Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: żorżeta

Żorżeta to niezwykle delikatna oraz zwiewna tkanina, dlatego świetnie sprawdza się w produkcji sukienek i tunik, które wiele z nas bardzo chętnie nosi. Jedną z jej największych zalet jest to, że prawie w ogóle się nie gniecie, ale bez wątpienia skrywa jeszcze kilka tajemnic, które odkryjemy w kolejnej edycji naszego cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” przygotowanego wspólnie z Whirlpool.

Historia żorżety nie jest długa, bo jej początki sięgają zaledwie XX wieku. Właśnie wtedy techniki włókiennicze przeżywały niezwykły rozkwit, a ubrania stopniowo stawały się coraz tańsze, dzięki czemu osoby, które pochodziły z mniej uprzywilejowanych środowisk, mogły je kupić. Jeden z największych przełomów w tej dziedzinie zawdzięczamy Francuzce Georgettcie de la Plante, która wykorzystała przędzę krepową oraz splot płócienny i stworzyła całkowicie nowy materiał, w Polsce znany pod nazwą żorżeta.

Ten materiał produkuje się z połączenia jedwabiu, wełny oraz bawełny, ale w dzisiejszych czasach niekiedy do produkcji żorżety wykorzystywane są również sztuczne materiały. Co ciekawe, ta tkanina jest najbardziej popularna w Indiach i Pakistanie, gdzie jest jednym z najbardziej podstawowych materiałów w każdej szafie. Z pewnością większości z nas zdarzyło się zobaczyć aktorów kina Bollywood paradujących po ekranie w kostiumach właśnie z tej tkaniny.

Samej żorżety nie brakuje również na wybiegach wielkich domów mody. W swoich kolekcjach materiał ten wykorzystali między innymi Rochas, Michael Kors, a z drugiej strony pojawił się on w projektach tych mniej znanych projektantów, na przykład Rie Yamagaty, założycielki marki Rhié. Tak wielka różnorodność w wykorzystaniu żorżety jedynie potwierdza jej uniwersalny i wyjątkowy charakter.

Żorżeta to co prawda tkanina delikatna, ale na szczęście pielęgnowanie jej nie jest zbyt problematyczne. Ubrania z tego materiału możemy spokojnie uprać w pralce, a idealnie nadadzą się do tego te z serii SupremeCare marki Whirlpool. Najlepiej będzie, jeśli wybierzemy program o niskiej temperaturze.

„6-ty Zmysł Projektanta” to kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z wieloma projektantami oraz blogerami, których zadaniem jest pokazanie jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy w naszych garderobach. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.

Partnerem publikacji jest Whirlpool.


Zakupy

HALSTON HERITAGE

SUKIENKA
OK. 2000 ZL

NEEDLE & THREAD

SPÓDNICA
OK. 1000 ZL

MICHAEL KORS

SUKIENKA
OK. 1000 ZŁ

BALENCIAGA

BLUZKA
OK. 4500 ZL

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
OK. 2000 ZŁ

MARY KATRANTZOU

SUKIENKA
OK. 8000 ZŁ

ALEXANDER MCQUEEN

SUKIENKA
7210 zł

BALENCIAGA

BLUZKA
5140 ZŁ

GIAMBATTISTA VALLI

BLUZKA
5870 zł

JOSEPH

BLUZKA
1610 ZŁ

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
1505 ZŁ

BOTTEGA VENETA

BLUZKA
OK. 3100
ZobaczSchowaj komentarze

Hot or not: Rihanna w dżinsowej spódnicy zamiast klasycznego topu

Barbadoska piosenka nie przestaje nas zaskakiwać w swoich pomysłach na  stylizacje. Tym razem znalazła zupełnie inne zastosowanie dla spódnicy z denimu. Zamiast ubrać ją w klasyczny sposób postanowiła założyła ją jak bluzkę. Różowy płaszcz, biała kamizelka, dżinsy i dżinsową spódnica ku naszemu zaskoczeniu tworzą naprawdę cieką i spójną całość.  Z doświadczenia wiemy, że cokolwiek na siebie założy Rihanna z miejsca staje się modne. Ciekawe czy tym razem trend na noszenie dżinsowej mini zamiast topu z miejsca zaskoczy. Podoba wam się taki sposób noszenia spódnicy? Głosujcie w naszej ankiecie

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Nie pytamy, co nowego. Przedstawiamy najnowsze trendy w modzie. Z uwagą śledzimy zapowiedzi projektantów na nadchodzący sezon. Zdradzamy, jakie wzory, kolory, materiały będą obowiązkowe na zbliżającą się porę roku. Opieramy się na prawdziwych autorytetach z branży. Ufamy Valentino, Chanel, Givenchy i markom, które nadają rytmu zmianom w świecie mody. Najnowsze trendy w modzie pojawiają się jeszcze przed właściwym sezonem. Idealnie, aby dać czas na przygotowanie szafy. To prawdziwe kompasy stylu. Wskazują właściwy kierunek zmian. Nie tylko wskazują, w jaki styl zainwestować, ale podpowiadają, jak się odnaleźć w nadchodzących zmianach. Nie oznaczają rezygnacji z własnego podejścia do ubioru, fryzury, czy makijażu. Pozwalają je odświeżyć, nadać im bardziej współczesny charakter.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności