Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: siatka bawełniana

Trend na życie bliżej natury, ekologię i filozofię tzw. „well being”, obserwujemy już od jakiegoś czasu. Po szeroko pojętym stylu życia i odżywianiu, przyszła pora na modę, która coraz częściej ceni sobie wykorzystanie naturalnych, ekologicznych materiałów. Jednym z nich jest znana wszystkim od wieków bawełna, a szczególnie jej delikatna odmiana w postaci siatki bawełnianej. I to właśnie jej tajemnice przybliżymy dziś w ramach kolejnej odsłony kampanii „6-ty Zmysł Projektanta” Whirlpool.

Bawełny chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. To jedna z najdłużej znanych na świecie tkanin, o której pierwsze wzmianki pojawiały się w mitologii egipskiej i historii Indian żyjących na terenach współczesnego Meksyku. Od początku służyła do wytwarzania lekkich tkanin, które zdawałyby egzamin na obszarach o gorącym klimacie, była też wtedy postrzegana jako szlachetniejsza od wytwarzanej ze skóry owiec wełny. Tak też zresztą (już trochę później) pisał o niej Herodot: „Rosną tam dzikodrzewa, których owocem jest wełna piękniejsza i lepsza od owczej. Mieszkańcy Indii wytwarzają z tej drzewnej wełny swe odzienie”. Jednak na prawdziwą rewolucję, bawełna musiała czekać aż do XVII wieku, kiedy to znacznie uprzemysłowiono jej produkcję. To także na te czasy przypadają znane nam dobrze niechlubne praktyki Amerykanów wykorzystujących niewolników przy zbiorach tej rośliny.

Jej delikatniejsza wersja w postaci siatki bawełnianej, to z kolei nie tylko idealny wybór na gorące letnie dni (świetnie przepuszcza powietrze). To także jeden z hitów tego sezonu, który obserwowaliśmy na wybiegach chociażby takich domów mody jak Valentino czy Balmain. Ten pierwszy postawił na wykonane w całości z siatki sukienki nawiązujące do stylu afrykańskich plemion, ten drugi – na siateczkowe wstawki, którymi ozdobił seksowne kombinezony i dopasowane sukienki midi.

Siatka bawełniana należy do jednych z najdelikatniejszych materiałów, ale nie znaczy to wcale, że jej pielęgnacja musi ograniczać się do prania ręcznego. Dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak chociażby zastosowanych w pralce SupremeCare marki Whirlpool, dbanie o nią nie jest w żadnym stopniu uciążliwe. Wystarczy wybrać program DELIKATNE o 40°C i pamiętać, aby załadunek bębna nie przekraczał 3 kg. Więcej porad na temat prania można znaleźć na blogu Ekskluzywnego Menela  i Kamili Szczawińskiej.

6-ty Zmysł Projektanta” to kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z projektantami i blogerami, którzy udowadniają, że nowoczesny sprzęt AGD, taki jak pralki Whirlpool, może znakomicie zatroszczyć się o najwyższej klasy kolekcje i najcenniejsze elementy naszej garderoby.


Zakupy

Topshop

Top
ok. 40 zł

Topshop

Body
ok. 90 zł

Topshop

Sukienka
ok. 200 zł

Zara

Top
79,90 zł

Zara

Top
49,90 zł

Balmain

Spódnica
ok. 3400 zł

Sibling

Sukienka
ok. 1090 zł
ZobaczSchowaj komentarze

One były ikonami w latach 90. Dziś ich styl znów jest aktualny

Dwie dekady temu naśladowały je miliony dziewczyn na całym świecie. Później moda zdecydowanie zmieniła swój kierunek, by teraz zatoczyć koło. Zobaczcie stare stylizacje ikon lat 90. – pozostają inspiracją nie tylko dla dzisiejszej ulicy, lecz także projektantów – w tym sezonie szczególnie.

One były ikonami w latach 90. Dziś ich styl znów jest aktualny
Męskie sylwetki są totalnie w trendzie. A tak nosiła się dwie dekady temu Winona Ryder. Ten garnitur byłby totalnym hitem w tym sezonie!

Zainteresuje cię także:

Zjawiskowa Winona Ryder w sesji dla „New York Magazine”

Kultowe modowe reklamy lat 90. – zobacz je wszystkie!

Kto jest kim: Kate Moss

ZobaczSchowaj komentarze

Zrób zakupy w stylu nowych francuskich it-girls!

TOPSHOP

SWETER
ok. 160 zł

CELINE

OKULARY
1057 zl

H&M

SPODNIE

ASOS

BUTY

MANGO

PASEK

MANGO

TOREBKA
69,90 zł
Odkrywamy najnowsze trendy w modzie. Pomagamy znaleźć wymarzone ubrania do modnej stylizacji. Informujemy o propozycjach marek na nadchodzący sezon. Czerpiemy inspiracje z najważniejszych serwisów branżowych w kraju i na świecie. Wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie polskich projektantów, modelek i stylistów. Poszukujemy bodźców do ekscytujących tematów także u zagranicznych marek. W przystępnej, obrazowej formie dajemy odpowiedź na współczesne trendy. Nasza reakcja na zmiany nie ogranicza się do jednej sugestii. Zawsze staramy się pokazać bogactwo ujęć, w jakich występują modne dodatki, akcesoria, ubrania. Różnorodne pomysły stylizacji odzwierciedlają złożoność i odmienność ludzkich charakterów.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.