Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 13-19.03.2017

Nie kończą się roszady na stanowiskach dyrektorów kreatywnych największych marek – jedni od zaraz będą mogli cieszyć się nowym rozdziałem w swojej zawodowej karierze, inni muszą szukać nowej pracy. Miniony tydzień przyniósł też rewolucyjne zmiany w najbardziej prestiżowych prasowych tytułach i wieści, które pokazują, że nowe pokolenie gwiazd ewidentnie nie ma zamiaru ograniczać się wyłącznie do jednej formy artystycznego wyrazu.

Już jest pierwszy numer „Vogue Italia” pod rządami nowego redaktora naczelnego

14. marca wszedł do sprzedaży kwietniowy numer włoskiego „Vogue’a” – pierwszy pod rządami Emanuele Farnetiego, który objął stanowisko redaktora naczelnego po zmarłej w grudniu France Sozzani. Farneti w liście redaktorskim składa hołd legendarnej postaci i jednocześnie zaskakuje formą okładki – zdjęcia autorstwa Stevena Meisela sprawiają wrażenie żywcem wyjętych z platformy e-commerce’owej, a modelka ma na sobie ubrania z kolekcji Giorgio Armaniego i Alexandra Wanga x adidas (koncept ten jest zresztą rozwinięty także w środku, na 34 (!) stronach). To bardzo nietypowy, ale jednocześnie ciekawy zabieg, który wprowadza spory powiew świeżości na rynku magazynów luksusowych. Jesteśmy na tak!

Selena Gomez wylądowała na okładce amerykańskiego „Vogue’a”

Skoro już o okładkach mowa – z rozkładówki amerykańskiej edycji magazynu patrzy na nas w tym miesiącu Selena Gomez, którą sfotografował duet Mert & Marcus. Sami nie wiemy, czy 24-letnia Gomez faktycznie jest „vogue” , z drugiej strony jednak Anna Wintour od lat konsekwentnie otwiera prestiżowe wrota magazynu na różnorodne postaci ze świata show biznesu (czyt. Kim Kardashian). Sesji zdjęciowej wokalistki towarzyszy także spory artykuł, w którym zdradza kulisy swojej depresji i odwyku. Co by jednak nie mówić – wygląda obłędnie!

Rihanna zagra w filmie razem z (boskim) Adamem Driverem

Wszystko wskazuje na to, że 2017 i 2018 rok będą tymi, w których Rihanna zamiast na muzyce skupi się na modzie i filmie. Za rok na ekrany kin wejdzie bowiem film „Ocean’s 8”, w którym zagrała obok Sandry Bullock i Cate Blanchett, ostatnio wystąpiła także gościnnie w serialu „Bates Motel”. To jednak nie wszystko. Barbadoska dostała właśnie angaż w nowym, muzycznym dramacie „Annette”, w którym towarzyszyć będzie jej znany z serialu „Dziewczyny”, Adam Driver. Czekamy!

Dyrektor kreatywny Jil Sander odchodzi ze stanowiska

Pomimo tego, że świat mody żył w ostatnich kilku dniach przejściem Clare Waight Keller do Givenchy, francuska marka nie jest jedyną, którą czekają w najbliższym czasie spore zmiany. Po trzech latach ze stanowiska dyrektora kreatywnego Jil Sander postanowił odejść Rodolfo Paglialunga. Marka poinformowała o tym w specjalnym oświadczeniu, potwierdzając jedynie krążące od kilku miesięcy plotki. Jeśli reszta spekulacji także się potwierdzi, nowymi dyrektorami kreatywnymi mają szansę zostać Lucie i Luke Meier. Szkoda, bo naprawdę byłyśmy fankami ostatnich kilku kolekcji Jil Sander.

Off-White pokaże swoją męską kolekcję na Pitti Uomo

Virgil Abloh z Off-White to kolejny po Jonathanie Andersonie projektant, który pokaże gościnnie swoją kolekcję na czerwcowej edycji florenckich targów Pitti Uomo. To tylko po raz kolejny potwierdza zacieranie granic pomiędzy tradycyjnie rozumianą „elegancją”, a street wearem, który w wersji luksusowej reprezentuje właśnie marka Abloh. Jak mówi sam projektant: „Jestem zaszczycony, że Pitti doceniło pracę, jaką wykonałem w Paryżu i zdecydowało się dać mi platformę do zaprezentowania mojej twórczości. To także możliwość wykorzystania tradycyjnej platformy i zaoferowania nowego spojrzenia na klasyczne rozumienie mody”.

Amerykański „Vogue” zachwyca się Cleo Ćwiek

Internetowa wersja amerykańskiego „Vogue’a” w zeszłym tygodniu sporo miejsca poświęciła polskiej modzie. Najpierw Magda Butrym znalazła się w zestawieniu 10 projektantów z Europy Wschodniej, których trzeba obserwować w 2017 roku, teraz, w jednym z ostatnich materiałów, dziennikarze zachwycają się podopieczną agencji Model PLUS, Cleo Ćwiek. Materiałowi towarzyszy także krótka rozmowa z modelką, w której ta opowiada m.in. o łączeniu pracy modelki ze studiowaniem psychologii i momencie, w którym zdecydowała się ogolić głowę. Super!

 

Sesja tygodnia: Amber Valetta w „Vogue Ukraine” (fot. Chris Colls)

Stylizacja tygodnia: Victoria Beckham w Nowym Jorku

ZobaczSchowaj komentarze

„Nie czytam Vogue’a od dawna, a zwolnienie mnie po 36 latach zajęło im 3 minuty” – była szefowa działu mody „Vogue UK” nie pozostawia na nim suchej nitki

Lucinda Chambers przez ponad 35 lat kierowała działem mody brytyjskiej edycji „Vogue’a” pisząc świetne, analityczne artykuły i stylizując najważniejsze okładki (w tym także tę bezprecedensową, z udziałem księżnej Cambridge). Wiadomość o tym, że jej kariera w magazynie dobiegła końca, była więc dla branży niemałym zaskoczeniem, które jednak absolutnie nie może równać się z szokiem, w jaki Chambers wprawiła świat mody udzielając ostatnio wywiadu. Uprzedzamy: jest ostro i bez sentymentów!

Wiedzieliśmy, że branża mody jest bezlitosna, ale że aż tak? Wywiad, a właściwie esej Lucindy Chambers, który spowodował wrzenie w światowych mediach pokazuje niezwykle mroczną stronę modowego świata, w którym najlepszych i najbardziej doświadczonych dziennikarzy zwalnia się w… 3 minuty, a jedynym kryterium branym pod uwagę przy zatrudnianiu nowych osób jest ich „oryginalny i przykuwający uwagę styl”. Była szefowa działu mody „Vogue UK” zdradza, że wbrew temu, co myślała zapewne większość osób, nie odeszła z tytułu dobrowolnie, a, delikatnie mówiąc, podziękowano jej za współpracę – z dnia na dzień i nie informując nawet o tym jej najbliższych współpracowników ani nawet działu HR. Dla jasności, decyzję o wyrzuceniu Chambers podjął nowy redaktor naczelny, Edward Enninful, który objął stery magazynu po odejściu Alexandry Schulman.

Edward Enninful – nowy redaktor naczelny Vogue UK

Swoista „bomba”, jaką zrzuciła Chambers, to jednak tak naprawdę tylko początek tego, co ma do powiedzenia na temat Vogue’a i branży mody w ogóle. Brytyjka nie tylko potwierdza bowiem, że świat mody, jeśli się do niego zbliżysz, z łatwością „przeżuje cię i wypluje”, ale zwraca przede wszystkim uwagę na to, kto tak naprawdę kształtuje kontent modowych magazynów i dlaczego nie ma w nich już miejsca na jakikolwiek prestiż ani tym bardziej opiniotwórczość. Aby nie być gołosłowną, przywołuje w tym kontekście także sesje swojego autorstwa, które zlecało jej szefostwo. Szczególnie dostało się czerwcowej okładce z Alexą Chung, która pozuje w okropnej, jak mówi Chambers, bluzce Michela Korsa, którą kazano jej wykorzystać tylko dlatego, że jest on jednym z najlepiej płacących magazynowi reklamodawców. Jednocześnie nie ukrywa, że ma w swoim portfolio wiele okładek, z których jest niezwykle dumna.

Rzucając światło na ogromną rolę reklamodawców, dziennikarka zdradziła także, że nie czytała „Vogue’a” od lat: „Nigdy nie pociągało mnie życie w stylu proponowanym przez ideę magazynu. Ubrania, które pokazujemy są dla większości ludzi bez znaczenia – są absurdalnie drogie, jak więc mają się z nimi utożsamić? Wielka szkoda, że magazyny modowe straciły cały autorytet, jakimi mogły się kiedyś pochwalić. Zatrzymały się jedynie na byciu „użytecznym” – dlaczego by jednak nie być jednocześnie użytecznym i aspirującym? To jest właśnie magazyn, jaki chciałabym czytać”.

Coś, co zapewne dla wielu będzie „wynurzeniami” sfrustrowanej i zwolnionej z pracy 60-letniej redaktorki, dla nas jest raczej szczerym głosem kogoś, kto przez wiele lat, z wielu zrozumiałych powodów, nierzadko musiał grać tak, jak zagrali mu inni: czy to przełożeni, czy reklamodawcy. Kogoś, kto paradoksalnie dzięki swojemu skandalicznemu zwolnieniu może wreszcie głośno i wyraźnie powiedzieć, co myśli o świecie, którego był i prawdopodobnie już nie chce być częścią. Czy jednak osoby odpowiedzialne za obecny kształt modowych magazynów go posłuchają? Powinny.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienna lista zakupów: 15 ubrań i dodatków, których będziesz potrzebować w nowym sezonie

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
ok. 2400 zł

SIMPLE

PŁASZCZ
1299 zł

BERSHKA

PASEK
49,90 zł

ZARA

BLUZKA
239 zł

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
599 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.