Nowe perfumy od projektanta – Alaïa Blanche!

Jeśli uwielbiacie nieoczywiste, oryginalne zapachy, które nie idą z nurtem akordów rodem z perfumerii to jest to kompozycja dla was. Zobaczcie jaka historia kryje się za nowym zapachem, którego inspiracją był najpiękniejszy pałac orientu – Alhambra w Granadzie.

Projektant Azzedine Alaia to bardzo specyficzna postać, jak na ówczesny świat mody. Stroni od blichtru i migających fleszy czerwonego dywanu, za nic ma ikonę świata mody Karla Lagerfelda, o którym powiedział kiedyś, że „jego projekty są karykaturalne a on sam nie trzymał w dłoni nożyc do materiału”. W podobnym duchu wypowiada się również o Annie Wintoure, którą docenia za sposób  w jaki prowadzi Vogue’a, ale oskarża o całkowity brak gustu. Niepokorny, chociaż skromny człowiek, swoje suknie i perfumy tworzy z myślą dla kobiet, nie dla sławy.

Kompozycję Alaia Blanche stworzył ten sam zespół, który opracował czarną poprzedniczkę Alaii – Carla Sozzani, Marie Salamagne, Martin Szekely, Paolo Roversi.

Podobnie jak wcześniej, Azzedine Alaïa skrupulatnie i osobiście nadzorował każdy najdrobniejszy szczegół podczas twórczego procesu, przyjmując do wiadomości porady od zespołu ekspertów. Co dominuje w tej czystej chociaż bogatej kompozycji? Mleczno-białe kwiaty, akcenty pudrowe, wzbogacone wanilią  i zmysłowym piżmem.

Kreatorka perfum, Marie Salamagne, przedstawicielka nowego pokolenia twórców zapachów, twierdzi, że proces  powstawania wody perfumowanej Blanche nie był łatwy – projektantowi spodobała się tylko jedna z wielu przedstawionych propozycji, zupełnie inna niż modne perfumy z obecnych czasów.  „Akord zamówiony przez Monsieur Alaïa to prawdziwy oryginał” – przyznaje Marie Salamagne – „nie ma nic wspólnego z aktualną ofertą zapachową”.

Inspiracją to powstania Blanche był epizod z życia Azzedine Alaia – jego wizyta w pałacu Alhambra w Grenadzie. Alhambra, perła średniowiecznej architektury hiszpańskiej, oczarowała Azzedina Alaïę rzeźbionymi murami, które oddzielają wnętrze pałacu od świata zewnętrznego, ażurowymi ścianami z marmuru. Motywy roślinne, kaligraficzne i geometryczne w połączeniu ze światłem przypominają projektantowi delikatną, elastyczną tkaninę, a podobny wzór znalazł się właśnie na flakonie perfum Blanche.

Od siebie możemy dodać, że zapach, co nas mocno zdziwiło, jest wyjątkowo trwały. Ubrania nim spryskane pachną orientalnie i intensywnie przez wiele dni, a aromat kompozycji wprost rozgrzewa nas w zimowe dnie i noce.

 

Alaïa Blanche, woda perfumowana, 439 zł

ZobaczSchowaj komentarze

Inspiracją do powstania perfum Kim Kardashian West był paryski rabunek

Może się to wydawać dziwne, ale to właśnie traumatyczne wydarzenia sprzed roku zainspirowały Kim Kardashian West do stworzenia swojego pierwszego zapachu. Jak do tego doszło dowiedziecie się czytając dalej.

Rok temu podczas paryskiego tygodnia mody, uzbrojeni mężczyźni napadli Kim w wynajętym przez nią apartamencie i ukradli biżuterię wartą 10 milionów dolarów. Choć celebrytce nie się nie stało, od tego czasu ograniczyła swoją aktywność w sieci i postanowiła w spokoju dochodzić do siebie. Jak się okazało z całego tego przykrego zdarzenia wynikło jednak coś dobrego.

Podobno przyjaciele Kim, w bardzo modny ostatnio sposób, postanowili pomóc jej wyjść z traumy. „Wielu moich przyjaciół przychodziło i przynosiło mi uzdrawiające kryształy, to bardzo w stylu LA i teraz bardzo popularne – ale dla mnie oznaczało to coś więcej” powiedział w wywiadzie dla „Women’s Wear Daily”. Kim trzymając w domu sporą kolekcję minerałów zaczęła interesować się i zgłębiać ich niesamowitą moc.

I jak na prawdziwą bizneswomen przystało postanowiła przekształcić swoją nową pasję w lukratywny biznes. Wykorzystała element uzdrawiającej mocy minerałów jako inspirację do stworzenia swojego pierwszego zapachu.

W rzeczywistości jednak kryształ znajdziemy wyłącznie w kształcie opakowania i nazwie.  Flakon wygląda jak kawałek minerału.  A jakie nuty kryją się w środku? Każdy zapach miał być „spokojny i uzdrawiający”. Zamiast tego, Kardashian stworzył trzy różne wariacje na temat kryształu, oparte na jej ulubionych kwiatowych zapachach: „Crystal Gardenia,” „Crystal Gardenia Citrus” and „Crystal Gardenia Oud”. Główną nutą zapachową dla wszystkich trzech zapachów jest jak się domyślacie – gardenia.

Zapach będzie można już od jutra kupić przez stronę internetową i uwaga tylko przez nią! Choć Kardashian zdaje sobie sprawę, że może być trudno sprzedawać perfumy tą drogą, postanowiła zaryzykować. Biorąc pod uwagę, że jej ostatni kosmetyk z linii KKW Beauty, wyprzedał się w ciągu trzech godzin, przynosząc dochód w wysokości 14,4 miliona dolarów, o sprzedaż zapachu w ogóle nie musi się martwic. Zapach w dwóch pojemnościach 30 ml. i 75 ml.  będzie kosztował 35 i 60 dolarów.  Oczywiście wszystkie są w limitowanej edycji – co oznacza, że ​​każdy fan Kardashian z pewnością będzie chciał go mieć. WWD prognozuje, że ​​zapach zarobi ponad 10 milionów dolarów i to w niej mniej niż 24 godziny. Na tym Kim nie zamierza poprzestać i już zapowiedziała, że ​​planuje wypuścić pełną linię zapachów, a także korektor i kolejne kosmetyki do makijażu.

Gwiazda nawet traumę potrafi przekuć w sukces!

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.