Nowy model „Arena” od Balenciagi: wygląda znajomo?

Czy kogoś jeszcze dziwi fakt, że to w przedmiotach codziennego użytku oraz z pozoru niewartych uwagi zdarzeniach i postaciach dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna Gvasalia, znajduje najwięcej inspiracji? Po koszulkach z logo firmy kurierskiej, bazarowych torbach niczym żywcem wyjętych ze Stadionu Dziesięciolecia i czapkach z motywem logo z kampanii prezydenckiej Berniego Sandersa, przyszła kolej na totalną nowość: torebkę do złudzenia przypominającej tę, w jaką od lat pakujemy swoje zakupy w IKEI. Podstawowa różnica? Oczywiście cena.

Nazywa się „Frikta”, mieści prawie 80 litrów, jest ulubienicą stylistów i stałym już (obok oczywiście klopsików) elementem brandingu szwedzkiej IKEI. Mowa o kultowej, niebieskiej torbie, z którą chyba każdy z nas miał styczność przynajmniej raz w życiu. Teraz fenomen tego modelu, świadomie lub nie, postanowił wykorzystać Demna Gvasalia – znany ze „zwyczajnego” podejścia do idei mody założyciel Vetements i dyrektor kreatywny Balenciagi.

Internet od razu zauważył , że będący częścią nowej męskiej kolekcji i wprowadzony właśnie do sprzedaży model „Arena” do złudzenia przypomina bowiem kultową, zakupową torbę z IKEI – ma podobny, trapezowy kształt, intensywny niebieski kolor i rączki, które w przeciwieństwie do pierwowzoru są po prostu pozbawione logotypu. Pomimo tego, że oczywiście model Balenciagi wykonany jest z najwyższej jakości cielęcej skóry i posiada wytłaczane, złote logo marki, warstwa wizualna uderza naprawdę ogromnym podobieństwem, a jeszcze większe wrażenie robi różnica w cenie: za torbę z IKEI, do której wrzucamy nasze świeczniki, łatwo bijące się kieliszki i, rzecz jasna, zapasy szwedzkich przysmaków, płacimy „całe” 1,99 zł. Dla porównania, cena produkowanej we Włoszech „Areny”, to prawie… 7 tysięcy złotych!

Nie wiemy jak wy, ale my już planujemy hurtowe zakupy, szczególnie, gdy perspektywa wycofania ze sprzedaży kultowej „Frakty”, staje się coraz bardziej realna…

  • Aleksandra Śliwa

    IKEA to nazwa własna, która jest akronimem od wyrazów: Ingvar Kamprad (imię i nazwisko założyciela) oraz Elmtaryd i Agunnaryd (farma i miejscowość (parafia), w której się wychował. Nazwę zapisujemy z dużych liter i nie odmieniamy.

ZobaczSchowaj komentarze

Balenciaga inspiruje się supermarketem?

Pytanie zawarte w tytule nie dziwi biorąc pod uwagę fascynację Balenciagi klasyczną torbą IKEA, która „zainspirowała” modny do mody do wypuszczenia swojej wersji – oczywiście kosztującej małą fortunę. Teraz marka zaprezentowała swój nowy projekt i tak, załamaliśmy ręce.

Każda mainstreamowa moda wywodzi się z alternatywy. Powstało na ten temat dużo prac naukowych, które zwracają uwagę, że większość wywodzi się z kultury gejowskiej, która z czasem zyskuje na popularności i ostatecznie staje się tym, co pojawia się na wybiegach w Paryżu, Mediolanie czy Nowym Jorku. W ten właśnie sposób normcore i cała fascynacja zwyczajnością zakwitła także w szafach popularnych fashionistek i redaktorów wielkich magazynów.

I tutaj dochodzimy do Balenciagi, która postanowiła wypaczyć cały normcore i zrobić z niego przepis na biznes. Z sukcesem, bo jej projekty nie tylko wzbudzają zainteresowanie, ale przekładają się też na realną sprzedaż, a firma plasuje się w czołówce najbardziej „in” modowych firm tego roku.

Najnowsza propozycja Balenciagi pokazana w kampanii na wiosnę-lato 2018 to żywe „nawiązanie” do niemieckiej sieci supermarketów Edeka. Plastik został zamieniony na skórę jagnięcą, jest zapinana na zamek błyskawiczny i kosztuje „zaledwie” 1050 dolarów. Warto dodać, że oryginał jest sprzedawany za niecały dolar.

I oto luksusem stało się udawanie codziennego życia. Trochę to smutne.

ZobaczSchowaj komentarze

Cekiny - ponadczasowy trend, bez którego nie wyobrażamy sobie karnawału!

Tom Ford

Długa cekinowa sukienka
ok.16 595 zł

Gucci


ok.11 257 zł

H&M

Welurowa sukienka z cekinami
229,90 zł

Sigerson Morrison

Kozaki z cekinami
1259,40 zł

Reserved

Długa cekinowa spódnica
49,99 zł

Mango

Cekinowa sukienka z falbanką
99,90 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.