Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: żakard

Żakard to tkanina, która ma dość krótką historię, bo jej początki sięgają zaledwie XIX wieku. Materiał jest co prawda wytworem technologii przemysłowej, ale ubrania, które są z niego wykonane to małe dzieła sztuki. To jednak nie koniec tajemnic, które skrywa żakard. W naszym cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” przygotowanego wspólnie z Whirlpool przybliżymy wam jeszcze kilka z nich.

Dwieście lat temu Francuz Joseph Marie Jacquard wynalazł urządzenie z mechanizmem przesmykowym. Z jego pomocą na tkaninach mogliśmy uzyskać dowolny wzór, od kwiatów po motywy geometryczne. Każdy z nich, który miał być wykorzystany, najpierw musiał być rozpisany na kartach perforowanych. Maszyna Josepha była więc jednym z pierwszych urządzeń, które do produkcji wykorzystywało specjalny program. I tak pojawiła się kolejna rzecz, która nie tylko działa szybciej, ale bardziej efektywnie od człowieka, który nie musiał już ręcznie wytwarzać tkanin. Nic więc dziwnego, że wynalazek Jacquarda zyskał niezwykłą popularność, a sam materiał, czyli żakard, jak można się tego domyśleć, został nazwany na jego cześć.

Jedną z największych zalet tkaniny jest jej wszechstronność. Wykorzystuje się ją do produkcji elementów wystroju wnętrz, na przykład zasłon lub obić do mebli. Jednak świat mody również znalazł dla niej świetne zastosowanie. Kreacje uszyte z żakardu mają klasę, dzięki czemu świetnie sprawdzają się na wyjścia i specjalne okazje. Warto więc poszukać czegoś wykonanego z żakardu na nadchodzące imprezy wigilijne i sylwestrowe. Materiał ten nie tylko świetnie sprawdza się przy produkcji ubrań czy torebek, bo bardzo często wykorzystuje się go w przemyśle obuwniczym. Wielu projektantów chętnie korzysta z tego materiału w swoich kolekcjach. Niedawno mogliśmy podziwiać żakardowe sukienki u Bizuu czy piękne marynarki u Michała Szulca.

Jak najlepiej pielęgnować żakard? Chociaż nie jest to bardzo wrażliwa tkanina, warto o nią dbać, żeby nasze ubrania z czasem nie straciły swojej świetnej jakości. Bez obaw możemy je prać w domu programie wybierając program delikatne i temperaturę 30° C. Pralka Whirlpool Supreme Care świetnie wykona to zadanie, a my nie będziemy się musieli martwić, że coś się stanie naszym drogocennym ubraniom,

Kampania „6-ty Zmysł Projektanta” łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z wieloma projektantami oraz blogerami, których zadaniem jest pokazanie jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy naszej garderoby. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.

Partnerem publikacji jest Whirlpool.


Zakupy

PRADA

SUKIENKA
OK. 10000 ZŁ

GUCCI

KURTKA
OK. 10000 ZŁ

SAINT LAURENT

KURTKA
5780 ZŁ

DOLCE & GABBANA

SUKIENKA
OK. 6400 ZŁ

BALMAIN

ŻAKIET
OK. 11000 ZŁ

STELLA MCCARTNEY

BRALET
OK. 2200 ZŁ

OSCAR DE LA RENTA

SUKIENKA
OK. 22000 ZŁ

CECILIE KOPENHAGEN

PASEK
50 ZŁ

ZEUS+DIONE

KOMBINEZON
OK. 2600 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

Jeden z najbardziej dyskusyjnych trendów sprzed 30 lat powraca!

Trend z szalonych lat 80. wraca i ku rozpaczy niektórych przybiera na sile. To m.in za sprawą marki Balenciaga, która słynną frotkę, bo o niej mowa, tylko w wersji ze skóry pokazała w swojej resortowej kolekcji na 2018 rok. A czy wy jesteście gotowe znów zacząć nosić swoje ulubione akcesorium do włosów z dzieciństwa?

To, że moda rodem z lat 80-tych jest obiektem zainteresowania wielkich domów mody, dla nikogo, kto śledzi bieżące trendy, to nie nowość. Ale niektóre trendy, takie jak oversizowe swetry czy multikolorowe wzory, wystartowały i stały się tym samy modne szybciej niż inne z tamtej dekady. 

Opiniotwórcze WWD, ogłosiło ostatnio, że jednym z trendów z lat 80., który budzi skrajne emocje, wkrótce znów uderzy w główny nurt. Frotki, tak popularne w latach 80 i 90. o których pisaliśmy już w kwietniu zeszłego roku swój wielki, komercyjny come back zawdzięczać będą marce zawsze będącej na czasie, a właściwie obecnie kreującej trendy. Balenciaga na pokazie Resort 18 założyła na włosy modelek słynne materiałowe gumki tyle, że w bardzo luksusowej wersji – wykonane z cielęcej skóry za bagatela 195 dolarów, czyli ok. 740 zł. I tym samy rozpoczęła globalną modę na ten retro dodatek do włosów. 

Według WWD trend ten jest „na progu pełnego przebudzenia”. Marki takie jak Urban Outfitters i Free People szybko wyczuły potencjał retro akcesoriów do włosów i już mają je w sprzedaży w kilku materiałowych wariantach m.in welurowym. A wiele innych marek niewątpliwie podąży wkrótce za nimi. I czy nam się to podoba czy nie wkrótce frotki będziemy same zakładać na włosy lub oglądać je na włosach mijających nas na ulicy. Niech puentą tych rozważań będą słowa Barbary Hulanicki. „Nigdy nie mów nigdy w modzie, bo za dwa lata będziesz to nigdy nosić”.

ZobaczSchowaj komentarze

Prezent last minut: perfumy na Dzień Matki


Nie pytamy, co nowego. Przedstawiamy najnowsze trendy w modzie. Z uwagą śledzimy zapowiedzi projektantów na nadchodzący sezon. Zdradzamy, jakie wzory, kolory, materiały będą obowiązkowe na zbliżającą się porę roku. Opieramy się na prawdziwych autorytetach z branży. Ufamy Valentino, Chanel, Givenchy i markom, które nadają rytmu zmianom w świecie mody. Najnowsze trendy w modzie pojawiają się jeszcze przed właściwym sezonem. Idealnie, aby dać czas na przygotowanie szafy. To prawdziwe kompasy stylu. Wskazują właściwy kierunek zmian. Nie tylko wskazują, w jaki styl zainwestować, ale podpowiadają, jak się odnaleźć w nadchodzących zmianach. Nie oznaczają rezygnacji z własnego podejścia do ubioru, fryzury, czy makijażu. Pozwalają je odświeżyć, nadać im bardziej współczesny charakter.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności