Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 09-15.01.2017

Rozdanie Złotych Globów, trwające tygodnie mody męskiej, zatrzęsienie wiosennych kampanii, lookbooków i niespodziewane związki. W tym tygodniu działo się naprawdę sporo, więc to całkiem zrozumiałe, jeśli macie wrażenie, że pewne informacje mogły umknąć waszej uwadze. Aby jednak wasza wiedza była niezmiennie na imponującym poziomie, przedstawiamy nasze cotygodniowe podsumowanie najważniejszych informacji z branży mody i popkultury.

Złote Globy 2017 rozdane

Jedne z największych nagród przemysłu filmowego powędrowały już do aktorów  i reżyserów, którzy najbardziej przyciągnęli w tym roku uwagę Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej. Najwięcej statuetek powędrowało do musicalu „La La Land” – galę z nagrodą opuścili także odtwórcy głównych ról, czyli Ryan Gosling i Emma Stone. Jednym z najgłośniejszych momentów imprezy było jednak niewątpliwie przemówienie uhonorowanej nagrodą za całokształt twórczości Meryl Streep. Aktorka nie szczędziła słów krytyki Donaldowi Trumpowi, a reszta zaproszonych oczywiście zareagowała na jej komentarz owacją na stojąco.

Gosha Rubchinskiy współpracuje z Adidas Football

Wszyscy czekaliśmy na pokaz Rubchinskiyego w Kaliningradzie, ale nawet przez myśl nam nie przeszło, że kolekcja jaką zobaczymy będzie wynikiem współpracy z niemieckim gigantem odzieżowym. To, że będzie hitem, obstawiamy w ciemno. Wiem też już jednak, że nie będzie jednorazowym projektem – potrwa aż do 2018 roku, a zwieńczy ją specjalna kolekcja zaprojektowana w nawiązaniu do piłkarskich Mistrzostw Świata, które za rok odbędą się w Rosji.

Więcej o tej współpracy przeczytacie TUTAJ

Jil Sander zatrudni byłą projektantkę Diora?

Lucie Meier wraz z Sergem Ruffieux objęła kreatywne stery Diora po tym, jak ze stanowiska zdecydował się odejść Raf Simons. I mimo że ich kolekcjom często zarzucano brak „polotu” i nie zyskały one świetnych recenzji, nikt tej zdolnej dwójce absolutnie nie śmiał odmówić talentu. Jak podaje portal WWD, chęć zatrudnienia Lucie Meier wyraził ostatnio dom mody Jil Sander, który nie znalazł jeszcze zastępstwa dla Rodolfa Paglialunga. Meier nie pełniłaby jednak funkcji samodzielnie – partnerować miałby jej bowiem nie kto inny, jak mąż Luke Meier, który d tej pory zajmował się prowadzeniem męskiej marki streetwearowej OAMC. Czyżby oznaczało to, że Jil Sander chce skręcić z minimalizmu w stronę „ulicy”?

Jil Sander wiosna-lato 2017

The Weeknd i Selena Gomez są parą?!

Jeśli ten news okaże się prawdą, możemy być świadkami największego showbiznesowego mezeliansu 2017 roku. Selena i Abel (bo tak brzmi prawdziwe imię wokalisty) zostali przyłapani przez paparazzi kiedy całowali się… za śmietnikiem obok jednej z restauracji w Los Angeles. Problem jednak w tym, że a) The Weeknd ledwo co w listopadzie rozstał się z Bellą Hadid, b) Selena to jedna z najlepszych przyjaciółek Belli, z którą połączyła ją wspólna znajomość z Taylor Swift. Młodsza siostra Gigi chyba ciężko znosi sytuację, ponieważ przestała obserwować Gomez na Instagramie, a na relacjach w social media widzimy jak spędza czas na zakrapianych alkoholem imprezach. Szczerze? Wcale jej się nie dziwimy.

Szykują się dwie kolaboracje Supreme…

z których jedna została już potwierdzona, a druga jest na razie tzw. „wyciekiem”. Pierwsza z nich to kolaboracja z Nike, w wyniku której odświeżony zostanie kultowy model sneakersów z lat 90. – Air More Umptempo. Nowa wersja buta nazywać miałaby się „Suptempo”, a napis AIR zastąpiony byłby słowem SUP. Druga, która póki co jest w sferze domysłów (i marzeń) dotyczyć miałaby kolekcji wiosna-lato 2017 i zawierać elementy twórczości Terry’ego Richardsona i… Vincenta van Gogha. Czekamy na potwierdzenie tych doniesień.

Nike zapowiedział właśnie dwie, fantastyczne kolaboracje

Adidas ma Kanyego Westa i, od niedawna, Goshę Rubchinskiyego, a jego największy konkurent, czyli Nike, ewidentnie nie chce pozostawać w tyle. W tym tygodniu sportowy gigant ogłosił swoje dwie kolejne współprace – z wokalistką i tancerką FKA Twigs, oraz marką Comme des Garcons, która stworzy nową wersję kultowego modelu „Dunk High”, który reklamowany będzie przez młodego rapera z Atlanty – Lil Yachty’ego.

Louis Vuitton pokaże kolekcję Cruise w Japonii

Największe marki uwielbiają podróżować ze swoimi kolekcjami Cruise w najbardziej odległe zakątki świata. Chanel było już na Kubie i w Rzymie, Saint Laurent w Los Angeles, a Louis Vuitton, odkąd jego stery objął Nicolas Ghesquière, zawitał już do Monako, Palm Springs i Rio de Janeiro. Już niedługo do tej imponującej kolekcji, francuska marka dołoży kolejną lokalizację – w tym tygodniu ogłoszono bowiem, że kolejną kolekcję Cruise Ghesquière pokaże 14. maja w Japonii. Bardziej szczegółowa lokalizacja pokazu nie jest na razie znana, ale i tak zapowiada się on ekscytująco!

finał pokazu Cruise w Rio de Janeiro

Sesja tygodnia: Vivien Solari w „Vogue UK” luty 2017

Stylizacja tygodnia: Sienna Miller w spodniach z wysoką talię

ZobaczSchowaj komentarze

Virgil Abloh nowym dyrektorem kreatywny męskiej linii Louis Vuittona

Założyciel marki Off-White został dyrektorem artystycznym męskiej linii francuskiego domu mody. I tym samym zastąpił Kima Johnsa, który pożegnał się w styczniu tego roku z marką. To epokowa zmiana, bo za starami staje czarnoskóry projektant. Z wykształcenia architekt i inżynier, z zamiłowania DJ. Co czeka markę? Na pewno szereg zmian.

Louis Vuitton od poniedziałku ma nowego dyrektora artystycznego męskiej linii. Został nim 38 – letni, czarnoskóry architekt, przyjaciel Kenyego Westa, król mediów społecznościowych, ale także DJ (który ostatnio zagrał już tak dużo koncertów w Art Basel w Miami, że sam „stracił rachubę”) i założyciel streetwearowej marka Off-White – Vergil Abloh. Choć z wykształcenia jest inżynierem i nie ukończył prestiżowych szkoły projektowania ubioru (nie licząc stażu w Fendi) tak jak jego poprzednik Kim Jones, to i tak udowodnił, wszystkim, którzy w niego nie wierzyli, że można zrobić karierę i osiągnąć spektakularny sukces. 

Abloh jest nie tylko pierwszym amerykańskim dyrektorem kreatywnym Louisa Vuittona, ale jednym z trzech czarnoskórych projektantów, których luksusowy koncern LVMH postawił za sterami swoich największych marek. Pierwszym był Ozwald Boateng, który kierował męską odsłoną Givenchy od 2003 do 2007, kolejny to Oliver Rousteing – dyrektor kreatywny Balmain, a trzecim jest Virgil Abloh. Ten rok będzie należał do czarnoskórego projektanta. Jeszcze za nim został dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louisa Vuittona, został nominowany do prestiżowej nagrody CFDA, w dwóch kategoriach dla projektanta mody damskiej i męskiej. 

Abloh jest jednym z tych twórców, którzy postanowili sprostać oczekiwaniom młodego pokolenia, ale też tym, który sprawił, że streetwear stał się luksusowy i supermodny. Udowodnił to powołując w  2013 roku brand – Off-White, który niemal od razu stał się jednym z najbardziej pożądanych. Ubrania i dodatki z logo marki nie tylko trafiły do Colette czy Barneys, ale chętnie pokazywały się w nich gwiazdy m.in: Jay-Z, Beyoncé i Rihanna. Abloh wielokrotnie podkreślał, że jest częścią nowej fali, czyli pomimo, że sam ma 38 lat, myśli jak jego młodzi klienci.  Identyfikacja z młodymi pokoleniem, jak sam często powtarza,  jest jednym z jego głównych priorytetów: „Zawsze staram się udowodnić mojej 17-letniej jaźni, że mogę robić rzeczy, o których myślałem, że nie są możliwe”. W sposób niezwykle umiejętny obserwuje zmieny zachodzące w kulturze młodych i potrafi to przekuć w sukces finansowy. Takie działania nie mogły zostać niezauważone przez wielki koncern mody, jakim jest LVMH.

Teraz Abloh planuje przenieść się z całą rodzinę do Paryża, ograniczyć występy jako Dj, ale nadal zamierza kontynuować współpracę z Kanye Westem (z którym przyjaźni się i współpracuje), a także rozwijać markę Off-White. 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Majówka 2018: Domowe SPA - pomoże zregenerować ciało i poprawi nastrój

Jo Malone London

Świeca zapachowa
259 zł

Ministerstwo Dobrego Mydła

Odżywczy peeling cukrowy
38 zł

Erborian

Maseczka do ust
89 zł

Dr. Jart+

Maseczka ujędrniająca
43 zł

Peggy Sage

Rękawica do kąpieli
35 zł

Ministerstwo dobrego mydła

Musująca kula do kąpieli
5,50 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.