Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 06-12.02.2017

Lada chwila branżowe wiadomości zostaną prawdopodobnie zdominowane przez doniesienia z fashion weeków jesień-zima 2017, ale nie oznacza to oczywiście, że świat mody zawiśnie w próżni.W tym tygodniu z wypiekami na twarzy czytaliśmy najgorętsze plotki dotyczące przyszłości naszych ulubionych marek, śledziliśmy zmiany personalne na stanowiskach dyrektorów kreatywnych i zachwycaliśmy się premierami nowych modeli ubrań i butów. Sprawdźcie, co jeszcze musicie wiedzieć o minionych siedmiu dniach!

Virgil Abloh przechodzi do Givenchy, a Riccardo Tisci do Versace?

Podejrzewamy, że branża mody jeszcze nie otrząsnęła się z faktu, że Tisci po dwunastu latach odchodzi z francuskiego domu mody, a tymczasem musimy radzić sobie z kolejnymi rewelacjami. Wszystko zaczęło się od artykułu zamieszczonego przez WWD. Według jego źródeł, kierownictwo Givenchy rozpoczęło już poszukiwania następcy Tisci, a najbardziej zaawansowane rozmowy prowadzi z Virgilem Abloh, czyli założycielem i dyrektorem kreatywnym marki Off-White. Dla niewtajemniczonych, Abloh to DJ, były dyrektor kreatywny Kanyego Westa, absolwent architektury i jedno z najgorętszych obecnie nazwisk na światowej mapie mody. Czy faktycznie już niedługo obejmie stery tego luksusowego domu mody? Byłaby to z pewnością nieoczekiwana decyzja.

Jeśli chodzi o Tisci, to podobno ogłoszenie jego przejścia do Versace jest tylko kwestią czasu, a on i włoska marka podpisali już nawet kontrakt. W tym przypadku pytanie nie brzmi jednak jak Tisci poradziłby sobie we Włoszech (o to jesteśmy spokojni), ale jakie miejsce w tej sytuacji widziałaby dla siebie Donatella. Pytań jest jak zwykle więcej niż odpowiedzi, dlatego cierpliwie czekamy na rozwój wydarzeń.

Aktualizacja: W sobotę wieczorem przedstawiciele Givenchy w odpowiedzi na pytania WWD oficjalnie zaprzeczyli, jakoby rozmawiali z Abloh na temat objęcia przez niego posady. Podobno, żadne spotkanie nie miało miejsca, a nazwisko nowego dyrektora kreatywnego marki mamy poznać już niedługo.

Kultowa bluza Gucci doczekała się różowej wersji

Chyba nie ma blogerki i fashionistki, która nie miałaby w szafie t-shirtu lub bluzy z logo Gucci. Pomimo wcale nie tak niskiej ceny, inspirowane stylem vintage projekty robią absolutną furorę, nic więc dziwnego, że włoska marka próbuje poszerzyć ich kolekcję o nowe warianty kolorystyczne. Na pierwszy ogień poszedł najmodniejszy w tym sezonie ciemny róż. Mimo że model na razie jest zarezerwowany dla rynku japońskiego, jesteśmy pewni, że to tylko kwestia czasu, aż pojawi się także w innych sklepach na całym świecie.

Powstaje kolejny film biograficzny o Alexandrze McQueenie

Tak jak (podobno) nieszczęścia chodzą parami, tak w przypadku biografii o Alexandrze McQueenie można powiedzieć, że szczęścia przychodzą w „trójkach”. Książkową wersję autorstwa Andrew Wilsona przeczytaliśmy w jeden wieczór i z niecierpliwością czekamy na film, który na ekranach kin ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Okazuje się jednak, że to nie jedyne projekty, jakie na warsztat wezmą życie i twórczość zmarłego tragicznie kreatora. Jak donosi Dazed&Confused, za kolejny film o McQueenie odpowiedzialny będzie Peter  Ettedgui – twórca dokumentu o Marlonie Brando „Listen to me, Marlon”, a produkcja skupi się na życiu i osobistych perypetiach McQueena, w tym pierwszych latach w zawodzie spędzonych w Savile Row. Czekamy!

LVMH kupiło Supreme za 500 milionów dolarów?

Wspólna kolekcja Louis Vuitton i Supreme była i jest na ustach absolutnie wszystkich, nic więc dziwnego, że znalazły się osoby, które z chęcią widziałyby dalszy (i szerszy) ciąg tej współpracy. W zeszłym tygodniu ptaszki zaczęły świergać (i to całkiem głośno!), że koncern LVMH – właściciel LV – kupił amerykańską marką za 500 milionów dolarów. Fanów takiego obrotu spraw było tyle samo, co sceptyków i już teraz możemy powiedzieć, że bardziej zadowoleni będą ci drudzy. LVMH oficjalnie zaprzeczyło już tym plotkom.

 

fot. Asia Typek

Daft Punk współpracuje z Off-White i Goshą Rubchinskiym

Kochamy takie newsy! Duet Daft Punk ogłosił kilka dni temu na Instgramie otwarcie swojego pop-up shopu, który znajdować się będzie przy Melrose Avenue w Los Angeles. I nie  byłoby w tym pewnie nic dziwnego (ani pewnie specjalnie ekscytującego), gdyby nie specjalnie zaprojektowana z tej okazji kolekcja t-shirtów. Zespół do współpracy nad nimi zaprosił marką Off-White i Goshę Rubchinskiyego. Ogień!

Sesja tygodnia: Rihanna jako Amelia Earhart w jubileuszowym numerze „Harper’s Bazaar” (fot. Mario Vivanco)

Stylizacja tygodnia: Victoria Beckham w Nowym Jorku

ZobaczSchowaj komentarze

Marka Calvin Klein pokazała nowe logo!

Trzy dni temu marka Calvin Klein zaprezentowała na swoim Instagramie nowe logo. Jego premiera zbiega się w czasie z prezentacją pierwszej kolekcji marki zaprojektowanej przez Rafa Simonsa, która będzie miała miejsce już 10. lutego podczas nowojorskiego tygodnia mody. Czego zapowiedzią mogą być te zmiany – odpowiadamy już dziś.

Wszyscy z niecierpliwością czekamy na pierwszą kolekcję Rafa Simonsa dla Calvina Kleina. Jego odejście z domu mody Dior powodowało tak dużo plotek i domysłów, że zastanawialiśmy się jak cała sytuacja wpłynie na prces twórczy tak wrażliwego człowieka. Odpowiedzi na te wszystkie pytania zostaną rozwiane już 10. lutego wraz z prezentacją nowej kolekcji amerykańskiej marki.

Raf Simons nowym dyrektorem kreatywnym Calvin Klein

Nowy rozdział w historii Calvina Kleina to także nowe logo marki, które powstało we współpracy z Peterem Saville, dyrektorem kreatywnym i grafikiem, który już wcześniej współpracował z Simonsem nad jego autorską kolekcją męską na jesień 2003. Teraz po prawie 14 latach panowie znowu łączą siły, aby nadać amerykańskiej marce nowe oblicze. Z tego powodu, nowe logo CK na Instagramie opatrzone jest opisem, który sugeruje „powrót do źródeł marki”.

Kto jest kim: Raf Simons

Wygląda na to, że doświadczamy nowej, minimalistycznej odsłony marki Calvin Klein, która jednocześnie nie odcina się od swoich początków. Raf Simons jest osobą, która zamierza scalić oba te światy – czy mu się to uda? Trzymamy kciuki!

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.