Nowe perfumy od projektanta – Alaïa Blanche!

Jeśli uwielbiacie nieoczywiste, oryginalne zapachy, które nie idą z nurtem akordów rodem z perfumerii to jest to kompozycja dla was. Zobaczcie jaka historia kryje się za nowym zapachem, którego inspiracją był najpiękniejszy pałac orientu – Alhambra w Granadzie.

Projektant Azzedine Alaia to bardzo specyficzna postać, jak na ówczesny świat mody. Stroni od blichtru i migających fleszy czerwonego dywanu, za nic ma ikonę świata mody Karla Lagerfelda, o którym powiedział kiedyś, że „jego projekty są karykaturalne a on sam nie trzymał w dłoni nożyc do materiału”. W podobnym duchu wypowiada się również o Annie Wintoure, którą docenia za sposób  w jaki prowadzi Vogue’a, ale oskarża o całkowity brak gustu. Niepokorny, chociaż skromny człowiek, swoje suknie i perfumy tworzy z myślą dla kobiet, nie dla sławy.

Kompozycję Alaia Blanche stworzył ten sam zespół, który opracował czarną poprzedniczkę Alaii – Carla Sozzani, Marie Salamagne, Martin Szekely, Paolo Roversi.

Podobnie jak wcześniej, Azzedine Alaïa skrupulatnie i osobiście nadzorował każdy najdrobniejszy szczegół podczas twórczego procesu, przyjmując do wiadomości porady od zespołu ekspertów. Co dominuje w tej czystej chociaż bogatej kompozycji? Mleczno-białe kwiaty, akcenty pudrowe, wzbogacone wanilią  i zmysłowym piżmem.

Kreatorka perfum, Marie Salamagne, przedstawicielka nowego pokolenia twórców zapachów, twierdzi, że proces  powstawania wody perfumowanej Blanche nie był łatwy – projektantowi spodobała się tylko jedna z wielu przedstawionych propozycji, zupełnie inna niż modne perfumy z obecnych czasów.  „Akord zamówiony przez Monsieur Alaïa to prawdziwy oryginał” – przyznaje Marie Salamagne – „nie ma nic wspólnego z aktualną ofertą zapachową”.

Inspiracją to powstania Blanche był epizod z życia Azzedine Alaia – jego wizyta w pałacu Alhambra w Grenadzie. Alhambra, perła średniowiecznej architektury hiszpańskiej, oczarowała Azzedina Alaïę rzeźbionymi murami, które oddzielają wnętrze pałacu od świata zewnętrznego, ażurowymi ścianami z marmuru. Motywy roślinne, kaligraficzne i geometryczne w połączeniu ze światłem przypominają projektantowi delikatną, elastyczną tkaninę, a podobny wzór znalazł się właśnie na flakonie perfum Blanche.

Od siebie możemy dodać, że zapach, co nas mocno zdziwiło, jest wyjątkowo trwały. Ubrania nim spryskane pachną orientalnie i intensywnie przez wiele dni, a aromat kompozycji wprost rozgrzewa nas w zimowe dnie i noce.

 

Alaïa Blanche, woda perfumowana, 439 zł

ZobaczSchowaj komentarze

Miłosne déjà vu, czyli nowa odsłona kultowego zapachu Calvin Klein

Ona miała 18 lat i już była rozpoznawalną modelką, on 20 i czekał na swój wielki przełom w branży fotografii. Byli w sobie szaleńczo zakochani, a ich gorące uczucie, mimo że ostatecznie wygasło, przetrwało na lata dzięki kultowej kampanii perfum OBSESSION  z 1993 roku. Dziś, 25 lat po premierze samego zapachu i z nowym dyrektorem kreatywnym na czele, marka Calvin Klein przywołuje te wyjątkowe, intymne wspomnienia i prezentuje jego nową wersję – OBSESSED.

Zapach OBSESSED z pewnością wyróżnia się na tle najnowszych propozycji innych marek. W obliczu oryginalnych, kolorowych i skomplikowanych konstrukcyjnie flakonów, on zamknięty jest w niezwykle prostej i neutralnej butelce, a minimalistyczna, intymna kampania stanowi jednoznaczną opozycję do głośnych i przesiąkniętych rozmaitymi obrazkami spotów. Ta radykalna prostota broni się jednak całkowicie i idealnie wysuwa na pierwszy plan uczucie autentyczne, a nie stworzone na potrzeby reklamy i obsesję, którą miało na swoim punkcie dwoje młodych, beztroskich ludzi. Mowa oczywiście o Kate Moss i Mario Sorrentim, jednym z najpiękniejszych duetów muza-mistrz naszych czasów, których udokumentowana na zdjęciach miłość stała się motywem przewodnim kampanii perfum OBSESSION w 1993 roku, i która wraca teraz, niczym miłosne déjà vu, gdzie zmysły stają się źródłem najpiękniejszych wspomnień.

Któż inny zdecydowałby się na taki krok, jak nie największy wrażliwiec świata mody, czyli Raf Simons, dla którego jest to pierwszy zapach stworzony dla Calvina Kleina. Nieukrywający swojej fascynacji amerykańską kulturą i, szczególnie, dziedzictwem tej kultowej marki, w swoich kolekcjach nie tylko przywołuje jej niezmienione przez upływ czasu charakterystyczne motywy, ale przede wszystkim czyni ze wspomnień i uczuć największą siłę napędową popychającą markę ku przyszłości. Zapach OBSESSED to hołd złożony zarówno pięknej miłości, obsesji i pożądaniu, jak i globalnej fascynacji, jaka zrodziła się po premierze kampanii w 1993 roku i pozwoliła jej na uzyskanie statusu kultowej, nawet jeśli uczucie między Moss a Sorrentim nie przetrwało próby czasu.

Jak mówi Simons, kampania Sorrentiego i Moss z 1993 roku jest jednym z kilku elementów najlepiej definiujących markę Calvin Klein. Sam zapach jest ponadczasowy, a przepełniona prawdziwym uczuciem i intymnością sesja budzi określone skojarzenia i emocje. „Chcieliśmy, by nowy zapach przywodził wspomnienie mężczyzny i kobiety, wspomnienie czyjegoś zapachu na skórze”, dodaje. Dążąc do tego celu, ekipa przejrzała archiwum, w którym znalazła mnóstwo nieznanych dotąd zdjęć i taśm stanowiących zapis prawdziwego, gorącego i beztroskiego uczucia, które Sorrenti udokumentował podczas 10-dniowego pobytu z Moss na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych. W ten sposób powstała opowieść, której integralną częścią jest nie tylko miłość, ale przede wszystkim zapach przywołujący wspomnienia i pobudzający zmysły.

Idąc tym tropem, OBSESSED wtóruje oryginalnej wersji OBSESSION, ale zarówno w męskim, jak i damskim wydaniu ma odmienione kompozycje.  Idea wspomnień wywoływanych przez czyjś zapach na skórze obecna jest w połączeniu nut charakterystycznych dla obu płci, które w nowej wersji nakładają się i jednoczą – w kompozycji damskiej wykorzystano tradycyjnie męskie nuty fougère , z kolei w męskiej pojawia się czarna wanilia, z reguły kojarzona bardziej z zapachami dla kobiet. Dodatkowo, wersja damska została wzbogacona o otulające piżmo, a w zapachu dla panów obecne są nuty drzewne i wzmacniająca aromat ambra. Ta hipnotyzująca mieszanka sprawia, że zapach nie tylko budzi określone emocje, ale przede wszystkim rozpala zmysły i sprawia, że chcemy do niego wracać. Dokładnie tak, jak gorące niegdyś uczucie, które mimo że już wygasło, nadal przywołuje wspomnienia i stanowi przedmiot sentymentalnego déjà vu.

 

NUTY ZAPACHOWE:

Nuty głowy: owoce cytrusowe, esencja neroli, elemi

Nuty serca: liść fiołka, biała lawenda, szałwia

Nuty głębi: piżmo, helvetolide (nowoczesna nuta piżmowa o owocowym zabarwieniu), ambrette, muscenone (intensywne piżmo)

ZobaczSchowaj komentarze

Najgorętsze nowości z sieciówek: listopad 2017

TOPSHOP

SUKIENKA
ok. 300 zł

TOPSHOP

JEANSY
ok. 625 zł

H&M

SPODNIE
999 zł

H&M

SPÓDNICA
199 zl

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
219 zl
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.