Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: żorżeta

Żorżeta to niezwykle delikatna oraz zwiewna tkanina, dlatego świetnie sprawdza się w produkcji sukienek i tunik, które wiele z nas bardzo chętnie nosi. Jedną z jej największych zalet jest to, że prawie w ogóle się nie gniecie, ale bez wątpienia skrywa jeszcze kilka tajemnic, które odkryjemy w kolejnej edycji naszego cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” przygotowanego wspólnie z Whirlpool.

Historia żorżety nie jest długa, bo jej początki sięgają zaledwie XX wieku. Właśnie wtedy techniki włókiennicze przeżywały niezwykły rozkwit, a ubrania stopniowo stawały się coraz tańsze, dzięki czemu osoby, które pochodziły z mniej uprzywilejowanych środowisk, mogły je kupić. Jeden z największych przełomów w tej dziedzinie zawdzięczamy Francuzce Georgettcie de la Plante, która wykorzystała przędzę krepową oraz splot płócienny i stworzyła całkowicie nowy materiał, w Polsce znany pod nazwą żorżeta.

Ten materiał produkuje się z połączenia jedwabiu, wełny oraz bawełny, ale w dzisiejszych czasach niekiedy do produkcji żorżety wykorzystywane są również sztuczne materiały. Co ciekawe, ta tkanina jest najbardziej popularna w Indiach i Pakistanie, gdzie jest jednym z najbardziej podstawowych materiałów w każdej szafie. Z pewnością większości z nas zdarzyło się zobaczyć aktorów kina Bollywood paradujących po ekranie w kostiumach właśnie z tej tkaniny.

Samej żorżety nie brakuje również na wybiegach wielkich domów mody. W swoich kolekcjach materiał ten wykorzystali między innymi Rochas, Michael Kors, a z drugiej strony pojawił się on w projektach tych mniej znanych projektantów, na przykład Rie Yamagaty, założycielki marki Rhié. Tak wielka różnorodność w wykorzystaniu żorżety jedynie potwierdza jej uniwersalny i wyjątkowy charakter.

Żorżeta to co prawda tkanina delikatna, ale na szczęście pielęgnowanie jej nie jest zbyt problematyczne. Ubrania z tego materiału możemy spokojnie uprać w pralce, a idealnie nadadzą się do tego te z serii SupremeCare marki Whirlpool. Najlepiej będzie, jeśli wybierzemy program o niskiej temperaturze.

„6-ty Zmysł Projektanta” to kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z wieloma projektantami oraz blogerami, których zadaniem jest pokazanie jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy w naszych garderobach. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.

Partnerem publikacji jest Whirlpool.


Zakupy

HALSTON HERITAGE

SUKIENKA
OK. 2000 ZL

NEEDLE & THREAD

SPÓDNICA
OK. 1000 ZL

MICHAEL KORS

SUKIENKA
OK. 1000 ZŁ

BALENCIAGA

BLUZKA
OK. 4500 ZL

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
OK. 2000 ZŁ

MARY KATRANTZOU

SUKIENKA
OK. 8000 ZŁ

ALEXANDER MCQUEEN

SUKIENKA
7210 zł

BALENCIAGA

BLUZKA
5140 ZŁ

GIAMBATTISTA VALLI

BLUZKA
5870 zł

JOSEPH

BLUZKA
1610 ZŁ

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
1505 ZŁ

BOTTEGA VENETA

BLUZKA
OK. 3100
ZobaczSchowaj komentarze

Najnowszy trend na Instagramie: kawiorowe usta

Kawior to jedna z najdroższych i najbardziej ekskluzywnych przekąsek. Te małe rybie jajeczka często wykorzystywane są w kosmetykach lub w zabiegach spa, jako luksusowy dodatek. Teraz stały się także inspiracją do powstania nowego trendu na Instagramie (choć nie w wersji jadalnej). Sprawdźcie jak wyglądają kawiorowe usta i jak można je zrobić!

Wszyscy wiemy, że Instagram jest pełen różnych trendów makijażowych. Jedne z nich są dziwne, inne śmieszne, a kolejne takie, że można się w nich zakochać.  Od jakiegoś czasu możemy obserwować, jak bardzo ewoluuje makijaż samych ust. Po wargach ozdobionych kryształami czy cekinami przyszedł bowiem czas na umieszczenie na nich drobnych koralików do złudzenia przypominających kawior. Stąd też wzięła się ich nazwa, czyli kawiorowe usta. Tę najnowszą sztukę malowania ust wylansowali artyści makijażu tacy jak: Vlada Haggerty, Leticia Solorzano czy makeupiści  z londyńskiej Collage of Make up.  Zobaczcie poniżej niektóre z najlepszych projektów na Instagramie.


Taki efekt na ustach makijażyści osiągają przez przyczepienie klejnotów za pomocą kleju do rzęs lub podkładu. Niektórzy artyści, jak chociażby Vlada Haggerty idę o krok dalej. Jej „czarna kawiorowe usta” stworzone dla marki Smashbox podczas eventu w Moskwie, wzbudziły sensację wśród jej fanów, bo zamiast kryształków użyła prawdziwych czarnych diamentów i czarnych onyksów. To luksus przez duże L i naprawdę działo sztuki. Wyjątkowo podoba nam się ten trend, choć mamy trochę wątpliwość co do trwałości takiego makijażu. Bo jak go utrzymać na wargach jedząc, pijąc czy rozdając całusy?

A co wy sądzicie o tym trendzie hot or not?

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Nie pytamy, co nowego. Przedstawiamy najnowsze trendy w modzie. Z uwagą śledzimy zapowiedzi projektantów na nadchodzący sezon. Zdradzamy, jakie wzory, kolory, materiały będą obowiązkowe na zbliżającą się porę roku. Opieramy się na prawdziwych autorytetach z branży. Ufamy Valentino, Chanel, Givenchy i markom, które nadają rytmu zmianom w świecie mody. Najnowsze trendy w modzie pojawiają się jeszcze przed właściwym sezonem. Idealnie, aby dać czas na przygotowanie szafy. To prawdziwe kompasy stylu. Wskazują właściwy kierunek zmian. Nie tylko wskazują, w jaki styl zainwestować, ale podpowiadają, jak się odnaleźć w nadchodzących zmianach. Nie oznaczają rezygnacji z własnego podejścia do ubioru, fryzury, czy makijażu. Pozwalają je odświeżyć, nadać im bardziej współczesny charakter.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.