temu. Chyba nikt nie ma wątpliwości, ze Ozzy Osbourne, Freddie Mercury czy Marilyn Manson nie byliby tak zachwycający, gdyby nie ich makijaże.

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.