Nike wspiera równość i rusza z kampanią Equality, a w niej Alicia Keys, Serena Wiliams, LeBron James i inni

Mimo braku prawnych ograniczeń, czarni obywatele USA wciąż są poddawani dyskryminacji. Nike mocno wspiera działania równościowe, co udowadnia nowa kampania marki – Equality. Lubimy to!

Nike wspiera równość i rusza z kampanią Equality, a w niej Alicia Keys, Serena Wiliams, LeBron James i inni

Equality – jak zapewnia marka – nie jest tylko PR-ową sztuczką, która ma trafić do naszych serc. Kolekcji, która składa się z prostego t-shirtu i serii sneakersów Black History Month, towarzyszy kampania, w którą Nike zaangażował wiele czarnych gwiazd sportu czy muzyki. Przejmujący spot wyreżyserowała Melina Matsoukas, która tworzyła teledyski m.in. Whitney Houston, Rihanny, Lady Gagi czy Beyonce. Narratorem w filmie jest aktor Michael B. Jordan, a piosenkę Sama Cooke’a „A Change Is Gonna Come” śpiewa oczywiście Alicia Keys.

Część przychodów uzyskana ze sprzedaży (ta rusza 16.02) wpłynie na konto Nike’s Ever Higher Fund, a więc specjalnej organizacji zajmującej się rozwijaniem talentów i doradzaniem młodzieży. Marka zachęca też do wrzucania w swoje sieci społecznościowe charakterystycznego napisu „Equality”, który przewodzi całej kampanii.

Nike świetnie rozumie, czym jest dobry PR. Nawet jeśli jego działania są czysto marketingowe, to jest to odpowiedzialny marketing, z którego coś wynika. Takie podejście do biznesu jest zdecydowanie godne pochwały.

ZobaczSchowaj komentarze

Lena Dunham zostanie redaktorką naczelną Glamour?

To nie żart. Plotki o jej zatrudnieniu w amerykańskiej edycji są już na tyle głośne, że zajął się nimi prestiżowy portal WWD. Czy Lena rzeczywiście szykuje się do objęcia tego stanowiska?

Amerykańskie „Glamour” należy do Condé Nast., które w swoim portfolio ma „Vogue’a”, „W”, „Allure” czy „The New Yorkera”. Z tym ostatnim tytułem Dunham jest związana najbardziej, gdyż właśnie tam niegdyś regularnie, a teraz okazyjnie pojawiają się jej eseje i felietony. Lena pojawia się także na imprezach „Glamour”, co odbierane jest z pewną ciekawością, ponieważ wydawany przez nią feministyczny newsletter „Lenny Letter” jest związany z wydawnictwem Hearst – największą konkurencją Condé Nast.

Plotki dotyczące angażu znanej z feministycznych ideałów, zaangażowania w sprawa równouprawnienia i walkę o pokazywanie niezakłamanej naturalności Dunham krążą za oceanem od tygodni. Zatrudnienie jej z pewnością pomogłoby rozpocząć proces restrukturyzacji „Glamour”, który mimo dużej rozpoznawalności tytułu notuje coraz większe spadki – zarówno sprzedaży, jak i zainteresowania reklamodawców.

O ile „Teen Vogue” został świetnie sprofilowany dla millenialsów i tzw. pokolenia Z, to „Glamour” mimo wielu szczytnych akcji walki z retuszem zdjęć czy pisania o prawdziwych problemach kobiet (a nie „jak zrobić mu dobrze”) wciąż nie potrafi zdecydować się, do kogo tak naprawdę chce trafić, więc trafia do nikogo. Uczynienie Dunham naczelną z pewnością przyspieszyłoby ten proces.

Wydawnictwo wydało komunikat o tym, że nie wydadzą komunikatu. „Nie komentujemy pogłosek” – usłyszało WWD. Przedstawiciel Leny zaś oświadczył, że w tych rewelacjach „nie ma nawet cząstki prawdy”. Nie raz jednak zaprzeczano przecież potwierdzającym się później doniesieniom, by mieć chwilę na dokończenie negocjacji. Miejmy nadzieję, że tak będzie i tym razem. Miejmy też nadzieję, że zmiany w amerykańskiej wersji pociągną za sobą rewolucje w edycjach lokalnych. Dobrze byłoby mieć na rynku magazyn dla kobiet, który pisze o czymś więcej niż „dlaczego warto przyjaźnić się ze swoim bratem”.

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienne trendy z F&F: moda dla mamy i córki!

F&F

Czapka
6,95 zł

F&F

Spodnie
49,99 zł

F&F

Kurtka
95,90 zł

F&F

bluzka
39,99 zł

F&F

Płaszcz
184,99 zł

F&F

Rękawiczki
69,90 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.