Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: siatka bawełniana

Trend na życie bliżej natury, ekologię i filozofię tzw. „well being”, obserwujemy już od jakiegoś czasu. Po szeroko pojętym stylu życia i odżywianiu, przyszła pora na modę, która coraz częściej ceni sobie wykorzystanie naturalnych, ekologicznych materiałów. Jednym z nich jest znana wszystkim od wieków bawełna, a szczególnie jej delikatna odmiana w postaci siatki bawełnianej. I to właśnie jej tajemnice przybliżymy dziś w ramach kolejnej odsłony kampanii „6-ty Zmysł Projektanta” Whirlpool.

Bawełny chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. To jedna z najdłużej znanych na świecie tkanin, o której pierwsze wzmianki pojawiały się w mitologii egipskiej i historii Indian żyjących na terenach współczesnego Meksyku. Od początku służyła do wytwarzania lekkich tkanin, które zdawałyby egzamin na obszarach o gorącym klimacie, była też wtedy postrzegana jako szlachetniejsza od wytwarzanej ze skóry owiec wełny. Tak też zresztą (już trochę później) pisał o niej Herodot: „Rosną tam dzikodrzewa, których owocem jest wełna piękniejsza i lepsza od owczej. Mieszkańcy Indii wytwarzają z tej drzewnej wełny swe odzienie”. Jednak na prawdziwą rewolucję, bawełna musiała czekać aż do XVII wieku, kiedy to znacznie uprzemysłowiono jej produkcję. To także na te czasy przypadają znane nam dobrze niechlubne praktyki Amerykanów wykorzystujących niewolników przy zbiorach tej rośliny.

Jej delikatniejsza wersja w postaci siatki bawełnianej, to z kolei nie tylko idealny wybór na gorące letnie dni (świetnie przepuszcza powietrze). To także jeden z hitów tego sezonu, który obserwowaliśmy na wybiegach chociażby takich domów mody jak Valentino czy Balmain. Ten pierwszy postawił na wykonane w całości z siatki sukienki nawiązujące do stylu afrykańskich plemion, ten drugi – na siateczkowe wstawki, którymi ozdobił seksowne kombinezony i dopasowane sukienki midi.

Siatka bawełniana należy do jednych z najdelikatniejszych materiałów, ale nie znaczy to wcale, że jej pielęgnacja musi ograniczać się do prania ręcznego. Dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak chociażby zastosowanych w pralce SupremeCare marki Whirlpool, dbanie o nią nie jest w żadnym stopniu uciążliwe. Wystarczy wybrać program DELIKATNE o 40°C i pamiętać, aby załadunek bębna nie przekraczał 3 kg. Więcej porad na temat prania można znaleźć na blogu Ekskluzywnego Menela  i Kamili Szczawińskiej.

6-ty Zmysł Projektanta” to kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z projektantami i blogerami, którzy udowadniają, że nowoczesny sprzęt AGD, taki jak pralki Whirlpool, może znakomicie zatroszczyć się o najwyższej klasy kolekcje i najcenniejsze elementy naszej garderoby.


Zakupy

Topshop

Top
ok. 40 zł

Topshop

Body
ok. 90 zł

Topshop

Sukienka
ok. 200 zł

Zara

Top
79,90 zł

Zara

Top
49,90 zł

Balmain

Spódnica
ok. 3400 zł

Sibling

Sukienka
ok. 1090 zł
ZobaczSchowaj komentarze

Czego nie wiecie o Super Bowl

To finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim – najważniejsze wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych. Po raz pierwszy odbyło się w 1967 roku. Zawodnicy i trenerzy ligi NFL to prawdziwe gwiazdy. Scena muzyczna obfituje w najbardziej pożądanych muzyków i wokalistów danego sezonu, a reklamy wyświetlane w przerwach osiągają zawrotne stawki. To prawdziwe święto narodowe, podczas którego ludzie tłumnie przybywają na stadion oraz zasiadają przed telewizorami, aby podziwiać amerykański futbol w najlepszym wydaniu. Jeśli chcecie wiedzieć, na czym polega fenomen Super Bowl, przeczytajcie ten tekst.

1. Już dzisiaj, 5. lutego, w Houston, w Texasie xodbędzie się 51. Super Bowl na stadionie NRG, który jest w stanie pomieścić 71 795 osób.

2. Mecz osiąga oglądalność na poziomie 100 miliona widzów. Ostatnie pięć lat cieszyło się największym powodzeniem, a w latach 2004-2014 wzrosło o 22,4 miliona widzów. Nie tylko panowie z zacięciem oglądają Super Bowl, panie stanowią ponad 46% oglądających.

Stadion NRG

3. Z okazji finału Super Bowl, Amerykanie lubią dobrze zjeść. Jest to drugi, zaraz po Święcie Dziękczynienia, dzień w którym obowiązuje specjalne menu. Produkty firm takich jak Domino, Papa Johns oraz Lays cieszą się ogromnym powodzeniem. Kolejnym smakołykiem pochłanianym tego dnia jest guacamole – szacuje się, ze zjada się 45 milionów ton tego przysmaku. Z roku na rok spada natomiast konsumpcja piwa.

4. W latach 60. reklamy podczas emisji meczu kosztowały ponad 37 tysięcy dolarów. W tym roku kwota ta przekroczy 5 milionów za jedyne 30 sekund spotu reklamowego, a całościowy dochód może przynieść stacji CBS nawet 2,9 miliarda dolarów. Poza aspektem komercyjnym, reklamy te zawierają elementy humoru i często wchodzą do kanonu popkultury, co stało się z reklamami Pepsi, Coca Coli, Budweiser, General Motors Chrysler. Czy tak stanie się w przypadku spotu T-Mobile z Justinem Bieberem?

Plakat reklamujący 51 finał zawodów Super Bowl

5. Jednym z najważniejszych momentów Super Bowl jest uroczyste odśpiewanie hymnu narodowego. Do historii przeszło wystąpienie Whitney Houston z 1991 roku podczas XXV finału, który zbiegł się w czasie z Wojną w Zatoce Perskiej. Amerykanie odśpiewali ten hymn jako swego rodzaju wparcie dla rodaków walczących poza granicami kraju i odtwarzali to nagranie podczas słynnego 11 września.

6. Super Bowl jest nie tylko wydarzeniem sportowym, ale także muzycznym. W przerwie finału odbywa się koncert, a wystąpienie to jest uważane za największe wyróżnienie oraz powód do dumy dla wokalisty lub zespołu. Dlatego artyści śpiewają za darmo. Na słynnej scenie królował już Michael Jackson, jego siostra Janet, U2, Prince, Justin Timberlake, Katy Perry, Coldplay oraz Beyonce oraz wiele innych znanych gwiazd. W tym roku wystąpi Lady Gaga, prawdopodobnie w towarzystwie Tonny’ego Bennetta, natomiast hymn zaśpiewa piosenkarz country, Luke Bryan.

Zapowiedź występu Lady Gagi

7. W tym roku podczas Super Bowl zmierzą się dwie drużyny: weterani, czyli drużyna New England Patriots oraz nowicjusze, czyli Atlanta Falcons. Ci pierwsi w bezprecedensowy sposób zdominował mecze na przestrzeni ostatnich 16 lat, podczas gdy dla Falconsów to dopiero drugi udział w Super Bowl. Dysponują oni jednak jednym z najlepszych ataków w historii NFL, który rowadzi rozgrywający – Matt Ryan.

8. Zawodnicy NFL to bardzo majętni sportowcy. Każdy z wygranej drużyny zgarnia 102 tysiące dolarów. Przegrani dostają po 51 tysięcy dolarów. Jednym z najlepiej opłacanych jest, wspomniany już, Peyton Manning, który za każdy tydzień w sezonie kasuje około 900 tysięcy dolarów. Jego majątek szacuje się na 247 milionów. Drugi jest jego brat Eli z majątkiem o wysokości 188 milionów. Trzeci jest Tom Brady (zawodnik New England Patriots, mąż supermodelki Gisele Bundchen) z fortuną o wysokości 163 milionów.

Drużyna New England Patriots

9. NFL to najbogatsza liga sportowa na świecie biorąc pod uwagę wszystkie dyscypliny.

10. Nie należy mylić amerykańskiego futbolu z rugby, mimo że z niej się wywodzi. Najbardziej widoczną różnicą jest strój zawodników. W futbolu panowie mają bardzie rozbudowany strój oraz zestaw ochraniaczy na biodra, kolana, kość ogonową, uda, rękawiczki i kask. W rugby gra się w krótkich spodenkach oraz koszulkach. Poza tym w futbolu piłka jest zatrzymywana za każdym razem, gdy dotknie ziemi, podczas gdy w rugby zawodnik musi być zablokowany. W rugby piłkę można rzucać jedynie do tyłu. W futbolu mecze są długie i mogą trwać nawet 3 godziny.

ZobaczSchowaj komentarze

„Dress for less” odcinek 14.: Anja Rubik i klasyka w rockowym wydaniu za mniej niż 500 złotych

L'Oreal

Mascara Volume Million Lashes
35,00 zł

Zara

Skórzana listonoszka z pikowaniem
359,00 zł

Mango

Kurtka skórzana
599,90 zł

H&M

Czółenka
129,90 zł

Mago

Kopertówka
59,90 zł

Zara

Sukienka z frędzlami
199,00 zł
Odkrywamy najnowsze trendy w modzie. Pomagamy znaleźć wymarzone ubrania do modnej stylizacji. Informujemy o propozycjach marek na nadchodzący sezon. Czerpiemy inspiracje z najważniejszych serwisów branżowych w kraju i na świecie. Wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie polskich projektantów, modelek i stylistów. Poszukujemy bodźców do ekscytujących tematów także u zagranicznych marek. W przystępnej, obrazowej formie dajemy odpowiedź na współczesne trendy. Nasza reakcja na zmiany nie ogranicza się do jednej sugestii. Zawsze staramy się pokazać bogactwo ujęć, w jakich występują modne dodatki, akcesoria, ubrania. Różnorodne pomysły stylizacji odzwierciedlają złożoność i odmienność ludzkich charakterów.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.