Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 13-19.03.2017

Nie kończą się roszady na stanowiskach dyrektorów kreatywnych największych marek – jedni od zaraz będą mogli cieszyć się nowym rozdziałem w swojej zawodowej karierze, inni muszą szukać nowej pracy. Miniony tydzień przyniósł też rewolucyjne zmiany w najbardziej prestiżowych prasowych tytułach i wieści, które pokazują, że nowe pokolenie gwiazd ewidentnie nie ma zamiaru ograniczać się wyłącznie do jednej formy artystycznego wyrazu.

Już jest pierwszy numer „Vogue Italia” pod rządami nowego redaktora naczelnego

14. marca wszedł do sprzedaży kwietniowy numer włoskiego „Vogue’a” – pierwszy pod rządami Emanuele Farnetiego, który objął stanowisko redaktora naczelnego po zmarłej w grudniu France Sozzani. Farneti w liście redaktorskim składa hołd legendarnej postaci i jednocześnie zaskakuje formą okładki – zdjęcia autorstwa Stevena Meisela sprawiają wrażenie żywcem wyjętych z platformy e-commerce’owej, a modelka ma na sobie ubrania z kolekcji Giorgio Armaniego i Alexandra Wanga x adidas (koncept ten jest zresztą rozwinięty także w środku, na 34 (!) stronach). To bardzo nietypowy, ale jednocześnie ciekawy zabieg, który wprowadza spory powiew świeżości na rynku magazynów luksusowych. Jesteśmy na tak!

Selena Gomez wylądowała na okładce amerykańskiego „Vogue’a”

Skoro już o okładkach mowa – z rozkładówki amerykańskiej edycji magazynu patrzy na nas w tym miesiącu Selena Gomez, którą sfotografował duet Mert & Marcus. Sami nie wiemy, czy 24-letnia Gomez faktycznie jest „vogue” , z drugiej strony jednak Anna Wintour od lat konsekwentnie otwiera prestiżowe wrota magazynu na różnorodne postaci ze świata show biznesu (czyt. Kim Kardashian). Sesji zdjęciowej wokalistki towarzyszy także spory artykuł, w którym zdradza kulisy swojej depresji i odwyku. Co by jednak nie mówić – wygląda obłędnie!

Rihanna zagra w filmie razem z (boskim) Adamem Driverem

Wszystko wskazuje na to, że 2017 i 2018 rok będą tymi, w których Rihanna zamiast na muzyce skupi się na modzie i filmie. Za rok na ekrany kin wejdzie bowiem film „Ocean’s 8”, w którym zagrała obok Sandry Bullock i Cate Blanchett, ostatnio wystąpiła także gościnnie w serialu „Bates Motel”. To jednak nie wszystko. Barbadoska dostała właśnie angaż w nowym, muzycznym dramacie „Annette”, w którym towarzyszyć będzie jej znany z serialu „Dziewczyny”, Adam Driver. Czekamy!

Dyrektor kreatywny Jil Sander odchodzi ze stanowiska

Pomimo tego, że świat mody żył w ostatnich kilku dniach przejściem Clare Waight Keller do Givenchy, francuska marka nie jest jedyną, którą czekają w najbliższym czasie spore zmiany. Po trzech latach ze stanowiska dyrektora kreatywnego Jil Sander postanowił odejść Rodolfo Paglialunga. Marka poinformowała o tym w specjalnym oświadczeniu, potwierdzając jedynie krążące od kilku miesięcy plotki. Jeśli reszta spekulacji także się potwierdzi, nowymi dyrektorami kreatywnymi mają szansę zostać Lucie i Luke Meier. Szkoda, bo naprawdę byłyśmy fankami ostatnich kilku kolekcji Jil Sander.

Off-White pokaże swoją męską kolekcję na Pitti Uomo

Virgil Abloh z Off-White to kolejny po Jonathanie Andersonie projektant, który pokaże gościnnie swoją kolekcję na czerwcowej edycji florenckich targów Pitti Uomo. To tylko po raz kolejny potwierdza zacieranie granic pomiędzy tradycyjnie rozumianą „elegancją”, a street wearem, który w wersji luksusowej reprezentuje właśnie marka Abloh. Jak mówi sam projektant: „Jestem zaszczycony, że Pitti doceniło pracę, jaką wykonałem w Paryżu i zdecydowało się dać mi platformę do zaprezentowania mojej twórczości. To także możliwość wykorzystania tradycyjnej platformy i zaoferowania nowego spojrzenia na klasyczne rozumienie mody”.

Amerykański „Vogue” zachwyca się Cleo Ćwiek

Internetowa wersja amerykańskiego „Vogue’a” w zeszłym tygodniu sporo miejsca poświęciła polskiej modzie. Najpierw Magda Butrym znalazła się w zestawieniu 10 projektantów z Europy Wschodniej, których trzeba obserwować w 2017 roku, teraz, w jednym z ostatnich materiałów, dziennikarze zachwycają się podopieczną agencji Model PLUS, Cleo Ćwiek. Materiałowi towarzyszy także krótka rozmowa z modelką, w której ta opowiada m.in. o łączeniu pracy modelki ze studiowaniem psychologii i momencie, w którym zdecydowała się ogolić głowę. Super!

 

Sesja tygodnia: Amber Valetta w „Vogue Ukraine” (fot. Chris Colls)

Stylizacja tygodnia: Victoria Beckham w Nowym Jorku

ZobaczSchowaj komentarze

Victoria Beckham pozywa pizzerię za nazwanie ją anorektyczką

Niezbyt zabawne żarty dotyczące chudości Victorii Beckham krążą po sieci od lat. Tym razem jednak ktoś postanowił zarobić na jej wizerunku, dodatkowo publicznie głosząc, że projektantka jest anorektyczką. To spowodowało, że Vics postanowiła rozwiązać sprawę w sądzie.

Beckham musi mieć naprawdę anielską cierpliwość, by znosić ciągłe plotki o wiecznym kryzysie małżeńskim (żadna póki co nie okazała się prawdą), jej braku jakiegokolwiek talentu (kolejne kolekcje tego nie potwierdzają) oraz w końcu o problemach zdrowotnych, także tych związanych  wagą. Victoria zwykle ignoruje je, lecz tym razem najwyraźniej czara goryczy się przelała. Poszło o poniższą reklamę.

Jeden z brytyjskich lokali właśnie w ten sposób zachęcał do swojej pizzy, której ciasto ma zaledwie 2 milimetry. I tu pojawił się wysublimowany żarcik skojarzeniowy, że jest tak cienkie, jak Posh Spice. Dodatkowo jej nazwisko znalazło się na grafice obok tytułu „Anorexia Fashion Icon”. Niezbyt to smaczne (o ironio!), a jak twierdzą przedstawiciele projektantki, również nielegalne.

– Trywializowanie zaburzeń żywienia jest wysoce niewłaściwe, a łączenie ich z moją mocodawczynią godzi w jej dobre imię i reputację. Sprawę oddajemy do sądu – wyjaśnił w specjalnym oświadczeniu rzecznik Victorii.

Wygląda więc na to, że brytyjska projektantka nie odpuści i zamierza walczyć w sądzie o swoje dobre imię i oficjalny zakaz łączenia jej z zaburzeniami odżywiania. Myślicie, że wygra?

ZobaczSchowaj komentarze

Produkty, które wniosą waszą kąpiel na zupełnie inny poziom

Fresh & natural

Relaksująca sól do kąpieli
59,90 zł

W7

Czarna gąbka do kąpieli
13,98 zł

Dr Irena Eris

Wygładzający Peeling do Ciała z Alabastrem
79 zł

Origins

Krem do kąpieli z imbirem
139 zł

Farmona

Olejek do kąpieli Energia Pomarańczy
20 zł

SEPHORA COLLECTION Winter Wonderland

14 kapsułek z nawilżającym kremem
59 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.