Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 06-12.02.2017

Lada chwila branżowe wiadomości zostaną prawdopodobnie zdominowane przez doniesienia z fashion weeków jesień-zima 2017, ale nie oznacza to oczywiście, że świat mody zawiśnie w próżni.W tym tygodniu z wypiekami na twarzy czytaliśmy najgorętsze plotki dotyczące przyszłości naszych ulubionych marek, śledziliśmy zmiany personalne na stanowiskach dyrektorów kreatywnych i zachwycaliśmy się premierami nowych modeli ubrań i butów. Sprawdźcie, co jeszcze musicie wiedzieć o minionych siedmiu dniach!

Virgil Abloh przechodzi do Givenchy, a Riccardo Tisci do Versace?

Podejrzewamy, że branża mody jeszcze nie otrząsnęła się z faktu, że Tisci po dwunastu latach odchodzi z francuskiego domu mody, a tymczasem musimy radzić sobie z kolejnymi rewelacjami. Wszystko zaczęło się od artykułu zamieszczonego przez WWD. Według jego źródeł, kierownictwo Givenchy rozpoczęło już poszukiwania następcy Tisci, a najbardziej zaawansowane rozmowy prowadzi z Virgilem Abloh, czyli założycielem i dyrektorem kreatywnym marki Off-White. Dla niewtajemniczonych, Abloh to DJ, były dyrektor kreatywny Kanyego Westa, absolwent architektury i jedno z najgorętszych obecnie nazwisk na światowej mapie mody. Czy faktycznie już niedługo obejmie stery tego luksusowego domu mody? Byłaby to z pewnością nieoczekiwana decyzja.

Jeśli chodzi o Tisci, to podobno ogłoszenie jego przejścia do Versace jest tylko kwestią czasu, a on i włoska marka podpisali już nawet kontrakt. W tym przypadku pytanie nie brzmi jednak jak Tisci poradziłby sobie we Włoszech (o to jesteśmy spokojni), ale jakie miejsce w tej sytuacji widziałaby dla siebie Donatella. Pytań jest jak zwykle więcej niż odpowiedzi, dlatego cierpliwie czekamy na rozwój wydarzeń.

Aktualizacja: W sobotę wieczorem przedstawiciele Givenchy w odpowiedzi na pytania WWD oficjalnie zaprzeczyli, jakoby rozmawiali z Abloh na temat objęcia przez niego posady. Podobno, żadne spotkanie nie miało miejsca, a nazwisko nowego dyrektora kreatywnego marki mamy poznać już niedługo.

Kultowa bluza Gucci doczekała się różowej wersji

Chyba nie ma blogerki i fashionistki, która nie miałaby w szafie t-shirtu lub bluzy z logo Gucci. Pomimo wcale nie tak niskiej ceny, inspirowane stylem vintage projekty robią absolutną furorę, nic więc dziwnego, że włoska marka próbuje poszerzyć ich kolekcję o nowe warianty kolorystyczne. Na pierwszy ogień poszedł najmodniejszy w tym sezonie ciemny róż. Mimo że model na razie jest zarezerwowany dla rynku japońskiego, jesteśmy pewni, że to tylko kwestia czasu, aż pojawi się także w innych sklepach na całym świecie.

Powstaje kolejny film biograficzny o Alexandrze McQueenie

Tak jak (podobno) nieszczęścia chodzą parami, tak w przypadku biografii o Alexandrze McQueenie można powiedzieć, że szczęścia przychodzą w „trójkach”. Książkową wersję autorstwa Andrew Wilsona przeczytaliśmy w jeden wieczór i z niecierpliwością czekamy na film, który na ekranach kin ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Okazuje się jednak, że to nie jedyne projekty, jakie na warsztat wezmą życie i twórczość zmarłego tragicznie kreatora. Jak donosi Dazed&Confused, za kolejny film o McQueenie odpowiedzialny będzie Peter  Ettedgui – twórca dokumentu o Marlonie Brando „Listen to me, Marlon”, a produkcja skupi się na życiu i osobistych perypetiach McQueena, w tym pierwszych latach w zawodzie spędzonych w Savile Row. Czekamy!

LVMH kupiło Supreme za 500 milionów dolarów?

Wspólna kolekcja Louis Vuitton i Supreme była i jest na ustach absolutnie wszystkich, nic więc dziwnego, że znalazły się osoby, które z chęcią widziałyby dalszy (i szerszy) ciąg tej współpracy. W zeszłym tygodniu ptaszki zaczęły świergać (i to całkiem głośno!), że koncern LVMH – właściciel LV – kupił amerykańską marką za 500 milionów dolarów. Fanów takiego obrotu spraw było tyle samo, co sceptyków i już teraz możemy powiedzieć, że bardziej zadowoleni będą ci drudzy. LVMH oficjalnie zaprzeczyło już tym plotkom.

 

fot. Asia Typek

Daft Punk współpracuje z Off-White i Goshą Rubchinskiym

Kochamy takie newsy! Duet Daft Punk ogłosił kilka dni temu na Instgramie otwarcie swojego pop-up shopu, który znajdować się będzie przy Melrose Avenue w Los Angeles. I nie  byłoby w tym pewnie nic dziwnego (ani pewnie specjalnie ekscytującego), gdyby nie specjalnie zaprojektowana z tej okazji kolekcja t-shirtów. Zespół do współpracy nad nimi zaprosił marką Off-White i Goshę Rubchinskiyego. Ogień!

Sesja tygodnia: Rihanna jako Amelia Earhart w jubileuszowym numerze „Harper’s Bazaar” (fot. Mario Vivanco)

Stylizacja tygodnia: Victoria Beckham w Nowym Jorku

ZobaczSchowaj komentarze

Vetements wznawia debiutancką kolekcję specjalnie dla Style.com i rusza z nową stroną

Kolektyw Vetements założony i kierowany przez braci Demnę i Guruma Gvasalię to chyba największy branżowy fenomen ostatnich kilku lat. W ciągu zaledwie kilku sezonów (pierwsza kolekcja została zaprojektowana z myślą o sezonie jesień-zima 2014) marka urosła do rangi jednego z najpoważniejszych graczy, a jej ubrania robią absolutną furorę i sprzedają się w zawrotnym tempie. Dziś, w obliczu niepodważalnego sukcesu, Vetements spogląda w przeszłość i reaktywuje swoją debiutancką kolekcję specjalnie dla nowej odsłony portalu Style.com.

Vetements szturmem podbiło serca przedstawicieli branży mody i klientów, którzy gotowi są wydać bajońskie niekiedy sumy za ubrania czy akcesoria z metką francuskiej marki. Niewiele osób wie jednak, że bracia Demna i Gurum Gvasalia zaczynali kompletnie pozbawieni środków finansowych, a lookbook debiutanckiej kolekcji na jesień-zimę 2014 sfotografowali w… paryskim mieszkaniu Demny. Mieli jednak plan, który dodał im sporej dozy autentyzmu – chcieli przede wszystkim robić ubrania, jakie i oni, i ich przyjaciele sami pragnęliby nosić.

Od tego czasu minęły niewiele ponad 2 lata – Vetements ma już ugruntowaną (i wysoką) pozycję w świecie mody i coraz chętniej angażuje się w rozmaite projekty towarzyszące. Jednym z ostatnich jest będąca dla wielu zaskoczeniem współpraca z portalem Style.com, który po zamknięciu ruszył niedawno w zupełnie nowej odsłonie. Przypomnijmy – będąca dla wielu źródłem wiedzy i informacji ze świata mody strona została zastąpiona przez Conde Nast portalem Vogue Runway i wznowiła niedawno swoją działalność jako platforma e-commerce’owa.

Okazuje się, że z propozycją bardziej pogłębionej współpracy pierwszy wyszedł Demna Gvasalia. Szef Style.com, Yasmin Sewell wyraził „jedynie” chęć uzupełnienia oferty sklepu internetowego o ubrania francuskiej marki. Dyrektor kreatywny Vetements, który przyzwyczaił nas już do tego, że zawsze gra według własnych zasad, postanowił jednak pójść o krok dalej i zaproponował reedycję debiutanckiej kolekcji z 2014 roku. Skorzystać miały na tym obie strony – Style.com pochwaliłby się wyjątkowym projektem z najgorętszą marką w branży, a Vetements miałoby okazję pokazać (i sprzedać) kolekcję, którą z wiadomych względów widziało niewiele osób.

Pierwsze efekty mogliśmy podziwiać już pod koniec września, teraz jednak kapsułowa kolekcja została wyprodukowana raz jeszcze – tym razem wyłącznie z przeznaczeniem na rynek europejski. Znajdziemy w niej 36 ubrań i dodatków z linii na jesień 2014 – między innymi pierwsze modele botków z kolorowymi, cienkimi obcasami i rozmaite wariacje na temat nierówno poszarpanego i zdekonstruowanego dżinsu.

To jednak nie wszystko. Gvasalia i jego ekipa tak zaangażowali się w projekt, że postanowili złożyć hołd portalowi w jeszcze inny sposób, przenosząc identyfikację wizualną byłego Style.com na swoją nową stronę internetową:

„Nasza strona miała słabą widoczność”, powiedział Gvasalia w rozmowie z „Vogue’iem”; „na początku było ją dość trudno znaleźć. Poza tym, nigdy tak naprawdę nie byłem przekonany do jej graficznego aspektu. Powiedziałem: ‚spójrzcie na Style.com, każdy kto pracuje w branży mody zna tę stronę’. Plan więc był taki, aby ożywić jej oryginalny projekt i użyć jako szablon.” Faktycznie, nowa strona Vetements wygląda identyczne jak nieaktywna już strona Style.com, co tylko potwierdza, że Gvasalia i całe Vetements to banda niezwykle odważnych, kreatywnych i bezkompromisowych ludzi, którzy nigdy nie tańczą tak, jak się im zagra. To oni dyktują warunki i póki co, wychodzą na tym świetnie.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.