Moda przez naprawdę duże „M”, czyli kolekcja Celine Resort 2018

Jeśli coraz głośniejsze plotki się potwierdzą, a Phoebe Philo lada dzień zakończy swoją ośmioletnią przygodę z Celine, najnowsza kolekcja Resort sprawi tylko, że jeszcze mocniej krzykniemy: „Phoebe, nie odchodź!”. Brytyjska projektantka udowadnia bowiem, że należy do absolutnie światowej czołówki, a jej zmysł artystyczny połączony z innowacyjnym myśleniem, także biznesowym, sprawia, że jest wymarzonym dyrektorem kreatywnym dla każdej luksusowej marki.

Moda przez naprawdę duże „M”, czyli kolekcja Celine Resort 2018

Kolekcja Resort 2018 to linia, która zgodnie z zasadami wytyczonymi przez terminologię, plasuje się gdzieś pomiędzy tym, co zobaczyliśmy na wybiegu w marcu, czyli sezonem jesień-zima 2017, a tym, co zaprezentowano w Paryżu w październiku, czyli kolekcją wiosna-lato 2018. Kupcy i najważniejsi dziennikarze widzieli ją już w lipcu, jednak Philo z resztą świata postanowiła podzielić się nią w momencie, kiedy zacznie wchodzić do sklepów – to ruch, którego kilka sezonów temu była pionierką i który szybko znalazł swoich naśladowców wśród innych liczących się w segmencie premium marek. Phoebe Philo to więc nie tylko piekielnie zdolna i obdarzona wyjątkową intuicją kreatorka, ale jak słusznie zauważają amerykańscy dziennikarze, zręczna i niebojąca się ryzyka bizneswoman.

Idąc tropem umiejscowienia kolekcji Resort 2018 między sezonami można łatwo zauważyć, że stanowi ona z jednej strony epilog do kolekcji jesień-zima 2017, z drugiej zaś prolog do wszystkiego, czym od początku października, czyli momentu pokazania kolekcji wiosna-lato 2018, zachwycają się fashionistki i fanki Celine. I tak, mamy w niej zarówno nawiązujące do sezonu jesiennego marynarki z dużymi klapami, chusty i szale przerzucone przez klatkę piersiową, zabudowane sukienki z golfem uszyte z kilku warstw materiału, dwukolorowe futra, botki z kanciastymi noskami i kaszmirowe swetry. Z kolei przedmowę do wyjątkowo pięknego rozdziału w postaci kolekcji wiosna-lato 2018 stanowią chociażby oversize’owe garnitury w kolorze piaskowego beżu, podwójne trencze, które zdaniem Philo za kilka miesięcy będziemy nosić warstwowo i podwójnie, wyraziste złote kolczyki i kolejne wariacje na temat cienkich sandałków na obcasie.

Opowieść, jaką opowiada za pomocą Celine Phoebe Philo niezmiennie wciąga, zachwyca i dostarcza niezwykłych wrażeń. W ogóle nie jesteśmy więc gotowi na jej zakończenie, nawet jeśli miałoby być szczęśliwe.

 

 

Zobacz także:

Kiedy moda była radością, czyli pokaz Celine wiosna-lato 2018

Phoebe Philo odchodzi z Celine?!

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 29.05-04.06.2017

Zmiany, zmiany, zmiany. Branża mody nie znosi próżni i, szczególnie w kwestii dyskusyjnego kalendarza pokazów, co jakiś czas zaskakuje nas ważnymi wieściami. Tym razem istotną decyzję podjęło Vetements i Demna Gvasalia, który zaprezentował także męską kampanię dla Balenciagi. To oczywiście jedynie kropla w morzu wszystkich ważnych modowych informacji, które my jak co tydzień i w subiektywnym, telegraficznym skrócie prezentujemy wam na łamach Fashion Post.

Vetements rezygnuje z pokazów!

Marka Demny i Guruma Vasalii już wcześniej wyłamywała się z oficjalnych harmonogramów kalendarzy tygodni mody, jednak ich najnowsza decyzja zaskoczyła wszystkich. Demna Gvasalia w rozmowie telefonicznej z amerykańskim „Vogue’iem” zapowiedział bowiem, że… marka całkowicie rezygnuje z pokazów. „Nie będziemy pokazywać już kolekcji w tradycyjnym ‚systemie'”, powiedział dyrektor kreatywny Balenciagi. „Znudziłem się. Uważam, że marka powinna rozpocząć nowy rozdział. Pokazy mody nie są tak naprawdę najlepszym narzędziem. Organizowaliśmy je już w sex clubie, w restauracji, w kościele. Pokazywaliśmy kolekcje z rocznym wyprzedzeniem, łączyliśmy linie męskie i kobiece. Stało się to powtarzalne i wyczerpujące. Zrobimy coś, kiedy dojdziemy do wniosku, że przyszedł na to czas i czujemy taką potrzebę. Chcemy, by było to niespodzianką”. Niespodzianka od Demny i spółki? Jesteśmy na tak!

Balenciaga zaprezentowała nową, męską kampanię

To nie koniec wiadomości od Demny Gvasalii. Dyrektor kreatywny Balenciagi zaprezentował także w tym tygodniu męską kampanię marki na nadchodzącą jesień. Utrzymana w bardzo „biurowym” klimacie (podobnie zresztą jak sama kolekcja) sesja wizerunkowa została sfotografowana przez Johnny’ego Dufforta, a wystąpili w niej fotograf i filmowiec Jarno Parkimma oraz Erwin Weder. Panowie, w tym sezonie do garniturów nosimy masywne sneakersy!

Lookbook Celine Pre-Fall 2017 sprawia, że jeszcze bardziej kochamy Phoebe Philo

Sezon na kolekcje Pre-Fall i Resort w pełni. Tym razem, ku naszemu nieskrywanemu zadowoleniu, swoje najnowsze propozycje pokazała marka Celine. Nowa kolekcja autorstwa Phoebe Philo to totalna uczta dla wszystkich „celinomaniaków” – znajdziemy w niej drapowane midi sukienki (także noszone do spodni), grube spódnice o fasonie kiltów, konstrukcyjne płaszcze i jak zwykle fenomenalne dodatki. Philo pozostaje niezwykle konsekwentna w swoim milczeniu i niepowiadaniu o swoich artystycznych wyborach i inspiracjach, dlatego prawdopodobnie nie dowiemy się, dlaczego w swojej najnowszej kolekcji postawiła na takie, a nie inne środki. Na szczęście jej projekty bronią się same.

„Modelka w hijabie” gwiazdą najnowszej okładki „Vogue Arabia”

Właściwa osoba na właściwym miejscu? Twórcy „Vogue Arabia” chyba naprawdę przejęli się krytyką, jaka spadła na pismo po zaangażowaniu na pierwszą okładkę pozującą w hijabie Gigi Hadid. Z tytułowej strony nowego numeru spogląda bowiem na nas Halima Aden – modelka, która szturmem wdarła się w zeszłym sezonie do świata mody notując na swoim koncie m.in. okładkę „CR Fashion Book”, czy udział w pokazie Kanyego Westa, Max Mary i Alberty Ferretti. 19-latkę sfotografował Greg Kadel. Co tu dużo mówić: jest piękna!

Zostaw wiadomość na butach Margieli!

Pomimo tego, że sneakersy Replica (czy to w wersji niskiej czy wysokiej) to już „klasyk klasyków”, Maison Margiela postanowiło przypomnieć o nich światu w bardzo osobliwy sposób. Swoją premierę miała bowiem właśnie specjalnie zaprojektowana pod personalizację wersja „Leave a Message”, która pozwala na umieszczeniu wszystkiego, co nam się tylko podoba na naszych butach. Klasyczne „Repliki” wyrabiane są ze skóry lub zamszu – najnowsza wersja, aby jak najbardziej oddawać uczucie pisania po papierze, została zrobiona z poliestru, polietylenu i elastanu. Dodatkowo, do każdej pary dołączany jest marker z logo marki. Jesteśmy zachwyceni tym pomysłem!

Sesja tygodnia: Natalie Westling i Bella Hadid w „Vogue Italia” (fot. Inez & Vinoodh)

Stylizacja tygodnia: Rihanna w męskiej koszuli Juun J i pasku Maison Margiela

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze palety cieni do powiek nie tylko na świąteczny prezent

Marc Jacobs Beauty

Style Eye-Con N°20
429 zł

Urban Decay

Paleta metalicznych cieni do powiek
249 zł

Becca

Eye Lights Palette Apres Ski Glow Collection
185 zł

Bobbi Brown

Caviar & Rubies Eye Shado
350 zł

Too Faced

Boss Lady Beauty Agenda
239 zł

Lancôme

La Palette d'Olympia
489 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.