Nowy model „Arena” od Balenciagi: wygląda znajomo?

Czy kogoś jeszcze dziwi fakt, że to w przedmiotach codziennego użytku oraz z pozoru niewartych uwagi zdarzeniach i postaciach dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna Gvasalia, znajduje najwięcej inspiracji? Po koszulkach z logo firmy kurierskiej, bazarowych torbach niczym żywcem wyjętych ze Stadionu Dziesięciolecia i czapkach z motywem logo z kampanii prezydenckiej Berniego Sandersa, przyszła kolej na totalną nowość: torebkę do złudzenia przypominającej tę, w jaką od lat pakujemy swoje zakupy w IKEI. Podstawowa różnica? Oczywiście cena.

Nazywa się „Frikta”, mieści prawie 80 litrów, jest ulubienicą stylistów i stałym już (obok oczywiście klopsików) elementem brandingu szwedzkiej IKEI. Mowa o kultowej, niebieskiej torbie, z którą chyba każdy z nas miał styczność przynajmniej raz w życiu. Teraz fenomen tego modelu, świadomie lub nie, postanowił wykorzystać Demna Gvasalia – znany ze „zwyczajnego” podejścia do idei mody założyciel Vetements i dyrektor kreatywny Balenciagi.

Internet od razu zauważył , że będący częścią nowej męskiej kolekcji i wprowadzony właśnie do sprzedaży model „Arena” do złudzenia przypomina bowiem kultową, zakupową torbę z IKEI – ma podobny, trapezowy kształt, intensywny niebieski kolor i rączki, które w przeciwieństwie do pierwowzoru są po prostu pozbawione logotypu. Pomimo tego, że oczywiście model Balenciagi wykonany jest z najwyższej jakości cielęcej skóry i posiada wytłaczane, złote logo marki, warstwa wizualna uderza naprawdę ogromnym podobieństwem, a jeszcze większe wrażenie robi różnica w cenie: za torbę z IKEI, do której wrzucamy nasze świeczniki, łatwo bijące się kieliszki i, rzecz jasna, zapasy szwedzkich przysmaków, płacimy „całe” 1,99 zł. Dla porównania, cena produkowanej we Włoszech „Areny”, to prawie… 7 tysięcy złotych!

Nie wiemy jak wy, ale my już planujemy hurtowe zakupy, szczególnie, gdy perspektywa wycofania ze sprzedaży kultowej „Frakty”, staje się coraz bardziej realna…

  • Aleksandra Śliwa

    IKEA to nazwa własna, która jest akronimem od wyrazów: Ingvar Kamprad (imię i nazwisko założyciela) oraz Elmtaryd i Agunnaryd (farma i miejscowość (parafia), w której się wychował. Nazwę zapisujemy z dużych liter i nie odmieniamy.

ZobaczSchowaj komentarze

Joanna Horodyńska i Margaret w identycznej czapce Balenciagi. Która wygląda lepiej?

Kosztuje prawie 1200 zł, ale i tak, podobnie jak wszystko co zaprojektuje Demna Gvasalia, jest niekwestionowanym sprzedażowym hitem. Bawełniana czapka z daszkiem z nowej kolekcji Balenciagi robi obecnie furorę, a skusiły się na nią także dwie polskie i znane z dość odważnego stylu gwiazdy – Joanna Horodyńska i Margaret. Która wyglądała w niej lepiej? Zagłosujcie w naszej sondzie!

ZobaczSchowaj komentarze

Polska moda w Warsaw Concept Store: oto nasz wybór!

LAURA GUIDI

BLUZKA
699 ZŁ

MALLY&CO.

SPÓDNICA
990 ZŁ

ZAHARA LEATHER

TOREBKA
650 ZŁ

THECADESS

SPODNIE
2490 ZŁ

CHAOS

BLUZKA
870 ZŁ

MALLY&CO.

BLUZKA
590 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.