Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: żorżeta

Żorżeta to niezwykle delikatna oraz zwiewna tkanina, dlatego świetnie sprawdza się w produkcji sukienek i tunik, które wiele z nas bardzo chętnie nosi. Jedną z jej największych zalet jest to, że prawie w ogóle się nie gniecie, ale bez wątpienia skrywa jeszcze kilka tajemnic, które odkryjemy w kolejnej edycji naszego cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” przygotowanego wspólnie z Whirlpool.

Historia żorżety nie jest długa, bo jej początki sięgają zaledwie XX wieku. Właśnie wtedy techniki włókiennicze przeżywały niezwykły rozkwit, a ubrania stopniowo stawały się coraz tańsze, dzięki czemu osoby, które pochodziły z mniej uprzywilejowanych środowisk, mogły je kupić. Jeden z największych przełomów w tej dziedzinie zawdzięczamy Francuzce Georgettcie de la Plante, która wykorzystała przędzę krepową oraz splot płócienny i stworzyła całkowicie nowy materiał, w Polsce znany pod nazwą żorżeta.

Ten materiał produkuje się z połączenia jedwabiu, wełny oraz bawełny, ale w dzisiejszych czasach niekiedy do produkcji żorżety wykorzystywane są również sztuczne materiały. Co ciekawe, ta tkanina jest najbardziej popularna w Indiach i Pakistanie, gdzie jest jednym z najbardziej podstawowych materiałów w każdej szafie. Z pewnością większości z nas zdarzyło się zobaczyć aktorów kina Bollywood paradujących po ekranie w kostiumach właśnie z tej tkaniny.

Samej żorżety nie brakuje również na wybiegach wielkich domów mody. W swoich kolekcjach materiał ten wykorzystali między innymi Rochas, Michael Kors, a z drugiej strony pojawił się on w projektach tych mniej znanych projektantów, na przykład Rie Yamagaty, założycielki marki Rhié. Tak wielka różnorodność w wykorzystaniu żorżety jedynie potwierdza jej uniwersalny i wyjątkowy charakter.

Żorżeta to co prawda tkanina delikatna, ale na szczęście pielęgnowanie jej nie jest zbyt problematyczne. Ubrania z tego materiału możemy spokojnie uprać w pralce, a idealnie nadadzą się do tego te z serii SupremeCare marki Whirlpool. Najlepiej będzie, jeśli wybierzemy program o niskiej temperaturze.

„6-ty Zmysł Projektanta” to kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z wieloma projektantami oraz blogerami, których zadaniem jest pokazanie jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy w naszych garderobach. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.

Partnerem publikacji jest Whirlpool.


Zakupy

HALSTON HERITAGE

SUKIENKA
OK. 2000 ZL

NEEDLE & THREAD

SPÓDNICA
OK. 1000 ZL

MICHAEL KORS

SUKIENKA
OK. 1000 ZŁ

BALENCIAGA

BLUZKA
OK. 4500 ZL

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
OK. 2000 ZŁ

MARY KATRANTZOU

SUKIENKA
OK. 8000 ZŁ

ALEXANDER MCQUEEN

SUKIENKA
7210 zł

BALENCIAGA

BLUZKA
5140 ZŁ

GIAMBATTISTA VALLI

BLUZKA
5870 zł

JOSEPH

BLUZKA
1610 ZŁ

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
1505 ZŁ

BOTTEGA VENETA

BLUZKA
OK. 3100
ZobaczSchowaj komentarze

Wysoki kucyk – fryzura, którą obecnie kochają gwiazdy. Zrób go sama!

Gwiazdy noszą wysoko upięte w kucyk włosy nie tylko na gale czy pozując na czerwonym dywanie. Coraz częściej można je spotkać w takiej fryzurze na ulicy. Jak zrobić taką fryzurę? Zobaczcie nasz instruktaż, w którym podpowiadamy, jak wykonać dwie wersje: super gładką i z natapirowanym tyłem.

ZobaczSchowaj komentarze

Polska moda w Warsaw Concept Store: oto nasz wybór!

LAURA GUIDI

BLUZKA
699 ZŁ

MALLY&CO.

SPÓDNICA
990 ZŁ

ZAHARA LEATHER

TOREBKA
650 ZŁ

THECADESS

SPODNIE
2490 ZŁ

CHAOS

BLUZKA
870 ZŁ

MALLY&CO.

BLUZKA
590 ZŁ
Nie pytamy, co nowego. Przedstawiamy najnowsze trendy w modzie. Z uwagą śledzimy zapowiedzi projektantów na nadchodzący sezon. Zdradzamy, jakie wzory, kolory, materiały będą obowiązkowe na zbliżającą się porę roku. Opieramy się na prawdziwych autorytetach z branży. Ufamy Valentino, Chanel, Givenchy i markom, które nadają rytmu zmianom w świecie mody. Najnowsze trendy w modzie pojawiają się jeszcze przed właściwym sezonem. Idealnie, aby dać czas na przygotowanie szafy. To prawdziwe kompasy stylu. Wskazują właściwy kierunek zmian. Nie tylko wskazują, w jaki styl zainwestować, ale podpowiadają, jak się odnaleźć w nadchodzących zmianach. Nie oznaczają rezygnacji z własnego podejścia do ubioru, fryzury, czy makijażu. Pozwalają je odświeżyć, nadać im bardziej współczesny charakter.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.