Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 03-09.07.2017

Za nami niezwykle inspirujący i chwilami naprawdę zaskakujący tydzień haute couture. Podczas minionych kilku dni podziwialiśmy wyjątkowe kolekcje największych domów mody, cieszyliśmy się z sukcesu polskich blogerek, które po raz pierwszy z pierwszego rzędu oglądały pokaz Chanel, byliśmy świadkami jak Celine Dion wyrasta na największą gwiazdę imprezy, kibicowaliśmy polskim modelkom i jak zwykle z wypiekami na twarzy śledziliśmy modę uliczną. Czas wrócić „na ziemię”, która w w modowym wydaniu jest ostatnio bardzo urodzajna: oto najważniejsze newsy i zapowiedzi o planowanych współpracach, wystawach i, jak zwykle w tej branży, konfliktach.

Stafano Gabbana ostro skrytykował nową kolekcję Diora

Połowa włoskiego duetu lubi w ostatnim czasie dosadnie wyrażać swoje zdanie na Instagramie. Tym razem, mocno dostało się Marii Grazii Chiuri, która w Paryżu pokazała swoją drugą kolekcję couture dla Diora. Projektant dał wyraźnie do zrozumienia, że totalnie nie jest fanem tego, co zaprezentowała dyrektor kreatywna francuskiej marki komentując filmik, jaki na swojego Instagrama wrzuciła Anna Dello Russo. Gabbana napisał „Ha sbagliato tutto come al solito:, co w wolnym tłumaczeniu można interpretować jako „jak zwykle zrobiła to nie tak”. Wydaje nam się jednak, że ostatnia śmiać się będzie Chiuri, bo to Dior cieszy się obecnie większą sympatią klientów i gwiazd niż nieustannie borykające się z problemami Dolce&Gabbana.

Colette właśnie ogłosiło współpracę z… H&M Studio

Specjalny projekt Colette z Balenciagą, w ramach którego marka zagospodarowała pierwsze piętro sklepu i stworzyła specjalną, kapsułową kolekcję, bije obecnie rekordy popularności. Tymczasem, kultowy paryski multibrand już zapowiedział swoją nową współpracę – tym razem, co może trochę dziwić, z H&M Studio, dla którego będzie to pierwsza taka kolaboracja w historii swojego istnienia. Limitowana kolekcja stworzona przez szwedzką markę bazować będzie na charakterystycznych dla Colette odcieniach granatu i bieli oraz składać się będzie z 9 elementów z ręcznie stworzonymi nadrukami. Całość przez dwa tygodnie będzie dostępna stacjonarnie przy Rue Saint Honore oraz online od 21 sierpnia. Jeśli jednak nie uda się wam załapać na te wyjątkowe projekty, uspokajamy: H&M planuje globalną dystrybucję tej kolekcji i ma ona pojawić się w wybranych salonach marki w połowie września.

Prada stworzyła kapsułową kolekcję dla MyTheresa

Skoro już o współpracach mowa, siły postanowiły połączyć także Prada oraz niemiecka paltforma e-zakupowa, MyTheresa. Efektem jest kapsułowa kolekcja bazująca na znanych doskonale z wiosennej odsłony marki pierzastych wykończeniach oraz kwiecistych nadrukach zastosowanych chociażby na utrzymanych w duchu lat 60. mini sukienkach. Nie zabrakło także bogato zdobionych dodatków. Ceny? Od 660 dolarów za wykańczane piórami klapki do około 2 tysięcy dolarów za cekinową sukienkę.

Nie żyje współzałożycielka domu mody Margiela

Miniony tydzień przyniósł także niestety smutne wiadomości. W wieku 73 lat zmarła bowiem Jenny Meirens, współzałożycielka domu mody Margiela. Nazywana była cichym, ale dobitnym głosem współczesnej mody i to ona, mimo że niewidoczna na pierwszym planie, była odpowiedzialna ze większość nietuzinkowych pomysłów jakie Martin Margiela i jego marka serwowała branży mody przez ostatnie 3 dekady.

Lata mody w Chloe okiem Guya Bourdin

2017 rozpieszcza nas jeśli chodzi o wystawy i retrospektywy twórczości największych projektantów. Nie tak dawno, bo w maju otworzyła się przecież ogromna wystawa poświęcona Balenciadze, podczas ostatniego tygodnia haute couture swoją premierę miała największa w historii retrospektywa twórczości Christiana Diora, wyjątkowy projekt przygotowała też marka Chloe, która świętuje nim otwarcie swojej nowej artystycznej siedziby, Maison Chloe. Wystawa, na jaką zdecydowała się francuska marka przedstawi wizerunek dziewczyny Chloe kreowany oczami Guya Bourdin. To niesamowita okazja podziwiania archiwalnych i wyjątkowych zdjęć datowanych nawet na lata 50. Wystawa potrwa do 3 września, a bilety uprawniające do wstępu można nabywać za pośrednictwem strony internetowej marki.

Sesja tygodnia: Julia Banaś w Vogue Mexico

Stylizacja tygodnia: Kendall Jenner w żakiecie Jacquemus

 

ZobaczSchowaj komentarze

Dior prezentuje nową feministyczną koszulkę. Powtórzy sukces pierwszej?

Maria Grazia Chiuri, dyrektor kreatywna marki Dior, nie ukrywa, że jest feministką i bliskie są jej emancypacyjne ideały. Wyraz swoim poglądom postanowiła dać w kolejnej koszulce sygnowanej logiem kultowej marki.

Dior prezentuje nową feministyczną koszulkę. Powtórzy sukces pierwszej?

Napis na nowej koszulce, czyli pytanie „Why Have There Been No Great Women Artists?”, jest bezpośrednim nawiązaniem do eseju Lindy Nochlin z 1971 roku o tym samym tytule. Esej ten goście ostatniego pokazu Diora dostali zresztą w prezencie. Sam esej zawiera w sobie pytanie retoryczne i jest wyrazem niezgody na pomijanie twórczości kobiet i umniejszanie ich zasług dla sztuk pięknych.

Chiuri, której najnowsze projekty dla Diora wzbudzają spore kontrowersje, wykorzystała hasło w taki sam sposób, jak zrobiła to z t-shirtami „We Should All Be Feminists”, które swe źródło znalazły w eseju z roku 2014 autorstwa nigeryjskiej pisarki Chimamandy Ngozi Adichie. Nowe koszulki kosztują „zaledwie” 710 dolarów za sztukę (!), a procent z nich – nie wiadomo jaki –  ponownie ma trafiać do fundacji Clara Lionel Foundation, której założycielką jest Rihanna.

ZobaczSchowaj komentarze

Najgorętsze nowości z sieciówek: listopad 2017

TOPSHOP

SUKIENKA
ok. 300 zł

TOPSHOP

JEANSY
ok. 625 zł

H&M

SPODNIE
999 zł

H&M

SPÓDNICA
199 zl

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
219 zl
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.