Nowy model „Arena” od Balenciagi: wygląda znajomo?

Czy kogoś jeszcze dziwi fakt, że to w przedmiotach codziennego użytku oraz z pozoru niewartych uwagi zdarzeniach i postaciach dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna Gvasalia, znajduje najwięcej inspiracji? Po koszulkach z logo firmy kurierskiej, bazarowych torbach niczym żywcem wyjętych ze Stadionu Dziesięciolecia i czapkach z motywem logo z kampanii prezydenckiej Berniego Sandersa, przyszła kolej na totalną nowość: torebkę do złudzenia przypominającej tę, w jaką od lat pakujemy swoje zakupy w IKEI. Podstawowa różnica? Oczywiście cena.

Nazywa się „Frikta”, mieści prawie 80 litrów, jest ulubienicą stylistów i stałym już (obok oczywiście klopsików) elementem brandingu szwedzkiej IKEI. Mowa o kultowej, niebieskiej torbie, z którą chyba każdy z nas miał styczność przynajmniej raz w życiu. Teraz fenomen tego modelu, świadomie lub nie, postanowił wykorzystać Demna Gvasalia – znany ze „zwyczajnego” podejścia do idei mody założyciel Vetements i dyrektor kreatywny Balenciagi.

Internet od razu zauważył , że będący częścią nowej męskiej kolekcji i wprowadzony właśnie do sprzedaży model „Arena” do złudzenia przypomina bowiem kultową, zakupową torbę z IKEI – ma podobny, trapezowy kształt, intensywny niebieski kolor i rączki, które w przeciwieństwie do pierwowzoru są po prostu pozbawione logotypu. Pomimo tego, że oczywiście model Balenciagi wykonany jest z najwyższej jakości cielęcej skóry i posiada wytłaczane, złote logo marki, warstwa wizualna uderza naprawdę ogromnym podobieństwem, a jeszcze większe wrażenie robi różnica w cenie: za torbę z IKEI, do której wrzucamy nasze świeczniki, łatwo bijące się kieliszki i, rzecz jasna, zapasy szwedzkich przysmaków, płacimy „całe” 1,99 zł. Dla porównania, cena produkowanej we Włoszech „Areny”, to prawie… 7 tysięcy złotych!

Nie wiemy jak wy, ale my już planujemy hurtowe zakupy, szczególnie, gdy perspektywa wycofania ze sprzedaży kultowej „Frakty”, staje się coraz bardziej realna…

  • Aleksandra Śliwa

    IKEA to nazwa własna, która jest akronimem od wyrazów: Ingvar Kamprad (imię i nazwisko założyciela) oraz Elmtaryd i Agunnaryd (farma i miejscowość (parafia), w której się wychował. Nazwę zapisujemy z dużych liter i nie odmieniamy.

ZobaczSchowaj komentarze

Oryginalna kampania Balenciaga wiosna-lato 2017

Jaki materiał będzie królował w nadchodzącym, wiosenno-letnim sezonie? Spandex – przynajmniej zdaniem dyrektora kreatywnego Balenciagi, Demny Gvasalii, który poświęcił mu sporo miejsca w swojej drugiej kolekcji dla francuskiej marki i uczynił gwiazdą najnowszej kampanii. Zaskoczeni?

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 26.: odtwarzamy biały total-look Kate Bosworth za mniej niż 500 złotych! [WIDEO]

STRADIVARIUS

TOREBKA

SOMEDAY

SPODNIE
419 ZŁ

TOPSHOP

KLAPKI
119 ZŁ

BERSHKA

TOP
49,90 ZŁ

BERSHKA

TOP
34,90 ZŁ

ZARA

OKULARY
69,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.