Nowy model „Arena” od Balenciagi: wygląda znajomo?

Czy kogoś jeszcze dziwi fakt, że to w przedmiotach codziennego użytku oraz z pozoru niewartych uwagi zdarzeniach i postaciach dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna Gvasalia, znajduje najwięcej inspiracji? Po koszulkach z logo firmy kurierskiej, bazarowych torbach niczym żywcem wyjętych ze Stadionu Dziesięciolecia i czapkach z motywem logo z kampanii prezydenckiej Berniego Sandersa, przyszła kolej na totalną nowość: torebkę do złudzenia przypominającej tę, w jaką od lat pakujemy swoje zakupy w IKEI. Podstawowa różnica? Oczywiście cena.

Nazywa się „Frikta”, mieści prawie 80 litrów, jest ulubienicą stylistów i stałym już (obok oczywiście klopsików) elementem brandingu szwedzkiej IKEI. Mowa o kultowej, niebieskiej torbie, z którą chyba każdy z nas miał styczność przynajmniej raz w życiu. Teraz fenomen tego modelu, świadomie lub nie, postanowił wykorzystać Demna Gvasalia – znany ze „zwyczajnego” podejścia do idei mody założyciel Vetements i dyrektor kreatywny Balenciagi.

Internet od razu zauważył , że będący częścią nowej męskiej kolekcji i wprowadzony właśnie do sprzedaży model „Arena” do złudzenia przypomina bowiem kultową, zakupową torbę z IKEI – ma podobny, trapezowy kształt, intensywny niebieski kolor i rączki, które w przeciwieństwie do pierwowzoru są po prostu pozbawione logotypu. Pomimo tego, że oczywiście model Balenciagi wykonany jest z najwyższej jakości cielęcej skóry i posiada wytłaczane, złote logo marki, warstwa wizualna uderza naprawdę ogromnym podobieństwem, a jeszcze większe wrażenie robi różnica w cenie: za torbę z IKEI, do której wrzucamy nasze świeczniki, łatwo bijące się kieliszki i, rzecz jasna, zapasy szwedzkich przysmaków, płacimy „całe” 1,99 zł. Dla porównania, cena produkowanej we Włoszech „Areny”, to prawie… 7 tysięcy złotych!

Nie wiemy jak wy, ale my już planujemy hurtowe zakupy, szczególnie, gdy perspektywa wycofania ze sprzedaży kultowej „Frakty”, staje się coraz bardziej realna…

  • Aleksandra Śliwa

    IKEA to nazwa własna, która jest akronimem od wyrazów: Ingvar Kamprad (imię i nazwisko założyciela) oraz Elmtaryd i Agunnaryd (farma i miejscowość (parafia), w której się wychował. Nazwę zapisujemy z dużych liter i nie odmieniamy.

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy wiosna-lato 2017: fokus na ramiona

Zeszły sezon kręcił się wokół ramion – przydługich, szerokich, pokrytych falbanami – w tym nadal są one szalenie modne, ale fokus przenosi się minimalnie w górę, a konkretnie na ramiona. Daleko im tej wiosny do standardowej formy i rozmiaru, a zdecydowanie bliżej do nieco przerysowanego efektu.

Mogą być bufiaste, mocno napompowane w stylu lat 80., lub sztywne i geometryczne. Ważne, żeby były duże, przerysowane i cóż… po prostu nietypowe. W tym sezonie szalejemy z fasonami i szukamy nietuzinkowych rozwiązań, dlatego warto poeksperymentować także z linią ramion naszych ulubionych marynarek, płaszczy czy koszul. Jeśli jesteście minimalistkami koniecznie zerknijcie na kolekcję Celine lub Jil Sander, a jeśli tak jak my uwielbiacie Demnę Gvasalię i jego modową wizję, sporo inspiracji znajdziecie w jego letniej kolekcji dla Balenciagi. Nie zapominamy także oczywiście o Jacquemus i boskich bluzkach i tunikach.

Saint Laurent, Balenciaga

Balenciaga, Louis Vuitton

Jil Sander, Saint Laurent, Jacquemus

Jak nosić mocne ramiona? Przede wszystkim: śmiało, zarówno w wydaniu codziennym, jak i wieczorowym, w wersji glamour (tu radzimy zainspirować się fenomenalną kolekcją YSL i zaczerpnąć trochę inspiracji z błyszczących lat 80.). Bluzki z bufiastymi ramionami możecie nosić z dżinsami w stylu vintage bądź z ołówkowymi spódnicami, sukienki (koniecznie w wersji z popeliny lub lnu) z płaskimi pantofelkami i koszyczkiem w stylu Jane Birkin, warto także zainwestować w prochowiec z pudełkowymi ramionami, który posłuży wam podczas chłodniejszych letnich dni. Ruszamy na zakupy!

ZAKUPY

Asos ok. 200 zł, ok. 180 zł

Asos ok. 180 zł, Jacquemus ok. 1600 zł

Jacquemus ok. 2900 zł, Balenciaga ok. 5600 zł

Zara 359 zł,  79,90 zł

Zara 89,90 zł, H&M 149,90 zł

INSPIRACJE:

ZobaczSchowaj komentarze

Produkty, które wniosą waszą kąpiel na zupełnie inny poziom

Fresh & natural

Relaksująca sól do kąpieli
59,90 zł

W7

Czarna gąbka do kąpieli
13,98 zł

Dr Irena Eris

Wygładzający Peeling do Ciała z Alabastrem
79 zł

Origins

Krem do kąpieli z imbirem
139 zł

Farmona

Olejek do kąpieli Energia Pomarańczy
20 zł

SEPHORA COLLECTION Winter Wonderland

14 kapsułek z nawilżającym kremem
59 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.