Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 06-12.03.2017

Tygodnie mody jesień-zima 2017 za nami, pora więc w stu procentach poświęcić się temu co działo i dzieje się poza wybiegami. Minione dni upłynęły pod znakiem nowości i ogłoszeń od sportowych gigantów, kolejnych ciąż, których będziemy wyczekiwać w następnych kilku miesiącach, oraz wieści z segmentu marek luksusowych. Nadążacie? Nie musicie – robimy to za was.

Big Sean  nowym kreatywnym ambasadorem Pumy

Puma nie ustaje w walce z Nike i adidasem nawiązując długofalowe współprace z kolejnymi gwiazdami. Po Rihannie i The Weeknd przyszła pora na Big Seana, który został właśnie mianowany globalnym ambasadorem sportowej marki. Co ten tytuł oznacza w praktyce? Przede wszystkim raper zaprojektuje dla Pumy kolekcję na wiosnę 2018, jednak zanim to nastąpi, weźmie udział w globalnych kampaniach promujących linie Suede i Clyde. Jak powiedział Adam Petrick – Globalny Brand Manager Pumy – „(…)talent Big Seana wychodzi daleko poza muzykę. Jego pasja do kreatywności i indywidualizmu jest niezwykle silna. Rozpoczęliśmy już wspólny proces projektowania i jesteśmy niezwykle ciekawi efektów połączenia jego wyjątkowego stylu i sportowego dziedzictwa Pumy”. Czekamy na pierwsze efekty!

„Czarna wystawa” poświęcona Cristobalowi Balenciadze już w Paryżu

Kultowy dom mody w tym roku obchodzi setną rocznicę swojego istnienia, z tej okazji, muzea na całym świecie organizują retrospektywy prac genialnego Cristobala Balenciagi. Oprócz wyczekiwanej przez wszystkich ogromnej wystawy, którą już w maju otworzy londyńskie Victoria&Albert Museum, projektanta uhonorować postanowiło także Musée Bourdelle w Paryżu podchodząc jednak do tematu nieco inaczej. Wystawa zorganizowana przez muzeum (i będąca jednocześnie jedną z trzech zaplanowanych wystaw poświęconych hiszpańskiej modzie) weźmie pod lupę wyłącznie czarne projekty Cristobala. Łącznie 70 modeli ubrań i dodatków zdobionych kokardami, frędzlami i cekinami pochodzić będzie z okresu od 1938 do 1968, czyli roku, w którym Balenciaga zamknął swój dom mody. Dlaczego akurat czarny? Musée Bourdelle to muzeum rzeźby, dlatego mając do dyspozycji projekty Balenciagi (z których wiele należy do stałych zasobów Palais Galliera) postanowiło wybrać te, na których najlepiej widać mistrzostwo konstrukcji i formy. Wystawa potrwa do 16. lipca. Must-see!

Lucky Blue Smith zostanie ojcem!

Ma niespełna 19 lat, na koncie pasmo sukcesów w branży modelingu i już niedługo zostanie ojcem. Radosną nowinę Lucky Blue Smith przekazał swoim fanom za pośrednictwem Instagrama. Wybranką serca Smitha jest już od jakieś czasu 26-letnia Stormi Bree – aktorka, modelka i Miss Nastolatek USA z 2009 roku. To będzie śliczne dziecko!

LVMH szykuje potężną konkurencję dla Net-a-Porter?

Gdy zaczynają ze sobą rywalizować dwaj giganci, można być pewnym, że będzie gorąco. Podobno koncern LVMH jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć z multibrandową platformą sprzedażową, w której zgromadzi wszystkie 70 marek ze swojego portfolio (ale nie tylko, bo ma się znaleźć także miejsce dla innych). Jeśli doniesienia te się potwierdzą, może to być ogromny policzek dla Net-a-Porter, dotychczasowego lidera w dziedzinie modowego e-commerce’u. Przypomnijmy, że LVMH miał już przygodę ze sprzedażą internetową – w 2000 roku koncern ruszył z platformą eLuxury, która zakończyła jednak swój żywot w 2009 roku, kiedy to coraz więcej marek z jego portfolio powołało do życia własne sklepy internetowe.

Natacha Ramsay Levi mianowana nową dyrektor kreatywną Chloe

Francuska marka potwierdziła krążące od stycznia doniesienia i wiemy już na pewno, że to Natacha Ramsay Levi obejmie kreatywne kierownictwo w Chloe po odejściu Clare Waight Keller. (Była) prawa ręka Nicolasa Ghesquiere’a w Louis Vuitton stanowisko obejmie z dniem 3. kwietnia, a jej pierwszą kolekcją stworzoną dla domu mody będzie ta na sezon wiosna-lato 2018, która pokazana zostanie we wrześniu w Paryżu.

Wiemy, jak wyglądają Nike Air Force 1 powstałe we współpracy z OFF-White

Pierwsze zdjęcia modelu powstałego w wyniku współpracy Nike z marką OFF-White mogliśmy podziwiać w styczniu. Teraz przyszła pora na znacznie więcej, którymi chwalą się na Instagramie fanatycy sneakersowych premier. „Air Force 1” zaprojektowane przez Virgila Abloh – założyciela OFF White – wykonane zostały z czarnej, matowej skóry, mają metaliczną „łyżwę” i biały napis „Air” z boku podeszwy. Chcemy!

Sesja tygodnia: Iselin Steiro w „POP Magazine” (fot. Brianna Capozzi)

Stylizacja tygodnia: Bella Hadid na tygodniu mody w Paryżu

ZobaczSchowaj komentarze

Idą zmiany: LVMH i Kering oficjalnie rezygnują z modelek w rozmiarze „0”

O temacie wagi modelek, sposobie traktowania ich przez przedstawicieli największych marek, czy licznych w branży przypadkach anoreksji i depresji, które niejednokrotnie kończyły się tragicznie, można by napisać pokaźnych rozmiarów książkę. Czy nowy, oficjalny zakaz zatrudniania zbyt chudych modeli i modelek, pod którym podpisały się takie marki jak m.in. Gucci, Saint Laurent i Louis Vuitton przyniesie w tej kwestii oczekiwaną, pozytywną zmianę? Nadzieja jest spora, szczególnie, że pomysłodawcą i główną stroną porozumienia są dwa najpotężniejsze koncerny branży produktów luksusowych – LVMH oraz Kering.

Kering i LVMH, czyli właściciele takich domów mody jak Gucci, Balenciaga, Saint Laurent i Louis Vuitton ogłosili, że modelki w rozmiarze „0” będą od tej pory miały zakaz wstępu na ich wybiegi oraz nie będą zatrudniane do kampanii ani jakichkolwiek działań promocyjnych. To z pewnością ważny krok w kierunku unormowania zasad dotyczących wagi modelek oraz położenia kresu skandalicznym zachowaniom, jakich w stosunku do nich podejmowali się do tej pory pracodawcy – czy to magazyny, czy szefowie castingów i bookerzy. Wszyscy doskonale znamy przecież historie o molestowaniach seksualnych, zatrudnianiu dziewczyn poniżej 16 roku życia, narzucaniu obowiązku prowadzenia katorżniczej diety czy pozbawiania jakichkolwiek posiłków na planie. O licznych przypadkach zaburzeń odżywiania i depresji wśród modelek nawet nie wspomnimy. Wiele z nich kończyło się tragicznie, dlatego nowe regulacje, które proponują dwaj giganci branży produktów luksusowych pozwalają mieć nadzieję, że już niedługo możemy być świadkami niezwykle istotnej i satysfakcjonującej zmiany.

Jakie konkretnie wytyczne proponują LVMH i Kering? Najważniejsze dotyczą oczywiście wagi i rozmiaru modelek oraz modeli. Wstępu na wybieg oraz plan zdjęciowy nie będą miały dziewczyny w rozmiarze 32 oraz mężczyźni w rozmiarze 42 (to rozmiar mniejszy niż amerykańska męska XS-ka), oprócz tego, do dyspozycji wszystkich modelek ma być zawsze terapeuta lub psycholog. Kolejne istotne regulacje dotyczą modelek poniżej 16 oraz 18 roku życia. Te pierwsze także nie będą zatrudniane (chyba że do projektów, w których będą występować w roli dzieci, a nie dorosłych kobiet), te drugie nie będą mogły pracować w nocy (a konkretnie między 22 a 6), zostawać na planie sam na sam z fotografem lub osobą z produkcji, a do każdego występu zakładającego nawet połowiczną nagość, wymagana będzie pisemna zgoda ich prawnego opiekuna.

Jeśli wierzyć oświadczeniu prezesa Kering, François-Henri Pinault, jest duża szansa na to, że zmiany wejdą w życie już podczas zaplanowanego na wrzesień tygodnia mody w Paryżu, w którym swoje kolekcje pokazuje większość marek z portfolio tego koncernu oraz LVMH. Bijemy brawo tej inicjatywie i gorąco wierzymy, że w ślad za francuskimi spółkami podąży cała światowa branża mody.

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze palety cieni do powiek nie tylko na świąteczny prezent

Marc Jacobs Beauty

Style Eye-Con N°20
429 zł

Urban Decay

Paleta metalicznych cieni do powiek
249 zł

Becca

Eye Lights Palette Apres Ski Glow Collection
185 zł

Bobbi Brown

Caviar & Rubies Eye Shado
350 zł

Too Faced

Boss Lady Beauty Agenda
239 zł

Lancôme

La Palette d'Olympia
489 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.