Na okładkach magazynów coraz więcej czarnych bohaterek

Mimo pozornej równości rasowej osoby białe wciąż wiodą prym w kulturze popularnej czy mediach. Powoli, ale konsekwentnie zmienia się to. Właśnie podsumowano rynek prasy kolorowej za rok 2016 i sytuacja wygląda znacznie lepiej niż w 2015.

Co prawda tegoroczne rozdanie Oscarów przeszło do historii jako jedna z najbielszych imprez od bardzo długiego czasu, a Donald Trump został właśnie oficjalnie 45. prezydentem Stanów Zjednoczonych, lecz amerykańskie media są na przekór coraz bardziej równościowe.

Amerykański portal Fashionista przeanalizował pod względem zróżnicowania rasowego 147 okładek największych i najbardziej wpływowych magazynów dla kobiet i tych poświęconych modzie. Wnioski? Całkiem budujące. W 2016 roku osoby o kolorze skóry innym niż biały gościły na 53 okładkach. To nie jest wynik zachwycający, ale o wiele lepszy względem 27 okładek w roku 2015.

Najlepiej w zestawieniu wypadł „Teen Vogue”, którego siedem z jedenastu okładek zajęły osoby o innym kolorze skóry niż biały. Największy przełom przeżył magazyn „Nylon”, który w tym roku umieścił po raz pierwszy na okładce osobę czarną – w ubiegłym roku zabrakło nawet tego. Z kolei w „In Style” i „Vogue” pojawiła się Michelle Obama.

Być może w świecie, w którym widzimy coraz więcej rasizmu, nienawiści i wzajemnych uprzedzeń to właśnie prasa, a nie liderzy polityczni, będą przełamywać bariery i uczyć równości?

ZobaczSchowaj komentarze

Powstał magazyn dla „inteligentnych kobiet, które kochają marihuanę”

To nie żart. Właśnie ukazał się pierwszy numer magazynu „Broccoli”, który w niezwykle estetyczny sposób przedstawia nam kulturę „stonerów”, czyli osób z lubością palących trawkę.

Powstał magazyn dla „inteligentnych kobiet, które kochają marihuanę”

W magazynie znajdziemy artykuły, sesje zdjęciowe i wywiady przedstawiające marihuanę w kontekście sztuki, muzyki, odniesień kulturowych czy filmowych. Marihuana, która powoli przestaje być tematem tabu i substancją wywołującą spazmy paniki, staje się częścią oficjalnej popkultury i możemy ją spotkać nie tylko w teledyskach rap-gangsterów, ale w familijnych serialach czy wśród gwiazd mainstreamu (tu kierujemy uśmiech w stronę Miley Cyrus i Rihanny, które mocno się do tego przyczyniły).

Mimo wymienionych dwóch gwiazd muzyki pop marihuana wciąż była kojarzona z męskim relaksem, gdzie panowie spotykają się w swoim gronie i „bakają”. „Broccoli” podjęło się zmienić nieco tę perspektywę i pokazać, że marihuana nie musi być kojarzona z czymś niebezpiecznym i podejrzanym, a także nie musi być jedynie atrybutem mężczyzn. Jak wyszło? Niezależnie od podejścia do tematu zioła – bardzo estetycznie.

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.