Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 20-26.02.2017

Włoskie i francuskie marki pochłonięte są fashion-weekową gorączką, a wraz z nimi oczywiście wszystkie modelki, redaktorzy światowych magazynów i gwiazdy gotowe pokonać Atlantyk, aby z pierwszego rzędu podziwiać najnowszą kolekcję swojego ulubionego domu mody. Nie samymi pokazami jednak człowiek żyje, dlatego jak co tydzień, przedstawiamy wam zestawienie tego, co działo się w branży mody i popkultury. A działo się, jak zwykle, naprawdę sporo.

Kanye West rusza z linią… kosmetyków

Albo Kanyemu nie wystarcza już artystyczne spełnianie się jako raper i projektant, albo najzwyczajniej w świecie pozazdrościł swojej szwagierce – Kylie Jenner, która sukcesywnie buduje swoje urodowe imperium. Marka kosmetyków, którą (podobno) ma w planach West, zawierać ma produkty do makijażu, perfumy i balsamy do ciała,a jej nazwa – „Donda” – ma być hołdem dla zmarłej w 2007 roku matki. #TeamKylie czy #TeamKanye?

Balenciaga zaprezentowała nową stronę internetową

Demna Gvasalia kontynuuje wprowadzanie swojej kreatywnej wizji w Balenciadze i to nie tylko w kwestiach kolekcji. Francuski dom mody zaprezentował właśnie nową wersją strony internetowej, która bardzo wyróżnia się na tle konkurencji. Twórcy postawili na bardzo minimalistyczny i oszczędny layout inspirowany… tabelkami z Excela. „Uporządkowany widok kolekcji ready-to-wear i akcesoriów usuwa wszystkie wizualne przeszkody, które niepotrzebnie odwracają uwagę i stają pomiędzy kupującym a jego zakupem. Każde kliknięcie prowadzi użytkownika bliżej produktu”, czytamy w oświadczeniu marki. Oryginalne podejście, ale nam się podoba!

Rihanna ma na koncie więcej hitów niż Michael Jackson

A konkretnie tych, które dotarły do czołowej dziesiątki listy przebojów Billboardu. Stało się tak dzięki sukcesowi ostatniego singla Barbadoski – „Love on the brain”, który w minionym tygodniu przesunął się z miejsca 13. na 8. Więcej niż Rihanna mają tylko The Beatles (34) i Madonna (38).

Supreme wprowadziło do sprzedaży karty do nowojorskiego metra, a to pogrążyło się w chaosie

Jakoś nas to nie dziwi, wszak każdy „drop” amerykańskiej marki powoduje, że albo padają serwery, albo towar wyprzedaje się z prędkością światła, a kolejki przed  jej stacjonarnymi sklepami potrafią osiągać gigantyczne rozmiary. Liczba osób, która ustawiła się na stacjach nowojorskiego metra w kolejkach do automatów, w których można było kupić kartę, przeszła chyba jednak wszelkie oczekiwania, a przepychankom i agresji musiała niejednokrotnie towarzyszyć interwencja policji. Supreme to już nie marka, to religia.

A tak wygląda sprawca całego zamieszania:

Czy nowe Yeezy Runner są inspirowane starym modelem adidasa?

Można było się spodziewać, że po oficjalnym zaprezentowaniu przez Kanyego i adidasa nowego modelu Yeezy Runner, który ewidentnie nawiązuje do estetyki retro, posypią się komentarze porównujące go do rozmaitych modeli vintage. Według niektórych, nowy projekt Westa do złudzenia przypomina model Nike Air Monarch, jeszcze inni sądzą, że jest inspirowany sneakersami adidas Temper Run. Do innych wniosków doszli redaktorzy portalu High Snobiety, którzy analizując podbicie i wyściółkę buta porównali go z pochodzącym lat 90. modelem adidas EQT Solution (na zdjęciu poniżej).

Nowe Yeezy ewidentnie bardziej nawiązują do estetyki sneakersów z lat 90. niż technologii boost stosowanej w wcześniejszych projektach Westa. Czy raper tworząc je inspirował się jednak konkretnym modelem? Tego nie wiemy, mimo że minimalne podobieństwo do EQT Solution faktycznie jest zauważalne.

Modelka w hijabie, Carine Roitfeld, Paris Jackson i inni na okładkach nowego „CR Fashion Book”

Nowe numery „CR Fashion Book” są zawsze jednymi z najbardziej wyczekiwanych w sezonie, jednak tym razem mówi o nich jeszcze więcej osób. Wszystko za sprawą bohaterek okładek najnowszego, dziesiątego już wydania magazynu założonego przez była naczelną francuskiego „Vogue’a”, Carine Roitfeld. Z fantastycznych rozkładówek spoglądają na nas nie tylko siostry Hadid i Lara Stone, ale także sama założycielka oraz Paris Jackson i robiąca furorę modelka w hijabie – Halima Adem, z którą wywiad przeprowadziła sama Iman.

LVMH ogłosiło skróconą listę półfinalistów konkursu dla młodych projektantów 

Konkurs LVMH Prize for  Young Fashion Designers cieszy się coraz większym zainteresowaniem, o czym może świadczyć chociażby rekordowa liczba 1200 zgłoszeń, jakie młodzi projektanci nadesłali w tym roku. Komisja prestiżowego konkursu, który w zeszłych latach wygrywali Grace Wales Bonner, Jacquemus (nagroda specjalna) czy Marques Almeida, ogłosiła właśnie skróconą listę finalistów, którzy w tym roku powalczą o nagrodę w wysokości 300 tysięcy euro i 12-miesięcznego mentoringu ze strony zaangażowanych w inicjatywę ekspertów. Wśród 21 szczęśliwców znaleźli się m.in. Molly Goddard, marka Ambush, Cecile Bahnsen i Nabil El-Ayal. Jeśli nazwiska te w większości nic wam jeszcze nie mówią, radzimy jak najszybciej nadrobić zaległości, bo już niedługo może być o nich bardzo głośno. Wyniki konkursu LVMH poznamy 16. czerwca.

(fot. bof, mat. prasowe LVMH)

Sesja tygodnia: Taylor Hill w „Pop Magazine” wiosna-lato 2017 (fot. Charlotte Wales)

Stylizacja tygodnia: Brooklyn Beckham w płaszczu Burberry na rozdaniu BRIT Awards

 

ZobaczSchowaj komentarze

Ubierz się jak z pokazu Balenciaga wiosna-lato 2017!

Spółka Kering, czyli właściciel Balenciagi ma ostatnio sporo powodów do zadowolenia, a ten, który doradził jej szefom, aby w miejsce Alexandra Wanga zatrudnili Demnę Gvasalię, może czuć się odpowiedzialny za decyzję, która była istnym strzałem w dziesiątkę. O kolekcjach Gruzina mówią wszyscy, chodzą w nich absolutnie wszystkie liczące się w branży postaci, biją się o nie także styliści z najpoczytniejszych magazynów. Wszystko co ich dotyczy, jest „naj” – także ceny, dla przeciętnego fana mody niestety nie do przejścia. Od czego mamy jednak sieciówki? Zobaczcie, jak dzięki ubraniom i dodatkom z oferty popularnych marek odtworzyć look Balenciagi prosto z wybiegu!

Oglądając w październiku wiosenno-letni pokaz Balenciagi wiedzieliśmy, że praktycznie wszystko, co zostało pokazane na wybiegu za kilka miesięcy stanie się murowanym hitem. Nie pomyliliśmy się – kolekcja francuskiej marki stworzona przez Demnę Gvasalię już teraz ma na swoim koncie najwięcej okładek i publikacji w najważniejszych tytułach, biją się o nią styliści, a fashionistki masowo wykupują ze stacjonarnych butików i internetowych dystrybutorów. Legginsy ze spandexu, przeskalowane trencze, bluzki w stylu lat 80 i duże retro kolczyki to absolutne hity tej wiosny, które w swojej szafie z pewnością będzie chciała mieć posiadać każda szanująca się miłośniczka mody. Doskonale zdały sobie z tego sprawę sieciówki, które kolekcję francuskiego domu mody przeanalizowały chyba szczególnie przygotowując swoje projekty na wiosnę. W ich ofertach znajdziecie obecnie naprawdę sporo ubrań i dodatków mniej lub bardziej inspirowanych Balenciagą (niektóre wyglądają niemal identycznie), dlatego nie zwlekajcie i już teraz niskim kosztem stwórzcie swój własny i najmodniejszy w tym sezonie look!

Przeczytaj także

Wariacja na temat przeszłości w kolekcji Balenciaga jesień-zima 2017

Oryginalna kampania Balenciaga wiosna-lato 2017


Zakupy

MANGO

PŁASZCZ
449,90 zł

MANGO

BUTY
349,90 zł

ZARA

SUKIENKA
199 zł

ASOS

PASEK
ok. 70 zł

TOPSHOP

BLUZKA
ok. 450 zł

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 1000 zł

TOPSHOP

BLUZKA
ok. 360 zł

H&M

PŁASZCZ
399 zł

ZARA

BODY
79,90 zł

ZARA

LEGGINSY
69,90 zł

BOOHOO

KOZAKI
OK. 90 ZŁ

MANGO

KOLCZYKI
45,90 ZŁ

MANGO

BLUZKA
339 ZŁ

MANGO

BLUZKA
139 ZŁ

STYLENANDA

PASEK
OK. 88 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

Kochamy ten look: Olivia Kijo

ALL SAINTS

KURTKA
ok. 1500 zł

ZARA

KURTKA
299,90 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zł

ASOS

BUTY
ok. 125 zl

MANGO

SPODNIE
119,90 zł

MANGO

SPODNIE
229,90zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.