Nowy model „Arena” od Balenciagi: wygląda znajomo?

Czy kogoś jeszcze dziwi fakt, że to w przedmiotach codziennego użytku oraz z pozoru niewartych uwagi zdarzeniach i postaciach dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna Gvasalia, znajduje najwięcej inspiracji? Po koszulkach z logo firmy kurierskiej, bazarowych torbach niczym żywcem wyjętych ze Stadionu Dziesięciolecia i czapkach z motywem logo z kampanii prezydenckiej Berniego Sandersa, przyszła kolej na totalną nowość: torebkę do złudzenia przypominającej tę, w jaką od lat pakujemy swoje zakupy w IKEI. Podstawowa różnica? Oczywiście cena.

Nazywa się „Frikta”, mieści prawie 80 litrów, jest ulubienicą stylistów i stałym już (obok oczywiście klopsików) elementem brandingu szwedzkiej IKEI. Mowa o kultowej, niebieskiej torbie, z którą chyba każdy z nas miał styczność przynajmniej raz w życiu. Teraz fenomen tego modelu, świadomie lub nie, postanowił wykorzystać Demna Gvasalia – znany ze „zwyczajnego” podejścia do idei mody założyciel Vetements i dyrektor kreatywny Balenciagi.

Internet od razu zauważył , że będący częścią nowej męskiej kolekcji i wprowadzony właśnie do sprzedaży model „Arena” do złudzenia przypomina bowiem kultową, zakupową torbę z IKEI – ma podobny, trapezowy kształt, intensywny niebieski kolor i rączki, które w przeciwieństwie do pierwowzoru są po prostu pozbawione logotypu. Pomimo tego, że oczywiście model Balenciagi wykonany jest z najwyższej jakości cielęcej skóry i posiada wytłaczane, złote logo marki, warstwa wizualna uderza naprawdę ogromnym podobieństwem, a jeszcze większe wrażenie robi różnica w cenie: za torbę z IKEI, do której wrzucamy nasze świeczniki, łatwo bijące się kieliszki i, rzecz jasna, zapasy szwedzkich przysmaków, płacimy „całe” 1,99 zł. Dla porównania, cena produkowanej we Włoszech „Areny”, to prawie… 7 tysięcy złotych!

Nie wiemy jak wy, ale my już planujemy hurtowe zakupy, szczególnie, gdy perspektywa wycofania ze sprzedaży kultowej „Frakty”, staje się coraz bardziej realna…

  • Aleksandra Śliwa

    IKEA to nazwa własna, która jest akronimem od wyrazów: Ingvar Kamprad (imię i nazwisko założyciela) oraz Elmtaryd i Agunnaryd (farma i miejscowość (parafia), w której się wychował. Nazwę zapisujemy z dużych liter i nie odmieniamy.

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy jesień-zima 2016: kwiaty w wersji „cool”

Zapomnijcie o romantycznych, pastelowych wzorach w „łączkę” i eterycznych roślinnych motywach. Kwiaty w tym sezonie zyskują nową postać – zadziorną, mocno kolorową i graficzną śmiało przedostając się do streetwearu, a nawet sportowych stylizacji.

Popularność takiej właśnie postaci florystycznego motywu tylko potwierdza, jak potężną i wpływową postacią jest Demna Gvasalia. To właśnie Gruzin zaproponował – zarówno w kolekcji dla autorskiej marki Vetements, jak i prowadzonej przez siebie Balenciagi – kwiaty, którym daleko do oczywistej i romantycznej wersji. W tej najmodniejszej, są one bardzo kolorowe, mocno graficzne, a nawet stosowane w tzw. „colour-blockingu”.

TRENDY Z WYBIEGU:

Balenciaga

Pucci, Vetements

Vetements

Dior

Kwiaty w wersji „cool”, bo tak z pewnością można nazwać ten trend, obecne są przede wszystkim w nawiązujących do kolekcji Balenciagi i Vetements asymetrycznych sukienkach, którym nierzadko towarzyszy zabudowany dekolt w formie półgolfu i wszyte pod różnym kątem falbany. Kolorowe, florystyczne motywy występują także na bluzkach i koszulach, które łączymy przede wszystkim z błękitnymi dżinsami lub najmodniejszymi spodniami „narciarkami”. Zobaczcie poniżej, jakie zakupowe propozycje dla was przygotowałyśmy i zainspirujcie się najlepszymi stylizacjami oraz najpiękniejszymi edytorialami z nowymi kwiatami w roli głównej!

PROPOZYCJE ZE SKLEPÓW

Topshop ok. 430 zł, ok. 330 zł

Philosophy di Lorenzo Serafini ok. 2500 zł,  Balenciaga ok. 16000 zł

H&M 199,90 zł, 139,90 zł

Zara 279,90 zł, 359 zł

Mango 299,90 zł, 139,90 zł

INSPIRACJE:

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.